Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
suchy
Dyrektor
Posty: 2367
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#436 Post autor: suchy » 22 lut 2018, o 17:10

Impuls pisze:Ciągle piszą o pętli na Kurdwanowie a to nie najtrudniejszy odcinek. Praktycznie trochę zmienią geometrie torów i dobudują zwrotnice. Gorzej będzie z Zakopiańską gdzie muszą przebudować 600 metrów i wybudować obiekt inżynieryjny po którym pojedzie tramwaj. Rozważają nawet budowę torowiska tymczasowego. Tak samo z koleją. Trzeba wybudować trasę pod i przesunąć Wilgę. A dziennikarze piszą, że w wakacje będą utrudnienia :lmao: Się zaczną ...
W Borku się po prostu wydłuży aglomerację do Łagiewnik - i tak większość pasażerów tramwaju to przesiadkowicze :] Dwa - słyszałem ploty (ale nie wiem na ile to prawdziwe), że na Zakopiańskiej planują przy tej okazji zrobić remont całego odcinka.

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#437 Post autor: volferssj » 22 lut 2018, o 17:21

suchy pisze:Dwa - słyszałem ploty (ale nie wiem na ile to prawdziwe), że na Zakopiańskiej planują przy tej okazji zrobić remont całego odcinka.
Powinni... taka okazja, że wstyd nie korzystać.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#438 Post autor: Mistrzejowiczanin » 22 lut 2018, o 19:54

volferssj pisze:Powinni... taka okazja, że wstyd nie korzystać.
Na Grzegórzeckiej też była - 3 miechy bez tramwaju od lipca do października i co zdziałano?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#439 Post autor: Mr. Passenger » 22 lut 2018, o 22:40

Oby w końcu coś zrobili z torowiskiem na odcinku Łagiewniki-SBM. Taki hałas jak tramwaj jedzie, że umarłego by obudził

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#440 Post autor: kot_feliks » 22 lut 2018, o 22:55

Tak samo była okazja na Bieńczyckiej, na Ptaszyckiego, na Ujastku Mogilskim...

Będzie okazja na Dietla (wykonanie PATa na brakującym odcinku Dietla podczas zamknięcia skrzyżowania z Krakowską)...
Będzie okazja na Stradomskiej (ten sam remont, jw...)....

Jaky
Znawca
Posty: 38
Rejestracja: 10 sie 2017, o 13:21

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#441 Post autor: Jaky » 23 lut 2018, o 18:50

Miejmy nadzieję, że jednak z torowiskiem na Zakopiańskiej będzie tak jak na Kocmyrzowskiej czy Igołomskiej. I z tych 0,6km zrobi się 1,6km :rotfl:

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 112
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 09:59
Lokalizacja: Ruczaj

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#442 Post autor: mateuszwon94 » 3 mar 2018, o 10:12

Podziemny tramwaj do sanktuariów w Łagiewnikach
Nowa trasa tramwajowa będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków (patrz mapa). Dzięki nowemu połączeniu tramwajowemu z Kurdwanowa nie trzeba będzie już jeździć na około do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj. Zapewni ona też bezpośredni dojazd do świątyń.

Część trasy tramwajowej zostanie poprowadzona w tunelu o długości ok. 700 m, który wyznaczono pod terenami sanktuariów. Przy moście nad Wilgą, który łączy oba miejsca kultu, ma powstać podziemny przystanek.
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/kr ... id,tm.html

Hajciu
Specjalista
Posty: 239
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#443 Post autor: Hajciu » 3 mar 2018, o 10:44

Czy w nowym tunelu też będzie obowiazywac Vmax=30 jak pod dworcem głównym?

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#444 Post autor: Mistrzejowiczanin » 3 mar 2018, o 11:08

Zapowiada się ciekawa inwestycja z tym tunelem i trzecim podziemnym przystankiem w Krakowie. Prawdę mówiąc te 5 przystanków to oni chyba wymyślili dla przysłowiowego ,,kliknięcia", a zespołów przystanków oczywiście ma być tyle co miało być, czyli dwa nowe na trasie. Nie wiem, czy zamiana obecnego przystanku ,,Sanktuarium Bożego Miłosierdzia" na przystanek węzłowy i przesunięcie go kawałek na południe to dobry pomysł... może być po węźle przesiadkowym z SKA. :hmm:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#445 Post autor: Cukier » 3 mar 2018, o 13:05

Z tych 5 wymienionych tylko jeden jest błędem (ten w rejonie ul. Do Sanktuarium...), chyba że to ja mam nieaktualne plany a siła wyższa kazała dodać tam jeszcze jeden przystanek, jak ongiś Zabłocie.

Natomiast jakoś nie przekonuje mnie sensowność tego, żeby robić dwa przystanki obok siebie, odległe na mniej niż 300 metrów, po obu stronach skrzyżowania Witosa / Herberta. W przypadku linii tranzytowej będzie jeszcze gorzej bo w odległości mniej niż 200 metrów będą dwa przystanki "Kurdwanów".

Chociaż tyle że do zasypania pójdzie przejście podziemne przy SBM i w zamian pojawią się normalne przejścia naziemne.

maszynista
Inspektor
Posty: 357
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 10:37
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#446 Post autor: maszynista » 3 mar 2018, o 14:05

Czyli rozumiem że będzie wielka reaktywacja 23 z Nowego Bieżanowa na Ruczaj przez Kurdwanów :)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#447 Post autor: Cukier » 3 mar 2018, o 14:16

No póki co ku temu są dwie dość istotne przeszkody: brak rozjazdów Kurdwanów / Bieżanów oraz brak miejsca na Ruczaju. I o ile te pierwsze większym problemem nie są, o tyle wpuszczenie większej liczby kursów na Ruczaj będzie kosztowne - albo będzie trzeba przebudować de facto całą pętlę wraz z P+R albo zostawić ją tak jak jest a torowisko pociągnąć dalej i tam skierować część linii - tak czy siak wyjdzie drogo.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#448 Post autor: Kaszmir » 4 mar 2018, o 10:02

Część postów wydzielona do osobnego wątku Tramwajem do Skawiny?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1425
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#449 Post autor: Impuls » 29 mar 2018, o 19:41

Coś wreszcie zaczyna się dziać. Wybudowano drogę technologiczną z płyt (wjazd przy parkingu Sanktuarium ul. Tadeusza Motarskiego). Droga dwukierunkowa z płyt prowadzi do potoku Wilga. Przerabiają także ścieżkę na drogę technologiczną wzdłuż potoku Wilga od strony Sanktuarium. Drogi te pozwolą z obu stron Wilgi na dojazd ciężkiego sprzętu do regulacji potoku, budowy tunelu, oraz trasy Łagiewnickiej.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6313
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#450 Post autor: Coffee » 24 kwie 2018, o 15:05

Na razie to sobie te płyty mogą z powrotem zebrać, bo powygasały im pozwolenia na budowę. Wraca szansa na wysłanie planów Trasy Łagiewnickiej tam, gdzie ich miejsce: do kosza na śmieci.

Źródło: http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 25232.html
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”