Düwag GT8S, GT8C, GT8N

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1021 Post autor: Arsents » 6 kwie 2019, o 21:17

Michał Wojtaszek dziś na swojej stronie w spisie umieścił #RF311, w rubryce GT8C, nie jak pozostałe modernizowane GT8N. Czy ja o czymś nie wiem?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1022 Post autor: Jopek36 » 6 kwie 2019, o 21:39

Hmm w podsumowaniu ogólnym: http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... r/37-tabor też pisze, że są już dwa GT8C w Podgórzu, co wykluczałoby ewentualną pomyłkę.

busfan1234
Specjalista
Posty: 165
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:36

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1023 Post autor: busfan1234 » 6 kwie 2019, o 22:14

311 jest troszkę inaczej zmodernizowany niż reszta, aczkolwiek nie ma 5 drzwi i do 313 mu jeszcze daleko.
I jako pierwszy tramwaj w Krakowie dostał nowy panel GPS od Trapeze znany z autobusów :D

Cracovian_E1
Znawca
Posty: 23
Rejestracja: 4 gru 2017, o 16:50
Lokalizacja: Wiedeń
Kontakt:

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1024 Post autor: Cracovian_E1 » 7 kwie 2019, o 17:49

Jak długo będzie jeszcze trwał projekt modernizacji wagonów GT8S? W marcu 2017 r. ponownie wybrano ofertę firmy Autosan w postępowaniu na wykonanie i dostawę środkowego członu niskowejściowego. 6 członów, a opcjonalne dalsze 14. Będzie jeszcze jakiś przetarg na kolejne 8 członów + modernizacja?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1524
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1025 Post autor: Impuls » 7 kwie 2019, o 18:20

MPK w historii wielokrotnie modyfikowało swoje plany. Nie dokończono NG wszystkich 105Na. Gdy wiedzieli już, że im się to nie uda, brali pod koniec do modernizacji młodsze roczniki z 1989, 1992 a starsze z 1987, 1988 sprzedawali lub kasowali bez NG. Modernizację E1+c3 też przerwano i nie wszystkim zmieniono, elektrykę okna, laminaty etz. Już kilka c3 bez modernizacji skasowano. Z GT8S jest podobnie. Biorą te od końca numeracji bo są najmłodsze i najpóźniej były modernizowane w Niemczech. Są w najlepszym stanie i schodzą z numeracją w dół. Zatem liczą się z tym, że nie wszystkie wyremontują. To od 301 wzwyż do ... mogą tego nie doczekać. Póki co z TR wyszło 13 egzemplarzy z członem niskim. Dwa są w produkcji. Cztery człony czekają na parkingu przy Brożka na montaż. Rocznie TR robi sześć sztuk. Które wagony dostaną niskie człony zależy też od Dusseldorfu. Jeśli wyślą nam GT8SU to te wagony będą otrzymywać niskie człony. Przerwą modernizację obecnych krakowskich GT8S.

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 112
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
Lokalizacja: Ruczaj

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1026 Post autor: mateuszwon94 » 7 cze 2019, o 22:13

Zmodernizowany wagon GT8C numer RF311 debiutował na mieście

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... na-miescie
Wagon numer RF311 prawdopodobnie będzie nosił oznaczenie GT8C, podobnie jak pierwszy zmodernizowany wóz tego typu numer RF313. Zyskał on bowiem nowe wyposażenie elektryczne firmy Woltan. Skutkiem ubocznym takiego rozwiązania jest charakterystyczne "miauczenie" przy ruszaniu i hamowaniu. Przy okazji zainstalowano system monitoringu zewnętrznego oraz wymieniono wszystkie wyświetlacze na urządzenia firmy Pixel. Niestety, przy okazji modernizacji nie zdecydowano się na montaż dodatkowych drzwi z tyłu. Jeżeli zastosowana aparatura elektryczna sprawdzi się, prawdopodobnie będzie instalowana w kolejnych przebudowywanych wozach z Dusseldorfu.
Wyglada na to, ze mamy nowe GT8C, chyba, ze MPK nada inne oznaczenie ze wzgledu na brak dodatkowych drzwi :P

NGT10
Znawca
Posty: 41
Rejestracja: 17 paź 2013, o 15:22
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1027 Post autor: NGT10 » 29 lip 2019, o 20:32

Czy któreś tramwaje w Krakowie - poza Bombardierami i Pesami - mają silniki asynchroniczne? Jeśli tak, to które?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1028 Post autor: Lw25 » 29 lip 2019, o 21:17

NGT10 pisze:Czy któreś tramwaje w Krakowie - poza Bombardierami i Pesami - mają silniki asynchroniczne? Jeśli tak, to które?
Protram. Reszta nie ma asynchronów.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 122
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1029 Post autor: seven2101 » 3 sie 2019, o 20:14

Czy z przetargu na modernizację 15 tramwajów zostaną zmodernizowane wszystkie GT8S?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1524
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1030 Post autor: Impuls » 3 sie 2019, o 23:48

seven2101 pisze:Czy z przetargu na modernizację 15 tramwajów zostaną zmodernizowane wszystkie GT8S?
Pewności nie ma. Ten przetarg był chyba na 20 członów. Parę dni temu na placu od strony Brożka stały cztery ostatnie gotowe człony z Autosana. Kontrakt został zrealizowany. Gotowy jest RF317 może w TR są już człony do 314 i 315. Zatem może zrobią jeszcze 312, 310, 309, 308, na dziś to tyle. Dalsze modernizacje, to nowe przetargi lub rozszerzenia obecnych na podzespoły do modernizacji. Wciąż do końca nie wiadomo co ze sprowadzeniem GT8SU. Wobec konkretnych planów zakupowych nowego taboru ta sprawa się coraz bardziej oddala. I jeszcze jedna uwaga. Obecna polityka Polski rozsadza budżety gmin. Wobec powyższego, brakuje kasy na inwestycje w gminach i szukanie jest oszczędności również w funkcjonowaniu komunikacji. Czy stać będzie Kraków na powrót do 245 brygad tramwajowych w dłuższej perspektywie jak skończą się remonty, z obecnego poziomu obniżonego o kilkanaście procent? A to wiąże się z utrzymaniem ilostanu taboru obecnie ok. 300 pociągów. Stałe ograniczenia, i zmniejszenie zapotrzebowania ze strony miasta, spowodują zmniejszenie ilostanu do np. 280 pociągów. I wtedy dalsze modernizacje tych GT8S i ewentualnie sprowadzanie kolejnych GT8SU nie mają sensu. Nie będą te wagony potrzebne.

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 122
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1031 Post autor: seven2101 » 17 wrz 2019, o 16:48

Na stronie Mpk Kraków (http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... zesci.html) jest przetarg na dostawę 6 sztuk członów niskopodłogowych do GT8S.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2762
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1032 Post autor: kucyk » 17 wrz 2019, o 19:21

seven2101 pisze:Na stronie Mpk Kraków (http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... zesci.html) jest przetarg na dostawę 6 sztuk członów niskopodłogowych do GT8S.
Dlaczego nie na 10 sztuk - skoro tyle jeszcze zostało GT8S? :hmm:

Impuls
Dyrektor
Posty: 1524
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1033 Post autor: Impuls » 17 wrz 2019, o 20:28

kucyk pisze:
seven2101 pisze:Na stronie Mpk Kraków (http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... zesci.html) jest przetarg na dostawę 6 sztuk członów niskopodłogowych do GT8S.
Dlaczego nie na 10 sztuk - skoro tyle jeszcze zostało GT8S? :hmm:
Będą wszystkie które są w Krakowie. 313 i 323 zrobiono z członów na specjalne zamówienie. Później był przetarg na 20 członów który został zrealizowany. Człony do 307-310 stoją na placu od strony Brożka. Do trzynastu wstawiono (poza wspomnianymi 313 i 323) a trzy są w TR. Zatem koniec z kolejnymi dostawami GT8SU. Niemcy mają problemy z nowymi NF6 i nie chcą się pozbywać GT8SU. A Kraków już teraz ich nie będzie potrzebować.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2762
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1034 Post autor: kucyk » 17 wrz 2019, o 20:39

Impuls pisze:Będą wszystkie które są w Krakowie. 313 i 323 zrobiono z członów na specjalne zamówienie. Później był przetarg na 20 członów który został zrealizowany. Człony do 307-310 stoją na placu od strony Brożka. Do trzynastu wstawiono (poza wspomnianymi 313 i 323) a trzy są w TR. Zatem koniec z kolejnymi dostawami GT8SU. Niemcy mają problemy z nowymi NF6 i nie chcą się pozbywać GT8SU. A Kraków już teraz ich nie będzie potrzebować.
Dzięki za wyjaśnienia. Brakowało mi tych 4 sztuk o których piszesz, że są na terenie MPK. Wypada jeszcze tylko zrobić porządek z numeracją - bo jest dziura po tym pechowcu na Rondzie Grunwaldzkim. :)

Kitek
Inspektor
Posty: 469
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1035 Post autor: Kitek » 2 lis 2019, o 22:13

Mam pytanie: czy po wstawieniu do pozostałych GT8S członu niskopodłogowego będą mieć dopuszczenie do Tunelu KST a następnie do Tunelu Trasy Łagiewnickiej? Czy będą też mogły jeździć na liniach nocnych? Przecież będą posiadały monitoring i człon niskopodłogowy jak pozostałe modernizowane wagony to jakie przeciwwskazania się pojawią? :O

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”