Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 6 gru 2019, o 11:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1987 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 133  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 27 kwi 2019, o 21:28 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 672
Ty naprawdę jesteś anormalny :eek:
Mistrzejowiczanin napisał(a):
To są twoje subiektywizmy. A jak mam odpowiadać na Twoje subiektywne zdanie złotko?
Tutaj wszyscy jak jeden mąż mówią do ciebie jednym głosem, cały czas to samo, a ty swoje. Jak masz zamiar tak dalej pisać to proponuje kierunek tworki.com albo coś w tym rodzaju, a tutaj daruj sobie.
Zamiast epitetów różnej maści to użyj lepiej technicznych sformułowań, a jak na czym się nie znasz (czyli praktycznie na wszystkim) to pisz że nie wiesz - nie będziesz wychodził non-stop na idiotę.

Zamiast non-stop p*****lić na okrętkę zacznij pisać konkretnie, z sensem. I co ważne- na temat. (Albo jeszcze lepiej nic nie pisać...)
Mistrzejowiczanin napisał(a):
No i widzisz jaki jesteś roztrzęsiony... Chłop o gruszce, baba o pietruszce.
Roztrżesiony? Człowieku... Ja mam do tego dystans. Jesteś tragiczny ale nie martw się, damy radę :D
W tym konkretnym temacie masz wytłumaczone jak krówce na łące jak wyglądał popis niekompetencji przedstawiciela spółki, a ty bełkoczesz jakieś pierdoły od rzeczy. A tutaj naprawdę nikogo nie interesuje ani twój stan umysłowy, ani jaką masz wiedzę na temat tego czy tamtego pana, a już tym bardziej twoje urojono-paranoidalne zamiary (czy też nie) jego strofowania, ponieważ kompendium wiedzy jakie tutaj cały czas przedstawiasz pokazuje że co najwyżej możesz występować w roli ciecia tego pana, nawet w obliczu posiadanej przez niego wiedzy. Bo widzisz, ten pan przynajmniej miał przydzielone zadanie do wykonania i umiał je poprawnie wykonać, prawda? :thumbup:

Tak to tragicznie wygląda i to niestety jest fakt. Pora się z tym pogodzić. No chyba że lubisz takie klimaty i chcesz ciągnąć to cykliczne samozaoranie dalej.
A teraz spróbuj to przetrawić i wyciągnąć wnioski, amen.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 27 kwi 2019, o 22:00 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 paź 2013, o 14:22
Posty: 39
Lokalizacja: Kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
lukaszpdg napisał(a):
Było wiele remontów, m.in. R. Kocmyrzowskie, który do dnia dzisiejszego nie zostały dokończone. Tak powinien robić zarządca, żeby nie dokończyć?
To jest problem wykonawcy, który na domiar sprawy jeszcze się chyba wyłożył na tym Rondzie Kocmyrzowskim i narobił sobie kłopotów. Jedyne co zarządca może zrobić, to wynająć jakąś firmę, dla przykładu ZUE, aby nadsypał część łuków kruszywem, ale to są łuki nieużywane liniowo, jeść nie wołają. Ale poza tym węzeł rozjazdów jak najbardziej jest dokończony. Na Rondzie Piastowskim przez 17 lat płyty i rozjazdy są niepodsypane warstwą tłucznia czy kruszywa, a infrastruktura spełnia swoje zadanie i jest w stanie dobrym.

A na czym polega "problem" wykonawcy? Bo póki co, to problem z niedokończonym remontem ma miasto, a nie wykonawca, który dawno temu zwinął się.
Pytanie: dlaczego zarządca nie jest w stanie wyegzekwować od wykonawcy dokończenia remontu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 04:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 3135
Lokalizacja: Kraków
gagacek napisał(a):
Zdaję sobie sprawę że to bardzo niegrzeczne stwierdzenie, ale faktycznie jest to clou tej wielostronnicowej jałowej dyskusji.

Niestety...
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Nie znam sytuacji. W kontekście informacji na temat sytuacji na Kalwaryjskiej zapraszam do pisania do zarządcy infrastruktury i dopytania się o nią. Tam powinni wiedzieć więcej.

To jak nie znasz, to po co się wypowiadasz, skoro nie wiesz?
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Aha, kto za to zapłaci, kto to zorganizuje. Rozumiem, że masz pojęcie dotyczące logistycznego podejścia do tej sprawy, a nie tylko czczego gadania, że „oczywiście, da się, tylko gnidy nie chco”.

Na przykład miasto, a zorganizować np. zarządca drogi, to chyba nie takie trudne? Tylko trzeba mieć budżet.
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Jaki radny? Zarządca drogi jest otwarty na pomysły - jeden bardziej realny rozważy, drugi odrzuci. A sam również jednak zapewne rozważa różne opcje.

Łukasz Wantuch, było już wspominane o tym. Ty w ogóle czytasz forum? Bo chyba nie jesteś w temacie:
Cytuj:
Co roku dochodzi do ponad 130 zatrzymań tramwajów na ulicy Długiej z powodu źle zaparkowanych samochodów. Cierpią na tym wszyscy mieszkańcy Krakowa. Niedawno zorganizowałem eksperyment, w którym w godzinach 7.00-19.00 jedna osoba podjeżdżała na rowerze po parkujących samochodów. Jeżeli samochód wykraczał poza linię, prosiła grzecznie daną osobę o przeparkowanie. Koszt wynagrodzenia został pokryty przeze mnie z diety radnego miasta. Przez te trzy dni, kiedy działał projekt, nie doszło do ani jednego zatrzymania. Dosłownie na drugi dzień po zakończeniu akcji, czyli dziś piątek 8.02.2019 , doszło do zatrzymania tramwaju (na zdjęciu).
Chciałbym zebrać pieniądze, aby jak najdłużej taka osoba jeździła po ulicy Długiej i sprawdzała poprawność parkowania. Koszt jednej godziny to 20 zł netto, czyli 240 zł za dzień. Tydzień (5 dni roboczych) to 1200 zł plus podatek więc jakieś 1500 zł. Jeżeli uzbieramy więcej, to dana osoba lub osoby będą patrolować jeszcze dłużej.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Aha, a następny prezydent byłby lepszy. A urzędników zmienić do najniższego naczelnika w MPK czy kierownika w MPO czy innej jednostce, wtedy wszystkim się będzie żyło lepiej. Może najlepiej wszystkie instytucje municypalne zlikwidować? Czy to nie zakrawa na anarchię?

Byłby i nie tylko ja piszę, np. Kaszmir też pisał.
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Dziękuję za pokaz niebotycznej kultury wypowiedzi. Czyli co? Każdy kto twierdzi jak urzędnik z ZIKiTu czy inny przedstawiciel spółki jest idiotą? A mądry poucza specjalistów nie mając kompletnej wiedzy? Takim podejściem do sprawy, to można rzeczywiście daleko zajść.

Tylko, że niestety tak jest. Niektórzy już zrezygnowali dyskusję z Tobą tu na forum, bo nie było sensu i wcale im się nie dziwię.
Mistrzejowiczanin napisał(a):
To jest problem wykonawcy, który na domiar sprawy jeszcze się chyba wyłożył na tym Rondzie Kocmyrzowskim i narobił sobie kłopotów. Jedyne co zarządca może zrobić, to wynająć jakąś firmę, dla przykładu ZUE, aby nadsypał część łuków kruszywem, ale to są łuki nieużywane liniowo, jeść nie wołają. Ale poza tym węzeł rozjazdów jak najbardziej jest dokończony. Na Rondzie Piastowskim przez 17 lat płyty i rozjazdy są niepodsypane warstwą tłucznia czy kruszywa, a infrastruktura spełnia swoje zadanie i jest w stanie dobrym.

O tym napisał ci NGT10.
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Którzy pasażerowie? Wszystkich przepytali? Wszelkie badania świadczą, że większość pasażerów z komunikacji miejskiej w Krakowie jest zadowolona. A te artykuły to nie wiem, czy Polska Press, a może w ogóle strony stowarzyszeń obrońców miast przed deweloperami i urzędnikami. To ma znaczenie.

To dlaczego zamiast do KM, przesiadają na rower lub samochód? A artykuły, to choćby np. te, które wyżej wspomniałeś, komentarze na FB, pod artykułem i od znajomych.
Mistrzejowiczanin napisał(a):
I myślisz, że celowo? Nie mają nic innego do roboty, tylko myślą jak tu przeciągnąć termin remontu? To są skomplikowane sprawy urzędowe, przetargowe, odwołania, a teraz zapowiedź kryzysu - rosnące koszty materiałów budowlanych i brak ekip, co powoduje, że koszty inwestycji wyceniane przez miasto są nieadekwatne do wycen wykonawców i procedury trzeba rozpoczynać od nowa. Ale oczywiście - najłatwiej jest obarczyć, że zarządca jest nierozgarnięty i że to wszystko jego wina.

Oczywiście. Np. wypowiedź Kaszmira:
Kaszmir napisał(a):
Oczywiście, że byłaby inna. To prezydent wraz z radnymi decydował, jaki budżet przeznaczać na torowiska. Zresztą Majchrowski nawet przyznawał parę tygodni temu w wywiadzie, że rzeczywiście dali plamę jeśli chodzi o utrzymanie infrastruktury szynowej

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Straszny wstręt musi u Ciebie zarządca wzbudzać. A kto ma lepiej wiedzieć niż zarządca i osoby, które w tych zagadnieniach siedzą na co dzień? Jeżeli nie mam na jakiś temat kompletnej wiedzy, nie na wszystkie mam, co to ja się tym nie zajmuję zawodowo, a wiedzę mam częściową, to staram się wychodzić z takiego założenia. Bo kto ma mieć lepsze rozeznanie, kto?

Bo masz dokładnie takie same zdanie, jak zarządcy i się z nimi zgadzasz, a użytkownicy, administratorzy i moderatorzy lepiej wiedzą i ja się z nimi zgadzam.

Kończę dyskusję, gdyż to nie ma sensu, skoro pisze bzdury, broni urzędników i typu "nie wiem, ale się wypowiem". Czekam jedynie na odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 20:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
NGT10 napisał(a):
A na czym polega "problem" wykonawcy? Bo póki co, to problem z niedokończonym remontem ma miasto, a nie wykonawca, który dawno temu zwinął się.
Pytanie: dlaczego zarządca nie jest w stanie wyegzekwować od wykonawcy dokończenia remontu?

A jaki jest stan wykonawcy? Czy to Rondo Kocmyrzowskie nie wykończyło go na amen? W każdym razie z tego co słyszałem narobiło mu kłopotu. No, tak jak napisałem - zarządca infrastruktury może jedynie kogoś nająć do podsypania tego kruszywa na rozjazdy, ale kiedy to nastąpi i czy w ogóle, to tego nie powiem, bo nie wiem.

lukaszpdg napisał(a):
To jak nie znasz, to po co się wypowiadasz, skoro nie wiesz?

Tyle ile wiem, tyle napisałem z mojej indywidualnej strony. Po szczegóły techniczne i zażalenia proszę się udać do zarządcy drogi.

lukaszpdg napisał(a):
Byłby i nie tylko ja piszę, np. Kaszmir też pisał.

Subiektywna opinia.

lukaszpdg napisał(a):
To dlaczego zamiast do KM, przesiadają na rower lub samochód? A artykuły, to choćby np. te, które wyżej wspomniałeś, komentarze na FB, pod artykułem i od znajomych.

Bardzo rzetelne źródła - komentarze pod artykułami. Fakt faktem, że z roku na rok rośnie udział komunikacji miejskiej w ogólnej liczbie przewozów realizowanych w mieście. Jak to powiązać z tymi Twoimi pomysłami o rowerach, samochodach doprawdy nie wiem. Zupełne domysły uwarunkowane nastawieniem.

lukaszpdg napisał(a):
Oczywiście. Np. wypowiedź Kaszmira:

Kaszmir w tym momencie poszedł do Gibały i choćby nie wiem co obecny prezydent i urząd pod jego zwierzchnictwem zrobił takiego czy innego, to podejrzewam, że i tak będzie siłą rzeczy nastawiony przeciwko temu. Oczywiście, że urząd decyduje o budżecie, ale ten budżet jest sztuką kompromisowości, aby środki wystarczyły na wszystkie możliwe potrzeby na dany rok. A infrastruktura szynowa jest wiele droższa od infrastruktury drogowej, więc to też nie jest tak, że gdy zrezygnujemy z jednej drogi osiedlowej budowanej od nowa na dany rok i dwóch remontów nakładkowych, to akurat się uzbiera na remont torowiska na Ptaszyckiego. Tak czy inaczej i na nie przyjdzie czas - myślę, że te daty 2025 dla wszystkich tego typu inwestycji przewidziane to są daty górne, ale poszczególne odcinki oczywiście zostaną umieszczone w planach remontowych na poszczególne lata z rzędu przez te 6 kolejnych sezonów, o ile to będzie możliwe, a przy obecnej sytuacji akurat odcinek Plac Centralny - Kopiec Wandy, jak by to ująć... z uwagi na aktualny stan rzeczy staje się priorytetowym do remontu.

lukaszpdg napisał(a):
a użytkownicy, administratorzy i moderatorzy lepiej wiedzą

Lepiej wiedzą? Na jakiejż to podstawie?

@gagacek - Zamiast tej litanii bez przesłania o tych idiotach, cieciach i innych diagnozach neuropsychiatrycznych rzeknij mi wreszcie: Czym dla Ciebie jest ten bełkot?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 21:14 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 672
Mistrzejowiczanin napisał(a):
@gagacek - Zamiast tej litanii bez przesłania o tych idiotach, cieciach i innych diagnozach neuropsychiatrycznych rzeknij mi wreszcie: Czym dla Ciebie jest ten bełkot?
Ty tak poważnie, czy tradycyjnie z głupoty?
https://www.google.com/search?source=hp&ei=glrHXNOlMaKvrgS6m7TgCA&q=be%C5%82kot&btnK=Szukaj+w+Google&oq=be%C5%82kot&gs_l=psy-ab.3..0l10.1289.2646..7606...0.0..0.294.923.2j3j1......0....1..gws-wiz.....0..0i131.uTf2ThSRbzc
https://sjp.pwn.pl/sjp/belkot;2443481.html
bełkot
1. pot. «niezrozumiała, niewyraźna mowa; też: nieartykułowane dźwięki»
2. pot. «pozbawiony sensu, niezrozumiały tekst lub zawiła wypowiedź»


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 06:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7183
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Jak ja kocham tę dyskusję czytać...

Jak my o czymś piszemy, nierzadko nawet popierając to badaniami (jak istotność kwestii czasu przejazdu dla atrakcyjności zbiorkomu), to jest to "nasza subiektywna opinia".

Jak Mistrzejowiczanin pisze, że przecież nikt nie zwraca uwagi na to, że tramwaj się wlecze, a pani Zdzisia z klatki obok nawet mówiła mu, że tramwaj powinien jechać jak najbardziej okrężną trasą, to jest to prawda objawiona (klękajcie, narody!)...

Made my day!

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 19:13 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 gru 2016, o 18:59
Posty: 280
Mistrzejowiczaninie, skoro Kaszmir pracując dla Gibały nie jest wiarygodny, to ty, pracując w spółce miejskiej masz wiarygodność jeszcze niższą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 1 maja 2019, o 20:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
@gagacek - Ale powiedz mi, co Ty pod tym obszernym pojęciem rozumujesz? Niezrozumiały tekst, zawiła wypowiedź, czy tekst pozbawiony sensu? Czy wszystko na raz? Definicję ze słownika to ja znam.

Locutus napisał(a):
Jak ja kocham tę dyskusję czytać...

Jak my o czymś piszemy, nierzadko nawet popierając to badaniami (jak istotność kwestii czasu przejazdu dla atrakcyjności zbiorkomu), to jest to "nasza subiektywna opinia".

Jak Mistrzejowiczanin pisze, że przecież nikt nie zwraca uwagi na to, że tramwaj się wlecze, a pani Zdzisia z klatki obok nawet mówiła mu, że tramwaj powinien jechać jak najbardziej okrężną trasą, to jest to prawda objawiona (klękajcie, narody!)...

Made my day!

Pozdrawiam!
LOKI

Strasznie spłyczasz sedno sprawy. Z badaniami różnie bywa, w zależności jak zostają przeprowadzone. Nie nikt nie zwraca uwagi na rzekome „wleczenie” przez rozjazdy, ale bardzo mały promil pasażerów. Garstka osób zainteresowana tematem. Co innego większe ograniczenie prędkości na dłuższym ciągu - to się daje we znaki, nie da się ukryć. A zdanie sąsiadki przytoczyłem tylko i wyłącznie na znak, że pasażer komunikacji miejskiej dostosowuje się do każdej okoliczności - choćby tramwaj nawet jechał naokoło. Może z tym naokoło nie każdy pasażer, ale jakaś część na pewno. Ile to w 2012 roku było protestów, pikiet, manifestacji, zażaleń przeciwko zmianom w komunikacji - samym zmianom, a jednak - poprotestowali, zapomnieli, przyzwyczaili się. A Komunikacja Miejska w Krakowie jest oceniana przez mieszkańców w większości wysoko lub bardzo wysoko. Nie jest idealna, ale ja znając mnóstwo innych sieci komunikacyjnych w Europie uważam, że na minus nie odstaje, jest dobrze zorganizowana, w skali Europy w tym momencie standardowa. A kto mówi, że to co ja pisze to jest prawda objawiona?

PiVoSH92 napisał(a):
Mistrzejowiczaninie, skoro Kaszmir pracując dla Gibały nie jest wiarygodny, to ty, pracując w spółce miejskiej masz wiarygodność jeszcze niższą

Nie mówię, że jest niewiarygodny, ale zdanie Kaszmira w tym momencie jest w dużej części uwarunkowane opowiedzeniem politycznym. Przecież Gibała razem z tą swoją obstawą wielce aktywnych na portalach społecznościowych tzw. „aktywistów”, z których część powprowadzał nawet do rady miasta i rad dzielnic (miej to miasto Boże w opiece), główną i w wielu przypadkach jedyną rzeczą którą robią, jest wieczna krytyka prezydenta i urzędu pod jego zwierzchnictwem celem oczywiście budowania własnej pozycji. Na szczeblu miasta ceniona jest wola współpracy między siłami ku wspólnemu dobru, ale oni wolą prowadzić twardą politykę opozycjonistów. A poza tym, przepraszam bardzo, gdzie jest napisane, że ja pracuję w spółce miejskiej?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 2 maja 2019, o 16:47 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 672
Mistrzejowiczanin napisał(a):
@gagacek - Ale powiedz mi, co Ty pod tym obszernym pojęciem rozumujesz? Niezrozumiały tekst, zawiła wypowiedź, czy tekst pozbawiony sensu? Czy wszystko na raz? Definicję ze słownika to ja znam.
No to jak znasz, to po co pytasz? Nie potrafisz przyswoić nawet prostej definicji.
Tłumaczę jak krówce na łące (krówki, jako że są bardzo inteligentne za porównanie przepraszam):
Przez kilkanaście stron p... jak potłuczony skończone głupoty, wykazując się po kolei nieznajomością tematu, brakiem znajomości fizyki na poziomie szkoły podstawowej a równocześnie pisząc kłamstwa zaprzeczające tak fizyce jak i już zweryfikowanym informacjom. Wszelkie podawane dane służące dyskredytowaniu twojego bełkotu pomijasz, przykrywając go nowym bełkotem. Prawdopodobnie nawet nie masz pojęcia o tym, że zachowując się w ten sposób ubliżasz każdemu z interlokutorów.
Mam nadzieję, że wszystko czytelnie wytłumaczyłem. w sposób niepodlegający dyskusji ponieważ wszelka dyskusja z tobą to tylko -> patrz powyżej. Koniec przekazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 3 maja 2019, o 09:13 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 672
Pozostawiając już naszego kolegę samemu sobie, warto odnotować wywiad z panem któremu w komentarzach wypominają że zaorał biblioteki publiczne. Teraz wypowiada się o komunikacji :eek:
Temat braku 1,5km torów w Piastowskiej. Latami odwlekana inwestycja pomimo braku formalnych przeszkód, nawet wszystkie działki są miejskie i nagle taka Eureka. A wystarczyło tylko inaczej zagospodarować pieniądze na darmowóz do Bronowic...

http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,24743707,nie-cierpie-obietnic-bez-pokrycia-wiceprezydent-kulig-o-krakowskich.htm

Cytuj:
(...) Zwłaszcza jeżeli remont się opóźni i będzie trzeba dłużej wozić pasażerów za darmo.
– Zakładamy, że modernizacja skończy się w terminie. Chcę podkreślić: mimo że decyzja o darmowej komunikacji była wyjątkiem, to jako miasto musimy z tej sytuacji wyciągnąć wnioski. Wciąż mamy przykłady części miasta, które są komunikowane tradycyjnie wytyczoną, i to dawno temu, trasą, np. trakt do Bronowic. Ona wiodła tam, gdy Bronowice były osobną wsią. Nie zadbaliśmy o komunikację alternatywnymi drogami, w szczególności jeżeli chodzi o transport zbiorowy. Wystarczy, żeby ul. Głowackiego i Piastowską biegła linia do Cichego Kącika, i mielibyśmy objazd. To odciążyłoby nie tylko Królewską, ale zupełnie inaczej wyglądałby wyjazd z Azorów.
Myślicie o dobudowie takiej nitki?
– Jesteśmy w trakcie sporządzania studium wykonalności bezkolizyjnego transportu szynowego. Na podstawie częściowych analiz możemy powiedzieć, że właściwie wszystkie jego warianty, bez względu na to, jaki byłby to rodzaj transportu, spotykają się mniej więcej w rejonie ul. Reymonta, al. 3 Maja i ul. Piastowskiej. To bardzo ważna wskazówka.
We wszystkich badaniach wychodzi, że słabym punktem jest centrum, że każda ważniejsza linia tramwajowa biegnie przez centrum. I nie dlatego, że każdy wysiada, bo chce codziennie zobaczyć Rynek Główny, ale dlatego, że nie ma alternatywnego rozwiązania.
Może jednak ktoś chociaż raz coś z tym podziała... Ech, marzenia:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 5 maja 2019, o 19:49 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
@gagacek - No cóż. Ja bym powiedział, że z Twojej strony takie kwestie jak:
gagacek napisał(a):
Przez kilkanaście stron p... jak potłuczony skończone głupoty, wykazując się po kolei nieznajomością tematu, brakiem znajomości fizyki na poziomie szkoły podstawowej a równocześnie pisząc kłamstwa zaprzeczające tak fizyce jak i już zweryfikowanym informacjom. Wszelkie podawane dane służące dyskredytowaniu twojego bełkotu pomijasz, przykrywając go nowym bełkotem.

...to jest niebotyczne nieporozumienie. Chciałoby się ująć: jaki odbiorca, takie wnioski już bez aluzji.
Dra Kuliga szanuję, ale takie pojmowanie sprawy, że jak celem nie wszystkich podróży jest centrum, to należy budować tramwajowe obwodnice dla obsługi poszczególnych kierunków międzydzielnicowych nie jest najwłaściwsze. Chcąc nie chcąc sporo podróży odbywa się na I obwodnicę, nie tylko w celach turystycznych, ale też do miejsca pracy czy nauki, ale również I obwodnica jest węzłem przesiadkowym praktycznie na całe miasto i duża część pasażerów również z tej funkcji korzysta. To uzasadnia znaczenie I obwodnicy jako od dawien dawna tak i dzisiaj rdzenia komunikacji tramwajowej w Krakowie i moim zdaniem tego nie należy zmieniać, bo jeszcze można się na tych „innowacjach” przeliczyć.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 5 maja 2019, o 21:33 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 234
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Chcąc nie chcąc sporo podróży odbywa się na I obwodnicę, nie tylko w celach turystycznych, ale też do miejsca pracy czy nauki, ale również I obwodnica jest węzłem przesiadkowym praktycznie na całe miasto i duża część pasażerów również z tej funkcji korzysta. To uzasadnia znaczenie I obwodnicy jako od dawien dawna tak i dzisiaj rdzenia komunikacji tramwajowej w Krakowie i moim zdaniem tego nie należy zmieniać, bo jeszcze można się na tych „innowacjach” przeliczyć.

Kiedyś chyba już ten temat się pojawił, ale ty dalej stoisz przy swoim. I Obwodnica jest węzłem przesiadkowym na całe miasto, bo takie rejony jak Bronowice, Cichy Kącik czy Salwator nie mają fizycznej możliwości podróży tramwajem z jej ominięciem. Zapewniam Cię, że gdyby takowa była to mało kto tłukłby się przez ścisłe centrum. Jak nie wierzysz to sprawdź sobie zapełnienia "50". Linia, która całkowicie omija I Obwodnicę, a mimo to jest jedną z generujących największe potoki w mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 6 maja 2019, o 09:01 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 672
del., szkoda marnować czas na pajaca
Mistrzejowiczanin napisał(a):
to jest niebotyczne nieporozumienie.
Nie, nie jest. Każdy bez wyjątku pisze tobie to samo. Ośmieszaj się dalej.


Ostatnio edytowano 6 maja 2019, o 13:05 przez gagacek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 6 maja 2019, o 12:34 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 gru 2016, o 18:59
Posty: 280
W zasadzie wystarczy podać przykład 50 albo 9, jako linii omijających I obwodnicę i mających sens... W zasadzie w Krakowie wystarczyłaby nam II obwodnica tramwajowa, najlepiej w połowie drogi między II a III samochodową (chocby Piastowska, Lema, wzdłuż Bratysławskiej na Azory i tak dalej). Większe kółko rzeczywiście miałoby sens tylko dla pojedynczych, specyficznych relacji, które w Krakowie są bardzo rzadkie, ale jednak mogłyby wystąpić (Bronowice - Cz. Maki, połączenie NBP z uwzględnieniem obsługi nowego szpitala z Kurdwanowem/Borkiem)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Torowiska
PostNapisane: 6 maja 2019, o 20:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Mr. Passenger napisał(a):
Kiedyś chyba już ten temat się pojawił, ale ty dalej stoisz przy swoim. I Obwodnica jest węzłem przesiadkowym na całe miasto, bo takie rejony jak Bronowice, Cichy Kącik czy Salwator nie mają fizycznej możliwości podróży tramwajem z jej ominięciem. Zapewniam Cię, że gdyby takowa była to mało kto tłukłby się przez ścisłe centrum. Jak nie wierzysz to sprawdź sobie zapełnienia "50". Linia, która całkowicie omija I Obwodnicę, a mimo to jest jedną z generujących największe potoki w mieście.

Nie mam powodu, żeby nie stać. I obwodnica zawsze rdzeniem Krakowskiej komunikacji tramwajowej była. Jak Ring dla komunikacji tramwajowej w Wiedniu - podobne układy miasta i sieci. A 50-tka generuje spore potoki ze względu, że jest główną linią obsługującą najważniejsze węzły przesiadkowe jak Dworzec, Rondo Mogilskie czy Rondo Grzegórzeckie, co potwierdza duża rotacja pasażerów na linii. Więcej osób tak używa tej linii niż w podróżach dalekodystansowych. Ale z jakiegoś powodu taka 18-tka, która także jeździ z Trzydziestolecia ma obłożenie do centrum podobne lub większe, w zasadzie na całej trasie - z największą wymianą przy I obwodnicy. Przesiadki to jedno, ale duża część pasażerów dojeżdża do centrum po prostu do pracy - obsługa turystyczna, biura, kancelarie ale również szkoły i uczelnie. Nie wolno o tym zapominać.

gagacek napisał(a):
del., szkoda marnować czas na pajaca
Mistrzejowiczanin napisał(a):
to jest niebotyczne nieporozumienie.
Nie, nie jest. Każdy bez wyjątku pisze tobie to samo. Ośmieszaj się dalej.

Wzajemnie.

PiVoSH92 napisał(a):
W zasadzie w Krakowie wystarczyłaby nam II obwodnica tramwajowa, najlepiej w połowie drogi między II a III samochodową (chocby Piastowska, Lema, wzdłuż Bratysławskiej na Azory i tak dalej). Większe kółko rzeczywiście miałoby sens tylko dla pojedynczych, specyficznych relacji, które w Krakowie są bardzo rzadkie, ale jednak mogłyby wystąpić (Bronowice - Cz. Maki, połączenie NBP z uwzględnieniem obsługi nowego szpitala z Kurdwanowem/Borkiem)

To są interesujące wnioski. Większe rozproszenie węzłów przesiadkowych z pewnością nie ułatwiłoby sprawy. Z resztą w tych wszystkich propozycjach sugeruje się, że nikt nie jeździ do centrum, tylko wszystkie relacje pasażerskie są między dzielnicami. A jakby tego nie upiększać, centrum dla wielu jest celem, ponieważ tam jest największe zagęszczenie stanowisk pracy. A dla jadących przez centrum przesiadki są wygodne i w układzie urbanistycznym Krakowa taki rzut sieci transportowej nie wydłuża zbytnio drogi, ani czasu. Nie rozumiem po co psuć coś co od tylu lat dobrze funkcjonuje.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1987 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 133  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL