Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 wrz 2019, o 07:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1067 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 72  Następna strona

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?
Tak, z nakazem prawoskrętów 58%  58%  [ 62 ]
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów 28%  28%  [ 30 ]
Nie 14%  14%  [ 15 ]
Liczba głosów : 107
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lut 2019, o 13:15 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2944
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Wypada powiedzieć - nareszcie. :thumbup:

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 11:07 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 172
Z jednej strony - tak.
Z drugiej strony - dodatkowe pieniądze ze strefy powinny przynajmniej w części trafić do worka pod nazwą KM. Bo o ile w tygodniu komunikacja jest jeszcze w miarę przyzwoita, o tyle ta weekendowa jest żenująca... Jeśli strefa ma obowiązywać również w sobotę i niedzielę do 20, to w te dni kursy KM też powinny być zachęcające do skorzystania z niej. Absolutne minimum to wdrożenie w weekendy tego samego interwału, co w tygodniu czyli f=7,5/15 (oczywiście zwiększające liczbę kursów, a nie tylko dopasowujące stan obecny).
Coś za coś, czyli metodą kija i marchewki - a nie tylko kija, jak to się w Krakowie zapewne zdarzy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 15:37 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 708
Jezuuu, w zasadzie wszędzie jest rzadziej komunikacja w dni wolne niż w międzyszczycie. Nic nie uzasadnia wrzucania bezsensownych pieniędzy na dodatkowe częstotliwości w weekendy. Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.

A też nie chodzi o to, żeby sztucznie tworzyć potrzeby przemieszczania się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 15:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22559
PanA napisał(a):
Jezuuu, w zasadzie wszędzie jest rzadziej komunikacja w dni wolne niż w międzyszczycie. Nic nie uzasadnia wrzucania bezsensownych pieniędzy na dodatkowe częstotliwości w weekendy. Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.

Tak, tylko w takiej Warszawie tramwaje zamiast co 6 minut (międzyszczyt) kursują co 7,5 (weekendy) - liczba kursów zmniejsza się o 20%, czyli tylko odrobinę. W Krakowie natomiast masz linie które zamiast co 7,5 (międzyszczyt) kursują co... 20, czyli blisko trzykrotnie rzadziej.

Nie oczekuję kokosów, jednak w mojej opinii ~f=15 jako bazowe zamiast ~f=20 miałoby w weekendy uzasadnienie. Zresztą na kilku trasach już funkcjonuje ("124+424", "130", "182+482").

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 15:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1768
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
PanA napisał(a):
Jezuuu, w zasadzie wszędzie jest rzadziej komunikacja w dni wolne niż w międzyszczycie. Nic nie uzasadnia wrzucania bezsensownych pieniędzy na dodatkowe częstotliwości w weekendy. Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.

A też nie chodzi o to, żeby sztucznie tworzyć potrzeby przemieszczania się.
Ja sam wiedząc, że mam 2-3x dluzej czekać w niedzielę na przystanku, to wybieram auto... I jest masa ludzi, których weekendowa częstotliwość odstrasza, stąd taka, a nie inna frekwencja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 16:02 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 172
Myślę dokładnie o tym samym, co Kaszmir. Skrajnym przykładem jest linia 52, która w szczycie ma f=5, a w niedzielny dzień f=20, czyli kursów o 75% mniej. Do tego kilka linii, które z f=7,5 w cały dzień roboczy spadają na f=20 w weekend, np. 1, 3, 4/44, 18. Do tego dochodzą kolejne tramwajowe i autobusowe, które mają f=7,5 w szczycie, a w weekend f=20.
Jeśli miasto twierdzi, że f=15 to minimum przy którym pasażer traktuje linie jako często kursujące, to niech teraz korzystając z okazji wypełni lukę, którą wcześniej zostawiło...
Przy f=20 jako podstawa weekendowej komunikacji mamy efekt jojo - mało kto traktuję ją jako opcję, więc wsiada w samochód. A że większość wsiada w samochód, to miasto nie dokłada, bo nie ma chętnych. Ktoś lub coś ten ciąg musi przerwać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 16:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
PanA napisał(a):
Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.

Bo nie ma takiej oferty, która by uzasadniała pozostawienie auta i skorzystanie z KM. Zwłaszcza że jeden z głównych argumentów za KM, czyli korki które (częściowo) omija, w weekendy poza kilkoma miejscami nie występują.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 14:48 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 872
Lokalizacja: Kraków
Protest firm na Kazimierzu przeciwko Strefie Czystego Transportu:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-srod ... x96pur_jWM

Restauracje i kawiarnie z Kazimierza nie chcą mniej samochodów? Lepiej by obok stolika kopcił jakiś pojazd:D Śmiechu warte:D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 15:20 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
Nie bywam za często w Krakowie na mieście ostatnimi czasy, ale ostatnio szedłem z przystanku Stradom na Miodową przez środek Kazimierza i mimo temperatury ok. -5 stopni było wszędzie pełno ludzi.

Inna sprawa, że byli to zasadzie tylko klienci lokali gastronomicznych.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 16:23 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 wrz 2018, o 08:55
Posty: 37
W artykule Gazety Krakowskiej pada stwierdzenie, że spadły im dochody w styczniu i lutym o ok. 30 procent.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-prote ... r/13919475
Mogę się mylić bo raczej nie jeżdżę tam autem, ale chyba jakichś wielkich zmian w stosunku do istniejącej tam wcześniej strefy ograniczonego ruchu nie ma (coś z dostawami chyba jest nie tak - wg artykułu), albo ta strefa wcześniejsza była jedynie fikcją.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2019, o 08:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7045
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Napiszę to samo, co napisałem na "Poglądach" ... Czekam obecnie już tylko na protest o przywrócenie ruchu samochodowego na Rynku Głównym. W latach sześćdziesiątych jacyś lewacy, ba, nawet komuniści, go zakazali, czas naprawić to, co zostało wówczas zepsute, to nie może tak trwać przez zasiedzenie! :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2019, o 09:43 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 15:21
Posty: 12
Mam biuro na Starowiślnej, więc kręcę się po okolicy i widzę że faktycznie knajpy na Kazimierzu w dzień opustoszały. Jak jest wieczorami to nie wiem. Znajomi restauratorzy jęczą okrutnie. Eksperyment się chyba nie utrzyma...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2019, o 17:06 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 872
Lokalizacja: Kraków
omszały głaz napisał(a):
Mam biuro na Starowiślnej, więc kręcę się po okolicy i widzę że faktycznie knajpy na Kazimierzu w dzień opustoszały. Jak jest wieczorami to nie wiem. Znajomi restauratorzy jęczą okrutnie. Eksperyment się chyba nie utrzyma...


Sugerujesz, że ludzie z całego Krakowa zjeżdżali samochodami, by zjeść coś na Kazimierzu? Ha ha ha:P W tej branży i w takim miejscu klient jest zgoła inny:D No niech jeszcze jacyś krzykacze sugerują że do barów też przyjeżdża się samochodem by wypić to i owo:D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2019, o 21:41 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 sie 2013, o 20:29
Posty: 1069
Lokalizacja: Ziemia
Cytuj:
Czekam obecnie już tylko na protest o przywrócenie ruchu samochodowego na Rynku Głównym.
Bogaci właściciele elektryków, jak i mieszkańcy nie mogą wjeżdżać na Rynek. W przeciwieństwie do kawiorowej grupki krzykaczy co się chce uwłaszczyć na publicznych ulicach Kazimierza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2019, o 07:31 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2043
Lokalizacja: Kraków
W dyskusjach na fb fajnie widać, ilu faktycznych "mieszkańców Kazimierza" protestuje przeciwko strefie :D

Zazwyczaj wypowiedzi są w stylu: "Mieszkam na Grzegórzkach / Podgórzu / Hucie / itd. / itp. / i co z tego, że protestuję jako mieszkaniec Kazimierza"? :heart:

W sumie to nie znam chyba nikogo, kto faktycznie mieszka na Kazimierzu i jest przeciwko tej strefie. Tam z punktu widzenia mieszkańców zwyczajnie da się teraz... normalnie zaparkować pod domem. Za to mieszkańcy innych dzielnic owszem, krzyczą niesamowicie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1067 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL