Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 cze 2019, o 15:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 953 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 60, 61, 62, 63, 64  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 09:56 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3489
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
To my sami tworzymy korki w Krakowie. Oto twarde dowody! [WIDEO]
http://krknews.pl/tworzymy-korki-krakow ... ody-wideo/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2017, o 09:17 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3489
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Cytuj:
Niebezpieczny incydent na przejeździe kolejowym na trasie do Wieliczki

Wczoraj o 16:20 doszło do niebezpiecznego zdarzenia przed stacją Kraków Bieżanów – Drożdżownia, na trasie kolejowej Koleje Małopolskie do Wieliczki.

Kierowca samochodu osobowego zignorował sygnał „stój” wjeżdżając na przejazd kolejowy, nie zdążył go jednak opuścić przed opadającą zaporą. Zdarzenie miało miejsce tuż przed przejazdem pociągu, maszynista został zmuszony do dość gwałtownego hamowania. Kierowca przynajmniej po fakcie zachował przytomność umysłu i ustawił się równolegle do torów kolejowych, dzięki czemu nie ucierpiał ani samochód z pociągiem, ani zapory.

Kierowcy ignorują to miejsce, bowiem przejazd kolejowy znajduje się blisko stacji, a pociągi wytracają tam prędkość. Przypomnijmy jednak, że przeszło rok temu na tym przejeździe pociąg zmiażdżył samochód osobowy. W wyniku tamtego wypadku kierowca odniósł poważne obrażenia. Chciało by się powiedzieć, że uczymy się na błędach. Niestety, mimo kampanii ostrzegających przed niebezpieczeństwem na kolei, wciąż dochodzi do wypadków…

Informacje i zdjęcie przesłał Marek Czerwiński

Promuj post

https://www.facebook.com/redakcja.zycie ... =3&theater


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 19:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10734
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Prefabrykowane progi sinusoidalne we Wrocławiu:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 854&type=3

Ciekawe kiedy do nas dotrze taka technologia...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2017, o 13:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3908
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Remont za remontem. Kraków stoi w korkach
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,12540982/

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2017, o 07:20 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10734
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Przystanki Wadowska zostały otoczone progami wyspowymi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2017, o 22:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Interesujący artykuł o nieodległym od Krakowa Jaworznie. Wiedzieliście o tym? Był tam ktoś ostatnio? Prawda to? Naprawdę się dało? Muszę przyznać, że zazdroszczę tamtejszym mieszkańcom.
http://www.brd24.pl/infrastruktura/jawo ... wali-zera/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2017, o 23:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22379
pablo napisał(a):
Interesujący artykuł o nieodległym od Krakowa Jaworznie. Wiedzieliście o tym? Był tam ktoś ostatnio? Prawda to? Naprawdę się dało? Muszę przyznać, że zazdroszczę tamtejszym mieszkańcom.
http://www.brd24.pl/infrastruktura/jawo ... wali-zera/

:O Czytając aż nie można uwierzyć, że mowa o polskim mieście. W dodatku wypowiedzi władz i urzędników są naprawdę przemyślane. Wow i brawo!

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2017, o 19:29 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 232
Lokalizacja: Krowodrza Południe
Jest to wyznaczanie pewnych standardów. Za 20 lat wszędzie tak w PL będzie. Koło historii jest nieuniknione. Taka naturalna kolej rzeczy.

Cytuj:
Zmiany na jaworznickich drogach nie było dobrze przyjmowani przez kierowców, którzy mówili o szykanach, narzekali na zmniejszanie przepustowości dróg. Ich protesty niejednokrotnie nagłaśniały lokalne media.


Jakże pasuje to do Krakowa A.D. 2017. Za rok nikt nie bedzie pamietał ze byly jakies protesty o miejsca parkingowe czy o słupki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2017, o 01:28 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 30 sie 2013, o 17:28
Posty: 79
Lokalizacja: Kraków
Kontynuując dyskusję nt. "kwadratowych rond" z tego wątku:
Cukier napisał(a):
mp napisał(a):
Tymczasem rok temu oddano do użytku "kwadratowe" rondo na Śliwiaka (węzeł z S7). Wjeżdżając na nie, ma się wrażenie, że jest się na drodze z pierwszeństwem, choć oczywiście trzeba go ustąpić. Wielu kierowców się przez to gubi

Może i faktycznie to rondo powinno być bardziej okrągłe, ale jednak kierowcy którzy nie widzą tak czytelnie oznakowanej organizacji ruchu chyba po prostu nie powinni prowadzić pojazdów mechanicznych.

W Łodzi w zeszłym roku przebudowano jedno takie "kwadratowe" rondo bez sygnalizacji świetlnej (Rondo Sybiraków) na bardziej okrągłe właśnie ze względu na dużą liczbę wypadków: http://www.dzienniklodzki.pl/motofakty/ ... e,9412747/. Zgadzam się, że kierowcy mają obowiązek stosować się do znaków, ale jeśli dzięki zmianie geometrii skrzyżowania można zmniejszyć liczbę wypadków, to powinno się to robić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2017, o 20:06 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 142
Lokalizacja: Skawina
Ogólnie rzecz biorąc istotą ronda jest wymuszenie na kierowcach zmniejszenia prędkości, więc zupełnie nie rozumiem idei kwadratowych rond, które aż proszą, żeby przejechać przez nie pełną parą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2018, o 21:29 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10734
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Wie ktoś może, dlaczego na ulicy Poległych w Krzesławicach jadąc od ul. Jagiełły do Kocmyrzowskiej na całym odcinku obowiązuje zakaz zatrzymywania się? Wyznaczenie pasa parkingowego na praktycznie całej długości tejże ulicy od zachodniej strony (za wyjątkiem przejść dla pieszych gdzie powinny pozostać azyle a dojść powinno esowanie toru jazdy, oraz skrzyżowań gdzie powinny powstać uszy myszki Miki) nie tylko zapewniłoby mieszkańcom sporo dodatkowych miejsc parkingowych, ale przede wszystkim wpłynęłoby zbawiennie na bezpieczeństwo. Obecnie jezdnia ma tam około 9 metrów szerokości (a więc pas ruchu o szerokości 4.5 metra (sic!)), plus ukształtowanie terenu sprzyja rozpędzaniu się z górki. Nijak to koresponduje z ograniczeniem znakami prędkości do 40 kilometrów na godzinę. Geometria drogi NIE MOŻE stać w sprzeczności z ograniczeniem w postaci znaków. Tam gdzie jest szeroko kierowca pojedzie szybko, tam gdzie jest wąsko to zwolni. Taka jest ludzka podświadomość na co nie mamy wpływu. Kierowcy niestety bardziej się przejmują tym że na wąskiej dróżce zahaczą o coś lusterkiem, niż o to że na szerokiej drodze mogą kogoś zabić. A Poległych w Krzesławicach nie jest nawet ulicą klasy Z, tylko co najwyżej L (lokalna). A pas ruchu na ulicy klasy L musi mieć minimum 2.75m, co w warunkach zabudowy (a trudno ich odmówić ulicy osiedlowej!) można zwęzić nawet 2.50m. To samo rozporządzenie też mówi, że z różnych przesłanek ("prognozowana struktura rodzajowa lub ilościowa ruchu") można na drogach klasy L zwiększyć szerokość pasa ruchu ponad minimum, lecz uwaga: do MAKSYMALNIE 3.50 metra.

W związku z powyższym wytyczenie pasa postojowego o szerokości 2.50 metra, pozostawia na jezdni dwa pasy ruchu o szerokości po 3.25 metra, co już spełnia wymogi rozporządzenia i jest też rozsądne biorąc pod uwagę ruch autobusów na tej ulicy, co podchodzi pod strukturę rodzajową ruchu.

A biorąc się za reorganizację tej ulicy, należałoby również koniecznie przenieść przystanek "os. Na Stoku Szkoła" (kierunek Jagiełły), który jest zlokalizowany w niespełniającej żadnych norm przyzwoitości zatoce parkowania prostopadłego. Przystanek powinien zostać przeniesiony naprzeciwko przystanku w stronę przeciwną, wraz z rozbudową azylu i przeniesieniem przejścia dla pieszych. Rejon szkoły podstawowej to miejsce, gdzie piesi powinni być w sposób nadzwyczajny chronieni, bo są to w dużej mierze dzieci, które z definicji nie muszą znać przepisów ruchu drogowego, nie muszą być odpowiedzialne i nie muszą zdawać sobie sprawy z powagi zagrożenia. Dlatego w rejonie szkół podstawowych autobus powinien uspokajać ruch wstrzymując go z jednego czy nawet w skrajnych przypadkach z obu kierunków, a nie zjeżdżać do zatoki umożliwiając samochodom pozbycie się zawalidrogi i dodanie gazu! A zatoka parkowania prostopadłego powinna służyć do tego, do czego została zbudowana, bo tylko do tego się nadaje. Jako zatoka autobusowa zdecydowanie NIE! Tak samo zresztą jak w przypadku przystanku "Bosaków" w stronę Miechowity i zapewne jeszcze z co najmniej tuzina takich przypadków w skali miasta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 21:50 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 30 sie 2013, o 17:28
Posty: 79
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Rondo przy węźle autostradowym na Rybitwach okazało się w ubiegłym roku najbardziej niebezpiecznym skrzyżowaniem w Krakowie.

[...]

1. Ulica Śliwiaka – skrzyżowanie przy węźle autostradowym – to miejsce aż 47 zdarzeń, na szczęście tylko w jednym przypadku uczestnik został ciężko ranny. Obrażeń doznała kierująca Toyotą, która nie udzieliła pierwszeństwa na rondzie. I to właśnie sposób oznakowania tego skrzyżowania może być jednym z czynników zwiększających liczbę kolizji: wielu kierowców nie zauważa tam znaków nakazujących ruch okrężny.

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/najbar ... 24717.html

To tak a propos kwadratowych rond. Kolejny argument na potwierdzenie tezy, że źle zbudowane i oznakowane skrzyżowania przyczyniają się do zwiększenia liczby zdarzeń drogowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 22:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3908
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
A było tam i na Igołomskiej zresztą też zbudować w pełni bezkolizyjny węzeł ze wszystkimi bezkolizyjnymi relacjami jak węzły na powiedzmy starszej części IV obwodnicy...

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 22:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10734
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
A było tam i na Igołomskiej zresztą też zbudować w pełni bezkolizyjny węzeł ze wszystkimi bezkolizyjnymi relacjami jak węzły na powiedzmy starszej części IV obwodnicy...

No bardzo bezkolizyjny jest choćby węzeł Skawina, Tyniec czy częściowo Bielany. Zjeżdżasz z autostrady i lądujesz na zwykłym skrzyżowaniu z którego masz skręcić w lewo na drogę główną ustępując pierwszeństwa równocześnie pojazdom z obu kierunków. Cudowne rozwiązanie. Aż dziw bierze, że do węzła Skawina są korki zewsząd a do węzła Nowa Huta nie ma ich wcale.

Jedyne powiedzmy bezkolizyjne węzły na reszcie obwodnicy to Łagiewniki i Balice (z DW774) od niedawna, kiedy wybudowano tam ronda. Węzły Wieliczka i Kraków Południe nawet nie posiadają wszystkich relacji, więc bym się mocno wstrzymał ze stwierdzeniem że to konstrukcje lepsze.

W amerykańskiej stolicy rond dla tego typu węzłów robi się rondo typu podpaska: https://www.google.pl/maps/@39.9845201, ... a=!3m1!1e3


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 23:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3908
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Tyniecka i Bielany to są w gruncie rzeczy węzły z drogami podrzędnymi, dlatego tam nie potrzeba było bardziej skomplikowanych rozwiązań, natomiast węzeł Skawina podobnie jak cała wylotówka na Skawinę od Czerwonych Maków są niewydolne i tam wypadałoby zrobić to co z resztą jest w planach, czyli kontynuacja biedautostrady Skawińskiej, a węzeł z A4 przebudować.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 953 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 60, 61, 62, 63, 64  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL