Przetargi - plany i dyskusja ogólna

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Jamnik
Dyrektor
Posty: 1198
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#916 Post autor: Jamnik » 31 sty 2019, o 13:29

Tak właściwie to co z E-Busem? Po rozczarowaniu na otwarciu ofert będzie to ciagnięte dalej? Czy MPK już wie, że nic z tego nie będzie i dlatego chcą kupić teraz te 50 szt.?

krawczyk99
Inspektor
Posty: 378
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:11
Lokalizacja: Rondo Piastowskie

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#917 Post autor: krawczyk99 » 31 sty 2019, o 13:39

kucyk pisze:
lolek-12 pisze:Ciekawe też na jakich długach jadą te wszystkie zakupy. Mogliby dać na wstrzymanie z tymi autobusami, a dać to na tramwaje jak już chcemy coś kupować.
Też tak myślę. Powinni skupić się na tramwajach które są piętą Achillesową, przestarzałe mające średnio 30 lat. :sweet:
Niektóre to już 50 będą miały przecież ;D
Instagram : foto_passion_krk

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1175
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#918 Post autor: pasazer_mobilisu » 31 sty 2019, o 13:42

Jeśli MPK miałoby zapłacić tylko (150-110) 40 mln zł za 50 dobrze wyposażonych przegubów elektrycznych, czyli w cenie podobnej do spalinowych solówek to nie jest to przecież najgorszy pomysł. Zastanawia mnie tylko czy miałoby to być zwiększenie ilości autobusów (bardzo małe szanse), wymiana solówek (SU12 z 2008) na przeguby (też małe szanse) czy jak to modne ostatnio pozbycie się sprawnych niskopodłogowych autobusów (teraz również klimatyzowanych). Do tego dojdą problemy/wyzwania odnośnie ładowania 3 razy większej ilości autobusów niż posiadamy obecnie.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7445
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#919 Post autor: Locutus » 31 sty 2019, o 14:56

Wiecie co... W pierwszej chwili miałem identyczną reakcję jak wy... "Czy oni się dobrze czują, żeby wymieniać niskopodłogowe, klimatyzowane, młode autobusy na kolejne niskopodłogowe, klimatyzowane, młode autobusy podczas gdy wożą ludzi wysokopodłogowymi saunami na kółkach w wieku emerytalnym?"... Tyle tylko, że zapomnieliśmy wszyscy o jednej bardzo ważnej sprawie - ustawie o elektromobilności, która zakłada, że do 2021. roku każde miasto powyżej 50 k mieszkańców ma mieć 5% autobusów elektrycznych, do 2023. 10%, do 2025. 20% i do 2028. 30%... Nie mają wyjścia, muszą kupić elektryki...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3737
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#920 Post autor: tomta1 » 31 sty 2019, o 17:24

Tylko że do 2021 roku wystarczy, że kupią — liczyłem to ostatnio — 7 elektryków. A nie 50 do 2020 roku.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

mario
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
Lokalizacja: Skawina

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#921 Post autor: mario » 31 sty 2019, o 18:18

A kiedy kończy się umowa z Mobilisem?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#922 Post autor: Kaszmir » 31 sty 2019, o 18:24

mario pisze:A kiedy kończy się umowa z Mobilisem?
Dziesięć lat, weszli w sierpniu 2014, czyli wychodziłoby do końca lipca 2024.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6357
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#923 Post autor: Coffee » 31 sty 2019, o 19:31

tomta1 pisze:Tylko że do 2021 roku wystarczy, że kupią — liczyłem to ostatnio — 7 elektryków. A nie 50 do 2020 roku.
A przecież nie możemy być gorsi, niż "warszafka" więc muszą się czymś popisać.
BTW: Tak czy siak przy elektrykach musimy zwiększyć ilość taboru, gdyż średnio do obsługi jednej brygady potrzeba DWÓCH PRZERW PO 45 MINUT NA ŁADOWANIE, więc w ciągu dnia będzie musiała być rotacja taboru, raz albo nawet i dwa razy na jednej linii, a mówiąc "po chłopsku": mając 50 elektryków jesteśmy wstanie nimi obsadzić raptem 30 brygad (przyjmując, ze wszystkie będą sprawne itp.).
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2035
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#924 Post autor: Sgriffin » 31 sty 2019, o 19:51

Bzdura, przy ładowaniu szybkim nic nie trzeba wydłużać. Najlepszym przykładem jest Jaworzno gdzie elektryki robią średnio rocznie DWA RAZY więcej kilometrów niż przeciętny dowolny pojazd w Krakowie.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6357
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#925 Post autor: Coffee » 31 sty 2019, o 19:57

Sgriffin pisze:Bzdura, przy ładowaniu szybkim nic nie trzeba wydłużać. Najlepszym przykładem jest Jaworzno gdzie elektryki robią średnio rocznie DWA RAZY więcej kilometrów niż przeciętny dowolny pojazd w Krakowie.
Tak, tylko za rok, góra do dwóch lat będą baterie do wymiany z czego w Jaworznie sobie nie zdają jeszcze sprawy. A to znacznie wpływa na opłacalność inwestycji.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

aq1
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 31 maja 2010, o 11:00
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#926 Post autor: aq1 » 31 sty 2019, o 20:15

tomta1 pisze:Tylko że do 2021 roku wystarczy, że kupią — liczyłem to ostatnio — 7 elektryków. A nie 50 do 2020 roku.
Tylko, że później może nie być już tak łatwo z dofinansowaniem...

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2035
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#927 Post autor: Sgriffin » 31 sty 2019, o 20:26

Coffee pisze: Tak, tylko za rok, góra do dwóch lat będą baterie do wymiany z czego w Jaworznie sobie nie zdają jeszcze sprawy. A to znacznie wpływa na opłacalność inwestycji.
Dla baterii LTO (czyli tych przeznaczonych do ładowania szybkiego) w okresie 10 lat będzie tylko jedna wymiana.
Zużyte baterie można sprzedać za całkiem dobrą kasę na "banki energii".

Z resztą rynek bateryjny rozwinął się na tyle, że można mieć zachowaną ciągłość baterii bez ryzyka - baterie można wziąć normalnie w najem długoterminowy gdzie dostawca gwarantuje, że baterie przez cały okres zachowają co najmniej 80% nominalnej pojemności.
I domyślam się, że biorąc pod uwagę rozsądek Jaworzna pójdą właśnie w opcję sell and leaseback i jeszcze na tych bateriach zarobią (bo kupili je z dofinansowaniem, a sprzedadzą za rynkową wartość...).

Sorry Coffee, ale nie liznąłeś nawet tematu, a się wypowiadasz. To, że MPK Kraków z czymś sobie nie radzi, nie znaczy że tak jest na całym świecie, co najlepiej widać po wyświetlaczach.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3217
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#928 Post autor: tomek_m » 31 sty 2019, o 20:36

Ile w Jaworznie mają tych elektryków?

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1198
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#929 Post autor: Jamnik » 31 sty 2019, o 21:24

tomek_m pisze:Ile w Jaworznie mają tych elektryków?
23. Ok. 1/3 ich taboru.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2019, o 23:04 przez Jamnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1175
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#930 Post autor: pasazer_mobilisu » 31 sty 2019, o 21:25

tomek_m pisze:Ile w Jaworznie mają tych elektryków?
23. Trochę mniej niż Kraków ale procentowo wypadają znacznie lepiej. Jeśli faktycznie ustawy zmuszają do ich kupowania to nie ma co zwlekać. Jak patrzę gdzie trafiał testowy SOR (ten który jeździł w Mobilisie), to naprawdę widać rosnące zainteresowanie elektrykami nawet wśród miast, które wcześniej nie miały nawet hybrydy na testach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”