Japonia

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Japonia

#1 Post autor: Kaszmir » 10 kwie 2016, o 10:38

Japonia: Powstanie "niewidzialny” pociąg
Zaprojektowany przez nią pociąg ma mieć nietypowe, opływowe kształty, a w jego zewnętrznej powłoce mają odbijać się krajobrazy - tak, aby pojazd wtapiał się w to wszystko, co go otacza.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76153.html

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Japonia

#2 Post autor: Cukier » 10 kwie 2016, o 15:42

I potem bum na przejeździe bo "nie widziałem pociągu" :lol-sweat:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7407
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Japonia

#3 Post autor: Locutus » 11 kwie 2016, o 06:48

Koleje Wysokich Prędkości nie mają przejazdów.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Japonia

#4 Post autor: Lw25 » 11 kwie 2016, o 08:13

Locutus pisze:Koleje Wysokich Prędkości nie mają przejazdów.

Pozdrawiam!
LOKI
To nie KDP, to wąskotorowa (jak więkość linii w Japonii, 1067 mm), podmiejska linia. Prędkość maksymalna to jakieś 105 km/h. Do tego to przecież nie jest postanowione, tylko jest to pomysł rzucony przez jakąś architekt.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Japonia

#5 Post autor: tomek_m » 23 paź 2017, o 18:07

Ja wiedziałem że Japończycy mają specyficzny design , no ale tutaj to chyba przeszli samych siebie :hmm:
https://www.youtube.com/watch?v=VZoaA3IpPjI

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7407
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Japonia

#6 Post autor: Locutus » 24 paź 2017, o 07:02

Wygląda jak inspirowane bufetami, które Pesa dostarczyła dla Warszawy.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Japonia

#7 Post autor: Lw25 » 22 mar 2019, o 14:00

Cóż, siedzę już ponad tydzień w okolicy Nagoi, to mogę podzielić się swoimi obserwacjami.
-Wyraźnie widać amerykańskie wpływy na planowanie przestrzenne, w mojej okolicy, jedna linia jest 2 km ode mnie, druga 4 km. Autobusy miejskie jeżdżą co godzinę. Trochę domów jest, więc drogi są nieźle zatłoczone.
-Moja uczelnia ma własną linię autobusową jeżdżącą od uczelni do metra. Ma lepszą częstotliwość od miejskiego.
-Metro ma konduktorów. No chyba, że linia ma drzwi peronowe, wtedy są tylko maszyniści.
-Tam gdzie sip jest automatyczny, zapowiedzi są po japońsku i po angielsku. Tam gdzie zapowiada konduktor (JR, nie wiem jak Meitetsu i Kintetsu), tam są tylko po japońsku.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Japonia

#8 Post autor: Lw25 » 29 cze 2019, o 18:09

Pomyślałem, że dla kontrastu, przy okazji dyskusji o dojeździe na krakowskie lotnisko, podzielę się jak wygląda dojazd na lotniska w Nagoi. Otóż... żadne z dwóch lotnisk nie jest obsługiwane komunikacją miejską. Są obsługiwane specjalnymi autobusami przez przewoźników kolejowych jak Meitetsu (największa kolej prywatna w rejonie Nagoi) czy JR Central, czyli koleje japońskie z tej części Japonii. W przypadku lotniska Komaki, które nie straciło na znaczeniu po otwarciu Cental Japan International Airport i jest obecnie bardziej centrum handlowym, muzeum czy fabryką niż lotniskiem (acz ma połączenia regularne jednych linii), autobusy te potrafią kosztować od 10 zł za najkrótsze trasy do najbliższych stacji kolejowych. Tylko za odcinek do stacji. Jadące dalej autobusy, do stacji w centrum miasta, to koszty po 20-25 zł. Przewoźnicy ci czasem honorują płatność przy użyciu elektronicznej portmonetki w postaci karty miejskiej, ale przejechane tak kilometry nie liczą się lub nie do końca się liczą do programu lojalnościowego. Istnieje możliwość zakupu biletu dobowego na metro i autobusy miejskie, które to bilety nie są honorowane u żadnego z kolejowych przewoźników, mimo iż Meitetsu kooperuje z metrem w Nagoi przy obsłudze części linii, o ile dobrze rozumiem, bilet liczy się wtedy tylko do ostatniej stacji liczonej jako metro, mimo iż pociąg jedzie dalej. Nie ma też zniżek przy przesiadce Meitetsu/JR-> Metro/autobus miejski, które są przy przesiadce metro->autobus miejski. Zresztą najbliższy przystanek autobusu miejskiego jest 2 km od wspomnianego lotniska, nie byłem w stanie sprawdzić czy w czasach świetności tego lotniska miasto oferowało lepszy dojazd, ale raczej nie, bo japońska wikipedia wspomina tylko, że autobus miejski był. W 2017, przez miesiąc. I o ile w przypadku lotniska Komaki, które na ogromnym rynku japońskim ma przewozy na poziomie Rzeszowa i dziennie więcej tankowców i herkulesów na płycie postojowej niż samolotów pasażerskich (liczyłem) nie jest to duży problem, tak zabawnie się zaczyna robić w przypadku położonego na sztucznej wyspie Cetral Japan Airport, które jest mniej więcej jak Okęcie jeśli chodzi o liczbę podróżnych. Jest pociąg obsługiwany przez Meitetsu, ze stacji Nagoja, kosztujący 40 zł+ lub autobus, tez Meitetsu, kosztujący 50 zł. A to najtańsze opcje. Podkreślam, to nie ceny za dłuższy odcinek. To ceny tylko za odcinek Nagoja-Lotnisko. A do stacji Nagoja też jakoś trzeba dojechać. Jak miesiąc temu leciałem lotem krajowym w Japonii, to mniej więcej wydałem więcej na dojazdy do i z lotniska niż na same loty.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Na świecie”