Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Torowiska

#1411 Post autor: Arsents » 14 kwie 2018, o 13:52

A jak wygląda sprawa Bieńczyckiej, wiadomo coś nowego kiedy mogą ruszyć z jej remontem?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Hajciu
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Torowiska

#1412 Post autor: Hajciu » 14 kwie 2018, o 20:47

Cała maksymalizacja rozbiła sie o stan torowisk. Nie jest możliwe przekonac ludzi do KMK wożąc ich z V=10km/h. Moze to przywroci dyskusje na temat predkosci tramwajów - stanu torowisk, zwrotnic, stosowanych technologii, świateł, liczby przystankow. Zwlaszcza ten ostatni temat w ogole nie istnieje a pole do poprawy jest ogromne. Jazda przez zwrotnice 10km/h to XIX wiek. Krakow stawia na tramwaje, które sa powolne, one brną a nie jadą. Kto by jezdzil do pracy autem ktore co czwarty dzien sie psuje - pije do plagi wykolejen i wybrzuszen szyn.

A kojarzycie ograniczenie przy Bratyslawskiej po wykolejeniu w 2016 roku? "10" jest do dzisiaj na trasie "szybkiego" tramwaju.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2611
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Torowiska

#1413 Post autor: scyzor663 » 14 kwie 2018, o 23:22

Na Bratysławskiej jest "30" ale fakt naprawa zajęła chyba rok...

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1414 Post autor: Jopek36 » 16 kwie 2018, o 21:55

Swoją cegiełkę, do katastrofalnego stanu torowisk, dokłada też samo MPK stosując twardsze obręcze (300-360 HBW), podczas gdy szyny na prostym odcinku mają 290 HBW. Łuki i zwrotnice mają co prawda większą twardość (maksymalnie 360 HBW), ale też siły są większe, więc również szybciej się zużywają pod naciskiem twardszych obręczy :/

smerf
Dyrektor
Posty: 2647
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Torowiska

#1415 Post autor: smerf » 17 kwie 2018, o 11:53

"JAK PORADZIĆ SOBIE ZE STANEM TOROWISK? WPROWADZIĆ OGRANICZENIA PRĘDKOŚCI"
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/jak-po ... 25111.html
Na al. Solidarności i ul. Bronowickiej ograniczenie do 10 km/h, nieco wyższa dopuszczalna prędkość na al. Jana Pawła II czy ul. Nowosądeckiej – urzędnicy ZIKiT wprowadzają kolejne obostrzenia dla motorniczych tramwajów.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
krakowianka
Dyrektor
Posty: 1543
Rejestracja: 10 lip 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1416 Post autor: krakowianka » 17 kwie 2018, o 15:34

smerf pisze:"JAK PORADZIĆ SOBIE ZE STANEM TOROWISK? WPROWADZIĆ OGRANICZENIA PRĘDKOŚCI"
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/jak-po ... 25111.html
Na al. Solidarności i ul. Bronowickiej ograniczenie do 10 km/h, nieco wyższa dopuszczalna prędkość na al. Jana Pawła II czy ul. Nowosądeckiej – urzędnicy ZIKiT wprowadzają kolejne obostrzenia dla motorniczych tramwajów.
Niedługo szybciej będzie na piechotę :-(

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Torowiska

#1417 Post autor: NowaHutaWschód » 17 kwie 2018, o 18:18

W takim tempie, kazdy pasazer ktory zakupi karte lub bilet, bedzie zobowiazany do pchania skladu w oznaczonym rejonie, bo torowisko nie wytrzyma nacisku i trzeba bedzie pchac, jak nie raz ikarusy, gdy sie rozkladaly i nie chcialy odpalic :lmao:, co teraz z takim biletem 20-minutowym, skoro od Struga do Kombinatu teraz bedzie sie jechało 10 minut :wall: po co rozbudowywac siec tramwajowa skoro obecnej nie ma kto przypilnowac, zeby spelniala wymogi.
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10941
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1418 Post autor: Cukier » 17 kwie 2018, o 19:23

Teraz to jedyne co można i trzeba zrobić to naciskać na GDDKiA żeby zaczęło budowę S7 od al. Solidarności i tego torowiska a ZiKiT powinien zorganizować równolegle remont pozostałego odcinka od zalewu do centrum.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1419 Post autor: kot_feliks » 18 kwie 2018, o 08:23

Ale jakie znaczenie ma GDDKiA, jak do remontu niebawem nadawać się będą torowiska takie, jak Ruczaj, czy Mały Płaszów :rotfl: Przecież sposób utrzymania torowisk w ZIKiT jest mniej więcej taki:
- budujemy;
- zapominamy;
- po x latach "Oooo Bożeeeeeeee, nie da się jeździć, trzeba wprowadzić 20, 30 km/h, ale TO NIE NASZA WINA PRZECIEŻ" :D

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10941
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1420 Post autor: Cukier » 18 kwie 2018, o 10:13

Akurat Ruczaj i Mały Płaszów jako pierwsze tak duże inwestycje ZiKiTu w nowe torowiska, już są dość dopasowane do wspomnianej polityki Z&Z, bo ZiKiT doskonale wiedział jak bardzo zamierza o nie dbać więc troszkę dołożył i zbudował w technologii dużo mniej "obsługowej".

Płaszów jest co prawda na podkładach strunobetonowych, ale leżą one na masywnych ławach żelbetowych. Nic tam więc nie ma prawa zgnić ani się zapaść ani wyskoczyć. Rozsunąć się tory też nie rozsuną bo spina je podkład. Tam tak naprawdę mogą się jedynie wyeksploatować łuki, rozjazdy, ewentualnie coś spektakularnie wyboczyć.

A Ruczaj jest na prefabrykowanych ławach żelbetowych więc też nie ma się co zapaść ani wyskoczyć, ani wyboczyć. Nie wiem jak w kwestii rozsunięcia się szyn - nie pamiętam czy jakoś spajano poprzecznie. Są tam też dylatacje, co w młodych torowiskach zikitowskich jest naprawdę ewenementem. Więc tam również mogą się jedynie zużyć łuki i rozjazdy.

No i w obu przypadkach powinno się szlifować co jakiś czas ale to dotyczy wszystkich torów i ma wpływ głównie na komfort a nie na vmax i bezpieczeństwo.

Moim zdaniem Al. Jana Pawła II startując z czteroletnim poślizgiem dużo szybciej wyląduje w równie dobrym stanie co Al. Pokoju niż któraś z dwóch wspomnianych tras. Je jeszcze wybudowano dobrze, Mogilską częściowo też i potem nastąpił wielki jakościowy krok wstecz.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1421 Post autor: Krakowiak2013 » 18 kwie 2018, o 11:36

Tylko ZIKiT nie chce torowiska tramwajowego na ulicy Lema
Pokaż miniatury Krakowskim urzędnikom znów zabrakło perspektywicznego myślenia przy planowania nowych torowisk. W ciągu najbliższych 3-4 lat chcą zbudować za ponad 360 mln zł, wraz z prywatnym partnerem, nową linię z Mistrzejowic do ul. Meissnera. Nie wpadli jednak na oczywisty pomysł, by od razu wydłużyć ją przez ul. Lema do al. Pokoju.
http://www.dziennikpolski24.pl/region/w ... ,13105561/

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1422 Post autor: kot_feliks » 18 kwie 2018, o 11:43

@Cukier - bo torowisko w JPII - Mogilskiej, to jeszcze koncepcja sprzed >10 lat, która nagle została odgrzebana po x latach na zasadzie "hurraaaa, musimy zbudować jak najszybciej, nawet nie sprawdzajmy, co jest w dokumentacji, tylko budujmy, bo musi być jak najszybciej" :D

Natomiast mnie najbardziej rozbraja jeszcze jedna rzecz. ZIKiT w nowych torowiskach stosuje różne technologie mające zapobiegać nadmiernemu hałasowi i wibracjom. Czy to smarownice, czy to specjalne osadzanie szyn etc. Wydaje na to x% więcej w stosunku do inwestycji pozbawionej takich udogodnień, po czym.... latami nie szlifuje torowiska. Efekt jest taki, że jest i hałas, i wibracje... :D

To mniej więcej tak, jak byś np. kupił sobie kabriolet, który jest droższy od tego samego modelu, aby w lecie jeździć z otwartym dachem, po czym olał serwisowanie mechanizmu, co skutkowałoby tym, że z otwartym dachem musiałbyś też jeździć w zimie. Tak obrazowo ujmując :D

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10941
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1423 Post autor: Cukier » 18 kwie 2018, o 12:08

kot_feliks pisze:@Cukier - bo torowisko w JPII - Mogilskiej, to jeszcze koncepcja sprzed >10 lat, która nagle została odgrzebana po x latach na zasadzie "hurraaaa, musimy zbudować jak najszybciej, nawet nie sprawdzajmy, co jest w dokumentacji, tylko budujmy, bo musi być jak najszybciej"
Prawda, to jest akurat druga największa krakowska fuszerka robiona na gwałt bo unijne terminy gonią. Pierwszą jest oczywiście najbardziej niezawodny nowoczesny tabor tramwajowy wiadomego pochodzenia.

I tak jak mówiłem - gdyby zbudowali całość taką samą technologią jak Ruczaj to zajęłoby by im to porównywalny czas, a jakość i trwałość byłaby ogółem znacznie większa. Ale nie, woleli budować kilkaset metrów przez 70% czasu inwestycji odlewając beton na miejscu i czekając jak zwiąże, poruszając się w tempie żółwia metr za metrem i potem sobie uświadomić, czasu "mao zostao" i wypadałobyby zbudować pozostałe kilka kilometrów. Więc wzięto starą i szybką technologię podkładów na tłuczniu. Która owszem MOŻE być dobra, bo linie kolejowe wciąż się głównie tak buduje. Ale ta technologia NIE JEST bezobsługowa i trzeba o takie torowisko regularnie dbać i pierwsze podbijania robić już po kilku latach.
kot_feliks pisze:Natomiast mnie najbardziej rozbraja jeszcze jedna rzecz. ZIKiT w nowych torowiskach stosuje różne technologie mające zapobiegać nadmiernemu hałasowi i wibracjom. Czy to smarownice, czy to specjalne osadzanie szyn etc. Wydaje na to x% więcej w stosunku do inwestycji pozbawionej takich udogodnień, po czym.... latami nie szlifuje torowiska. Efekt jest taki, że jest i hałas, i wibracje...
Moim zdaniem mówienie przez ZIKiT, że zapobiegają hałasowi i wibracjom to gadka propagandowa dla tępego ludu i ściema dla RDOŚ żeby uzyskać pozwolenie na budowę. Jedyne o co ZIKiTowi w głębi zikitowskiego betonowego serca chodzi ze smarownicami, to o to, że zmniejszają one tarcie, a więc zużywanie szyn, a więc rzadziej trzeba je wymieniać.

Co się świetnie komponuje z tym co odkrył jopek. MPK odkąd nie odpowiada za stan torowisk a jedynie za stan taboru, to montuje jak najtwardsze obręcze w wagonach, byle tylko wagony jak najdłużej miały koła w dobrym stanie, mając głęboko w d*pie, że przyczynia się to do szybszej degradacji szyn.

Dopóki musisz sam sprzątać podłogę w swoim miejscu pracy, to pięć razy wytrzesz buty na wycieraczce zanim wejdziesz. Ale jeśli w twojej firmie jest zewnętrzna firma sprzątająca to wchodzisz jak do obory.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1424 Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2018, o 13:02

Krakowiak2013 pisze:Tylko ZIKiT nie chce torowiska tramwajowego na ulicy Lema
Torowisko tam przydałoby się przede wszystkim po to, by odciążyć Mogilską. Po otwarciu linii Mistrzejowice-Wieczysta trasa wzdłuż Mogilskiej szybko okaże się wąskim gardłem, podobnie może być z rondem Mogilskim. Obecnie na Mogilskiej w szczycie są 32 kursy/h, a po otwarciu nowej trasy liczba ta się mocno zwiększy - nawet jeśli część kursów z al. Jana Pawła II przejdzie na Meissnera, to musi, po prostu musi ich tam sporo dojść.

Ogólnie bardzo dobry artykuł.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10941
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1425 Post autor: Cukier » 18 kwie 2018, o 13:19

Kaszmir pisze:Obecnie na Mogilskiej w szczycie są 32 kursy/h, a po otwarciu nowej trasy liczba ta się mocno zwiększy - nawet jeśli część kursów z al. Jana Pawła II przejdzie na Meissnera, to musi, po prostu musi ich tam sporo dojść.
Nie mów hop. ZIKiT naprawdę jest zdolny tylko przenieść "9" i "52" na nową trasę nie dając nic w zamian na starej trasie. Ewentualnie jakąś "16" się wydłuży do pętli Wieczysta, żeby rozjazdy z Meissnera w stronę Huty nie rdzewiały :hihi:

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”