Koleje Małopolskie
Moderator: Moderatorzy
Koleje Małopolskie
2 mln w przypadku samych ezt (bez kosztów utrzymania). Przekroczono budżet o ponad 40 mln - będzie unieważnienie.
Koleje Małopolskie
dominik pisze:2 mln w przypadku samych ezt (bez kosztów utrzymania). Przekroczono budżet o ponad 40 mln - będzie unieważnienie.
http://inforail.pl/kolejne-impulsy-dla- ... 06165.htmlFirma z Nowego Sącza zaproponowała kwoty: 91.512.000,00 zł brutto za 4 ezt-y, 39.360.000,00 zł brutto za utrzymanie, co daje łącznie 130.872.000,00 zł. Urząd Marszałkowski na ten cel chciał przeznaczyć 89.678.808,00 zł brutto, co oznacza, że oferta Newagu jest ponad kosztorysem.
Koleje Małopolskie
No ja wiem, że dla UMWM, ale nawet w tytule jest "na potrzeby rozwoju Kolei Małopolskich" więc tak po prostu napisałem. :pSgriffin pisze:To nie jest przetarg na EZT dla Kolei Małopolskich, a dla UMWM
To jest jedno zamówienie, przekroczenie jest większe.
A co do przekroczenia budżetu, nie dopatrzyłem :p , faktycznie jest ogromne. Szkoda, mimo to mam nadzieję, że w powtórzonym przetargu nie pojawi się Pesa.
Koleje Małopolskie
Zgodnie z przewidywaniami przetarg unieważniony:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 87897.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 87897.html
Koleje Małopolskie
Jest w ogóle jakaś szansa na to, aby SKA1 kursowała częściej na jesieni? Jakaś masakra z tym remontem, nie wiem po co na siłę się utrzymuje ruch pociągów Kraków-Katowice.. chyba tylko dla towarowych ma jakiś sens, ale ogólnie szybciej byłoby od razu burzyć wszystkie wiadukty, a zamiast pociągu puścić porządne linie autobusowe.
Koleje Małopolskie
lolek-12 pisze:Jest w ogóle jakaś szansa na to, aby SKA1 kursowała częściej na jesieni? Jakaś masakra z tym remontem, nie wiem po co na siłę się utrzymuje ruch pociągów Kraków-Katowice.. chyba tylko dla towarowych ma jakiś sens, ale ogólnie szybciej byłoby od razu burzyć wszystkie wiadukty, a zamiast pociągu puścić porządne linie autobusowe.
Nie sądzę. Z uwagi na ruch jednotorowy na odcinkach Wieliczka - Kraków Płaszów, oraz Kraków Główny - Kraków Lotnisko. Ponadto od wrześniowej korekty znów pojawią się dłuższe przerwy w ruchu między Krakowem Głównym a Płaszowem. Słyszałem również o koncepcji SKA1 z Wieliczki do Lotniska przez Olszę z pominięciem Krakowa Głównego, ale wątpię by to przeszło.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Koleje Małopolskie
Akurat SKA1 z Wieliczki do Balic przez Olszę, ale z przystankami np. nad al. Pokoju / Mogilską, by było zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż badziewne ZKA.
Zresztą takie kursy mogłyby zostać docelowo na stałe, ale imho warunkiem są przystanki umożliwiające sensowne skomunikowanie SKA z KMK.
Zresztą takie kursy mogłyby zostać docelowo na stałe, ale imho warunkiem są przystanki umożliwiające sensowne skomunikowanie SKA z KMK.
Koleje Małopolskie
No nie wiem. Pasażerowie SKA do Balic to w sporej mierze turyści, a Ci w przeważającej części mieszkają w rejonach Rynku. SKA przez Olszę wg mnie oznaczałoby właściwie utratę większości tych pasażerów, sam gdybym był turystą i miał jechać na Olszę by łapać SKA, wybrałbym w zamian taxi albo "252".kot_feliks pisze:Akurat SKA1 z Wieliczki do Balic przez Olszę, ale z przystankami np. nad al. Pokoju / Mogilską, by było zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż badziewne ZKA.
Koleje Małopolskie
Gdy ta linia kursowała punktualnie co 30min, to widać było, że i krakowianie chętnie z niej korzystali. A od kiedy kursuje co 60min, a w dodatku często niepunktualnie to część pasażerów (w tym ja) zrezygnowała z pociągu. Nie mówiąc już o takich sytuacjach, że nie można było zaplanować podróży, ponieważ pociąg czekał na Kraków Młynówka kilka lub kilkanaście minut, bo przepuszczał pociąg towarowy jadący od strony centrum. A teraz po przeniesieniu ruchu na nowy tor, pociąg dosłownie się wlecze, co często jest odbierane z politowaniem lub żenadą przez zagranicznych pasażerów. Trochę wstyd wizerunkowy i totalny chaos, bo taki pasażer też jest zakłopotany na lotnisku lub dworcu z zakupem biletu, zdecydowaniem czy SKA1 pociąg czy SKA1 autobus czy 208... i każde rozwiązanie z żałosną częstotliwością.
Koleje Małopolskie
Zwłaszcza, że zagraniczni turyści kupują w biletomacie MKA bilet jednorazowy na "MPK" i u konduktora muszą nabyć kolejny bilet (właściwy na pociąg). A co szumi w "wodzie"? We wrześniu planowana jest codzienna przerwa w ruchu między Podłężem, a Głównym.. Od 9 do 14. Zapewne Olsza odżyje w ruchu pasażerskim.lolek-12 pisze:Gdy ta linia kursowała punktualnie co 30min, to widać było, że i krakowianie chętnie z niej korzystali. A od kiedy kursuje co 60min, a w dodatku często niepunktualnie to część pasażerów (w tym ja) zrezygnowała z pociągu. Nie mówiąc już o takich sytuacjach, że nie można było zaplanować podróży, ponieważ pociąg czekał na Kraków Młynówka kilka lub kilkanaście minut, bo przepuszczał pociąg towarowy jadący od strony centrum. A teraz po przeniesieniu ruchu na nowy tor, pociąg dosłownie się wlecze, co często jest odbierane z politowaniem lub żenadą przez zagranicznych pasażerów. Trochę wstyd wizerunkowy i totalny chaos, bo taki pasażer też jest zakłopotany na lotnisku lub dworcu z zakupem biletu, zdecydowaniem czy SKA1 pociąg czy SKA1 autobus czy 208... i każde rozwiązanie z żałosną częstotliwością.
Koleje Małopolskie
Nie codzienna tylko od poniedziałku do piątku.Kowalik pisze:We wrześniu planowana jest codzienna przerwa w ruchu między Podłężem, a Głównym.. Od 9 do 14.
Koleje Małopolskie
Trochę to żałosne.. nie można prac prowadzić np. w nocy? W ogóle to całe utrzymywanie na siłę przejazdu np. z Krakowa do Katowic to kwestia pociągów towarowych? Bo chyba szybciej byłoby po prostu zamknąć cały ciąg i uruchomić pasażerom porządny autobus na ten czas...Kowalik pisze:We wrześniu planowana jest codzienna przerwa w ruchu między Podłężem, a Głównym.. Od 9 do 14.
Koleje Małopolskie
Uruchomić co?lolek-12 pisze: uruchomić pasażerom porządny autobus na ten czas...
A chciałbyś żeby ci w nocy się tłukli za oknem? Zresztą był już jeden mądry dziennikarz (chyba z Gazety Krakowskiej?) który narzekał na remont Basztowej, że "jakby pracowali na 3 zmiany to byłoby 3 razy szybciej".lolek-12 pisze:Trochę to żałosne.. nie można prac prowadzić np. w nocy?
Bo beton szybciej się zwiąże ...
Koleje Małopolskie
Jak to co. Porządny autobus z miejscami siedzącymi, jeżdżący co 10-15 minut bez zajeżdżania na Płaszów i Bieżanów.
Ale mówimy o spółce która nawet nie wie na co ogłasza przetarg i potem musi dokonywać Zawiadomienia o dokonaniu czynności zaniechanej
Polecam poczytać ostatnie pismo bo można się mocno pośmiać, a na stawki też warto spojrzeć (14 zł/km):
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... nych-.html
Ale mówimy o spółce która nawet nie wie na co ogłasza przetarg i potem musi dokonywać Zawiadomienia o dokonaniu czynności zaniechanej
Polecam poczytać ostatnie pismo bo można się mocno pośmiać, a na stawki też warto spojrzeć (14 zł/km):
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... nych-.html
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Koleje Małopolskie
Ale co jest żałosnego w tym, że nie pracują w nocy hałasując mieszkańcom pod oknami? Przecież możliwość prowadzenia prac w określonych godzinach określa m.in. decyzja środowiskowa... Jakby pracowali w nocy, to zapewne byłyby wpisy typu "Trochę to żałosne... cały dzień hałas, a nawet w nocy nie przestają pracować."lolek-12 pisze:Trochę to żałosne.. nie można prac prowadzić np. w nocy? W ogóle to całe utrzymywanie na siłę przejazdu np. z Krakowa do Katowic to kwestia pociągów towarowych? Bo chyba szybciej byłoby po prostu zamknąć cały ciąg i uruchomić pasażerom porządny autobus na ten czas...