Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 cze 2019, o 22:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 435 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 mar 2019, o 08:39 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 641
Lokalizacja: Małopolska
Nie wiem czy ktoś z was, oburzających się tutaj, jest w bezpośrednim zasięgu oddziaływania tego remontu czyt. czy mieszka w "Bronowicach". Ludzie, którzy jeżdżą 704/713 generalnie się cieszą, masę z nich ma przez rok darmową KM. Więc im dłużej potrwa ten remont, tym lepiej dla nich :clap:

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2019, o 09:32 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1984
Lokalizacja: Kraków
Ej, ale jak na były ZIKiT to i tak dobrze, że zaczęli się interesować Karmelicką jeszcze przed zakończeniem prac na Królewskiej, a nie po :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2019, o 18:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3899
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
@Cukier - jeżeli z taką łatwością przychodzi Ci wyzywanie projektantów od partaczy i obrazowanie sytuacji projektowania i budowy w swój sposób, powiedziałbym, dość zidealizowany w formie, to może powinieneś pójść na projektanta infrastruktury, albo do spółek zarządzających inwestycjami? Byłoby to niewątpliwie interesujące, a w toku samych prac - zdarzają się różne niespodzianki np. w tym gruncie, których nie sposób przewidzieć przed rozpoczęciem inwestycji, tak zawsze było.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2019, o 08:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6861
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Mistrzejowiczanin - czy tu są jakieś niespodzianki w gruncie? Czy gdziekolwiek indziej? Nie! W przetargu dali sporo punktów za wcześniejsze oddanie torowiska, wiedzieli kiedy remont się odbędzie, wszystko było planowane z ogromnym wyprzedzeniem, wiedzieli, że to okazja, by zrobić Karmelicką, więc fakt, że nic nie przygotowali i że skutek będzie taki, że to, co dało zwycięzcy przetargu dwadzieścia punktów na sto możliwych pozostanie zupełnie niewykorzystane, że ludzie przez kolejne miesiące będą się męczyć w stojących w korkach, przepełnionych autobusach, że pasażerowie linii skąd zabrano przegubowce będą przez kolejne miesiące zostawać na przystankach, świadczy tylko o skrajnej niekompetencji urzędników. W normalnym kraju poleciałyby za to d**y ze stołków... Tutaj pewnie jeszcze sobie premie na koniec roku przyznają.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2019, o 21:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3899
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
@Locutus - Ja nie znam sytuacji, więc nikogo nie wyzywam. Ty także nie znasz sytuacji jakie mogły się zdarzyć, a jednak oskarżasz urzędników o niekompetencje. Różne mogły się zdarzyć przypadłości - nieprzewidziana rura, niestabilność gruntu, przełożenie kabli teletechnicznych czy wiele innych. Świat jest pełen niespodzianek, a opinii publicznej nie trzeba o wszystkim informować - te sprawy są załatwiane szybko i po cichu w porozumieniu wykonawcy z zarządem inwestycji. Jeżeli wykonawca nie zdąży z uruchomieniem liniowej komunikacji na czas, będzie musiał dopłacić kary. I nie jest tak, że w normalnym kraju poleciałyby za to d**y ze stołków, nawet w takiej sytuacji, jeżeli jakiś urzędnik rzeczywiście spatoli robotę i udowodnią mu to, to dostaje przewidzianą w wewnętrznym regulaminie spółki lub urzędu karę w postaci odebrania premii, obniżenia wynagrodzenia o 30%, w skrajnych przypadkach nagany, natomiast mówi mu się wtedy, że jakżeś dorobił, to teraz to napraw. Nie ma powodu zwalniać nikogo tylko po to, aby ktoś inny musiał sprzątać jego bajzel. Tak jest w każdym normalnym kraju, normalnym mieście, również u nas.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2019, o 07:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6861
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Jaka nieprzewidziana rura, jaka nieprzewidziana niestabilność gruntu, jak takie rzeczy odkrywa się ewentualnie na etapie prac, podczas gdy tu żadne prace się nie rozpoczęły, bo te wyjątkowe okazy ceramiki użytkowej z ex-ZIKiTu dopiero w maju będą wiedziały co w ogóle chcą przebudować na Karmelickiej i w jakim zakresie?! Halo, pobudka!!!

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2019, o 08:58 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 641
Lokalizacja: Małopolska
I niech się remont ciągnie jak najdłużej - dla nas, tysięcy mieszkańców Bronowic, trwa teraz bajka darmowej KM. Niech żyje bal!

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2019, o 18:30 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2034
Lokalizacja: kraków
Locutus napisał(a):
Jaka nieprzewidziana rura, jaka nieprzewidziana niestabilność gruntu, jak takie rzeczy odkrywa się ewentualnie na etapie prac, podczas gdy tu żadne prace się nie rozpoczęły, bo te wyjątkowe okazy ceramiki użytkowej z ex-ZIKiTu dopiero w maju będą wiedziały co w ogóle chcą przebudować na Karmelickiej i w jakim zakresie?! Halo, pobudka!!!

Pozdrawiam!
LOKI

Dokładnie. Dawniej też przeprowadzano takie same przebudowy - tyle, że robił to kto inny (szczególnie MPK). I zawsze były jakieś niespodzianki ale ..... prace remontowo-budowlane trwały maksymalnie 4 miesiące a w 95 % tylko 2,5 miesiąca (końcówka czerwca i miesiące wakacyjne bo tak zwykle przeprowadzano remonty). :)
Cały ten stan obrazuje jakich mamy obecnie nieudaczników w spółce odpowiedzialnej za te remonty, przebudowy itp. - podległej Prezydentowi, który udaje jakby nic się nie działo i nie wyciąga z tego bajzlu żadnych konsekwencji. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2019, o 19:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22373
kucyk napisał(a):
Dokładnie. Dawniej też przeprowadzano takie same przebudowy - tyle, że robił to kto inny (szczególnie MPK). I zawsze były jakieś niespodzianki ale ..... prace remontowo-budowlane trwały maksymalnie 4 miesiące a w 95 % tylko 2,5 miesiąca (końcówka czerwca i miesiące wakacyjne bo tak zwykle przeprowadzano remonty). :)
Cały ten stan obrazuje jakich mamy obecnie nieudaczników w spółce odpowiedzialnej za te remonty, przebudowy itp. - podległej Prezydentowi, który udaje jakby nic się nie działo i nie wyciąga z tego bajzlu żadnych konsekwencji. :/

Asks remonty mogą trwać krócej, tylko wtedy będą droższe. A zatem Miasto będzie stać na mniej remontów.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2019, o 22:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3899
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Locutus napisał(a):
Jaka nieprzewidziana rura, jaka nieprzewidziana niestabilność gruntu, jak takie rzeczy odkrywa się ewentualnie na etapie prac, podczas gdy tu żadne prace się nie rozpoczęły, bo te wyjątkowe okazy ceramiki użytkowej z ex-ZIKiTu dopiero w maju będą wiedziały co w ogóle chcą przebudować na Karmelickiej i w jakim zakresie?! Halo, pobudka!!!

No właśnie - halo, pobudka!!! Mówiłem o sytuacji na Królewskiej, nie na Karmelickiej. Tak w kontekście tych prawdopodobnych przedłużeń terminu oddania. Niespodzianki z Karmelickiej jeszcze nas czekają.

kucyk napisał(a):
Dokładnie. Dawniej też przeprowadzano takie same przebudowy - tyle, że robił to kto inny (szczególnie MPK). I zawsze były jakieś niespodzianki ale ..... prace remontowo-budowlane trwały maksymalnie 4 miesiące a w 95 % tylko 2,5 miesiąca (końcówka czerwca i miesiące wakacyjne bo tak zwykle przeprowadzano remonty). :)
Cały ten stan obrazuje jakich mamy obecnie nieudaczników w spółce odpowiedzialnej za te remonty, przebudowy itp. - podległej Prezydentowi, który udaje jakby nic się nie działo i nie wyciąga z tego bajzlu żadnych konsekwencji. :/

Jakie? Czyżby przebudowy torowisk wydzielonych z lat 1997-2003? Dużo łatwiej jest wyremontować gruntownie torowisko, gdy mamy do czynienia z najprymitywniejszą technologią budowy podkładów betonowych na tłuczniu i mamy do przebudowania tylko torowisko. Dlatego też np. torowisko od Bieńczyc do Mistrzejowic i Os. Piastów było przebudowane w dwa miesiące, fakt - bez pętli, czyli najbardziej newralgicznych miejsc i ze wspomnianą specyfiką. Więc mi jak mniemam tego typu remontów nie zestawiaj z Królewską, gdzie do przebudowy poszła tak naprawdę cała ulica wgłąb i wszerz. Nie samo torowisko.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2019, o 23:06 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2280
Lokalizacja: KRK
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Jakie? Czyżby przebudowy torowisk wydzielonych z lat 1997-2003? Dużo łatwiej jest wyremontować gruntownie torowisko, gdy mamy do czynienia z najprymitywniejszą technologią budowy podkładów betonowych na tłuczniu i mamy do przebudowania tylko torowisko. Dlatego też np. torowisko od Bieńczyc do Mistrzejowic i Os. Piastów było przebudowane w dwa miesiące, fakt - bez pętli, czyli najbardziej newralgicznych miejsc i ze wspomnianą specyfiką. Więc mi jak mniemam tego typu remontów nie zestawiaj z Królewską, gdzie do przebudowy poszła tak naprawdę cała ulica wgłąb i wszerz. Nie samo torowisko.

Mamy zatem rozumieć, że remont Legionów Piłsudskiego / Limanowskiego - Kalwaryjska - Rondo Matecznego w 2004 roku, który trwał od 28.06 - 20.09, czyli TRZY MIESIĄCE, było dużo łatwiej przeprowadzić, bo "podkłady betonowe na tłuczniu na wydzielonym torowisku" bez przebudowy całej ulicy? :puppyeyes:

http://www.komunikacja.krakow.pl/infra/ ... is&id=2004


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2019, o 00:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 682
Haha, wymiana szyn i zostawienie tego samego tłucznia i tej samej podbudowy :D
Oczywiście, choćby głupie odwodnienie, geowłókninę itd. zostawiamy nieruszone na kolejne 30 lat? xD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2019, o 11:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6861
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Mistrzejowiczanin napisał(a):
No właśnie - halo, pobudka!!! Mówiłem o sytuacji na Królewskiej, nie na Karmelickiej. Tak w kontekście tych prawdopodobnych przedłużeń terminu oddania. Niespodzianki z Karmelickiej jeszcze nas czekają.

Ty miałeś w szkole chyba mocno pod górkę, bo w szkole zazwyczaj ostro się tępi wypowiedzi nie na temat na wszelakiej maści sprawdzianach, kartkówkach, przy odpytce, czy w wypracowaniach…

Przecież my tu nie o Królewskiej, ale o Karmelickiej od początku piszemy. O tym, jak skandaliczny jest fakt, że nie tylko jej remont się nie zaczął, ale że urzędnicy nawet nie wiedzą w jakim zakresie będą chcieli ten remont przeprowadzić i dowiedzą się dopiero w maju – czyli PONAD PÓŁ ROKU PO ROZPOCZĘCIU PRAC NA KRÓLEWSKIEJ… I dopiero wtedy zaczną remont tak, by czasem nie wykorzystać wcześniejszego oddania torowiska na Królewskiej...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2019, o 11:59 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2034
Lokalizacja: kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Jakie? Czyżby przebudowy torowisk wydzielonych z lat 1997-2003? Dużo łatwiej jest wyremontować gruntownie torowisko, gdy mamy do czynienia z najprymitywniejszą technologią budowy podkładów betonowych na tłuczniu i mamy do przebudowania tylko torowisko. Dlatego też np. torowisko od Bieńczyc do Mistrzejowic i Os. Piastów było przebudowane w dwa miesiące, fakt - bez pętli, czyli najbardziej newralgicznych miejsc i ze wspomnianą specyfiką. Więc mi jak mniemam tego typu remontów nie zestawiaj z Królewską, gdzie do przebudowy poszła tak naprawdę cała ulica wgłąb i wszerz. Nie samo torowisko.

Tak Masz rację - w większości remontów z lat 90-tych chodziło o tą metodę przebudowy. Ale, .... robiono to w 2 miesiące, przebudowywano przystanki z chodnikami, przejściami, przesuwano całą infrastrukturę podziemną, wymieniano podłoża, szyny, kładziono nowe krawężniki, wiaty lano nowy asfalt na nowych przejazdach itd. Ale także były przebudowy strategicznych miejsc w Krakowie jak Wielicka z Limanowskiego, Krakowska, Kalwaryjska, Starowiślna. Tam nie miałeś wspominanej przez Ciebie "najtańszej" technologii. I robiono to również 3 miesiące. :)
Jak zgadzałem się w większości Twoich wypowiedzi to tutaj dałeś wielkiej plamy. ;P
A i pytanie: Kiedy remontowano Karmelicką i Podchorążych? I ile to trwało? :P Odpowiedz sobie na to pytanie. I przestań brnąć dalej w ten swój zakątek bzdur. :xP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2019, o 14:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2280
Lokalizacja: KRK
kucyk napisał(a):
A i pytanie: Kiedy remontowano Karmelicką i Podchorążych? I ile to trwało? Odpowiedz sobie na to pytanie.

To może ja odpowiem, wrzucając jeszcze raz link do Encyklopedii Krakowskiej Komunikacji - remont całego odcinka od Bagateli do pętli Bronowice trwał od 1.04 - 6.09.1997, czyli 5 miesięcy :]

http://www.komunikacja.krakow.pl/infra/ ... is&id=1997


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 435 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL