Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 26 cze 2019, o 21:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1527 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 gru 2018, o 08:21 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1997
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Też tego nie rozumiem. Oraz tego, że jakby MPK od razu zamówiło 50 wozów to wszyscy by chwalili, a jak już zamówiło 35+15 (czyli też 50) to pojawiają się głosy krytyki że czemu bierze te 15 itd.

I tak, i nie. Jeśli PZP nie przewidywała prawa opcji, to owszem, lepszym rozwiązaniem było rozpisanie przetargu większego, niż mniejszego. Ale jeśli prawo opcji mamy, to jest ono przecież po to, aby dopiero po dostawie pierwszych sztuk można było realizować ew. opcję (na bazie jakichś tam już doświadczeń z kupionym produktem). :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2018, o 09:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1982
Lokalizacja: Kreuzberg
A dlaczego prawo opcji ma dotyczyć tylko "sprawdzenia" eksperymentalnego rozwiązania, a nie finansowania?
Gdyby było jak piszesz to zamówienia byłyby 1+49.

MPK dostało kredyt z EBI to zamawia...

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2018, o 10:10 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 580
Locutus napisał(a):
wyobraźcie sobie, że poprzedni przetarg, ten który wygrała Pesa, miał podobną formułę i zamiast od razu 36 tramwajów, był na 24 tramwaje plus 12 w opcji. Czy gdyby MPK podpisało umowę na dostawę opcji przed dostawą pierwszego Krakowiaka, nie uważalibyście, że popełniło koszmarny błąd, w świetle tego jak Krakowiaki się sprawują? Tu, zważywszy na to, że dostawy z opcji mogły być rozłożone do 2023. roku
A nie chodziło przypadkiem o wykorzystanie dofinansowania? Reszta wypowiedzi też raczej tendencyjna. Nie każdy tramwaj Solarisa jest/był zły. Firma uczy się na błędach a w przeciwieństwie co do poniektórych jak np. padną łożyska to oficjalnie przyznaje się (chociaż projekt i wykonawstwo innej, cenionej firmy) i szuka szybkiego i SKUTECZNEGO rozwiązania. Życzyłbym sobie, aby inni wykonawcy umieli tak postępować. Jak to wygląda w praktce wiemy.
Sgriffin napisał(a):
MPK dostało kredyt z EBI to zamawia...
Dokładnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2018, o 10:32 
Online
Miłośnik

Dołączył(a): 5 wrz 2014, o 09:59
Posty: 87
Lokalizacja: Ruczaj
Moim zdaniem ważna tu jest kwestia dlaczego MPK rozpisało to jako 35+15, a nie po prostu 50. Zapewne bali się, że nie będą mieć kasy (czy to nie dostaną kredytu, czy to dofinansowania). Kasę zabezpieczyli to zamówili. Ale zgadzam się, że wygląda to dość nieroztropnie, zwłaszcza patrząc przez pryzmat jakości Krakowiaków.

A czy jak ktoś podpisze umowę na podstawowe zamówienie, to może odmówić podpisania umowy na opcję? Tzn. w tym wypadku np. w 2021 MPK idzie do SS i mówi: "wasze tramwaje są fajne, domówimy jeszcze te 15 sztuk z opcji", to czy SS może im powiedzieć: "Fajnie, ale prąd poszedł w górę, pensje poszły w górę, podzespoły poszły w górę i w takiej cenie nie opłaca się nam już tego tramwaju robić i nie podpiszemy umowy"? Bo jeśli takie coś jest realne to to może być kolejna kwestia, dlaczego MPK decyduje się na opcję teraz. Wszyscy wokół w końcu mówią jakie to podwyżki się nie szykują wszystkiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2018, o 10:40 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 18:57
Posty: 629
mateuszwon94 napisał(a):
A czy jak ktoś podpisze umowę na podstawowe zamówienie, to może odmówić podpisania umowy na opcję? Tzn. w tym wypadku np. w 2021 MPK idzie do SS i mówi: "wasze tramwaje są fajne, domówimy jeszcze te 15 sztuk z opcji", to czy SS może im powiedzieć: "Fajnie, ale prąd poszedł w górę, pensje poszły w górę, podzespoły poszły w górę i w takiej cenie nie opłaca się nam już tego tramwaju robić i nie podpiszemy umowy"? Bo jeśli takie coś jest realne to to może być kolejna kwestia, dlaczego MPK decyduje się na opcję teraz. Wszyscy wokół w końcu mówią jakie to podwyżki się nie szykują wszystkiego.

Wg mnie nie jest możliwe. Składając ofertę S&S miało tego świadomość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2018, o 13:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6901
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Na podpisanie umowy na opcję zamawiający ma tyle czasu, ile zostało przewidziane w SIWZ. I póki ten termin nie zostanie przekroczony, konsorcjum nie ma prawa odmówić. Natomiast o ile pamiętam, SIWZ przewidywała rewaloryzację stawek w sytuacji gdyby pojazdy zostały domówione później (nie bardzo mam jak sprawdzić, SIWZ została mi na poprzednim telefonie)...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2018, o 15:32 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 28 cze 2017, o 09:01
Posty: 154
kot_feliks napisał(a):
Tak, serio? A w którym mieście było już testowane _krakowskie_ Tramino albo tramwaj produkowany przez konsorcjum Solaris/Stadler? :lmao:

W Lipsku.

kot_feliks napisał(a):
Naprawdę...? A podasz, skąd ta wiedza? Bo może sporo ekspertów ds. funduszy ue by się dowiedziało czegoś nowego... :D

Z planowanego budżetu UE na kolejne lata.

kot_feliks napisał(a):
"Ceny tramwajów są wyższe", czy może tylko po prostu odpadł jeden podmiot oferujący tramwaje, jak się okazało, poniżej kosztów...?

Ceny prądu, gazu, koszt pracy poszły mocno w górę.
Poza tym Pesa nadal startuje w przetargach, tylko teraz z cenami grubo powyżej budżetu zamawiającego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2018, o 17:03 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 18:57
Posty: 629
Edi napisał(a):
kot_feliks napisał(a):
Tak, serio? A w którym mieście było już testowane _krakowskie_ Tramino albo tramwaj produkowany przez konsorcjum Solaris/Stadler? :lmao:

W Lipsku.

Jeśli się mylę to mnie poprawcie, ale akurat w Lispku na razie jeżdżą Solarisy. Dopiero teraz przejął to zamówienie Stadler, a krakowski przetarg był pierwszym, w którym wystartowało konsorcjum (i tego ostatniego jestem pewien).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2018, o 08:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6901
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Masz oczywiście całkowitą rację, Jamnik... Od siebie dodam jeszcze, że lipskie Tramino budowane było w znacznej części na podzespołach niemieckich podczas gdy krakowskie ma powstać na polskich, co też dużo zmienia... Kozia rzyć nie waltornia, Medcom nie Vossloh...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2018, o 08:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1997
Lokalizacja: Kraków
Edi napisał(a):
W Lipsku.

W Lipsku nie ma żadnego "Stadlero-Solarisa"...

Edi napisał(a):
Z planowanego budżetu UE na kolejne lata.

Tzn...? Co wynika z planowanego budżetu UE na kolejne lata, poza tym, że Polska najprawdopodobniej dostanie mniej pieniędzy? Wynika może na co dostanie te pieniądze? Jak będą dzielone? Kto z tego skorzysta...? Ah, wait, nie może wynikać, bo część tych decyzji jest również po stronie PL :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2018, o 09:20 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 580
Locutus napisał(a):
Kozia rzyć nie waltornia, Medcom nie Vossloh...
Medcom to obecnie w 49% Mitsubishi, idą ostro do przodu. Są bardzo, ale to bardzo mocni w SiC. Może nie będzie aż tak źle, czarnowidzu? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2018, o 17:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3036
Lokalizacja: Michałowice
gagacek napisał(a):
Medcom to obecnie w 49% Mitsubishi, idą ostro do przodu.

A czy przypadkiem w "Krakowiaku" nie są bebechy Modecoma? I pomimo że to obecnie w 49% Mitsubishi, podobno nie sprawują się tak idealnie. Podobnie w DART`ach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2018, o 19:32 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 864
Lokalizacja: Kraków
tomek_m napisał(a):
gagacek napisał(a):
Medcom to obecnie w 49% Mitsubishi, idą ostro do przodu.

A czy przypadkiem w "Krakowiaku" nie są bebechy Modecoma? I pomimo że to obecnie w 49% Mitsubishi, podobno nie sprawują się tak idealnie. Podobnie w DART`ach.


Jest napęd i przetwornice 2x60kw i 1x30kw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2018, o 20:37 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 580
tomek_m napisał(a):
A czy przypadkiem w "Krakowiaku" nie są bebechy Modecoma? I pomimo że to obecnie w 49% Mitsubishi, podobno nie sprawują się tak idealnie. Podobnie w DART`ach.
To trochę nie tak. Od czasu debiutu krakowiaka czy darta trochę czasu upłynęło :) I chyba nie muszę przypominać, że wszystkie komponenty do tych cudów były, napiszmy tak: mocno budżetowe. Nie można też wszystkiego zwalać na moduły wykonawcze, bo nie pomogą najlepsze moduły jeżeli są nie zoptymalizowane połączenia z masą, ekranowanie, a każdy uskok zasilania to przepełnienie buforów i dyskoteka na pulpicie. Najlepszy napęd na tym się wyłoży. A jak dodatkowo reboot tego g. systemu ZTCW trwa ładnych parę minut, to mamy to, co mamy.
W Dartach OIDP najbardziej awaryjnym elementem był sprowadzany z Hiszpanii dławik. Ogólnie pokutuje/pokutowała filozofia dobierania w ciemno elementów systemu i testowania go na kliencie.

A jak sprawują się nowe moduły, będzie można zaobserwować np. po padach Gamm :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2019, o 11:21 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 22 wrz 2018, o 07:26
Posty: 28
Lokalizacja: Skawina
Kiedy przyjedzie do Krakowa pierwszy Tramino?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1527 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL