Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 maja 2019, o 21:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 gru 2018, o 10:47 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2867
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Bardzo bym prosił o trzymanie się tematu wątku.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2019, o 16:42 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 22 wrz 2018, o 07:26
Posty: 21
Lokalizacja: Skawina
Kiedy będzie ogłoszony przetarg?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 06:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6782
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
W pierwszym kwartale bieżącego roku, czyli znając MPK pewnie gdzieś koło sierpnia. ;P

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 09:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2974
Lokalizacja: zawsze Kraków
Byle dobrze SIWZ napisali, bo znowu będzie "kabaret" z Pesą.

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 12:44 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 550
Może towarzystwo dostanie olśnienia, że wystarczy przetarg na dwa tramwaje z resztą w opcji? I jeszcze frytki do tego, czyli cała porządna seria testów? Ale musiałbym się zdziwić :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 15:09 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6215
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Akurat w tej chwili wystarczy porządnie sformułowany zapis, iż wykonawca musi być stabilny finansowo (co wykluczyło Autosan w walce o solówki w 2009 roku) i Pesa może sobie składać zażalenia nawet do samego Papieża.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 19:17 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 888
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Coffee napisał(a):
Akurat w tej chwili wystarczy porządnie sformułowany zapis, iż wykonawca musi być stabilny finansowo (co wykluczyło Autosan w walce o solówki w 2009 roku) i Pesa może sobie składać zażalenia nawet do samego Papierza.

Lepiej do papieża :-)
PNSP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2019, o 07:07 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 550
Coffee napisał(a):
Akurat w tej chwili wystarczy porządnie sformułowany zapis
Ja byłbym ostrożny z wyciąganiem tak daleko idących wniosków. To właśnie te porządne zapisy w poprzednim SIWZ spowodowały żenujące sądowe batalie z producentem, nie wspominając już o wycięciu tego o dostosowaniu tramwaju do istniejącej infrastruktury.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 05:57 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 492
pasazer_mobilisu napisał(a):
Jest przetarg:
Cytuj:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie ogłosiło przetarg na zakup do 60 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Ich ostateczna liczba będzie zależeć m.in. od wysokości uzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej.

Na składanie ofert producenci będą mieć czas do 19 czerwca 2019 roku. Jeżeli wybór dostawcy przebiegnie bez problemów, to dostawy pierwszych dziesięciu nowych tramwajów z tego zamówienia mogłyby się rozpocząć już pod koniec 2021 roku. Ogłoszony przetarg to efekt prowadzonego od kilku miesięcy dialogu technicznego, w którym brało udział kilka firm. Wypracowane w trakcie tego procesu wymagania techniczne dla zamawianych wagonów znalazły się w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (to ten dokument określa podstawowe elementy budowy i produkcji pojazdów).

Zamawiane przez krakowskiego przewoźnika tramwaje będą mieć minimum 6 drzwi i umożliwią jednoczesną podróż co najmniej 220 osób. Dwa wagony będą przystosowane do jazdy bez sieci trakcyjnej, a pozostałe zostaną tak zaprojektowane, aby w przyszłości móc korzystać z tego rozwiązania. Wszystkie tramwaje będą wyposażone w klimatyzację, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą, system informacji pasażerskiej (głosowe zapowiadanie przystanków i tablice wyświetlające trasę przejazdu), monitoring, porty USB do ładowania smartfonów oraz system liczenia pasażerów. Warto zwrócić uwagę, że w nowych tramwajach zostało zaplanowanych więcej przestrzeni dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Nowością będą specjalne oparcia dla osób stojących.

Przypomnijmy, że już w przyszłym roku do Krakowa zostanie dostarczonych 50 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Gdy dodamy do tego zamówienie 60 kolejnych tramwajów okaże się, że Kraków w ciągu kilku lat zainwestuje ok. 1 miliard złotych w wymianę taboru tramwajowego. Jednocześnie MPK SA planuje cały czas prowadzić prace modernizacyjne wagonów starszego typu, które polegają na montowaniu elementu niskiej podłogi, klimatyzacji i informacji pasażerskiej.


220 osób czyli +/- tyle ile mają mieć SS Tramino, więc niestety nie będą to tramwaje dłuższe od obecnie zamówionych. Ciekawe kto złoży ofertę? Stadler? Sepsa? Newag? A może tak jak w Warszawie Hyundai?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 07:37 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 550
Będę nudny: Jaka ma być szerokość obręczy w tych nowych tramwajach?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 12:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2988
Lokalizacja: Michałowice
No fajnie, ale gdzie jest ten przetarg ogłoszony, aby można było przeczytać SIWZ itp...? W zakładce "Przetargi" nie ma. Na stronie MPK oraz w "lokalnych mediach" jest tylko oficjalne info o przetargu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 17:33 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 444
Ciekawe czy Newag i Bombardier złożą oferty


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 18:22 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 11:56
Posty: 656
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
tomek_m napisał(a):
No fajnie, ale gdzie jest ten przetarg ogłoszony, aby można było przeczytać SIWZ itp...? W zakładce "Przetargi" nie ma. Na stronie MPK oraz w "lokalnych mediach" jest tylko oficjalne info o przetargu.


Może chodzi o to, że puścili dzisiaj zgłoszenie do Dziennika Urzędowego UE? Tam mają kilka dni na publikację. Dopiero jak opublikują w Dzienniku, to MPK będzie mogło wrzucić SIWZ itd. Wcześniej na swojej stronie opublikować nie mogą, ponieważ, z tego co pamiętam, naruszałoby to zasadę równości wykonawców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 14:13 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2011, o 13:54
Posty: 337
Lokalizacja: Kraków
Na stronie MPK jest już dokumentacja przetargowa.
http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... sztuk.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 20:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6782
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... sztuk.html

Bomba za bombą… Minimum 10 maksimum 60 tramwajów o długości 30-37 metrów, preferowana konstrukcja trzyczłonowa, ale dopuszczalne inne rozwiązania. Preferowane wózki skrętne z silnikiem wewnątrz ramy, ale dopuszczalne wózki skrętne z silnikiem na zewnątrz ramy… Mogą być niespodzianki…

Pierwszy wagon w 21 miesięcy po podpisaniu umowy,

Otwarcie ofert 19. czerwca.

Kryteria ocen (jak już mówiłem, bomba za bombą):

Cena – 35%
Gwarancja – 3%
Koszt materiałów eksploatacyjnych przez pierwsze trzy lata – 1%
Ilość członów – 6% (tu bez niespodzianek, max za wagon trzyczłonowy, zero za liczący więcej członów)
Położenie silnika względem ramy – 3% (również bez niespodzianek, max za silnik wewnątrz ramy, jajo za silnik na zewnątrz ramy)
Podatność na przemieszczanie się elementów ramy wózka – 1%
Szerokość światła drzwi – 1% (za drzwi 1,4 m i szersze)
Wózki – 10% (max za obrotowe z czopem i belką, połowa za obrotowe z łożyskiem i belką, jajo za inne)
Silnik – 4% (max za Škodę 2 MLU 3343 K/4)
Przekładnia – 4% (max za Flender ASZA 400)
Koła – 6% (max za SAB WABCO V60)
Długość podłogi w przedziale pasażerskim – 5%
Ogrzewanie i klima – 5% (wszystko na dachu = max, inne rozwiązanie = jajo)
Nieprzerwane działanie klimatyzacji przy przejeździe przez izolatory sekcyjne – 3% (parsknąłem ze śmiechu – wszyscy pamiętamy jaja z Krakowiakami w tej kwestii, czyż nie?)
Bonusowe drzwi dwustrumieniowe ponad wymaganą piątkę – 5%
Okna maksymalnie dwóch różnych gabarytów – 3%
Osłony wózków – 5% (fartuchy jak w skunksach i sepsach – max, co innego – jajo)

Będzie ciekawie…

Dobrej nocy życzę!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL