Królewska-Podchorążych-Bronowicka

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#391 Post autor: Castaway » 14 mar 2019, o 08:39

Nie wiem czy ktoś z was, oburzających się tutaj, jest w bezpośrednim zasięgu oddziaływania tego remontu czyt. czy mieszka w "Bronowicach". Ludzie, którzy jeżdżą 704/713 generalnie się cieszą, masę z nich ma przez rok darmową KM. Więc im dłużej potrwa ten remont, tym lepiej dla nich :clap:
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#392 Post autor: kot_feliks » 14 mar 2019, o 09:32

Ej, ale jak na były ZIKiT to i tak dobrze, że zaczęli się interesować Karmelicką jeszcze przed zakończeniem prac na Królewskiej, a nie po :rotfl:

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#393 Post autor: Mistrzejowiczanin » 14 mar 2019, o 18:50

@Cukier - jeżeli z taką łatwością przychodzi Ci wyzywanie projektantów od partaczy i obrazowanie sytuacji projektowania i budowy w swój sposób, powiedziałbym, dość zidealizowany w formie, to może powinieneś pójść na projektanta infrastruktury, albo do spółek zarządzających inwestycjami? Byłoby to niewątpliwie interesujące, a w toku samych prac - zdarzają się różne niespodzianki np. w tym gruncie, których nie sposób przewidzieć przed rozpoczęciem inwestycji, tak zawsze było.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7449
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#394 Post autor: Locutus » 15 mar 2019, o 08:03

@ Mistrzejowiczanin - czy tu są jakieś niespodzianki w gruncie? Czy gdziekolwiek indziej? Nie! W przetargu dali sporo punktów za wcześniejsze oddanie torowiska, wiedzieli kiedy remont się odbędzie, wszystko było planowane z ogromnym wyprzedzeniem, wiedzieli, że to okazja, by zrobić Karmelicką, więc fakt, że nic nie przygotowali i że skutek będzie taki, że to, co dało zwycięzcy przetargu dwadzieścia punktów na sto możliwych pozostanie zupełnie niewykorzystane, że ludzie przez kolejne miesiące będą się męczyć w stojących w korkach, przepełnionych autobusach, że pasażerowie linii skąd zabrano przegubowce będą przez kolejne miesiące zostawać na przystankach, świadczy tylko o skrajnej niekompetencji urzędników. W normalnym kraju poleciałyby za to d**y ze stołków... Tutaj pewnie jeszcze sobie premie na koniec roku przyznają.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#395 Post autor: Mistrzejowiczanin » 15 mar 2019, o 21:57

@Locutus - Ja nie znam sytuacji, więc nikogo nie wyzywam. Ty także nie znasz sytuacji jakie mogły się zdarzyć, a jednak oskarżasz urzędników o niekompetencje. Różne mogły się zdarzyć przypadłości - nieprzewidziana rura, niestabilność gruntu, przełożenie kabli teletechnicznych czy wiele innych. Świat jest pełen niespodzianek, a opinii publicznej nie trzeba o wszystkim informować - te sprawy są załatwiane szybko i po cichu w porozumieniu wykonawcy z zarządem inwestycji. Jeżeli wykonawca nie zdąży z uruchomieniem liniowej komunikacji na czas, będzie musiał dopłacić kary. I nie jest tak, że w normalnym kraju poleciałyby za to d**y ze stołków, nawet w takiej sytuacji, jeżeli jakiś urzędnik rzeczywiście spatoli robotę i udowodnią mu to, to dostaje przewidzianą w wewnętrznym regulaminie spółki lub urzędu karę w postaci odebrania premii, obniżenia wynagrodzenia o 30%, w skrajnych przypadkach nagany, natomiast mówi mu się wtedy, że jakżeś dorobił, to teraz to napraw. Nie ma powodu zwalniać nikogo tylko po to, aby ktoś inny musiał sprzątać jego bajzel. Tak jest w każdym normalnym kraju, normalnym mieście, również u nas.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7449
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#396 Post autor: Locutus » 16 mar 2019, o 07:26

Jaka nieprzewidziana rura, jaka nieprzewidziana niestabilność gruntu, jak takie rzeczy odkrywa się ewentualnie na etapie prac, podczas gdy tu żadne prace się nie rozpoczęły, bo te wyjątkowe okazy ceramiki użytkowej z ex-ZIKiTu dopiero w maju będą wiedziały co w ogóle chcą przebudować na Karmelickiej i w jakim zakresie?! Halo, pobudka!!!

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#397 Post autor: Castaway » 16 mar 2019, o 08:58

I niech się remont ciągnie jak najdłużej - dla nas, tysięcy mieszkańców Bronowic, trwa teraz bajka darmowej KM. Niech żyje bal!
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2488
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#398 Post autor: kucyk » 16 mar 2019, o 18:30

Locutus pisze:Jaka nieprzewidziana rura, jaka nieprzewidziana niestabilność gruntu, jak takie rzeczy odkrywa się ewentualnie na etapie prac, podczas gdy tu żadne prace się nie rozpoczęły, bo te wyjątkowe okazy ceramiki użytkowej z ex-ZIKiTu dopiero w maju będą wiedziały co w ogóle chcą przebudować na Karmelickiej i w jakim zakresie?! Halo, pobudka!!!

Pozdrawiam!
LOKI
Dokładnie. Dawniej też przeprowadzano takie same przebudowy - tyle, że robił to kto inny (szczególnie MPK). I zawsze były jakieś niespodzianki ale ..... prace remontowo-budowlane trwały maksymalnie 4 miesiące a w 95 % tylko 2,5 miesiąca (końcówka czerwca i miesiące wakacyjne bo tak zwykle przeprowadzano remonty). :)
Cały ten stan obrazuje jakich mamy obecnie nieudaczników w spółce odpowiedzialnej za te remonty, przebudowy itp. - podległej Prezydentowi, który udaje jakby nic się nie działo i nie wyciąga z tego bajzlu żadnych konsekwencji. :/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#399 Post autor: Kaszmir » 16 mar 2019, o 19:55

kucyk pisze:Dokładnie. Dawniej też przeprowadzano takie same przebudowy - tyle, że robił to kto inny (szczególnie MPK). I zawsze były jakieś niespodzianki ale ..... prace remontowo-budowlane trwały maksymalnie 4 miesiące a w 95 % tylko 2,5 miesiąca (końcówka czerwca i miesiące wakacyjne bo tak zwykle przeprowadzano remonty). :)
Cały ten stan obrazuje jakich mamy obecnie nieudaczników w spółce odpowiedzialnej za te remonty, przebudowy itp. - podległej Prezydentowi, który udaje jakby nic się nie działo i nie wyciąga z tego bajzlu żadnych konsekwencji. :/
Asks remonty mogą trwać krócej, tylko wtedy będą droższe. A zatem Miasto będzie stać na mniej remontów.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#400 Post autor: Mistrzejowiczanin » 16 mar 2019, o 22:15

Locutus pisze:Jaka nieprzewidziana rura, jaka nieprzewidziana niestabilność gruntu, jak takie rzeczy odkrywa się ewentualnie na etapie prac, podczas gdy tu żadne prace się nie rozpoczęły, bo te wyjątkowe okazy ceramiki użytkowej z ex-ZIKiTu dopiero w maju będą wiedziały co w ogóle chcą przebudować na Karmelickiej i w jakim zakresie?! Halo, pobudka!!!
No właśnie - halo, pobudka!!! Mówiłem o sytuacji na Królewskiej, nie na Karmelickiej. Tak w kontekście tych prawdopodobnych przedłużeń terminu oddania. Niespodzianki z Karmelickiej jeszcze nas czekają.
kucyk pisze: Dokładnie. Dawniej też przeprowadzano takie same przebudowy - tyle, że robił to kto inny (szczególnie MPK). I zawsze były jakieś niespodzianki ale ..... prace remontowo-budowlane trwały maksymalnie 4 miesiące a w 95 % tylko 2,5 miesiąca (końcówka czerwca i miesiące wakacyjne bo tak zwykle przeprowadzano remonty). :)
Cały ten stan obrazuje jakich mamy obecnie nieudaczników w spółce odpowiedzialnej za te remonty, przebudowy itp. - podległej Prezydentowi, który udaje jakby nic się nie działo i nie wyciąga z tego bajzlu żadnych konsekwencji. :/
Jakie? Czyżby przebudowy torowisk wydzielonych z lat 1997-2003? Dużo łatwiej jest wyremontować gruntownie torowisko, gdy mamy do czynienia z najprymitywniejszą technologią budowy podkładów betonowych na tłuczniu i mamy do przebudowania tylko torowisko. Dlatego też np. torowisko od Bieńczyc do Mistrzejowic i Os. Piastów było przebudowane w dwa miesiące, fakt - bez pętli, czyli najbardziej newralgicznych miejsc i ze wspomnianą specyfiką. Więc mi jak mniemam tego typu remontów nie zestawiaj z Królewską, gdzie do przebudowy poszła tak naprawdę cała ulica wgłąb i wszerz. Nie samo torowisko.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

suchy
Dyrektor
Posty: 2404
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#401 Post autor: suchy » 16 mar 2019, o 23:06

Mistrzejowiczanin pisze:Jakie? Czyżby przebudowy torowisk wydzielonych z lat 1997-2003? Dużo łatwiej jest wyremontować gruntownie torowisko, gdy mamy do czynienia z najprymitywniejszą technologią budowy podkładów betonowych na tłuczniu i mamy do przebudowania tylko torowisko. Dlatego też np. torowisko od Bieńczyc do Mistrzejowic i Os. Piastów było przebudowane w dwa miesiące, fakt - bez pętli, czyli najbardziej newralgicznych miejsc i ze wspomnianą specyfiką. Więc mi jak mniemam tego typu remontów nie zestawiaj z Królewską, gdzie do przebudowy poszła tak naprawdę cała ulica wgłąb i wszerz. Nie samo torowisko.
Mamy zatem rozumieć, że remont Legionów Piłsudskiego / Limanowskiego - Kalwaryjska - Rondo Matecznego w 2004 roku, który trwał od 28.06 - 20.09, czyli TRZY MIESIĄCE, było dużo łatwiej przeprowadzić, bo "podkłady betonowe na tłuczniu na wydzielonym torowisku" bez przebudowy całej ulicy? :puppyeyes:

http://www.komunikacja.krakow.pl/infra/ ... is&id=2004

PanA
Kierownik
Posty: 915
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#402 Post autor: PanA » 17 mar 2019, o 00:01

Haha, wymiana szyn i zostawienie tego samego tłucznia i tej samej podbudowy :D
Oczywiście, choćby głupie odwodnienie, geowłókninę itd. zostawiamy nieruszone na kolejne 30 lat? xD
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7449
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#403 Post autor: Locutus » 17 mar 2019, o 11:06

Mistrzejowiczanin pisze:No właśnie - halo, pobudka!!! Mówiłem o sytuacji na Królewskiej, nie na Karmelickiej. Tak w kontekście tych prawdopodobnych przedłużeń terminu oddania. Niespodzianki z Karmelickiej jeszcze nas czekają.
Ty miałeś w szkole chyba mocno pod górkę, bo w szkole zazwyczaj ostro się tępi wypowiedzi nie na temat na wszelakiej maści sprawdzianach, kartkówkach, przy odpytce, czy w wypracowaniach…

Przecież my tu nie o Królewskiej, ale o Karmelickiej od początku piszemy. O tym, jak skandaliczny jest fakt, że nie tylko jej remont się nie zaczął, ale że urzędnicy nawet nie wiedzą w jakim zakresie będą chcieli ten remont przeprowadzić i dowiedzą się dopiero w maju – czyli PONAD PÓŁ ROKU PO ROZPOCZĘCIU PRAC NA KRÓLEWSKIEJ… I dopiero wtedy zaczną remont tak, by czasem nie wykorzystać wcześniejszego oddania torowiska na Królewskiej...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2488
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#404 Post autor: kucyk » 17 mar 2019, o 11:59

Mistrzejowiczanin pisze:Jakie? Czyżby przebudowy torowisk wydzielonych z lat 1997-2003? Dużo łatwiej jest wyremontować gruntownie torowisko, gdy mamy do czynienia z najprymitywniejszą technologią budowy podkładów betonowych na tłuczniu i mamy do przebudowania tylko torowisko. Dlatego też np. torowisko od Bieńczyc do Mistrzejowic i Os. Piastów było przebudowane w dwa miesiące, fakt - bez pętli, czyli najbardziej newralgicznych miejsc i ze wspomnianą specyfiką. Więc mi jak mniemam tego typu remontów nie zestawiaj z Królewską, gdzie do przebudowy poszła tak naprawdę cała ulica wgłąb i wszerz. Nie samo torowisko.
Tak Masz rację - w większości remontów z lat 90-tych chodziło o tą metodę przebudowy. Ale, .... robiono to w 2 miesiące, przebudowywano przystanki z chodnikami, przejściami, przesuwano całą infrastrukturę podziemną, wymieniano podłoża, szyny, kładziono nowe krawężniki, wiaty lano nowy asfalt na nowych przejazdach itd. Ale także były przebudowy strategicznych miejsc w Krakowie jak Wielicka z Limanowskiego, Krakowska, Kalwaryjska, Starowiślna. Tam nie miałeś wspominanej przez Ciebie "najtańszej" technologii. I robiono to również 3 miesiące. :)
Jak zgadzałem się w większości Twoich wypowiedzi to tutaj dałeś wielkiej plamy. ;P
A i pytanie: Kiedy remontowano Karmelicką i Podchorążych? I ile to trwało? :P Odpowiedz sobie na to pytanie. I przestań brnąć dalej w ten swój zakątek bzdur. :xP

suchy
Dyrektor
Posty: 2404
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#405 Post autor: suchy » 17 mar 2019, o 14:35

kucyk pisze:A i pytanie: Kiedy remontowano Karmelicką i Podchorążych? I ile to trwało? Odpowiedz sobie na to pytanie.
To może ja odpowiem, wrzucając jeszcze raz link do Encyklopedii Krakowskiej Komunikacji - remont całego odcinka od Bagateli do pętli Bronowice trwał od 1.04 - 6.09.1997, czyli 5 miesięcy :]

http://www.komunikacja.krakow.pl/infra/ ... is&id=1997

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”