Wieliczka, Biskupice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Jaka trasa "304" jest lepsza?

Stara - przez Piłsudskiego i T. Bagatela
32
37%
Nowa - przez Aleje, Nowy Kleparz i Politechnikę
44
51%
Nie mam zdania
11
13%
 
Liczba głosów: 87

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Wieliczka

#886 Post autor: yosujiro » 7 kwie 2019, o 09:45

Locutus pisze:Niestety... Dolny Śląsk, Warszawa, Poznań, Łódź... Wszędzie tam da się. A w Krakowie mamy jak zwykle "nie da się".

Pozdrawiam!
LOKI
Do tego dochodzi Trójmiasto, w którym końcem roku uruchamiają "Falę"...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka

#887 Post autor: Locutus » 7 kwie 2019, o 10:00

@ Hajciu - no ale jak to jest, że wszędzie indziej się da, a w Krakowie jak zwykle?

@ Yosujiro - celowo nie wspomniałem o Trójmieście, bo w to, że tam będzie sensowna wspólna taryfa to ja uwierzę dopiero jak to zobaczę... Jak na razie Trójmiasto jest niestety przykładem na to, czego z taryfą absolutnie robić nie należy...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Hajciu
Specjalista
Posty: 249
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Wieliczka

#888 Post autor: Hajciu » 7 kwie 2019, o 12:51

@ Hajciu - no ale jak to jest, że wszędzie indziej się da, a w Krakowie jak zwykle?
Jak zwykle chodzi o pieniążki.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Wieliczka

#889 Post autor: PanA » 7 kwie 2019, o 18:52

Hajciu pisze:Z tego co pamiętam nie chodziło dosłownie o konkurencję, tylko o następujący problem: przy integracji taryfowej mniej pieniędzy trafia do MPK bo przejazdy wtedy de facto tanieją, więcej pieniędzy z podróży wewnątrzmiejskich trafia do KMŁ, a koszty uruchamiania częstych kursów autobusów/tramwajów zostają u MPK i ktoś ten deficyt musi pokryć. Nie trzeba byś Trzmielem aby dojść do takiego wniosku - każdy może do niego dojść.
Niby czemu? MPK dostaje kasę za przejechany kilometr i oni s...ją na to, jak jeżdżą inni.
A, oprócz tego, jazda na pusto jest dla MPK najbardziej opłacalna. A że o jeździe na pusto nie ma mowy, to jednak jeśli jakaś linia zostanie choć częściowo rozładowana dzięki nowej usłudze KM, to dla MPK tylko lepiej.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Bebzun
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 24 lut 2019, o 11:49

Wieliczka

#890 Post autor: Bebzun » 13 kwie 2019, o 06:25

Witam serdecznie
Jest już decyzja od Września 224 co pół godziny, 204 co 10 minut oraz przegubowa 304. Po uruchomieniu Park and Ride w Gdowie i okolicach kolejne wzmocnienia.
Dane z pierwszej ręki z Urzędu Miasta Krakowa.
pozdrawiam serdecznie

Krzysiek Mietla
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 28 maja 2011, o 16:43
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków

Wieliczka

#891 Post autor: Krzysiek Mietla » 2 maja 2019, o 13:02

http://kmkrakow.pl/ pisze:224
06-09.05.2019
Remont nawierzchni na ul. Kościuszki w Wieliczce

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w dniach 06-09.05.2019 r. (poniedziałek – czwartek) w godz. od 8:00 do 19:00 każdego dnia będzie prowadzony remont nawierzchni na ul. Kościuszki w Wieliczce na odcinku od skrzyżowania z ul. Sadową do skrzyżowania z ul. Jedynaka. W związku z powyższym linia 224 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach):

Centrum Jana Pawła II - ... - Wieliczka: Sadowa - Kościuszki - Krakowska - Dembowskiego - Matejki - Janińska - ... - Wieliczka Kampus.

Bez obsługi dla linii 224 zostanie przystanek „Wieliczka Solne Miasto”. Linia dodatkowo obsłuży przystanki: „Wieliczka Stacja Paliw” i „Wieliczka Park”.

Trasa objazdowa nie dotyczy następujących kursów: z przystanku „Nowosądecka” w kierunku Wieliczki o godz. 6:25 oraz kursu z pętli Wieliczka Kampus o godz. 7:08.

Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.

Uwaga! W przypadku niekorzystanych warunków atmosferycznych termin prowadzenia prac może ulec zmianie.

Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/ pisze:224, 274, 304
03.05.2019
Obchody Święta Konstytucji 3 Maja w Wieliczce

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w dniu 03.05.2019 r. (piątek) w związku z obchodami rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja w godz. 10:45-12:15 zostanie wyłączony ruch pojazdów na ulicach: Zamkowej, Sikorskiego i Powstania Warszawskiego w Wieliczce. W tym czasie linie aglomeracyjne 224, 274 oraz 304 zostaną skierowane na trasy objazdowe:

Linia 224 - od Centrum Jana Pawła II do przystanku „Wieliczka Kopalnia Soli” bez zmian, następnie ulicami: Dembowskiego, Narutowicza i Piłsudskiego do przystanku „Wieliczka Cmentarz”, gdzie linia wróci na swoją trasę do pętli Wieliczka Kampus. Przystanek „Wieliczka Kopalnia Soli" w kierunku Wieliczki Kampus zostanie przeniesiony na przystanek linii 304 w kierunku Krakowa. Bez obsługi pozostanie przystanek „Wieliczka Goliana”. Na trasie objazdowej autobusy będą się zatrzymywać na przystanku „Wieliczka Park”.
Linia 274 - od Podgórza SKA do przystanku „Wieliczka Stacja Paliw” bez zmian, następnie ulicami: Narutowicza, Piłsudskiego, Asnyka, Gdowską do przystanku „Wieliczka Gdowska", gdzie linia wróci na swoją trasę do pętli Trąbki P+R. Bez obsługi pozostaną przystanki: „Wieliczka Park”, „Wieliczka Kopalnia Soli” oraz „Wieliczka Rynek”. Na trasie objazdowej autobusy będą się zatrzymywać na następujących przystankach: „Wieliczka Kościół”, „Wieliczka Cmentarz” i „Wieliczka Os. Asnyka”.
Linia 304 - od Dworca Głównego Zachód do przystanku „Wieliczka Stacja Paliw” bez zmian, następnie ulicami: Narutowicza i Piłsudskiego do pętli Wieliczka Kampus. Bez obsługi pozostaną przystanki: „Wieliczka Park”, „Wieliczka Kopalnia Soli”, „Wieliczka Rynek”, oraz „Wieliczka Os. Asnyka”. Na trasie objazdowej autobusy będą się zatrzymywać na przystanku „Wieliczka Cmentarz”.
Za utrudnienia przepraszamy!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieliczka

#892 Post autor: Kaszmir » 27 maja 2019, o 15:16

Od 1 czerwca linia "243"... zmienia numer na "234".
243
od 01.06.2019
Zmiana numeru linii

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 01.06.2019 r. (sobota) numer linii 243 kursującej na trasie Podgórze SKA - Węgrzce Wielkie Pętla zostanie zmieniony na 234. Rozkład jazdy pozostaje bez zmian.

Uwaga! Przypominamy, że w związku z przebudową ul. Bieżanowskiej linia w dalszym ciągu kursuje po trasie czasowo zmienionej (skróconej): Nowy Bieżanów Południe - Węgrzce Wielkie Pętla.
I oto mamy mocnego kandydata na najbardziej bezsensowną zmianę roku. A przy okazji niestety kolejna przesłanka, że ZTP może planować dobranie się do stałej trasy linii i zostawić obecną tymczasową na zawsze, tym samym zabierając sporo kursów pasażerom z Bieżanowskiej. Obym się mylił... Może nie jest jeszcze za późno na działanie, jakąś petycję, zaangażowanie Rady Dzielnicy?

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Wieliczka

#893 Post autor: PiVoSH92 » 27 maja 2019, o 16:35

NO ALE CZFURKA NA KOŃCU BO WIELICZKA. Obawiam się, że może się znaleźć ktoś kto będzie bronił takiej logiki...

Awatar użytkownika
mpk-kuba1
Inspektor
Posty: 354
Rejestracja: 1 lut 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka

#894 Post autor: mpk-kuba1 » 27 maja 2019, o 16:57

PiVoSH92 pisze:NO ALE CZFURKA NA KOŃCU BO WIELICZKA. Obawiam się, że może się znaleźć ktoś kto będzie bronił takiej logiki...
Może chodzi o planowane zmiany z 203?

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Wieliczka

#895 Post autor: PiVoSH92 » 27 maja 2019, o 18:05

Być może, ale patrząc na czas i okoliczności zmiany to znając MPK ciężko spodziewać się czegoś dobrego.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Wieliczka

#896 Post autor: lucapacioli » 27 maja 2019, o 22:00

PiVoSH92 pisze:NO ALE CZFURKA NA KOŃCU BO WIELICZKA. Obawiam się, że może się znaleźć ktoś kto będzie bronił takiej logiki...
No ba, wszyscy forumowi numerofetyszyści pewnie są wniebowzięci.;)
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieliczka

#897 Post autor: Kaszmir » 28 maja 2019, o 06:00

Nierzadko bronię działania ekipy dyr. Franka i jeśli chodzi o trasy czy częstotliwości to często się nawet z nimi zgadzam.
Natomiast numeracja... nie wiem, kto w ekipie za nią odpowiada, jednak naprawdę powinna zająć się tym inna osoba.

Najpierw linia, która w pełni pokrywa się funkcjonalnością z "221" dostała numer... "264". BO WIELICZKA, nawet jeśli obsługi tej Wieliczki w ogóle nie czuć.

Potem postanowiono, że wschodnia połowa starego "203" po podziale, z Borku Fałęckiego przez Zakopiankę, Sidzinę do Skawiny, dostanie numer... "293". Mimo, że analogiczne trasy mają numery... "235", "245", "175", "475".

Teraz jeszcze w ramach (anty)porządkowania numeracji w Skawinie, rozwali się "243" na "234". Mimo, że autobus powstał z kursów "143" i do tej pory w 90% go dublował. Ba, krąż pogłoski że ta zmiana jest też by zwolnić numerację dla Skawiny... mimo, że wciąż dostępne jest przecież "293".

Strach się bać co następne. Może ktoś np. znowu stwierdzi, że "271" wcale nie musi mieć numeru nawiązującego do "171" i da mu np. "282"? Przecież linia kończy w gminie Kocmyrzów-Luborzyca, a tam wszystkie mają "2x2". Skoro w przypadku "264" sugerowano się tylko gminą, a nie rzeczywistą trasą, to dla konsekwencji tu też mogą wymyślić coś takiego... strach się bać...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka

#898 Post autor: Locutus » 28 maja 2019, o 06:40

Ja na to patrzę z trochę innej strony. Sama zasada, że linie do gminy Wieliczka mają numerki kończące się na 4 (podobnie jak zasada, że linie do gminy Skawina mają numerki kończące się na 3) nawet mi się podoba. Długo tu dyskutowałem z Kaszmirem o tym dlaczego numer 264 dla linii z Małego Płaszowa (na który znowu marudzi) był doskonałym wyborem. Ale... Nie lubię mieszania numerkami dla samego mieszania... Zmienić numerek bez zmiany trasy tylko po to, żeby ładniej na papierze wyglądało? Funkcjonalność takiego rozwiązania dla pasażera jest nawet nie zerowa, a wręcz negatywna - niepotrzebne mieszanie ludziom w głowach. Podobnie było z tym nieszczęsnym 271, który przez wieki nosił inny numer, a który przenumerowano bez zmiany trasy aż dwukrotnie w ostatnich latach...

No ale skoro tak mieszają z numeracją, to gorąco trzymam kciuki za to, by nareszcie linia 50 została przenumerowana na 7, zaś linia 52 na 12. Czas już najwyższy, by uporządkować numerację.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Wieliczka

#899 Post autor: rogow153 » 28 maja 2019, o 11:45

Jeśli obie części dawnej "203" mają pozostać ze sobą skojarzone (np. ze względu na przesiadkowiczów), to lepiej, by numerek kończył się na trójkę, tak mi się wydaje. I tu najbardziej przekonuje mnie "293".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieliczka

#900 Post autor: Kaszmir » 28 maja 2019, o 12:30

Locutus pisze:Sama zasada, że linie do gminy Wieliczka mają numerki kończące się na 4 (podobnie jak zasada, że linie do gminy Skawina mają numerki kończące się na 3) nawet mi się podoba. Długo tu dyskutowałem z Kaszmirem o tym dlaczego numer 264 dla linii z Małego Płaszowa (na który znowu marudzi) był doskonałym wyborem. Ale... Nie lubię mieszania numerkami dla samego mieszania... Zmienić numerek bez zmiany trasy tylko po to, żeby ładniej na papierze wyglądało? Funkcjonalność takiego rozwiązania dla pasażera jest nawet nie zerowa, a wręcz negatywna - niepotrzebne mieszanie ludziom w głowach. Podobnie było z tym nieszczęsnym 271, który przez wieki nosił inny numer, a który przenumerowano bez zmiany trasy aż dwukrotnie w ostatnich latach...
Rozumiem Twoje argumenty i masz rację - w przyporządkowaniu gminom konkretnych numerków na końcu jest pewien porządek. Idąc takim rozumowaniem, teraz będzie więcej porządku z "234".

Natomiast wg mnie jednak tu ważne jest coś innego: funkcjonalność linii. Jeśli dany autobus/tramwaj przez większość trasy obsługuje te same potoki co inna linia, to powinien mieć możliwie zbliżony numer. Końcówka tu jest mniej ważna. Gdyby iść tylko tropem końcówki, to czy uważasz rzeczywiście, że:
- zamiast "143/243" lepsze jest "143/234"?
- zamiast "171/271" lepsze jest "171/282" (czy jakikolwiek "2x2"?)
- zamiast "230" nawiązującego do "210/910" lepsze jest "288"?
- zamiast "252" nawiązującego do innych linii na Woli Justowskiej lepsze jest "298"?

I podobnie w przeszłości - przez kilka lat funkcjonowała razem para "192/292" (połowa kursów do Chełmu, połowa na lotnisko). Czy naprawdę lepsze byłoby "192/298"?
rogow153 pisze:Jeśli obie części dawnej "203" mają pozostać ze sobą skojarzone (np. ze względu na przesiadkowiczów), to lepiej, by numerek kończył się na trójkę, tak mi się wydaje. I tu najbardziej przekonuje mnie "293".
"203" i nowe skawińskie "243" będą mieć różne częstotliwości, więc koordynacji pod przesiadki nie będzie.

(Przy okazji: na jakdojade są już nowe trasy, i faktycznie linia Borek Fałęcki - Skawina dostanie numer "243".)

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”