Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 21 paź 2019, o 10:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 956 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 64  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2010, o 19:33 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9958
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Poduszkowiec dla ratowników. On nie pływa, on lata!
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... lata_.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 paź 2010, o 12:01 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9958
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
22 odeszło w tym roku ze straży, 20 ma przyjść w marcu
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... marcu.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2010, o 18:20 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9958
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Autostradą pojedziemy 140 km na godzinę
http://www.gadu-gadu.pl/553078832083142 ... na-godzine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2010, o 14:45 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Mseifer napisał(a):
Autostradą pojedziemy 140 km na godzinę

Nigdzie w Europie nie dopuszcza się tak wysokiej prędkości.
http://www.europe.org/speedlimits.html
Wyjątkiem są Niemcy, jednak nawet w kraju o tak wysokiej kulturze jazdy i, co ważniejsze, dobrym stanie technicznym pojazdów temat ograniczenia prędkości regularnie powraca.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 23 paź 2010, o 14:47 przez tramwajem, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2010, o 15:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Hmmm, to ciekawe tramwajem. Bo zawsze kierowcy autostradowi narzekali, że najwolniej się jedzie autostradami przez Polskę... Co do autostrad w Niemczech chodzi nawet o coś innego, bo jechałem autokarem przez Niemcy. One są betonowe (tak jak zachodni odcinek naszej A4) a nie asfaltowe, są bardzo szerokie, i po prostu są takiej jakości i geometrii, że jazda nimi wysoką prędkością to czysta i bezpieczna przyjemność :)

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 paź 2010, o 15:01 przez czatowiec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2010, o 15:38 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 21 gru 2009, o 12:49
Posty: 295
Lokalizacja: Kraków
czatowiec napisał(a):
Bo zawsze kierowcy autostradowi narzekali, że najwolniej się jedzie autostradami przez Polskę...
Pewnie dlatego, że ciągle są w remoncie i co kawałek są ograniczenia, tu do 100, kawałek dalej do 70 itp ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2010, o 17:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22629
Otwieram nowy temat, żeby w jednym miejscu były zebrane posty na tak częsty temat jak korki w mieście.

Listy. Pomysł na korki - wystarczy puszka farby
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... farby.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2010, o 20:19 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
czatowiec napisał(a):
zawsze kierowcy [..] narzekali

Bo oni zawsze będą narzekali dopóki ktoś im jasno nie wskaże ich miejsca.
czatowiec napisał(a):
są bardzo szerokie, i po prostu są takiej jakości i geometrii, że jazda nimi wysoką prędkością to czysta i bezpieczna przyjemność

Oczywiście przyznaję Ci rację. W Polsce autostrady buduje się byle jak i to kolejna przesłanka za ograniczaniem prędkości.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 11:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
O korkach w Krakowie pisze dzisiejsza Gazeta Krakowska:
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/62 ... ,id,t.html

O korkach też można poczytać w Wyborczej:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... st_10.html
Myślę że ten temat powinien być tematem dla kandydatów przed wyborami w listopadzie :thumbup:


Ostatnio edytowano 25 paź 2010, o 11:20 przez rafaello, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 15:43 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 21:55
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków
A ja uważam, że "naturalną" prędkością maksymalną na autostradzie jest obecnie 150 km/h. Dodatkowo powinno wprowadzić się coś takiego jak prędkość zalecana, na autostradzie 130 km/h.

Uzasadnienie:
1. Po wyizolowanej drodze, jaką jest autostrada, jazda z prędkością 150 km/h jest raczej bezpieczna.
2. Nie powinno karać się kierowców jadących bezpiecznie, choć szybko. Jeśli jakaś autostrada w Polsce uniemożliwia jazdę z prędkością 150 km/h to nie powinna być nazywana autostradą, lecz drogą ekspresową.
3. Wprowadzenie zalecanej prędkości jest sugestią dla kierowcy jak szybko powinien jechać, ale jednocześnie wyższa prędkość maksymalna powinna być umożliwieniem mu szybszej jazdy bez ryzyka otrzymania mandatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 16:25 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 23:00
Posty: 1506
Lokalizacja: kraków
rafaello napisał(a):
O korkach w Krakowie pisze dzisiejsza Gazeta Krakowska:


Kod:
Tu widzę tylko odważne rozwiązanie, jak budowa poziomu minus 1 dla Alej. O trzech pasach w każdą stronę. Miejsce jest, bo pośrodku mamy zieleniec. I tak wyjdzie taniej niż budowa metra - mówi Osmenda.


Ktos chyba zapomnial po co to miejsce jest trzymane :|

A korki sa, bo studenci wrocili. 'Parking' miedzy Politechnika, a torami kolejowymi, jest mocno zapchany. Ale przeciez studenci MUSZA przyjezdzac na uczelnie samochodem....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 16:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22629
pionek napisał(a):
A ja uważam, że "naturalną" prędkością maksymalną na autostradzie jest obecnie 150 km/h. Dodatkowo powinno wprowadzić się coś takiego jak prędkość zalecana, na autostradzie 130 km/h.

Uzasadnienie:
1. Po wyizolowanej drodze, jaką jest autostrada, jazda z prędkością 150 km/h jest raczej bezpieczna.
2. Nie powinno karać się kierowców jadących bezpiecznie, choć szybko. Jeśli jakaś autostrada w Polsce uniemożliwia jazdę z prędkością 150 km/h to nie powinna być nazywana autostradą, lecz drogą ekspresową.

Chodzi też o zdarzenia nieprzewidziane, niezamierzone. Droga hamowania (w dość dużym uproszczeniu) rośnie jak kwadrat prędkości. Jeśli zwiększysz ze 130 do 150, to wydłuży się ona o jedną trzecią...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 16:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22629
sylwek2k napisał(a):
Ale przeciez studenci MUSZA przyjezdzac na uczelnie samochodem....

Tylko czy to jest do końca ich wina? Jaka jest sytuacja w "129" wszyscy wiemy. Niby dołożono dwa dodatkowe kursy w szczycie porannym, jednak to wciąż za mało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 17:01 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 21:55
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków
Dlatego sugerowana prędkość 130km/h. Jeśli ktoś jedzie 130 km/h to za nim każdy jedzie z podobną prędkością, a jeśli ktoś jedzie drugim pasem 150 km/h to znaczy, że ma na to miejsce i możliwość jazdy z taką prędkością. Wiadomo, że mgła, ograniczenie widoczności czy inne zjawiska, które powinny ograniczać prędkości dalej nas obowiązują. Jeśli jadę autostradą i nie widzę nic przez maską z uwagi na mgłę to zwalniam i zapalam przeciwmgielne, aby samemu nie wjechać komuś w zad, a jednocześnie, aby osoba z tyłu widziała, że mój samochód tu jedzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 17:18 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 21:55
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków
Osmeda mówi o poziomie minus jeden, to znaczy podziemnym tunelu, na który "jest miejsce", bo szerokość alei + pas zieleni umożliwiają zbudowanie takiego tunelu z wyjazdami w miejscu skrzyżowań.

Ja bym widział to tak: tunel od Jubilatu po Nowy Kleparz po dwoma pasy w obie strony (+ wjazdy i wyjazdy przy skrzyżowaniach) stanowiący główne miejsce ruchu. Na obecnym poziomie drogi droga dla Km (w większość pokrywająca się z torami tramwajowymi również naziemnymi) oraz dwa pojawiające się lokalnie pasy dla wyjeżdżających z tunelu aut, skręcających w ulice krzyżujące się z Alejami. Pozostałby nam więc na ziemi pas dla autobusów/tramwajów i jeden pas na aut, głównie skręcających w prawo lub lewo i większy niż obecnie zieleniec z alejkami dla pieszych.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 956 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 64  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL