Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 wrz 2019, o 14:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 sty 2018, o 19:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22540
Szykuje się masakra :O Pozostaje mieć nadzieję, że eksperci dadzą radę przemówić decydentom do rozsądku.

Ustawa o PTZ: Jakie zmiany przyniesie nowelizacja?
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57508.html
Cytuj:
Kryteria przetargów na obsługę sieci oraz długość okresu obowiązywania umów z przewoźnikami – to przedmioty największych kontrowersji podczas prac nad nowelizacją ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Na ostatnim posiedzeniu sejmowej komisji infrastruktury proponowane przez rząd regulacje spotkały się z mocną krytyką ze strony samorządowców oraz niezależnych ekspertów – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2018, o 21:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Co by się nie działo, wierzę w Kraków i wierzę w MPK. Chyba jako jedyni, bo nie wiem jak tam z Poznaniem w latach 50. nie pomalowaliśmy tramwajów na biało-czerwono, to i obecna władza krzywdy nam nie zrobi. :)

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2018, o 21:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22540
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Co by się nie działo, wierzę w Kraków i wierzę w MPK. Chyba jako jedyni, bo nie wiem jak tam z Poznaniem w latach 50. nie pomalowaliśmy tramwajów na biało-czerwono, to i obecna władza krzywdy nam nie zrobi. :)

Przecież jeśli to wejdzie do ustawy to MPK nie będzie miało wyboru i będzie musiało się stosować.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2018, o 22:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
Przecież na MPK to nie ma żadnego wpływu, a nawet byłoby korzystne bo akaruta korzystny dla siebie zapis sobie wychodzili (jeden operator na sieć komunikacji miejskiej).

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2018, o 23:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kaszmir napisał(a):
Przecież jeśli to wejdzie do ustawy to MPK nie będzie miało wyboru i będzie musiało się stosować.

Ale jak zawsze w sytuacjach, gdy wchodzą takie absurdalne ustawy, będą luki prawne, a MPK ma dobrych prawników to będzie potrafiło je umiejętnie wykorzystać.

Sgriffin napisał(a):
Przecież na MPK to nie ma żadnego wpływu, a nawet byłoby korzystne bo akaruta korzystny dla siebie zapis sobie wychodzili (jeden operator na sieć komunikacji miejskiej).

Nikomu w MPK mam nadzieję nie zależy na byciu monopolistą jako przewoźnik autobusowy świadczący przewozy na rzecz KMK. Przecież kiedyś być może dla przykładu te zawielickie linie R1, D1, B1 itd. staną się częścią KMK, zresztą razem z całą SKA mam nadzieję. Trzeba będzie zwiększyć częstotliwości na dowozówkach by miały one sens na przedmieściach i uruchomić nowe linie w mieście i pod miastem, takie typowe dowozówki, linie peryferyjne. A przecież będzie mnóstwo takich kierunków dla podobnych linii. Kto to obsłuży? Miasto nie ma taboru i mieć nie będzie, bo byłoby go za dużo na stanie, nie byłoby go gdzie garażować i tym podobne niuanse. Wniosek - przy realizacji tych wszystkich ambitnych zadań na autobusach nie ujedziemy bez zaprzęgnięcia przewoźników prywatnych.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2018, o 00:49 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3668
Lokalizacja: Kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Co by się nie działo, wierzę w Kraków i wierzę w MPK. Chyba jako jedyni, bo nie wiem jak tam z Poznaniem w latach 50. nie pomalowaliśmy tramwajów na biało-czerwono, to i obecna władza krzywdy nam nie zrobi. :)
Ty chyba nie wiesz o co chodzi. I nie zdajesz sobie sprawy z powagi całej sprawy…

Sgriffin napisał(a):
Przecież na MPK to nie ma żadnego wpływu, a nawet byłoby korzystne bo akaruta korzystny dla siebie zapis sobie wychodzili (jeden operator na sieć komunikacji miejskiej).
Dla MPK może i tak, a dla ZIKiT-u/innych organizatorów? Dla pasażerów?

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2018, o 01:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Sgriffin napisał(a):
Przecież na MPK to nie ma żadnego wpływu, a nawet byłoby korzystne bo akaruta korzystny dla siebie zapis sobie wychodzili (jeden operator na sieć komunikacji miejskiej).

No właśnie - MPK jest to całkiem na rękę (a co najmniej obojętne), podczas gdy drastycznie uderza we wszelkich organizatorów i prywatnych przewoźników. Nie mogąc dawać wymagań co do wieku taboru, prywaciarze w ramach optymalizowania kosztów będą jeździli najtańszym możliwym złomem z demobilu. To z kolei spowoduje niechęć społeczną do innych przewoźników niż MPK (PKM, MZA...), co zapewne się szybko przekuje na to, że organizator będzie dążył do umniejszenia ich roli. A to właśnie oznacza powrót do monopolu.

Pycha i arogancja obecnej ekipy rządzącej zdaje się nie mieć żadnych limitów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2018, o 11:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7034
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Widzę to dokładnie tak jak Cukier...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2018, o 20:39 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 30 sie 2013, o 17:28
Posty: 79
Lokalizacja: Kraków
Publiczny transport zbiorowy w Polsce. Studium upadku
http://jagiellonski24.pl/2018/04/17/pub ... um-upadku/

6 pomysłów na walkę z wykluczeniem transportowym
http://jagiellonski24.pl/2018/04/19/6-p ... sportowym/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL