Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
miloszkasperczyk
Znawca
Posty: 47
Rejestracja: 2 lis 2017, o 17:33
Lokalizacja: Cianowice

Tramwaj Kurdwanów-Łagiewniki

#421 Post autor: miloszkasperczyk » 21 lis 2017, o 11:44

Co myślicie o przedłużeniu torowiska od Kurdwanowa do pętli w Łagiewnikach, lub Borku Fałęckiego, aby przekierować tramwaje z pętli w Łagiewnikach na Kurdwanów? W końcu są oddalone o zaledwie około 3 km.


Post przeniesiony - adm. K

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Tramwaj Kurdwanów-Łagiewniki

#422 Post autor: yosujiro » 21 lis 2017, o 11:53

Po pierwsze- nie zakładaj bez potrzeby nowych tematów. Po drugie- mówi Ci coś nazwa "Trasa Łagiewnicka"?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1425
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Tramwaj Kurdwanów-Łagiewniki

#423 Post autor: Impuls » 21 lis 2017, o 11:54

Ale wymyśliłeś. Przecież Linia Kurdwanów - Zakopiańska jest w fazie budowy. Wyłoniony jest wykonawca, trwa zdobywanie pozwoleń, roboty mają ruszyć od stycznia 2018.

Hajciu
Specjalista
Posty: 239
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#424 Post autor: Hajciu » 21 lis 2017, o 16:25

Przymuje sie że potoki w wielkim miescie przypominaja koło rowerowe. Szprychy to linie tramwajowe, wszystkie biegną do szeroko pojetego centrum i tak mniej wiecej kształtuje sie popyt. Natomiast zainteresowanie pomiedzy poszczegolnymi dzielnicami bedzie niewielkie. Nie mam pojęcia i nie potrafie sobie wyobrazic jak rozegrana zostanie remarszrutyzacja po oddaniu odcinka z Łagiewnik do Kurdwanowa ale obawiam się, że urzędnicy mogą sporo "namieszać" bo przeciez coś musi jeździć. Generalnie najłatwiej by było gdyby linie z Kurdwanowa zostały przedłużone do Łagiewnik, a te konczące bieg na Łagiewnikach - przedłużone do Kurdwanowa :D Oczywiscie nie mówie o kazdym kursie '50'.

Jak sądzicie, czy jakieś linie powinny zostac puszczone z Bieżanowa czy Małego Płaszowa przez Kurdwanów, Łagiewniki i które byście typowali? Obawiałbym sie o zapełnienie takiego '23' czy '11' puszczonego przez Bieżanowską-Kurdwanów-Łagiewniki i dalej po swoich trasach. Może powinna zaś powstac jakas nowa linia?

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#425 Post autor: Mistrzejowiczanin » 21 lis 2017, o 18:25

Hajciu pisze: bo przeciez coś musi jeździć. Generalnie najłatwiej by było gdyby linie z Kurdwanowa zostały przedłużone do Łagiewnik, a te konczące bieg na Łagiewnikach - przedłużone do Kurdwanowa :D Oczywiscie nie mówie o kazdym kursie '50'.
Raczej przedłużona będzie 6-tka do Borku, 10-tka do Kurdwanowa i są jak na razie duże szanse na skierowanie tą trasą 23-ki pod warunkiem zbudowania łuków Kurdwanów-Bieżanów. 24 i 50 sądzę, że wciąż będą kończyć na Kurdwanowie.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 15:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#426 Post autor: Festence » 30 lis 2017, o 21:00

22 LUTEGO STARTUJE BUDOWA TRASY ŁAGIEWNICKIEJ [WIZUALIZACJE]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/22-lut ... 23283.html

Patrzcie, ile zieleni grafik narysował :lmao:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#427 Post autor: Cukier » 6 gru 2017, o 20:50

W odpowiedzi na: https://www.pkk.info.pl/viewtopic.php?p=200800#p200800
Mistrzejowiczanin pisze:I w wątku o Trasie Łagiewnickiej też już to pisałem, że sama Trasa Łagiewnicka nie da nic, bo ruch z Kurdwanowa/Bieżanowa na Borek czy Ruczaj nie jest aż tak wielki na taką wielką drogę
I tego się właśnie trzymajmy. Jeśli sama TŁ nic nie da, to jej samej nie budujmy. Proste. Zbudujmy samą Trasę Zwierzyniecką, bo ona sama już da bardzo dużo.
Mistrzejowiczanin pisze:ale wspólnie z Pychowicką i Zwierzyniecką pozwoli ograniczyć ruch na Alejach, Konopnickiej, Kamieńskiego
Powtórzę jeszcze raz: trasa Pychowicka może NIGDY nie powstać. Na chwilę obecną jest patowa sytuacja. Jeśli więc mamy wybierać czy ma powstać tylko trasa Zwierzycniecka czy tylko Łagiewnicka, to wybór jest oczywisty.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#428 Post autor: Mistrzejowiczanin » 6 gru 2017, o 21:53

Doceniam inicjatywę kontynuacji dyskusji w odpowiednich wątkach i nie ciągnięcia OT w wątku o remarszrutyzacji.
Cukier pisze:I tego się właśnie trzymajmy. Jeśli sama TŁ nic nie da, to jej samej nie budujmy. Proste. Zbudujmy samą Trasę Zwierzyniecką, bo ona sama już da bardzo dużo.
No i o tym też już pisałem - zacznijmy od najłatwiejszego elementu. Wszak Trasa Zwierzyniecka z wielkim tunelem z definicji jest dużo trudniejsza. Zresztą nad czym się tu użalać - przecież mówią, że jak skończy się budowa Trasy Łagiewnickiej to zacznie się budowa Trasy Pychowickiej, a potem Zwierzynieckiej. Od najłatwiejszego elementu do najtrudniejszego. Szacuje się, że cały ciąg będzie gotowy do 2030.
Cukier pisze:Powtórzę jeszcze raz: trasa Pychowicka może NIGDY nie powstać. Na chwilę obecną jest patowa sytuacja.
Powstanie. Jeżeli nie będzie się dało tu, to zbuduje się w nieco innym przebiegu. To niestety oczywiście wydłuży czas realizacji inwestycji. Ale sądzę, że będzie się dało załatwić to z kim trzeba w już wytyczonym przebiegu.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#429 Post autor: Cukier » 6 gru 2017, o 22:52

Mistrzejowiczanin pisze:No i o tym też już pisałem - zacznijmy od najłatwiejszego elementu. Wszak Trasa Zwierzyniecka z wielkim tunelem z definicji jest dużo trudniejsza.
Ja z kolei jestem zdania, że nie powinniśmy zacząć od tego co najłatwiejsze, tylko od tego co samo z siebie będzie w stanie funkcjonować i przynieść znaczącą poprawę. Pomijając już fakt, że trasa Łagiewnicka wcale łatwa nie jest i również wymaga całkiem sporego tunelu oraz sporo wyburzeń między Zakopiańską a Ruczajem.

Przydatność > Łatwość

Łatwiej jest wybudować drogę w szczerych polach niż w mieście, gdzie trzeba wyburzać i płacić odszkodowania, ale droga w mieście zazwyczaj jest nieporównywalnie bardziej potrzebna - choćby taka Kuklińskiego.
Mistrzejowiczanin pisze:Od najłatwiejszego elementu do najtrudniejszego.
Od najpilniej potrzebnego do opcjonalnego. Ewentualnie już trzymając się hierarchii trudności, to najtrudniejsze najpierw, a potem już z górki.
Mistrzejowiczanin pisze:Powstanie. Jeżeli nie będzie się dało tu, to zbuduje się w nieco innym przebiegu. To niestety oczywiście wydłuży czas realizacji inwestycji. Ale sądzę, że będzie się dało załatwić to z kim trzeba w już wytyczonym przebiegu.
Park krajobrazowy blokujący wariant z mostem, jednostka wojskowa budująca baseny gdzie popadnie bo może i blokująca wariant z tunelem a także zagwarantowana przez unijne umowy rezerwa terenowa pod kanał Krakowski to dość silne argumenty.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#430 Post autor: Lw25 » 7 gru 2017, o 01:57

Hmm... a gdyby tak wykreślić Trasę Pychowicką a zamiast niej Zwierzyniecką podpiąć pod most Zwierzyniecki (będzie miał wtedy 20-30 lat, zrobić mu wtedy remont z ew. poszerzeniem i miejscem na tramwaj) i zrobić obwodnicę z i tak szerokich Kapelanki i Autostrady Skawina? W ramach tej samej inwestycji wypada zwęzić Monte Cassino, rondo Grunwaldzkie oraz puścić tramwaj w ATW.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#431 Post autor: Kaszmir » 21 lut 2018, o 13:27

Jutro przekazanie placu budowy pod Trasę Lagiewnicką. W pierwszej kolejności dojdzie do wyburzenia 25 domów i 50 obiekt. gospod. W wakacje pierwsze utrudnienia dla kierowców i możliwe czasowe zamknięcie pętli w Kurdwanowie.
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... giewnicka/

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1466
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#432 Post autor: Afterbirds » 21 lut 2018, o 13:36

Podejrzewam, że "autor ma na myśli" nie tyle zamknięcie pętli (bez czego się przecież nie obejdzie) ile wyłączenie komunikacji tramwajowej na całym ciągu....
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

suchy
Dyrektor
Posty: 2367
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#433 Post autor: suchy » 21 lut 2018, o 14:10

Afterbirds pisze:Podejrzewam, że "autor ma na myśli" nie tyle zamknięcie pętli (bez czego się przecież nie obejdzie) ile wyłączenie komunikacji tramwajowej na całym ciągu....
Niekoniecznie:
"Czy pętla zostanie wyłączona z ruchu, czy nie? To się okaże[...] Rozważamy również wprowadzenie tramwaju dwukierunkowego" - mówi Ryszard Śmiałek - dyrektor ds. organizacyjnych spółki Trasa Łagiewnicka.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#434 Post autor: Cukier » 21 lut 2018, o 14:37

Na pewno na tak długi czas skierują GT8, skoro nawet do Pleszowa chciało się im w to bawić, a na Kurdwanowie i Piaskach są przecież potoki nieporównywalnie większe. Choć wcale nie jest wykluczone, że zdecydują się na jedną mocną siedemdziesiątkę do Małego Płaszowa podczas gdy tramwaje kurdwanowskie wylecą na Prokocim / Bieżanów.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1425
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#435 Post autor: Impuls » 21 lut 2018, o 21:31

Ciągle piszą o pętli na Kurdwanowie a to nie najtrudniejszy odcinek. Praktycznie trochę zmienią geometrie torów i dobudują zwrotnice. Gorzej będzie z Zakopiańską gdzie muszą przebudować 600 metrów i wybudować obiekt inżynieryjny po którym pojedzie tramwaj. Rozważają nawet budowę torowiska tymczasowego. Tak samo z koleją. Trzeba wybudować trasę pod i przesunąć Wilgę. A dziennikarze piszą, że w wakacje będą utrudnienia :lmao: Się zaczną ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”