Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7000
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#451 Post autor: Krakowiak2013 » 24 kwie 2018, o 18:34

Jeszcze w temacie trasy łagiewnickiej. Dorzucam to....

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dab-sk ... 25230.html

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7000
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#452 Post autor: Krakowiak2013 » 16 maja 2018, o 12:15

TRAMWAJE Z KURDWANOWA I BORKU FAŁĘCKIEGO POJADĄ INACZEJ

Ktoś wie ile mamy obecnie dwukierunkowych tramwajów?
– Tramwaje nie będą kursować zaledwie przez kilka dni. W tym czasie wykonawca zbuduje przejazdówkę przy pętli tramwajowej, aby później można było utrzymać ruch tramwajowy – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka.
Zmiany w Borku Fałęckim

Zmiany czekają także na pasażerów jeżdżących z Borku Fałęckiego do Łagiewnik. Tam firma Budimex również wykona przejazdówkę. Ruch tramwajów ma się odbywać po jednym torze. Utrudnienia mają potrwać przez jeden wakacyjny miesiąc.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramwa ... 25505.html

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10925
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#453 Post autor: Cukier » 16 maja 2018, o 14:00

Krakowiak2013 pisze:Ktoś wie ile mamy obecnie dwukierunkowych tramwajów?
Tak, wszystkie strony, które prowadzą zestawienie krakowskiego taboru, choćby PSMKMS: http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... wski-tabor.

Powinno być czynnych 25 GT8 i 6 N8. Z czego wystawić na miasto uda się zapewne co najwyżej 22 GT8 i 3 N8. Mnie najbardziej ciekawi jak będzie wyglądała siatka połączeń, bo nie wyobrażam sobie by uwalać 3/4 trasy linii "24" czy "50" taborem który jest przede wszystkim za mały. Jedynie należy liczyć na zamknięcie ciągu bronowickiego i tym samym zmniejszenie roli "24" - wówczas można by rozważyć np. połączenie "20" z "24" pod Bagatelą i ten zestaw obsadzić ZR. Choć to też średnie rozwiązanie, bo połowa dwukierunkowców jeździłaby tam gdzie nie jest potrzebna zamiast w maksymalnym stopniu obsłużyć Kurdwanów.

Powiem więc coś niepopularnego, bo zakładającego przesiadki, że wartą uwagi opcją byłaby krótka ale bardzo częsta linia Kurdwanów - Mały Płaszów przez estakadę, a skierowanie kurdwanowskich tramwajów do Prokocimia / Bieżanowa i ewentualne połączenie którejś z linii z "11" która wówczas na Płaszowie się nieszczególnie zmieści.

Mówiąc bardzo częsta mam na myśli 3-4 min w szczycie. Przy jednej linii na przejazdówce nie ma problemów z zajeżdżaniem się ni ustawianiem brygad, więc myślę że da radę.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2607
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#454 Post autor: scyzor663 » 16 maja 2018, o 14:36

Jak obie przejazdówki będą w tym samym czasie to można zrobić (w różnej wersji) linię Kurdwanów - Borek. Można najkrótszą wersją przez Kalwaryjską i Łagiewniki zapewniając jakieś tam możliwości przesiadkowe, można przez I obwodnicę, czy przez Dietla i Kapelankę.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#455 Post autor: Kaszmir » 16 maja 2018, o 14:45

Cukier pisze:Powinno być czynnych 25 GT8 i 6 N8. Z czego wystawić na miasto uda się zapewne co najwyżej 22 GT8 i 3 N8. Mnie najbardziej ciekawi jak będzie wyglądała siatka połączeń, bo nie wyobrażam sobie by uwalać 3/4 trasy linii "24" czy "50" taborem który jest przede wszystkim za mały.
Zamknięcie będzie w wakacje, przy mniejszych potokach pasażerskich więc jest szansa że tabor 26-metrowy jakoś da radę. A co do liczby brygad, zakładając że utrzymany zostanie system ~f=7,5/15 w okresie letnim i powołując się na dane z klubu428:
"6": 7 brygad
"24": 8 brygad, lecz przy np. skróceniu do Cichego Kącika (remont ciągu bronowickiego) zostałoby tak z 6-7,
"50": 17 brygad, przy wakacyjnym ścięciu szczytowej ~f do 7,5 zostałoby tak z 11-12,
zatem razem wychodzi właśnie koło 25. I taką opcję podejrzewam dla Kurdwanowa, bo rodzi najmniejsze utrudnienia, nie wymusza na pasażerach dodatkowych przesiadek, a do tego jest tańsza niż organizowanie tymczasowej linii "7x" do Kurdwanowa (bo wtedy i tak linie podstawowe typu "50" trzeba by skierować np. do Prokocimia = dodatkowe koszty).

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:02

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#456 Post autor: fysztof » 16 maja 2018, o 14:46

Cukier pisze:Powiem więc coś niepopularnego, bo zakładającego przesiadki, że wartą uwagi opcją byłaby krótka ale bardzo częsta linia Kurdwanów - Mały Płaszów przez estakadę, a skierowanie kurdwanowskich tramwajów do Prokocimia / Bieżanowa i ewentualne połączenie którejś z linii z "11" która wówczas na Płaszowie się nieszczególnie zmieści.
Nie wiem czy niepopularne... Mi też w głowie zaświtał dokładnie taki sam pomysł - i pewnie nie jesteśmy ostatnimi osobami. Zresztą to chyba jedyna realna opcja, aby utrzymać na ciągu kurdwanowskim odpowiednią moc przewozową.

Wpuszczenie np. GT8 na wszystkie brygady linii 50 to chyba tylko w ramach abstrakcji można rozważać... Może to i będą wakacje, pewnie też zmniejszona będzie częstotliwość, no ale nadal nie wyobrażam sobie takiej obsady. A z częstą dowozówką o tyle nie powinno być problemu, że pod Kablem przesiadka będzie na tym samym peronie, bez żadnego przechodzenia - co w Krakowie jest jednak ewenementem;-)

Tak sobie myślę, że 50 z f=7,5 do Prokocimia, 24 z f=15 też (bo to wakacje) - a 6 do Bieżanowa (przy okazji dając tymczasową częściową rekompensatę za zlikwidowane 23). Czy to realny scenariusz?

Ewentualnie, aby dowozówka była możliwie najkrótsza, to można jeszcze zrobić ją na intrygującej trasie Kurdwanów - Dworcowa;-) Jeden trójkąt jest tam wciąż dostępny... ale przy istniejącym jednak ruchu to czyste SF.

maszynista
Inspektor
Posty: 358
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 11:37
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#457 Post autor: maszynista » 16 maja 2018, o 15:12

Można też skierować 50 do Bieżanowa i na ten okres zawiesić 9.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7000
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#458 Post autor: Krakowiak2013 » 16 maja 2018, o 15:14

maszynista pisze:Można też skierować 50 do Bieżanowa i na ten okres zawiesić 9.
Co w zamian za to dla Huty? Jeśli 9 zawiesimy? To nie przejdzie...

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10925
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#459 Post autor: Cukier » 16 maja 2018, o 17:29

scyzor663 pisze:Jak obie przejazdówki będą w tym samym czasie to można zrobić (w różnej wersji) linię Kurdwanów - Borek. Można najkrótszą wersją przez Kalwaryjską i Łagiewniki zapewniając jakieś tam możliwości przesiadkowe, można przez I obwodnicę, czy przez Dietla i Kapelankę.
Jeśli dobrze zrozumiałem, to w Borku nie będzie ślepego toru, a jedynie fragmentaryczny jednotor - dokładnie tak jak budowano rozjazdy z Wielickiej na estakadę.
maszynista pisze:Można też skierować 50 do Bieżanowa i na ten okres zawiesić 9.
"9" można połączyć z "11" i tym samym się zrobi i miejsca na Małym Płaszowie dla "70", i relacja z Dworca Płaszów Estakady do Podgórza / Ruczaju zostanie zachowana.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 564
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#460 Post autor: obserwator » 16 maja 2018, o 18:29

A gdyby tak na Bronowicach w pierwszej fazie remontu również wprowadzić dwukierunkowce i na "24" posłać 2xGT8S? Pytanie tylko czy się zmieszczą...

Impuls
Dyrektor
Posty: 1475
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#461 Post autor: Impuls » 16 maja 2018, o 20:04

Cukier pisze: Jeśli dobrze zrozumiałem, to w Borku nie będzie ślepego toru, a jedynie fragmentaryczny jednotor - dokładnie tak jak budowano rozjazdy z Wielickiej na estakadę.
Bardziej to będzie przypominać tor objazdowy na Rondzie Mogilskim. W tym miejscu muszą zmienić koryto Wilgi i wybudować dwupoziomowe skrzyżowanie.

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#462 Post autor: maria » 18 maja 2018, o 06:13

Pomysł z linią do małego Plaszowa nie jest w teorii zły, ale w praktyce spróbujcie przesiąść się na Lipskiej to zmienicie zdanie. Odsunięcie od tarczy skrzyżowania przejścia na przystanek w stronę miasta + zestaw najbardziej antypieszych sygnalizacji jakie znam- to nie brzmi zachęcająco. Serio, żeby w ogóle się wydostać z przystanku w stronę Małego Plaszowa, to nieraz czekałam kilka cykli świetlnych (!), mimo wyciskania przycisku na słupkach. Tak samo dostanie się legalnie na przystanek w stronę miasta to kilka dłuuuuugich minut. A nie wyobrażam sobie, żeby ktoś jechał dodatkowo 2 przystanki na pętle, żeby tam się przesiąść i znowu 2 przystanki wracać w to samo miejsce.
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7449
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#463 Post autor: Locutus » 18 maja 2018, o 06:44

No ale przecież przesiadki odbywałyby się z tego samego peronu na przystanku Kabel... Po co ktoś miałby się przesiadać na Płaszowie?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#464 Post autor: maria » 18 maja 2018, o 07:30

Oczywiście masz rację, nie wiem czemu zrozumiałam że Kurdwanowskie tramwaje mają być skierowane do Małego Płaszowa, mój błąd, wybacz. O 6 rano kiepsko myślę chyba.
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10925
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#465 Post autor: Cukier » 18 maja 2018, o 12:02

maria pisze:Oczywiście masz rację, nie wiem czemu zrozumiałam że Kurdwanowskie tramwaje mają być skierowane do Małego Płaszowa, mój błąd, wybacz. O 6 rano kiepsko myślę chyba.
Myślałem o takim rozwiązaniu, ale stanęło mi przed oczyma skrzyżowanie o którym wspominałaś i bardzo szybko uznałem to za bardzo zły pomysł. Na weekend, góra tydzień może i byłoby okej ale na dłużej wykluczone.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”