Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 sie 2019, o 17:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 516 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 18:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10767
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Myślę że jedyne co wchodzi w grę, to jazda nocnych w kierunku Dworca torowiskiem. Autobusiarze musieliby udawać że skręcają do galerii i w połowie lewoskrętu odbijać w prawo na PAT i obsługiwać tramwajowy przystanek Politechnika. A później przy Worcella odbija na jezdnię ogólną.

Ja uważam tą decyzję za głupią, choćby ze względu na zaprzepaszczenie szansy na zwiększenie pojemności wyrobu pętlopodobnego po zachodniej stronie galerii poprzez puszczenie części linii przeciwbieżnie (Pawia -> Basztowa -> Kurniki -> Pawia) z przystankiem początkowo końcowym na Pawiej po zachodniej stronie, przed otoczeniem wspomnianego kwartału ulic.

Jak dla mnie gigantyczny błąd popełniono już na etapie projektowania ulicy, że nie zrobiono wspólnego wydzielonego korytarza tramwajowo autobusowego. Teraz robi się protezę w postaci jednocześnie wydzielonego korytarza tramwajowego a równolegle autobusowego. Koszmarne marnowanie przestrzeni w miejscu gdzie jej nie ma. Teraz niestety tego błędu nie da się łatwo naprawić - łatwo, czyli bez przesuwania osi torowiska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 20:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22498
etred napisał(a):
Stawiam, że K+R pojawi się w istniejącej zatoce parkingowej (możliwe, że na całej jej długości), nie na jezdni, a komunikacja miejska będzie jeździć dokładnie tak samo jak wcześniej.

Hm, z układem K+R może tak być. Choć wg mnie dalej nie rozwiązuje to problemu, bo od ul. Kurniki do Szlak będzie buspas - więc tam nocne nie będą miały jak przejechać w drugą stronę. A prawoskręt Kurniki -> Pawia jest zbyt ciasny.

Cukier napisał(a):
Ja uważam tą decyzję za głupią, choćby ze względu na zaprzepaszczenie szansy na zwiększenie pojemności wyrobu pętlopodobnego po zachodniej stronie galerii

Podejrzewam, że i tak nie ma planów dokładania kursów w tym rejonie - otwarcie tramwaju na Górkę Narodową, a potem na Azory, raczej spowoduje zastąpienie autobusów przez tramwaje. Jeśli chodzi o DG Zachód to "130" może być przycięte, a ze "154" to w ogóle nie wiadomo co będzie. Na DG Wschód do tego jeszcze niepewna przyszłość "537". W sumie to i wydłużenie "132" do Dworca Głównego było mocno kontrowersyjne.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 21:11 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2301
Lokalizacja: KRK
Kaszmir napisał(a):
Hm, z układem K+R może tak być. Choć wg mnie dalej nie rozwiązuje to problemu, bo od ul. Kurniki do Szlak będzie buspas - więc tam nocne nie będą miały jak przejechać w drugą stronę. A prawoskręt Kurniki -> Pawia jest zbyt ciasny.

A może przy tej okazji wysepka na przejściu przy Kurnikach zostanie wywalona - dzięki temu prawoskręt byłby łatwiejszy do pokonania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwi 2019, o 14:15 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 28 gru 2009, o 19:13
Posty: 33
Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Dzięki za uwagi co do mapy buspasów, starałem się większość nanieść, ewentualnie niektóre szczegóły jeszcze będę poprawiał.

Cytuj:
"Aby zobaczyć tę mapę niestandardową, musisz się zalogować." Mógłbyś udostępnić ją tak, by nie było to konieczne?
Wypadałoby sprawdzić, czy w OSM nie ma już (części) danych: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pl:Pasy_jezdni - nie jest to chyba prezentowane na mapkach, ale informacje mogą być.

Zmieniłem ustawienia w Google Maps, teoretycznie jest napisane, że nie trzeba się logować - powinno być OK.
Nie sprawdzałem wcześniej danych z OSM, ale teraz rzuciłem okiem i wygląda na to, że są trochę nieaktualne i niekompletne, a niektóre rozrzucone po (niewłaściwych chyba) znacznikach <psv> czy <bus>. Trochę brak mi czasu na uczenie się zasad nanoszenia na OSM, więc wrzuciłem porównanie danych z doniesień prasowych i internetu z OSM: https://drive.google.com/open?id=1TAyjW ... sp=sharing. A nuż przyda się to jakiemuś redaktorowi OSM wśród forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2019, o 16:44 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2301
Lokalizacja: KRK
Kaszmir napisał(a):
Zaraz, a co zrobią z nocnymi, jeżdżącymi Pawią w obie strony - "608", "610", "669", "904"?

Już wiadomo co z nocnymi :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 11:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22498
NOWY BUSPAS NA MOŚCIE DĘBNICKIM SPARALIŻOWAŁ RUCH
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci-dr ... owal-ruch/
Cytuj:
Ogromne korki w Krakowie na ulicy Konopnickiej z powodu... nowego buspasa, który został wyznaczony na moście Dębnickim. W kierunku Jubilata auta stoją już od mostu na Wildze, czyli przed tunelem na rondzie Grunwaldzkim.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 17:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6995
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
I prawidłowo! Niechaj puszki z troglodytami stoją w korkach, a cywilizowani ludzie mkną autobusem.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 20:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10767
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Wszystko jest w porząsiu. Brak tego buspasa sprawiłby tylko tyle, że korek zamiast Wilgi sięgałby hotelu Forum, za to staliby w nim nie tylko puszkarze ale solidarnie wszyscy. Samochodziarze nic a nic nie nadspieszą bo za kilkaset metrów znów wdepną w korek na ATW.

Natomiast co do drugiego odcinka buspasa, na wiadukcie na A29L to muszę przyznać że zgodnie z moimi przewidywaniami z powodu jego istnienia wcale nie jedzie się tam samochodem zauważalnie gorzej. Jadąc na 8:00 korków praktycznie w ogóle nie ma, jadąc na 9:00 korki na A29L jak były tak są - za to znacznie łatwiej jest się włączyć z Pawiej.

Tak naprawdę obecnie tylko kierunek południe -> północ oberwał, ale to przede wszystkim przez ciasne szykany, zwłaszcza tą na Lenartowicza, gdzie przegubowce mieszczą się na słowo honoru.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 22:18 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 10 lis 2012, o 21:35
Posty: 124
Lokalizacja: Krk
Jeżdżę codziennie autobusem w stronę Jubilatu ok 8:30. Autobus nie stał w korku, czeka najczęściej jedną zmianę swiateł na moście, to wszystko. Jak zbudują Trasę Zwierzyniecką, niech zwężają. Teraz Most Dębnicki to jedyna trasa północ-południe po zachodniej stronie Krakowa i to jest jednak przesada. Może warto zacząć nakłanianie do km od przyspieszenia tramwajów głębokimi krzyżakami np.? :hmm:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 22:49 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 703
Tramwaje też najwięcej stoją na światłach i w korkach (w tym tramwajowych) i jak oczywiście warto postawić na głębokie krzyżownice, tak poprawią prędkość tylko symbolicznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 22:53 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2025
Lokalizacja: Kraków
Fakt faktem, że akurat do Dębnickiego od strony ICE to z punktu widzenia autobusów korków raczej nigdy nie było. Autobus dojeżdżał buspasem na Konopnickiej prawie, że pod sam most, potem krótki korek na moście i tyle. I to jest w sumie jedno z nielicznych miejsc, gdzie przy _normalnej_ organizacji ruchu buspas faktycznie mógłby przynieść więcej złego, niż dobrego.

Podkreślam, przy normalnej organizacji ruchu, bo jeśli z powodu zamknięcia skrzyżowania ATW x Karmelicka korek miałby odbić aż do Jubilatu, to mogłoby się okazać, że pokonanie samego mostu zajmuje np. kilkanaście minut. I w obecnej sytuacji imho buspas jak najbardziej ma tam uzasadnienie (zresztą "bramkuje" również wjazd na dalszy odcinek i jedynie przesunął korek kawałek wcześniej).

Cukier napisał(a):
Natomiast co do drugiego odcinka buspasa, na wiadukcie na A29L to muszę przyznać że zgodnie z moimi przewidywaniami z powodu jego istnienia wcale nie jedzie się tam samochodem zauważalnie gorzej. Jadąc na 8:00 korków praktycznie w ogóle nie ma, jadąc na 9:00 korki na A29L jak były tak są - za to znacznie łatwiej jest się włączyć z Pawiej.

No i tam w sumie w godzinach szczytu ten buspas mógłby już zostać na stałe.

Pytanie, czy jest tam w końcu normalne (widoczne) oznakowanie? Bo jak jechałem ostatni raz, to był jakiś przekręcony znak na feldze, zero malowania i... tyle.

Zresztą tak samo do d... oznakowanie jest na Pawiej przy wyjeździe z Kurniki, gdzie jadąc samochodem trzeba odbić od razu w lewo, a połowa ludzi jedzie jak zwykle na prawy pas na Pawiej. I przyznam szczerze, że sam tak pojechałem za pierwszym razem (potem wrócić na pas ruchu ogólnego z buspasa już ciężko, bo najpierw wyspy, potem obszary wyłączone z ruchu). Znak pionowy jest dopiero... po skręcie, i niby jest tam malowanie poziome "BUS", tyle, że już... częściowo starte (ile to ma, tydzień, dwa?) :rotfl: Imho niewielki kawałek tego buspasa mogliby tam pomalować na czerwono, bo obecnie całość jest niestety naprawdę średnio czytelna... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2019, o 15:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10767
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
kot_feliks napisał(a):
Cukier napisał(a):
Natomiast co do drugiego odcinka buspasa, na wiadukcie na A29L to muszę przyznać że zgodnie z moimi przewidywaniami z powodu jego istnienia wcale nie jedzie się tam samochodem zauważalnie gorzej. Jadąc na 8:00 korków praktycznie w ogóle nie ma, jadąc na 9:00 korki na A29L jak były tak są - za to znacznie łatwiej jest się włączyć z Pawiej.

No i tam w sumie w godzinach szczytu ten buspas mógłby już zostać na stałe.

Pytanie, czy jest tam w końcu normalne (widoczne) oznakowanie? Bo jak jechałem ostatni raz, to był jakiś przekręcony znak na feldze, zero malowania i... tyle.

Tyle że poza szczytem jest tam na tyle mały ruch że tym bardziej sobie poradzi tylko na jednym pasie. I tak, jest już wymalowane całkiem wyraźnie żółtą farbą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2019, o 19:49 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 10 lis 2012, o 21:35
Posty: 124
Lokalizacja: Krk
Tego czy były korki od Słowackiego aż do Jubilatu (wątpię) się nie dowiemy... Wygląda to na uszczęśliwianie na siłę.

Cukier- korki na Konopnickiej w sobotę były mniej więcej do 21:00, cały dzień. Ładnie urzędnicy teoretyzują zza biurka - niestety ta decyzja to wyjątkowy bubel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2019, o 17:40 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10767
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Outofrange napisał(a):
Cukier- korki na Konopnickiej w sobotę były mniej więcej do 21:00, cały dzień. Ładnie urzędnicy teoretyzują zza biurka - niestety ta decyzja to wyjątkowy bubel.

Bubel bo autobusy nie stoją w korku solidarnie ze wszystkimi? Dokładnie tak powinna wyglądać komunikacja w mieście, tylko wtedy kierowców do tego stopnia szlag trafia że autobus przemyka obok, że aż sami chcą być wśród tych co nie stoją.

Oczywiście taka decyzja przychodzi baaardzo ciężko i zwykle pierwsze głosy to właśnie atak na buspas żeby nie musiało kłuć w oczy że ktokolwiek jedzie szybciej.

A gdyby tego buspasa nie było to tylko 500 metrów korka by się przeniosło z odcinka Wilga-Grunwaldzkie na odcinek Zwierzyniecka-Cracovia. I korek byłby przez cały most Dębnicki i ten korek by się poruszał w tempie ślimaka bo nie miałby gdzie z tego mostu zjechać bo tam byłby kolejny. A teraz cokolwiek wjedzie na most to bezproblemowo go opuszcza.

Zresztą rzesza kierowców nie potrafi koegzystować z innymi i sami tworzą korki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2019, o 17:52 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 10 lis 2012, o 21:35
Posty: 124
Lokalizacja: Krk
Rzecz w tym że nie było i nie ma korku od Słowackiego do Mostu Dębnickiego - zatem argument za utworzeniem buspasa jest chybiony. A zatkanie jedynej trasy północ-południe po zachodniej stronie Krakowa nie znajduje żadnego uzasadnienia. Autobusy przejeżdżały p[rzez Most Dębnicki płynnie, czekając jedną zmianę świateł (co potwierdziłem nie tylko ja).

Twój hejt Cukrze na kierowców nie pozwala polemizować - ponieważ samochodów z Krakowa nie wyeliminuje sie nigdy, za wielkie i zbyt znaczące turystycznie a też politycznie jest to miasto. Można ruch samochodowy wyprowadzać w inne części - ale po tej stronie Krakowa nie ma alternatywy. Taką alternatywą nie będzie też komunikacja miejska, ponieważ gros ruchu to ruch "służbowy". Może byłaby km konkurencyjna ale w innym kształcie - czyli kompletne premetro/metro, ewentualnie kolej aglo z integracją taryfową i odpowiednią częstotliwością i integracją przystanków z km, plus upłynniony ruch tramwajowy (przyspieszenie na skrzyżowaniach z głębokimi krzyżownicami, przebudowa sterowania sygnalizacją). O SIP dla autobusów i pomniejszych sprawach nie wspominam.

Ale póki co tak idealnego (a w rzeczywistosci minimalnego akceptowalnego do zmiany nawyków transportowych) stanu komunikacji miejskiej w Krakowie nie ma i jeszcze długo nie będzie. A zatem stosowanie takich szykan jak zwężenie jedynej zachodniej arterii pn-płd do jednego pasa na tym moście jest zupełnie chybioną decyzją.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 516 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomta1 i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL