Nowa marszrutyzacja 2018
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7615
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Nowa marszrutyzacja 2018
@ Impuls – po prostu podpisuję się pod tym, co Kucyk napisał... Niby jest to 163, ale nie dość, że częstotliwość ma odstraszającą, to jeszcze ze względu na długą i pokręconą trasę rozkład jazdy tej linii-widmo jest fikcją... No ale fakt, na papierze trzeba by policzyć te +2,5 kursu na godzinę w szczycie i +2 poza, co rzeczywiście dałoby odcinkowi Nowy Bieżanów P+R – Ćwiklińskiej +1,5 kursu na godzinę w szczycie więcej w porównaniu do 2003. roku oraz tyle samo kursów w międzyszczycie, ale już odcinkowi Nowy Prokocim – Teligi -3,5 kursu na godzinę w szczycie oraz -2,5 kursu na godzinę w międzyszczycie...
Jak by na to nie patrzeć, wzmocnieniami to trudno nazwać...
Pozdrawiam!
LOKI
Jak by na to nie patrzeć, wzmocnieniami to trudno nazwać...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Nowa marszrutyzacja 2018
Przyjrzałem się dzisiaj z bliska tabliczkom linii "23" jakie pozostały na wiatach na ciągu bieżanowskim i jestem w konsternacjj.
Otóż są one oklejone po ukosie czerwoną tasiemką z informacją: Linia zawieszona.
Czyżby linia miała powrócić prędzej lub później w to miejsce?

Otóż są one oklejone po ukosie czerwoną tasiemką z informacją: Linia zawieszona.

Czyżby linia miała powrócić prędzej lub później w to miejsce?

Nowa marszrutyzacja 2018
Na Klasztornej widzialem rano tak samo obklejone 153.
-
- Dyrektor
- Posty: 7015
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Nowa marszrutyzacja 2018
Podobna sytuacja jest z "7" oraz "12" na całej Alei Pokoju.kucyk pisze:Przyjrzałem się dzisiaj z bliska tabliczkom linii "23" jakie pozostały na wiatach na ciągu bieżanowskim i jestem w konsternacjj.![]()
Otóż są one oklejone po ukosie czerwoną tasiemką z informacją: Linia zawieszona.![]()
Czyżby linia miała powrócić prędzej lub później w to miejsce?
-
- Specjalista
- Posty: 246
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40
Nowa marszrutyzacja 2018
Tak nawiązując do głośno komentowanej sprawy zlikwidowania 23 - przyszedł mi do głowy pomysł, który ktoś tu już chyba proponował, czyli linia autobusowa. Mój plan jest taki:
104: CZERWONE MAKI P+R - Grota-Roweckiego - Tischnera - CH Bonarka - Kamieńskiego - Wielicka - Teligi - Barbary/Mała Góra - Półłanki - ZŁOCIEŃ
Plusy:
- danie połączenia Bieżanowowi z Ruczajem w dużo krótszym czasie (nie wiem o ile, ale z 10 minut może by się uzbierało)
- zapewnienie Ruczajowi połączenia z Bonarką
- połączenie Bieżanowa z Łagiewnikami po dużo krótszej trasie niż pozawijane 133
- zapewnienie Złocieniowi lepszej oferty komunikacyjnej (UJ, Bonarka, lepsza przesiadka do autobusów i tramwajów do centrum)
Minusy:
- prawdopodobne utykanie w korkach na Brożka (tam buspas jest konieczny. A miejsce po obu stronach jezdni jest, więc tylko poszerzać)
z drugiej strony:
104: CZERWONE MAKI P+R - Grota-Roweckiego - Tischnera - CH Bonarka - Kamieńskiego - Wielicka - Teligi - Barbary/Mała Góra - Półłanki - ZŁOCIEŃ
Plusy:
- danie połączenia Bieżanowowi z Ruczajem w dużo krótszym czasie (nie wiem o ile, ale z 10 minut może by się uzbierało)
- zapewnienie Ruczajowi połączenia z Bonarką
- połączenie Bieżanowa z Łagiewnikami po dużo krótszej trasie niż pozawijane 133
- zapewnienie Złocieniowi lepszej oferty komunikacyjnej (UJ, Bonarka, lepsza przesiadka do autobusów i tramwajów do centrum)
Minusy:
- prawdopodobne utykanie w korkach na Brożka (tam buspas jest konieczny. A miejsce po obu stronach jezdni jest, więc tylko poszerzać)
z drugiej strony:
Nowa marszrutyzacja 2018
Dzisiaj wlasnie jest na "13".Impuls pisze:Wagon RF313 GT8S dostał środkowy niski człon, elektrykę ale także dodatkowe piąte drzwi. I nadaje się na linię 13 (dzisiaj był na 6).
Nowa marszrutyzacja 2018
Bo przy takiej skali zmian łatwiej i szybciej danej nocy po prostu zakleić numer naklejką "linia zawieszona" a tablice z liniówkami wymieniać sukcesywnie.Krakowiak2013 pisze:Podobna sytuacja jest z "7" oraz "12" na całej Alei Pokoju.kucyk pisze:Przyjrzałem się dzisiaj z bliska tabliczkom linii "23" jakie pozostały na wiatach na ciągu bieżanowskim i jestem w konsternacjj.![]()
Otóż są one oklejone po ukosie czerwoną tasiemką z informacją: Linia zawieszona.![]()
Czyżby linia miała powrócić prędzej lub później w to miejsce?
-
- Dyspozytor
- Posty: 673
- Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
- Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Nowa marszrutyzacja 2018
Fajny pomysł, brakuje mi takiego połączenia dzielnic południowych. Choć mam pewne obawy, czy potoki są na tyle duże, by zapewnić sensowne napełnienia. No i oczywiście jeszcze kwestia kosztów. Żeby taka linia miała się przyjąć, to powinna jechać max co 20, a to już spore koszty, coś trzeba by pewnie w zamian pociąć. No i jeszcze kwestia dublowania tramwaju na dość długim odcinku.Mr. Passenger pisze:Tak nawiązując do głośno komentowanej sprawy zlikwidowania 23 - przyszedł mi do głowy pomysł, który ktoś tu już chyba proponował, czyli linia autobusowa. Mój plan jest taki:
104: CZERWONE MAKI P+R - Grota-Roweckiego - Tischnera - CH Bonarka - Kamieńskiego - Wielicka - Teligi - Barbary/Mała Góra - Półłanki - ZŁOCIEŃ
Plusy:
- danie połączenia Bieżanowowi z Ruczajem w dużo krótszym czasie (nie wiem o ile, ale z 10 minut może by się uzbierało)
- zapewnienie Ruczajowi połączenia z Bonarką
- połączenie Bieżanowa z Łagiewnikami po dużo krótszej trasie niż pozawijane 133
- zapewnienie Złocieniowi lepszej oferty komunikacyjnej (UJ, Bonarka, lepsza przesiadka do autobusów i tramwajów do centrum)
Minusy:
- prawdopodobne utykanie w korkach na Brożka (tam buspas jest konieczny. A miejsce po obu stronach jezdni jest, więc tylko poszerzać)
z drugiej strony:
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Nowa marszrutyzacja 2018
Zawsze można zrobić np. dwa warianty i puścić każdy co 48 min 

-
- Specjalista
- Posty: 246
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40
Nowa marszrutyzacja 2018
Wydaje mi się, że f=20 będzie odpowiednie, a poza szczytem f=30 lub 40. Linia w zasadzie jest dosyć krótka, więc byłyby to pewnie max 3-4 pojazdy.marcin1410 pisze: Fajny pomysł, brakuje mi takiego połączenia dzielnic południowych. Choć mam pewne obawy, czy potoki są na tyle duże, by zapewnić sensowne napełnienia. No i oczywiście jeszcze kwestia kosztów. Żeby taka linia miała się przyjąć, to powinna jechać max co 20
A co do pojemności - tu brakuje mi czegoś w rodzaju Urbino 10. Tu by się idealnie nadało. Wydaje mi się, że w Vero się nie pomieszczą, więc najsensowniej będzie dać jakieś dwunastometrowce.
Myślałem nad tym czy nie skrócić jej jakoś od strony Ruczaju, ale nie ma tu żadnej odpowiedniej końcówki pomiędzy Łagiewnikami a Makami. Można by zrobić coś na kształt dawnej 104, czyli puścić przez Łojasiewicza i Gronostajową.marcin1410 pisze: No i jeszcze kwestia dublowania tramwaju na dość długim odcinku.
Nowa marszrutyzacja 2018
Można Norymberską do Pychowic puścić taki autobus. Tylko że z jednej strony chcecie tworzyć bezpośrednie połączenie z Makami a z drugiej chcecie go skracać odcinając od UJ-tu czy korpo przy Bobrzyńskiego.
-
- Znawca
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 maja 2014, o 20:46
Nowa marszrutyzacja 2018
Częstotliwość kursów i rozmiar taboru nasuwa mi na myśl szalony pomysł połączenia tej linii z linią 116 - identyczna częstotliwość, obecnie obłożona Vero. Przedłużona trasa za Czerwone Maki pomogłaby uzasadnić dublowanie tramwaju na (wtedy już tylko środkowej) części trasy, a Vero można by chyba dość łatwo zastąpić np. dziesięciometrowymi Autosanami. Tylko jak wyrabiałby z korkami?Mr. Passenger pisze:Wydaje mi się, że f=20 będzie odpowiednie, a poza szczytem f=30 lub 40. Linia w zasadzie jest dosyć krótka, więc byłyby to pewnie max 3-4 pojazdy.marcin1410 pisze: Fajny pomysł, brakuje mi takiego połączenia dzielnic południowych. Choć mam pewne obawy, czy potoki są na tyle duże, by zapewnić sensowne napełnienia. No i oczywiście jeszcze kwestia kosztów. Żeby taka linia miała się przyjąć, to powinna jechać max co 20
A co do pojemności - tu brakuje mi czegoś w rodzaju Urbino 10. Tu by się idealnie nadało. Wydaje mi się, że w Vero się nie pomieszczą, więc najsensowniej będzie dać jakieś dwunastometrowce.
Nowa marszrutyzacja 2018
Po pierwsze: skończ proszę z tą nienawiścią do Bronowic. Dlaczego chcesz zrobić z Bronowic "skansen wiedeński"? Jakiś kompleks pleszkowski?Cukier pisze:Póki mają "8" w pełni niskopodłogową co 7.5 min oraz "4" również w pełni niskopodłogową co 15 min, to wszystkie pozostałe linie mogą być w całości w E1+c3 jeśli będzie taka potrzeba. Nie ma równych i równiejszych, to że było do tej pory eldorado nie znaczy że ma być zawsze.Mistrzejowiczanin pisze:E1+c3? A nie za dużo już tych wiedni będzie na tych Bronowicach?
Po drugie: na czym polegało to "eldorado"? Uwierz mi, eldorado nie ma i nie było - piszę to jako MIESZKANIEC tej dzielnicy.
Po trzecie: co mi po niskopodłogowej "8", skoro główne potoki idą na dworzec i to tam powinien być kierowany lepszy tabor. Już nie mówię o tym, że "8" powinna się zamienić końcówką z "20".
Po czwarte: z jednej strony krytykujesz wagony Pesy, a z drugiej ich "zazdrościsz", gdzie tu logika?
Po piąte: zawsze będą "równe i równiejsze dzielnice" czy się komuś to podoba, czy nie. Porównajcie sobie przykładowo Pleszów i Krowodrzę za pomocą zdjęć satelitarnych. Gdzie jest większa (gęstsza) zabudowa? Gdzie ta zabudowa powstaje w większej ilości? Tabor dobiera się wg potrzeb, nie wg "równości".
Żeby nie było, oto jak ja to widzę:
4 - 2014N
8 - NGT8
13 - 2x105Na
14 - NGT8
24 - Wiednie (wolałbym trójskłady, ale...)
44 - Wiednie
Ostatnio zmieniony 14 sty 2018, o 18:10 przez MarekR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Nowa marszrutyzacja 2018
To tak? To dlaczego na Os. Piastów czy Wzgórza Krzesławickie nie dociera taki tabor jak na Krowodrzę? Patrząc po zdjęciach satelitarnych rejony te są tak gęsto zabudowane i zurbanizowane jak Krowodrza Górka i Prądnik Biały.MarekR pisze:Po piąte: zawsze będą "równe i równiejsze dzielnice" czy się komuś to podoba, czy nie. Porównajcie sobie przykładowo Pleszów i Krowodrzę za pomocą zdjęć satelitarnych. Gdzie jest większa (gęstsza) zabudowa? Gdzie ta zabudowa powstaje w większej ilości? Tabor dobiera się wg potrzeb, nie wg "równości".
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Nowa marszrutyzacja 2018
Jasne, najlepiej uwalić pasażerów z Łagiewnik i Borku, bo... no właśnie: bo co?MarekR pisze:Po trzecie: co mi po niskopodłogowej "8", skoro główne potoki idą na dworzec i to tam powinien być kierowany lepszy tabor. Już nie mówię o tym, że "8" powinna się zamienić końcówką z "20".