Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 25 maja 2019, o 04:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 506 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 mar 2019, o 22:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 672
Wam to się serio nie dogodzi - jak idzie z budżetu inwestycyjnego na drogi dla aut to źle, idzie na buspasy, to też źle... Dostosowanie do buspasa zawsze będzie dobre, co będzie widoczne na pewno w obliczu awarii.

Zresztą, po co się produkować, Cukier wyczerpał temat. Dostosowanie jest tak naprawdę jednorazowe, później będzie zwykłe utrzymanie, które nie musi być nawet o grosz droższe niż samego torowiska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 11:39 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 28 gru 2009, o 19:13
Posty: 33
Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Bliźniaczy post wrzucałem na Skyscrapercity, tak czy siak, zauważyłem, że nie ma w internecie mapy wszystkich istniejących w Krakowie buspasów, więc zacząłem je nanosić:
https://www.google.pl/maps/@50.0500881,19.9178657,12z/data=!3m1!4b1!4m2!6m1!1s1_NtRqDIf9uBsMuFcFxsi1MSOamzt4JN9
Gdyby ktoś zauważył potrzebę jakichś uzupełnień, zapraszam do współpracy :)

Mapa ta stała się to dla mnie punktem wyjścia do zmapowania również proponowanych buspasów (póki co bez dokumentacji źródeł propozycji, ale przede wszystkim z wywiadów z Bauerem, blogów miłośników KM i tego forum). W przypadku Prądników i Azorów to luźne pomysły ode mnie, dla Prądnika Czerwonego przetestowane częściowo w czasie remontu Dobrego Pasterza:
https://www.google.pl/maps/@50.0526519,19.9244009,12z/data=!3m1!4b1!4m2!6m1!1s1ddZrWEGmIvnizx6doW-S8kuJjqnBgjZ4
Tu również ciekaw jestem uwag, zwłaszcza w kontekście skutecznego skomunikowania osiedli pozbawionych póki co połączeń tramwajowych (głównie na północy, ale przecież nie tylko).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 12:00 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 163
michal.bakunin napisał(a):
Gdyby ktoś zauważył potrzebę jakichś uzupełnień, zapraszam do współpracy :)

Z zauważonych rzeczy do poprawki:
- na Wielickiej buspas jest tylko w stronę centrum, na pasie od Nowosądeckiej do Teligi buspasa nie ma
- na Kamieńskiego nie jestem pewien czy buspas jest na całym odcinku od Sławka do wylotu z dołu - do zweryfikowania
- teoretycznie na Na Zjedzie i Limanowskiego jest PAT, ale aktualnie korzysta z niego wyłącznie 669, nie wiem, czy to według Ciebie kwalifikuje się do uwzględnienia
- na pętelce wokół pętli Podgórze SKA (na tym łączniku do zawracania) jest buspas (prawy pas jest ogólny, lewy wyłącznie dla KMK)
Tyle kojarzę z moich okolic:-)

Wśród proponowanych buspasów zdecydowanie dodałbym też takowy na Wielickiej, na odcinku od Kamieńskiego co najmniej do Cmentarza Podgórskiego (wlotu bocznej Wielickiej prowadzącej do Urzędu Miasta i nowych biurowców) - funkcjonujący na tych samych zasadach co na Kamieńskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 12:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1431
Lokalizacja: WDZ
Buspas na Powstańców Śląskich w stronę Łagiewnik nie wydaje się artykułem pierwszej potrzeby a jego wyprowadzenie w stronę Matecznego już w ogóle - przecież w tej relacji nic liniowo nie jeździ...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 14:54 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 12:58
Posty: 46
michal.bakunin napisał(a):
nie ma w internecie mapy wszystkich istniejących w Krakowie buspasów, więc zacząłem je nanosić
"Aby zobaczyć tę mapę niestandardową, musisz się zalogować." Mógłbyś udostępnić ją tak, by nie było to konieczne?

Wypadałoby sprawdzić, czy w OSM nie ma już (części) danych: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pl:Pasy_jezdni - nie jest to chyba prezentowane na mapkach, ale informacje mogą być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 15:52 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 5 wrz 2014, o 09:59
Posty: 81
Lokalizacja: Ruczaj
Ruch jednokierunkowy na ul. Pawiej
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ruch-j ... 30129.html

Cytuj:
Dokładnie chodzi o odcinek od skrzyżowania z ul. Worcella do skrzyżowania z ul. Szlak. Zmiany wejdą w życie 27 kwietnia.
[...]
Natomiast od skrzyżowania z ul. Kurniki obowiązywał będzie buspas


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 16:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22309
Zaraz, a co zrobią z nocnymi, jeżdżącymi Pawią w obie strony - "608", "610", "669", "904"? Objazd przez Warszawską? Tylko co dalej?

Przez Plac Matejki i Basztową do Teatru Słowackiego? Chyba odpada, bo na przystanku od tej strony nie pomieści się więcej linii. Zresztą w przypadku "608" to odpada bo linia potem skręca właśnie w Basztową.

To może przez Zacisze i Worcella? Tylko tam jest ciasno, autobusy mogą nie wyrobić...

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 16:27 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 12:58
Posty: 46
Warszawska, Kurniki, Pawia:
Cytuj:
od skrzyżowania z ul. Kurniki obowiązywał będzie buspas


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 16:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22309
etred napisał(a):
Warszawska, Kurniki, Pawia:
Cytuj:
od skrzyżowania z ul. Kurniki obowiązywał będzie buspas

No właśnie nie. Wg artykułu "od Worcella do Kurniki pojawi się Kiss+Ride, natomiast od skrzyżowania z Kurniki obowiązywał będzie buspas" - czyli buspas będzie od Kurniki do ul. Szlak (inna sprawa, że prawoskręt Kurniki -> Pawia jest raczej zbyt ciasny z powodu wysepki).

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 17:56 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 12:58
Posty: 46
Stawiam, że K+R pojawi się w istniejącej zatoce parkingowej (możliwe, że na całej jej długości), nie na jezdni, a komunikacja miejska będzie jeździć dokładnie tak samo jak wcześniej. Niestety artykuł jest napisany na kolanie i niewiele można z niego wywnioskować. Poczekałbym na informacje bezpośrednio od źródła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 18:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10702
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Myślę że jedyne co wchodzi w grę, to jazda nocnych w kierunku Dworca torowiskiem. Autobusiarze musieliby udawać że skręcają do galerii i w połowie lewoskrętu odbijać w prawo na PAT i obsługiwać tramwajowy przystanek Politechnika. A później przy Worcella odbija na jezdnię ogólną.

Ja uważam tą decyzję za głupią, choćby ze względu na zaprzepaszczenie szansy na zwiększenie pojemności wyrobu pętlopodobnego po zachodniej stronie galerii poprzez puszczenie części linii przeciwbieżnie (Pawia -> Basztowa -> Kurniki -> Pawia) z przystankiem początkowo końcowym na Pawiej po zachodniej stronie, przed otoczeniem wspomnianego kwartału ulic.

Jak dla mnie gigantyczny błąd popełniono już na etapie projektowania ulicy, że nie zrobiono wspólnego wydzielonego korytarza tramwajowo autobusowego. Teraz robi się protezę w postaci jednocześnie wydzielonego korytarza tramwajowego a równolegle autobusowego. Koszmarne marnowanie przestrzeni w miejscu gdzie jej nie ma. Teraz niestety tego błędu nie da się łatwo naprawić - łatwo, czyli bez przesuwania osi torowiska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 20:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22309
etred napisał(a):
Stawiam, że K+R pojawi się w istniejącej zatoce parkingowej (możliwe, że na całej jej długości), nie na jezdni, a komunikacja miejska będzie jeździć dokładnie tak samo jak wcześniej.

Hm, z układem K+R może tak być. Choć wg mnie dalej nie rozwiązuje to problemu, bo od ul. Kurniki do Szlak będzie buspas - więc tam nocne nie będą miały jak przejechać w drugą stronę. A prawoskręt Kurniki -> Pawia jest zbyt ciasny.

Cukier napisał(a):
Ja uważam tą decyzję za głupią, choćby ze względu na zaprzepaszczenie szansy na zwiększenie pojemności wyrobu pętlopodobnego po zachodniej stronie galerii

Podejrzewam, że i tak nie ma planów dokładania kursów w tym rejonie - otwarcie tramwaju na Górkę Narodową, a potem na Azory, raczej spowoduje zastąpienie autobusów przez tramwaje. Jeśli chodzi o DG Zachód to "130" może być przycięte, a ze "154" to w ogóle nie wiadomo co będzie. Na DG Wschód do tego jeszcze niepewna przyszłość "537". W sumie to i wydłużenie "132" do Dworca Głównego było mocno kontrowersyjne.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 21:11 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2273
Lokalizacja: KRK
Kaszmir napisał(a):
Hm, z układem K+R może tak być. Choć wg mnie dalej nie rozwiązuje to problemu, bo od ul. Kurniki do Szlak będzie buspas - więc tam nocne nie będą miały jak przejechać w drugą stronę. A prawoskręt Kurniki -> Pawia jest zbyt ciasny.

A może przy tej okazji wysepka na przejściu przy Kurnikach zostanie wywalona - dzięki temu prawoskręt byłby łatwiejszy do pokonania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwi 2019, o 14:15 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 28 gru 2009, o 19:13
Posty: 33
Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Dzięki za uwagi co do mapy buspasów, starałem się większość nanieść, ewentualnie niektóre szczegóły jeszcze będę poprawiał.

Cytuj:
"Aby zobaczyć tę mapę niestandardową, musisz się zalogować." Mógłbyś udostępnić ją tak, by nie było to konieczne?
Wypadałoby sprawdzić, czy w OSM nie ma już (części) danych: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pl:Pasy_jezdni - nie jest to chyba prezentowane na mapkach, ale informacje mogą być.

Zmieniłem ustawienia w Google Maps, teoretycznie jest napisane, że nie trzeba się logować - powinno być OK.
Nie sprawdzałem wcześniej danych z OSM, ale teraz rzuciłem okiem i wygląda na to, że są trochę nieaktualne i niekompletne, a niektóre rozrzucone po (niewłaściwych chyba) znacznikach <psv> czy <bus>. Trochę brak mi czasu na uczenie się zasad nanoszenia na OSM, więc wrzuciłem porównanie danych z doniesień prasowych i internetu z OSM: https://drive.google.com/open?id=1TAyjW ... sp=sharing. A nuż przyda się to jakiemuś redaktorowi OSM wśród forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2019, o 16:44 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2273
Lokalizacja: KRK
Kaszmir napisał(a):
Zaraz, a co zrobią z nocnymi, jeżdżącymi Pawią w obie strony - "608", "610", "669", "904"?

Już wiadomo co z nocnymi :]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 506 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL