[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Jamnik
Dyrektor
Posty: 1038
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1501 Post autor: Jamnik » 16 mar 2019, o 14:30

seven2101 pisze:Kiedy przyjedzie do Krakowa pierwszy Tramino?
Wtedy kiedy powinien, czyli na pocz. 2020.
Ja natomiast zadam pytanie, kiedy przetarg na kolejne tramwaje? Według zapowiedzi miał być w pierwszym kwartale tego roku, a ten za 2 tygodnie się kończy. Chyba, że MPK tym razem dotrzyma słowa i w ciągu tych dwóch tygodni ogłosi, ale szczerze w to wątpię.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 878
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1502 Post autor: pasazer_mobilisu » 16 mar 2019, o 15:19

seven2101 pisze:Kiedy przyjedzie do Krakowa pierwszy Tramino?
Na początku 2020, całość zamówienia podstawowego do końca 2020 a reszta jeszcze później.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2019, o 17:46 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1503 Post autor: kot_feliks » 16 mar 2019, o 16:02

Jamnik pisze:Ja natomiast zadam pytanie, kiedy przetarg na kolejne tramwaje? Według zapowiedzi miał być w pierwszym kwartale tego roku, a ten za 2 tygodnie się kończy. Chyba, że MPK tym razem dotrzyma słowa i w ciągu tych dwóch tygodni ogłosi, ale szczerze w to wątpię.
Eeee....? Ale, że w tym mieście ktoś dotrzymuje słowa, jeśli chodzi o KMK? :D

kucyk
Dyrektor
Posty: 2339
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1504 Post autor: kucyk » 16 mar 2019, o 18:14

kot_feliks pisze:
Jamnik pisze:Ja natomiast zadam pytanie, kiedy przetarg na kolejne tramwaje? Według zapowiedzi miał być w pierwszym kwartale tego roku, a ten za 2 tygodnie się kończy. Chyba, że MPK tym razem dotrzyma słowa i w ciągu tych dwóch tygodni ogłosi, ale szczerze w to wątpię.
Eeee....? Ale, że w tym mieście ktoś dotrzymuje słowa, jeśli chodzi o KMK? :D
Szczególnie Ci z dawnego ZIKiT-u. :hihi:
Przykładem niech będzie "spi.rdzielony" przystanek "Kabel" który był tak bardzo wychwalany w mediach przez "t..ych" urzędników, że z końcem lutego pasażerowie będą z niego z satysfakcją korzystać. =D
I co? Minęła połowa marca i mamy jedno wielkie "G". ;P
Ale czy nas może jeszcze w tym mieście zdziwić ???? :/

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7353
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1505 Post autor: Locutus » 17 mar 2019, o 10:52

kucyk pisze:(...) Ale czy nas może jeszcze w tym mieście zdziwić ???? :/
Tak. Porządnie wykonana robota.

Przedostatni raz byłem zdziwiony, gdy budowa trasy tramwajowej na Mały Płaszów została zakończona nawet nie w terminie, a przed czasem.

Ostatni raz byłem zdziwiony, gdy Łukasz Franek tuż po objęciu fotela dyrektora do spraw zbiorkomu w Zikicie najpierw namieszał z liniami pomiędzy Wolą Justowską a Nową Hutą, a potem wysłuchał głosu mieszkańców i dokonał poprawek tak, żeby wszystkim naprawdę było lepiej.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1506 Post autor: Kaszmir » 17 mar 2019, o 19:20

Locutus pisze:Ostatni raz byłem zdziwiony, gdy Łukasz Franek tuż po objęciu fotela dyrektora do spraw zbiorkomu w Zikicie najpierw namieszał z liniami pomiędzy Wolą Justowską a Nową Hutą, a potem wysłuchał głosu mieszkańców i dokonał poprawek tak, żeby wszystkim naprawdę było lepiej.
Nie wszystkim. Większości, lecz nie wszystkim.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1507 Post autor: kot_feliks » 17 mar 2019, o 20:42

No ja bym polemizował, czy dwie linie z f-20 zamiast np. jednego mocnego '152' z f-10, to zmiana na dobre... ;)

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1508 Post autor: Mistrzejowiczanin » 17 mar 2019, o 22:17

kot_feliks pisze:No ja bym polemizował, czy dwie linie z f-20 zamiast np. jednego mocnego '152' z f-10, to zmiana na dobre... ;)
Chodziło o rozdzielenie kierunków. Żeby coś jeździło z Woli Justowskiej w stronę zarówno I obwodnicy jak i Alej po likwidacji 292. Myślę, że taki szerszy wachlarz połączeń przy jednoczesnej względnej synchronizacji dla rejonów Woli jest raczej przydatny. Ja mam mniej kursów autobusowych do I obwodnicy, ale tu jest jeszcze 502.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1509 Post autor: kot_feliks » 17 mar 2019, o 22:23

Tak, szczególnie jak wracasz skądś i czekasz np. 20 min na autobus, albo możesz dymać kilometr do drugiej linii. Zdecydowanie lepsze, niż jedna mocna linia :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1510 Post autor: Kaszmir » 17 mar 2019, o 22:42

kot_feliks pisze:No ja bym polemizował, czy dwie linie z f-20 zamiast np. jednego mocnego '152' z f-10, to zmiana na dobre... ;)
Dokładnie. Początkowa koncepcja zakładała "152+452" w takcie co 10 minut, na całej trasie. Zamiana "452" w "192" była jakimś wyjściem naprzeciw głosom krytyki, jednak jednocześnie popsuła tę koordynację. "192" w środkowej części jedzie pięć minut dłużej niż "152". W efekcie trzeba było osłabić koordynację obu autobusów na pozostałych ciągach - i zamiast 10+10, jest 8+12 ew. 7+13. A i to nie zawsze, bo są momenty gdy "152" i "192" jadą rozkładowo prawie w parze - np. po godz. 8 z Woli Justowskiej jest takt... 4+16. Naprawdę lepsze to niż 10+10?

Co gorsza, "452" miało jeszcze za cel odciążyć przeładowane "152". Obecnie "192" coś tam może podbiera pasażerów "152", jednak na tyle mało, że w "152" dalej jest duży tłok. "192" ma odczuwalnie mniejsze zapełnienia niż "152" i potwierdzał to jeden z kierowców z którym rozmawiałem.

Jeśli chodzi o Wolę Justowską to też mam mieszane uczucia. Dawniej było 6 kursów/h ("152", "292") w takcie 10+10. Obecnie jest więcej kursów - 8/h, jednak paradoksalnie takt jest gorszy, bo "152" i "192" jadą w koordynacji 12+8, a "252" ma zupełnie inną częstotliwość. Czyli - przy 6 kursach/h maksymalny czas czekania wynosił 10 minut. Przy 8 kursach/h wynosi... 12. Jak na tyle dołożonych wzkm i kasy, trochę słabo że maksymalny czas oczekiwania się wydłużył.

Pamiętajmy też, że "192" ma ograniczone godziny kursowania - np. w niedziele ostatni kurs z Dworca kier. Chełm jest koło 21:30. Ludzie którzy wrócą później nie mają czym pojechać. Do tego linia ogólnie w skrajnych porach jeździ rzadziej - co 40 minut. Niby jest jeszcze "252", jednak oba mają słabą koordynację. I tak rejony Kasztanowej miały dawniej mocne "292", nawet w skrajnych porach co 20 minut. Jak jest teraz? Np. w weekendowe poranki "192" i "252" potrafią z Kasztanowej jechać w odstępie paru minut, a potem pół godziny przerwy. Przykładowe odjazdy w soboty z "Kasztanowej" kier. centrum:
7: 23, 29, 59
8: 15, 29, 53, 59
9: 29, 33, 59
A dawniej był równy takt co 20 minut...

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1511 Post autor: Mistrzejowiczanin » 17 mar 2019, o 22:51

kot_feliks pisze:Tak, szczególnie jak wracasz skądś i czekasz np. 20 min na autobus, albo możesz dymać kilometr do drugiej linii. Zdecydowanie lepsze, niż jedna mocna linia :)
Zależnie skąd chcesz wrócić. Gdyby była taka jedna mocna linia 152 na Basztowej, a chciałbyś wrócić na Wolę z Alej, no to co? Dymać kilometr na Basztową, albo przesiadka, a Cracovia nie jest najszczęśliwszym węzłem przesiadkowym z Alej w stronę Królowej Jadwigi.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6995
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1512 Post autor: Krakowiak2013 » 5 kwie 2019, o 09:48

W zakładzie firmy Stadler w Środzie Wielkopolskiej powstał już pierwszy stalowy element konstrukcji jednego z 50 tramwajów, które w 2020 roku będą dostarczone do Krakowa. Gotowa konstrukcja trafi niebawem do zakładu w Siedlcach, gdzie rozpocznie się jego zabudowa.

- Realizacja zamówienia dla MPK Kraków przebiega zgodnie z planem. W produkcję tramwajów dla miasta Krakowa są zaangażowane oba nasze zakłady – Stadler Środa produkuje pudła pojazdów, a Stadler Polska w Siedlcach zajmie się ich zabudową i uruchomieniem. Jesteśmy przekonani, że te nowoczesne, niskopodłogowe, komfortowe pojazdy będą dobrze służyły pasażerom w Krakowie oraz przewoźnikowi – mówi Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska.

Przypomnijmy, że nowe niskopodłogowe tramwaje będą mieć długość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z głosowego zapowiadania przystanków i tablic wyświetlających trasę przejazdu. W każdym z tramwajów zostanie zamontowana specjalna platforma, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach. W środku będą także zamontowane automaty biletowe, w których pasażerowie za bilet zapłacą nie tylko monetami, ale także kartą płatniczą. Z myślą o użytkownikach smartfonów w pojeździe do dyspozycji będą porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych oraz gniazdka elektryczne.



Tramwaje będą przyjazne dla środowiska. Zastosowany w nich system rekuperacji umożliwi wykorzystywanie energii hamowania. Ergonomiczna kabina i wygodny fotel zapewnią z kolei komfortowe warunki pracy dla motorniczych.

Warto także podkreślić, że dwa tramwaje z tej dostawy będą jako pierwsze w Krakowie wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku ok. 3 km (pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości). To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom w przypadku, gdy nie będzie możliwości korzystania z sieci trakcyjnej.
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... akowa.html
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

sienioo
Kierownik
Posty: 888
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1513 Post autor: sienioo » 5 kwie 2019, o 10:01

Krakowiak2013 pisze:
W zakładzie firmy Stadler w Środzie Wielkopolskiej powstał już pierwszy stalowy element konstrukcji jednego z 50 tramwajów, które w 2020 roku będą dostarczone do Krakowa. Gotowa konstrukcja trafi niebawem do zakładu w Siedlcach, gdzie rozpocznie się jego zabudowa.

- Realizacja zamówienia dla MPK Kraków przebiega zgodnie z planem.

Mamy kwiecień 2019 r, sądziłem, że produkcja jest na bardziej zaawansowanym etapie, że już jakaś zabudowa się rozpoczęła. Ile w tym prawdy, że zgodnie z planem...

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 112
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 09:59
Lokalizacja: Ruczaj

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1514 Post autor: mateuszwon94 » 5 kwie 2019, o 10:30

Na facebooku pod postem o tym ktoś skomentował:
Fajnie by było jakbyście na bieżąco relacjonowali postępy prac.
Na co MPK odpisało:
Taki mamy plan
Wreszcie! :D może tym razem tramwaj realny zobaczymy wcześniej i lepiej niż na jakichś zdjęciach z ukrycia z fabryki PESY czy z autostrady.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3146
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1515 Post autor: tomek_m » 5 kwie 2019, o 18:07

Stadler to zamówienie realizuje sam, może warto by było usunąć z nazwy tematu Solarisa skoro ten już nie ma nic wspólnego z tym kontraktem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”