[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 35+25 tramwajów - 28.09.2018

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#91 Post autor: Lw25 » 6 gru 2018, o 10:47

Bardzo bym prosił o trzymanie się tematu wątku.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 96
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 07:26
Lokalizacja: Skawina

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#92 Post autor: seven2101 » 13 kwie 2019, o 16:42

Kiedy będzie ogłoszony przetarg?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7407
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#93 Post autor: Locutus » 14 kwie 2019, o 06:00

W pierwszym kwartale bieżącego roku, czyli znając MPK pewnie gdzieś koło sierpnia. ;P

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#94 Post autor: Arsents » 14 kwie 2019, o 09:12

Byle dobrze SIWZ napisali, bo znowu będzie "kabaret" z Pesą.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 702
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#95 Post autor: gagacek » 14 kwie 2019, o 12:44

Może towarzystwo dostanie olśnienia, że wystarczy przetarg na dwa tramwaje z resztą w opcji? I jeszcze frytki do tego, czyli cała porządna seria testów? Ale musiałbym się zdziwić :hihi:

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6346
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#96 Post autor: Coffee » 14 kwie 2019, o 15:09

Akurat w tej chwili wystarczy porządnie sformułowany zapis, iż wykonawca musi być stabilny finansowo (co wykluczyło Autosan w walce o solówki w 2009 roku) i Pesa może sobie składać zażalenia nawet do samego Papieża.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

krawiec
Kierownik
Posty: 943
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#97 Post autor: krawiec » 14 kwie 2019, o 19:17

Coffee pisze:Akurat w tej chwili wystarczy porządnie sformułowany zapis, iż wykonawca musi być stabilny finansowo (co wykluczyło Autosan w walce o solówki w 2009 roku) i Pesa może sobie składać zażalenia nawet do samego Papierza.
Lepiej do papieża :-)
PNSP

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 702
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#98 Post autor: gagacek » 15 kwie 2019, o 07:07

Coffee pisze:Akurat w tej chwili wystarczy porządnie sformułowany zapis
Ja byłbym ostrożny z wyciąganiem tak daleko idących wniosków. To właśnie te porządne zapisy w poprzednim SIWZ spowodowały żenujące sądowe batalie z producentem, nie wspominając już o wycięciu tego o dostosowaniu tramwaju do istniejącej infrastruktury.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1075
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#99 Post autor: pasazer_mobilisu » 29 kwie 2019, o 05:57

pasazer_mobilisu pisze:Jest przetarg:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie ogłosiło przetarg na zakup do 60 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Ich ostateczna liczba będzie zależeć m.in. od wysokości uzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej.

Na składanie ofert producenci będą mieć czas do 19 czerwca 2019 roku. Jeżeli wybór dostawcy przebiegnie bez problemów, to dostawy pierwszych dziesięciu nowych tramwajów z tego zamówienia mogłyby się rozpocząć już pod koniec 2021 roku. Ogłoszony przetarg to efekt prowadzonego od kilku miesięcy dialogu technicznego, w którym brało udział kilka firm. Wypracowane w trakcie tego procesu wymagania techniczne dla zamawianych wagonów znalazły się w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (to ten dokument określa podstawowe elementy budowy i produkcji pojazdów).

Zamawiane przez krakowskiego przewoźnika tramwaje będą mieć minimum 6 drzwi i umożliwią jednoczesną podróż co najmniej 220 osób. Dwa wagony będą przystosowane do jazdy bez sieci trakcyjnej, a pozostałe zostaną tak zaprojektowane, aby w przyszłości móc korzystać z tego rozwiązania. Wszystkie tramwaje będą wyposażone w klimatyzację, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą, system informacji pasażerskiej (głosowe zapowiadanie przystanków i tablice wyświetlające trasę przejazdu), monitoring, porty USB do ładowania smartfonów oraz system liczenia pasażerów. Warto zwrócić uwagę, że w nowych tramwajach zostało zaplanowanych więcej przestrzeni dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Nowością będą specjalne oparcia dla osób stojących.

Przypomnijmy, że już w przyszłym roku do Krakowa zostanie dostarczonych 50 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Gdy dodamy do tego zamówienie 60 kolejnych tramwajów okaże się, że Kraków w ciągu kilku lat zainwestuje ok. 1 miliard złotych w wymianę taboru tramwajowego. Jednocześnie MPK SA planuje cały czas prowadzić prace modernizacyjne wagonów starszego typu, które polegają na montowaniu elementu niskiej podłogi, klimatyzacji i informacji pasażerskiej.
220 osób czyli +/- tyle ile mają mieć SS Tramino, więc niestety nie będą to tramwaje dłuższe od obecnie zamówionych. Ciekawe kto złoży ofertę? Stadler? Sepsa? Newag? A może tak jak w Warszawie Hyundai?

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 702
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#100 Post autor: gagacek » 29 kwie 2019, o 07:37

Będę nudny: Jaka ma być szerokość obręczy w tych nowych tramwajach?

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#101 Post autor: tomek_m » 29 kwie 2019, o 12:28

No fajnie, ale gdzie jest ten przetarg ogłoszony, aby można było przeczytać SIWZ itp...? W zakładce "Przetargi" nie ma. Na stronie MPK oraz w "lokalnych mediach" jest tylko oficjalne info o przetargu.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 556
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#102 Post autor: obserwator » 29 kwie 2019, o 17:33

Ciekawe czy Newag i Bombardier złożą oferty

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 673
Rejestracja: 16 cze 2012, o 11:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#103 Post autor: marcin1410 » 29 kwie 2019, o 18:22

tomek_m pisze:No fajnie, ale gdzie jest ten przetarg ogłoszony, aby można było przeczytać SIWZ itp...? W zakładce "Przetargi" nie ma. Na stronie MPK oraz w "lokalnych mediach" jest tylko oficjalne info o przetargu.
Może chodzi o to, że puścili dzisiaj zgłoszenie do Dziennika Urzędowego UE? Tam mają kilka dni na publikację. Dopiero jak opublikują w Dzienniku, to MPK będzie mogło wrzucić SIWZ itd. Wcześniej na swojej stronie opublikować nie mogą, ponieważ, z tego co pamiętam, naruszałoby to zasadę równości wykonawców.

Awatar użytkownika
mpk-kuba1
Inspektor
Posty: 348
Rejestracja: 1 lut 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

[DIALOG TECHNICZNY] 60 tramwajów - 28.09.2018

#104 Post autor: mpk-kuba1 » 30 kwie 2019, o 14:13

Na stronie MPK jest już dokumentacja przetargowa.
http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... sztuk.html

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7407
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów

#105 Post autor: Locutus » 30 kwie 2019, o 20:48

http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... sztuk.html

Bomba za bombą… Minimum 10 maksimum 60 tramwajów o długości 30-37 metrów, preferowana konstrukcja trzyczłonowa, ale dopuszczalne inne rozwiązania. Preferowane wózki skrętne z silnikiem wewnątrz ramy, ale dopuszczalne wózki skrętne z silnikiem na zewnątrz ramy… Mogą być niespodzianki…

Pierwszy wagon w 21 miesięcy po podpisaniu umowy,

Otwarcie ofert 19. czerwca.

Kryteria ocen (jak już mówiłem, bomba za bombą):

Cena – 35%
Gwarancja – 3%
Koszt materiałów eksploatacyjnych przez pierwsze trzy lata – 1%
Ilość członów – 6% (tu bez niespodzianek, max za wagon trzyczłonowy, zero za liczący więcej członów)
Położenie silnika względem ramy – 3% (również bez niespodzianek, max za silnik wewnątrz ramy, jajo za silnik na zewnątrz ramy)
Podatność na przemieszczanie się elementów ramy wózka – 1%
Szerokość światła drzwi – 1% (za drzwi 1,4 m i szersze)
Wózki – 10% (max za obrotowe z czopem i belką, połowa za obrotowe z łożyskiem i belką, jajo za inne)
Silnik – 4% (max za Škodę 2 MLU 3343 K/4)
Przekładnia – 4% (max za Flender ASZA 400)
Koła – 6% (max za SAB WABCO V60)
Długość podłogi w przedziale pasażerskim – 5%
Ogrzewanie i klima – 5% (wszystko na dachu = max, inne rozwiązanie = jajo)
Nieprzerwane działanie klimatyzacji przy przejeździe przez izolatory sekcyjne – 3% (parsknąłem ze śmiechu – wszyscy pamiętamy jaja z Krakowiakami w tej kwestii, czyż nie?)
Bonusowe drzwi dwustrumieniowe ponad wymaganą piątkę – 5%
Okna maksymalnie dwóch różnych gabarytów – 3%
Osłony wózków – 5% (fartuchy jak w skunksach i sepsach – max, co innego – jajo)

Będzie ciekawie…

Dobrej nocy życzę!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”