Bilety, kontrole

Bilety, działalność ZIKiT oraz pozostałe tematy związane z komunikacją miejską w Krakowie

Moderator: Moderatorzy

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Bilety, kontrole

#3811 Post autor: Castaway » 14 mar 2019, o 22:24

@up,
też byłbym zainteresowany tą opcją... a po 12 miesiącach już na pewno własne autko :)
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

pjetrek
Specjalista
Posty: 268
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Bilety, kontrole

#3812 Post autor: pjetrek » 14 mar 2019, o 22:40

Tak. Bilet okresowy zakupiony i który rozpoczyna ważność przed zmianami (czy to taryfy czy trasy linii) zachowuje ważność do końca trwania okresu na jaki został wykupiony. Także możesz kupić bilet na 12 miesięcy i jeździć na starych zasadach.
Ale trzeba też pamiętać, że bilet na KK można kupić maksymalnie na 3 miesiące...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bilety, kontrole

#3813 Post autor: Locutus » 15 mar 2019, o 07:58

@ Kaszmir - ciągle nie jestem do końca przekonany... Naprawdę uważam, że gdyby ZTP zaproponował sensowną dowozówkę, z wysoką częstotliwością, to i mnie i mieszkańcom mogłoby się to spodobać, ale tak? Wielu będzie to postrzegało jako dodatkową przesiadkę graatis i nic w zamian... Wielu może i nieco skróci się podróż, ale pamiętajmy, że przeciętny krakus woli jechać siedem minut dłużej, byle nie musieć się przesiadać, a czy realny zysk czasowy byłby większy niż siedem minut, to pozostaje wątpliwe...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6371
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Bilety, kontrole

#3814 Post autor: Coffee » 15 mar 2019, o 15:55

Sensowne dowozówki to jedno: Teraz przede wszystkim trzeba się skupić, byśmy nie mieli powtórki po 2012 roku czyli najpierw zmieniamy ceny biletów (by uniknąc cięć w KM), po czym i tak zostały zrobione drastyczne cięcia.

No i wciąż nie podoba mi się likwidacja biletu na jedną linie, to nadal jest aż 22% wszystkich biletów. Z resztą nawet po komentarzach na FB pod artykułem jasno wynika: Bilet na jedną linie to zbawienie dla tych, co sporadycznie używają samochodu lub wszystko co potrzebują mają w promieniu jednej linii. Po likwidacji biletu na jedną linię, jakie w tedy mają korzyści z posiadania sieciówki? Żadne.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bilety, kontrole

#3815 Post autor: Kaszmir » 15 mar 2019, o 16:27

Locutus pisze:Naprawdę uważam, że gdyby ZTP zaproponował sensowną dowozówkę, z wysoką częstotliwością, to i mnie i mieszkańcom mogłoby się to spodobać
Zgadzam się z Tobą. I dlatego właśnie zastanawiam się czy nie wystarczyłoby po prostu skoordynować tej nowej linii ze "135". To kursuje co 30-40 minut w zależności od pory. Gdyby uruchomić dowozówkę z tą samą częstotliwością i w koordynacji, wypadkowo pasażerowie dostaliby autobus co 15-20. A to wg mnie jest całkiem ok częstotliwość jak na te rejony.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bilety, kontrole

#3816 Post autor: Locutus » 15 mar 2019, o 16:38

Czy ja dobrze widzę? Chcesz dorzucić ludziom przesiadkę, a w ramach rekompensaty zabrać pół kursu na godzinę w szczycie? Ty się idź zatrudnij do ZTP, oni tam takie pomysły uwielbiają... :wall:

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1479
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Bilety, kontrole

#3817 Post autor: Afterbirds » 15 mar 2019, o 17:16

ZTCP alternatywą dla "484" była właśnie dowozówka, ale mieszkańcy twardo zażądali linii bezpośredniej - i dostali. NB nie wiem, czy nie lepiej by wyszli gdyby "484" zastąpić "479" na trasie Swoszowice - Nowy Kleparz nie będącą wariantem "179" tylko jej uzupełnieniem. Swoszowice zyskałyby połączenie znacznie częstsze niż "484" i ciut punktualniejsze (bo odpadają korki z północy miasta). Oczywiście taki wariant rozbija się o pieniądze (i aktualnie tabor).
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bilety, kontrole

#3818 Post autor: Locutus » 16 mar 2019, o 07:08

Afterbirds – no jak ZIKiT przedstawił taką propozycję jak Kaszmir to ja się nie dziwię, że mieszkańcy twardo żądali autobusu bezpośredniego. Ja też bym wolał linię dalekobieżną co 24 minuty w szczycie i co 40 poza niż króciutką dowozówkę co 30 minut w szczycie i co 40 poza.

Nie myślałem, że kiedykolwiek to powiem, ale cieszę się, że bilety na jedną linię zostały i będą dalej spełniać rolę ochronną przed co gorszymi pomysłami ZTP…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bilety, kontrole

#3819 Post autor: Cukier » 16 mar 2019, o 11:58

Locutus pisze:Afterbirds – no jak ZIKiT przedstawił taką propozycję jak Kaszmir to ja się nie dziwię, że mieszkańcy twardo żądali autobusu bezpośredniego. Ja też bym wolał linię dalekobieżną co 24 minuty w szczycie i co 40 poza niż króciutką dowozówkę co 30 minut w szczycie i co 40 poza.
Ja bym jednak wolał pewny takt 15+15 w szczycie niż jedną pewną linię co 30 min jako szkielet, insertowaną czysto stochastycznie "484" co pewien czas. I nawet gdyby "484" czy skrócona dowozówka miały pojechać co pewne 24 min, to wciąż przez rozbieżność częstotliwości powstaje niesynchronizowalny bur*el wyglądający mniej więcej tak:
15+9+21+3+24+3+21+9+15

Uważam że "135" powinno dostać kompana w postaci "435" ze Swoszowic o takich samych częstotliwościach. Jedyne nad czym warto by się zastanowić, to czy takie "435" skierować do CJP2 i "135" wyprostować, czy zachować "135" z wjazdami kieszeniowymi a "435" zawracać na kryterium ulicznym Kurdwanowa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bilety, kontrole

#3820 Post autor: Kaszmir » 16 mar 2019, o 21:39

Afterbirds pisze:ZTCP alternatywą dla "484" była właśnie dowozówka, ale mieszkańcy twardo zażądali linii bezpośredniej - i dostali.
Tzn. ZIKiT nie proponował nowej dowozówki, a jedynie wzmocnienie istniejącej. Wtedy ze Swoszowic jeździło "135" (do Centrum Jana Pawła II, co 30-60 minut) oraz "155" (do Łagiewnik, co 60 minut), obie w dodatku nieskoordynowane. ZIKiT zaproponował uruchomienie całotygodniowego "455" do Łagiewnik właściwie po trasie "155", tyle że nie robiącej wjazdów pod Centrum Jana Pawła II. "455" miało jeździć też co 60 minut, na przemian ze "155" dzięki czemu na tym odcinku byłby autobus dwa razy częściej. Do tego być może udałoby się to jakoś lepiej skoordynować ze "135", dzięki czemu np. rano była szansa na równe ~f=15 między Swoszowicami a Kurdwanowem.

Rada Dzielnicy (a dokładniej jeden Radny - nawet nie wiadomo, czy na podstawie opinii mieszkańców, jeśli tak to ilu) to zbojkotowała, sugerując żeby "455" kończyło nie w Łagiewnikach, tylko dojeżdżało do... os. Podwawelskiego. ZIKiT więc - w odpowiedzi na prośbę linii dalekobieżnej - zaproponował likwidację "155", rezygnację z "455" i w zamian skierowanie co drugiego "184" do Swoszowic jako "484". Dzielnica to zaakceptowała.

W efekcie: zamiast całotygodniowego ~f=30 na "155+455" i z potencjałem na koordynację ze "135", Swoszowice dostały potworka z ~f=24 w szczycie, ale poza szczytem i w weekendy z ~f=48, do tego bez żadnych szans na koordynację. Ucierpiały również okolice pętli Kurdwanów, tracąc połowę kursów "184". Generalnie wskutek tej zmiany na Swoszowice poszło dużo mniej wzkm niż początkowo planowano. Oszczędności te poszły do innych dzielnic, m.in. na "175+475" (miały jeździć łącznie co 20 minut w szczycie, pojechały co 15).

Wszystko jest opisane tutaj:
https://krabok.wordpress.com/2017/01/30 ... szowicach/
Cukier pisze:Ja bym jednak wolał pewny takt 15+15 w szczycie niż jedną pewną linię co 30 min jako szkielet, insertowaną czysto stochastycznie "484" co pewien czas.
Sprawdziłem poranną koordynację ze Swoszowic w kier. Kurdwanowa. Np. po godz. 9 kursy są tak: 02 32 33 57. Czyli - pół godziny czekania, potem dwa autobusy w odstępie minuty, potem znowu 24 minuty stania :D No ale niektórzy twierdzą, że to lepsze niż autobus co 15 minut.

Nikt też nie mówił o cięciach. Gdyby w której porze wyszło mniej kursów, można w zamian oddać je wieczorami albo w weekendy.

PS. Obserwacje punktualności "184/484" sprzed paru dni. Kurs "484" o 19:37 z ICE odjechał... z 10-minutowym opóźnieniem. A to przecież prawie godz. 20, nie godziny szczytu! Z kolei "184" na Starowiślnej kier. Prądnik Czerwony zamiast o 21:56 było... o 22:04. Świetna linia, nie ma co :D

PanA
Kierownik
Posty: 924
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Bilety, kontrole

#3821 Post autor: PanA » 16 mar 2019, o 22:21

Kaszmir pisze:PS. Obserwacje punktualności "184/484" sprzed paru dni. Kurs "484" o 19:37 z ICE odjechał... z 10-minutowym opóźnieniem. A to przecież prawie godz. 20, nie godziny szczytu!
Dla ciebie godzina - powiedzmy - 19:30 to już nie jest popołudniowy szczyt? :D
Z kolei "184" na Starowiślnej kier. Prądnik Czerwony zamiast o 21:56 było... o 22:04. Świetna linia, nie ma co :D
A jaki był konkretny powód? Częste takie opóźnienia? To jest ważne. Bo incydentalnie o takich godzinach może być na każdej linii, czy częste z powodu zbyt napiętego rozkładu.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2019, o 22:44 przez PanA, łącznie zmieniany 1 raz.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bilety, kontrole

#3822 Post autor: Kaszmir » 16 mar 2019, o 22:41

PanA pisze:A jaki był konkretny powód? Częste takie opóźnienia? To jest ważne. Bo incydentalnie o takich godzinach może być na każdej linii, czy częste z powodu zbyt napiętego rozkładu.
Na "184/484" to niestety norma. Nie mówię, że każdy kurs, jednak zdarza się to regularnie.

PanA
Kierownik
Posty: 924
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Bilety, kontrole

#3823 Post autor: PanA » 16 mar 2019, o 22:45

W takich godzinach przyczyny się można pozbyć i chyba lepiej postawić na likwidację przyczyn.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bilety, kontrole

#3824 Post autor: Kaszmir » 16 mar 2019, o 23:05

PanA pisze:W takich godzinach przyczyny się można pozbyć i chyba lepiej postawić na likwidację przyczyn.
Co masz na myśli?

Poza tym o ile poza szczytem można jeszcze dyskutować czy opóźnienia da się wyeliminować (osobiście jestem sceptyczny w przypadku "184"), tak w szczycie już to nie przejdzie.

PanA
Kierownik
Posty: 924
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Bilety, kontrole

#3825 Post autor: PanA » 17 mar 2019, o 01:03

Kaszmir pisze:
PanA pisze:W takich godzinach przyczyny się można pozbyć i chyba lepiej postawić na likwidację przyczyn.
Jakakolwiek przyczyna opóźnień nie jest, to o ile nie są to korki czy przejazdy kolejowe, zawsze można pozbyć się. A tam przejazdu kolejowego ani korków w tych godzinach nie ma.
Poza tym o ile poza szczytem można jeszcze dyskutować czy opóźnienia da się wyeliminować (osobiście jestem sceptyczny w przypadku "184"), tak w szczycie już to nie przejdzie.
No w szczycie nie, ale komunikacja tramwajowa w Krakowie jest zbyt niewydolna i zbyt awaryjna, by na nią spychać obsługę tych osiedli, które nie mają tramwajów.

Poza tym to jest idealny przykład na to, że co do I obwodnicy i centrum w ogóle jest to właśnie fetysz - z każdej pętli MUSI dojeżdżać jakiś tramwaj do I obwodnicy, bo inaczej krowy przestaną się cielić, a jak już autobusy, to jakkolwiek. No bo przecież na osiedlach bez tramwajów mieszka jakiś inny podgatunek homo sapiens niż na osiedlach, które tramwaje mają.



Natomiast jeśli chodzi o bilety, to za coś takiego powinni zostać radni oraz ZTP i prezydent miasta publicznie wychłostani.
Ja już widzę w tym ideę - pewnie chcieli dać tańsze bilety mieszkańcom miasta, żeby móc gładko zlikwidować bilety na jedną i dwie linie. A tu takiego wała - mieszkańcy i tak chcą taniej (jesteśmy w Polsce, tutaj nawet żaden prawie hotel nawet all-inclusive nie ma, bo Polacy wyłudzają wszystko jak mogą, a robienie czegokolwiek jak najtaniej, to we krwi mamy i robienia tego dla zasady xD), a jeszcze odezwali się mieszkańcy gmin podkrakowskich.
I teraz będzie jeszcze gorzej, bo budżet naprawdę się nie dopnie, jeśli przyjdą zarówno obniżki, jak i zostawienie biletów na 1 i 2 linie.

A trzeba było zlikwidować tylko bilet na 1 linię i zostawić na 2, zostawić sieciówkę w obecnej cenie i tyle! Bilety jednorazowe i tak są strasznie drogie w Krakowie.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Wokół KMK”