Koleje Małopolskie

Moderator: Moderatorzy

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Koleje Małopolskie

#886 Post autor: dominik » 26 cze 2018, o 11:46

2 mln w przypadku samych ezt (bez kosztów utrzymania). Przekroczono budżet o ponad 40 mln - będzie unieważnienie.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Koleje Małopolskie

#887 Post autor: yosujiro » 26 cze 2018, o 12:31

dominik pisze:2 mln w przypadku samych ezt (bez kosztów utrzymania). Przekroczono budżet o ponad 40 mln - będzie unieważnienie.
Firma z Nowego Sącza zaproponowała kwoty: 91.512.000,00 zł brutto za 4 ezt-y, 39.360.000,00 zł brutto za utrzymanie, co daje łącznie 130.872.000,00 zł. Urząd Marszałkowski na ten cel chciał przeznaczyć 89.678.808,00 zł brutto, co oznacza, że oferta Newagu jest ponad kosztorysem.
http://inforail.pl/kolejne-impulsy-dla- ... 06165.html

Awatar użytkownika
Zenek
Dyspozytor
Posty: 560
Rejestracja: 31 gru 2015, o 21:07
Lokalizacja: Niepołomice

Koleje Małopolskie

#888 Post autor: Zenek » 26 cze 2018, o 13:25

Sgriffin pisze:To nie jest przetarg na EZT dla Kolei Małopolskich, a dla UMWM :)

To jest jedno zamówienie, przekroczenie jest większe.
No ja wiem, że dla UMWM, ale nawet w tytule jest "na potrzeby rozwoju Kolei Małopolskich" więc tak po prostu napisałem. :p
A co do przekroczenia budżetu, nie dopatrzyłem :p , faktycznie jest ogromne. Szkoda, mimo to mam nadzieję, że w powtórzonym przetargu nie pojawi się Pesa.

tjakub
Moderator fb pkk
Posty: 42
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:52

Koleje Małopolskie

#889 Post autor: tjakub » 16 lip 2018, o 22:37

Zgodnie z przewidywaniami przetarg unieważniony:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 87897.html

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 782
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Koleje Małopolskie

#890 Post autor: lolek-12 » 17 lip 2018, o 10:27

Jest w ogóle jakaś szansa na to, aby SKA1 kursowała częściej na jesieni? Jakaś masakra z tym remontem, nie wiem po co na siłę się utrzymuje ruch pociągów Kraków-Katowice.. chyba tylko dla towarowych ma jakiś sens, ale ogólnie szybciej byłoby od razu burzyć wszystkie wiadukty, a zamiast pociągu puścić porządne linie autobusowe.

Kowalik
Miłośnik
Posty: 142
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Koleje Małopolskie

#891 Post autor: Kowalik » 17 lip 2018, o 11:34

lolek-12 pisze:Jest w ogóle jakaś szansa na to, aby SKA1 kursowała częściej na jesieni? Jakaś masakra z tym remontem, nie wiem po co na siłę się utrzymuje ruch pociągów Kraków-Katowice.. chyba tylko dla towarowych ma jakiś sens, ale ogólnie szybciej byłoby od razu burzyć wszystkie wiadukty, a zamiast pociągu puścić porządne linie autobusowe.

Nie sądzę. Z uwagi na ruch jednotorowy na odcinkach Wieliczka - Kraków Płaszów, oraz Kraków Główny - Kraków Lotnisko. Ponadto od wrześniowej korekty znów pojawią się dłuższe przerwy w ruchu między Krakowem Głównym a Płaszowem. Słyszałem również o koncepcji SKA1 z Wieliczki do Lotniska przez Olszę z pominięciem Krakowa Głównego, ale wątpię by to przeszło.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#892 Post autor: kot_feliks » 17 lip 2018, o 12:08

Akurat SKA1 z Wieliczki do Balic przez Olszę, ale z przystankami np. nad al. Pokoju / Mogilską, by było zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż badziewne ZKA.

Zresztą takie kursy mogłyby zostać docelowo na stałe, ale imho warunkiem są przystanki umożliwiające sensowne skomunikowanie SKA z KMK.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Koleje Małopolskie

#893 Post autor: Kaszmir » 17 lip 2018, o 14:07

kot_feliks pisze:Akurat SKA1 z Wieliczki do Balic przez Olszę, ale z przystankami np. nad al. Pokoju / Mogilską, by było zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż badziewne ZKA.
No nie wiem. Pasażerowie SKA do Balic to w sporej mierze turyści, a Ci w przeważającej części mieszkają w rejonach Rynku. SKA przez Olszę wg mnie oznaczałoby właściwie utratę większości tych pasażerów, sam gdybym był turystą i miał jechać na Olszę by łapać SKA, wybrałbym w zamian taxi albo "252".

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 782
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Koleje Małopolskie

#894 Post autor: lolek-12 » 17 lip 2018, o 20:16

Gdy ta linia kursowała punktualnie co 30min, to widać było, że i krakowianie chętnie z niej korzystali. A od kiedy kursuje co 60min, a w dodatku często niepunktualnie to część pasażerów (w tym ja) zrezygnowała z pociągu. Nie mówiąc już o takich sytuacjach, że nie można było zaplanować podróży, ponieważ pociąg czekał na Kraków Młynówka kilka lub kilkanaście minut, bo przepuszczał pociąg towarowy jadący od strony centrum. A teraz po przeniesieniu ruchu na nowy tor, pociąg dosłownie się wlecze, co często jest odbierane z politowaniem lub żenadą przez zagranicznych pasażerów. Trochę wstyd wizerunkowy i totalny chaos, bo taki pasażer też jest zakłopotany na lotnisku lub dworcu z zakupem biletu, zdecydowaniem czy SKA1 pociąg czy SKA1 autobus czy 208... i każde rozwiązanie z żałosną częstotliwością.

Kowalik
Miłośnik
Posty: 142
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Koleje Małopolskie

#895 Post autor: Kowalik » 8 sie 2018, o 21:55

lolek-12 pisze:Gdy ta linia kursowała punktualnie co 30min, to widać było, że i krakowianie chętnie z niej korzystali. A od kiedy kursuje co 60min, a w dodatku często niepunktualnie to część pasażerów (w tym ja) zrezygnowała z pociągu. Nie mówiąc już o takich sytuacjach, że nie można było zaplanować podróży, ponieważ pociąg czekał na Kraków Młynówka kilka lub kilkanaście minut, bo przepuszczał pociąg towarowy jadący od strony centrum. A teraz po przeniesieniu ruchu na nowy tor, pociąg dosłownie się wlecze, co często jest odbierane z politowaniem lub żenadą przez zagranicznych pasażerów. Trochę wstyd wizerunkowy i totalny chaos, bo taki pasażer też jest zakłopotany na lotnisku lub dworcu z zakupem biletu, zdecydowaniem czy SKA1 pociąg czy SKA1 autobus czy 208... i każde rozwiązanie z żałosną częstotliwością.
Zwłaszcza, że zagraniczni turyści kupują w biletomacie MKA bilet jednorazowy na "MPK" i u konduktora muszą nabyć kolejny bilet (właściwy na pociąg). A co szumi w "wodzie"? We wrześniu planowana jest codzienna przerwa w ruchu między Podłężem, a Głównym.. Od 9 do 14. Zapewne Olsza odżyje w ruchu pasażerskim.

piechur
Inspektor
Posty: 481
Rejestracja: 13 paź 2013, o 10:43
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#896 Post autor: piechur » 9 sie 2018, o 00:19

Kowalik pisze:We wrześniu planowana jest codzienna przerwa w ruchu między Podłężem, a Głównym.. Od 9 do 14.
Nie codzienna tylko od poniedziałku do piątku.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 782
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Koleje Małopolskie

#897 Post autor: lolek-12 » 15 sie 2018, o 10:46

Kowalik pisze:We wrześniu planowana jest codzienna przerwa w ruchu między Podłężem, a Głównym.. Od 9 do 14.
Trochę to żałosne.. nie można prac prowadzić np. w nocy? W ogóle to całe utrzymywanie na siłę przejazdu np. z Krakowa do Katowic to kwestia pociągów towarowych? Bo chyba szybciej byłoby po prostu zamknąć cały ciąg i uruchomić pasażerom porządny autobus na ten czas...

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#898 Post autor: wincent » 15 sie 2018, o 12:05

lolek-12 pisze: uruchomić pasażerom porządny autobus na ten czas...
Uruchomić co?
lolek-12 pisze:Trochę to żałosne.. nie można prac prowadzić np. w nocy?
A chciałbyś żeby ci w nocy się tłukli za oknem? Zresztą był już jeden mądry dziennikarz (chyba z Gazety Krakowskiej?) który narzekał na remont Basztowej, że "jakby pracowali na 3 zmiany to byłoby 3 razy szybciej".
Bo beton szybciej się zwiąże ...

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Koleje Małopolskie

#899 Post autor: Sgriffin » 15 sie 2018, o 12:44

Jak to co. Porządny autobus z miejscami siedzącymi, jeżdżący co 10-15 minut bez zajeżdżania na Płaszów i Bieżanów.

Ale mówimy o spółce która nawet nie wie na co ogłasza przetarg i potem musi dokonywać Zawiadomienia o dokonaniu czynności zaniechanej :hihi:

Polecam poczytać ostatnie pismo bo można się mocno pośmiać, a na stawki też warto spojrzeć (14 zł/km):
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... nych-.html
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#900 Post autor: kot_feliks » 16 sie 2018, o 08:31

lolek-12 pisze:Trochę to żałosne.. nie można prac prowadzić np. w nocy? W ogóle to całe utrzymywanie na siłę przejazdu np. z Krakowa do Katowic to kwestia pociągów towarowych? Bo chyba szybciej byłoby po prostu zamknąć cały ciąg i uruchomić pasażerom porządny autobus na ten czas...
Ale co jest żałosnego w tym, że nie pracują w nocy hałasując mieszkańcom pod oknami? Przecież możliwość prowadzenia prac w określonych godzinach określa m.in. decyzja środowiskowa... Jakby pracowali w nocy, to zapewne byłyby wpisy typu "Trochę to żałosne... cały dzień hałas, a nawet w nocy nie przestają pracować."

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”