Niemcy

Moderator: Moderatorzy

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Niemcy

#16 Post autor: Lw25 » 16 sie 2017, o 12:50

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83026.html

Leoexpres kupi upadające Locomore, bilety będzie sprzedawać Flixbus.
Ładna ekspansja czeskich przewoźników prywatnych. Aż dziwi mnie, że Regiojet tego nie kupił, który ma więcej taboru pasującego na niemieckie trasy.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Niemcy

#17 Post autor: Sgriffin » 16 sie 2017, o 17:47

Tylko RegioJet to poważna firma, a niezabawka syna bogatego tatusia :)

Z resztą RegioJet jest na etapie defensywnym, walka o rynek czeski z Flixem trwa.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Niemcy

#18 Post autor: Lw25 » 17 sie 2017, o 00:41

Szczerze, to nie zdziwiłoby mnie jakby Leo przeinwestowało i Regiojet ich wykupił.
Ciekaw w sumie jestem czy zostaną przy wagonach Locomore czy z czasem wymienią je na EZTy.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Niemcy

#19 Post autor: Sgriffin » 17 sie 2017, o 08:53

Ale po co mają wymieniać? Najpierw niech LEO wyjdzie na plus (osiągnie jakiś przyzwoity ROCE), a potem mozemy ich rozważać jako poważnego przeciwnika. RegioJet nie będzie się w takie rzezy bawił bo to firma od zarabiania, a nie wydawania :P
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Niemcy

#20 Post autor: volferssj » 17 sie 2017, o 09:16

Lw25 pisze:Ciekaw w sumie jestem czy zostaną przy wagonach Locomore czy z czasem wymienią je na EZTy.
Z tego co czytałem to LeoLocomore zostaje przy dotychczasowym taborze czyli będą składy wagonowe. Może w przyszłości jakieś EZTy dojdą, o ile cały ten pomysł wypali jak należy.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Niemcy

#21 Post autor: Lw25 » 17 sie 2017, o 13:25

volferssj pisze:
Lw25 pisze:Ciekaw w sumie jestem czy zostaną przy wagonach Locomore czy z czasem wymienią je na EZTy.
Z tego co czytałem to LeoLocomore zostaje przy dotychczasowym taborze czyli będą składy wagonowe. Może w przyszłości jakieś EZTy dojdą, o ile cały ten pomysł wypali jak należy.
Teraz tak, bo w końcu 24.08 wznawiają działalność, ale zastanawiam się, bo Leo generalnie jeździ na EZT.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

smerf
Dyrektor
Posty: 2653
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Niemcy

#22 Post autor: smerf » 4 gru 2017, o 11:46

A w niemieckim Lipsku tak wygląda ruchoma zapora chroniąca targ świateczny:
https://www.youtube.com/watch?v=uOXs6pYTHno

:clap:
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Tancin
Inspektor
Posty: 336
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

Niemcy

#23 Post autor: Tancin » 4 gru 2017, o 18:22

LOL, cały dzień jeżdżenia po kilka metrów do przodu i tyłu. Elektryczny radiowóz by się sprawdził, pomijając idiotyzm całego tego rozwiązania ;)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Niemcy

#24 Post autor: pasazer_mobilisu » 26 wrz 2018, o 23:46

W Niemczech pojawił się pierwszy autonomiczny tramwaj

http://www.conowego.pl/aktualnosci/w-ni ... kop-poleca

Ciekawe za ile lat takie pojazdy się upowszechnią, powinno to pójść łatwiej niż z autonomicznymi autami/autobusami, niestety nie ma informacji by rozpoznawały wywieszone "10" nad torowiskiem.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Niemcy

#25 Post autor: tomek_m » 2 sty 2019, o 13:09

A tymczasem w Stuttgarcie:
Obowiązują już znaki, które zakazują wjazdu do Stuttgartu dieslami spełniającymi normę emisji Euro 4 lub jedną z wcześniejszych...
https://autokult.pl/32759,stuttgart-z-z ... vj3zrcBI6c

Ale najlepsze na końcu artykułu:
Wprowadzenie restrykcyjnych przepisów w Stuttgarcie to nie koniec. Inne niemieckie miasta już pracują nad podobnymi ograniczeniami. Szacuje się, że ostatecznie zakazy mogą objąć 12 mln samochodów. Co się z nimi stanie? Niemieccy producenci zapowiadają dopłaty do zakupu nowych aut dla tych, którzy zechcą pozbyć się starszych pojazdów. Część z odzyskanych w ten sposób samochodów zakończy swój żywot na złomowisku, ale wiele trafi na rynek wtórny – w tym zapewne do Polski.

Przemekns
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 24 sie 2017, o 20:19
Lokalizacja: Prądnik Biały

Niemcy

#26 Post autor: Przemekns » 2 sty 2019, o 17:34

http://m.infobus.pl/hamburg-chce-wiecej ... 11189.html
No ciekawe, czyżby zubożeli, czy nie chcą się pozbywać najlepszych roczników Citaro

wojciech
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 21 lis 2017, o 17:54

Niemcy

#27 Post autor: wojciech » 21 lis 2019, o 18:16

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63164.html

Ciekawe, czy Kraków mógłby jakoś skorzystać z tego zakupu :-)))

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 675
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Niemcy

#28 Post autor: marcin1410 » 22 lis 2019, o 16:12

Wydaje mi się, że odpowiedź masz w artykule
Tramwaje będą prawdopodobnie kursować na nowych liniach lub zostaną wykorzystane do rozszerzenia istniejącej oferty VAG

Jacek Fink-Finowicki
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Niemcy

#29 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 4 sty 2020, o 02:12

Podkreśliłbym ten fragment:
"Należy pamiętać, że w Norymberdze eksploatowane są tramwaje różnych typów od różnych producentów, zaś niedawno spółka VAG Nürnberg dodatkowo prowadziła próby wykorzystując pojazdy wypożyczone z innych miast. Tym bardziej cieszymy się, że finalnie wybrano tramwaj Avenio w jego bazowej konfiguracji."

Zwłaszcza, że na próbach był też tramwaj z Krakowa... choć raczej "próbach", bo ze względu na przepisy niemieckie nawet Avenio dopuszczone do ruchu w Monachium nie mogło wyjechać na tory w Norymberdze i wszystkie próby wykonywano zasadniczo na terenie zajezdni.

Jako smaczek dodam, że Avenio które wróciło po próbach w Norymbergii do Monachium znów musiało przejść procedurę dopuszczenia do ruchu... i to długotrwałą procedurę - cóż przynajmniej w kwestii homologacji tramwaju na cały kraj (zamiast per miasto) jesteśmy lepsi od Niemiec ;)

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Niemcy

#30 Post autor: gagacek » 4 sty 2020, o 07:41

pasazer_mobilisu pisze:niestety nie ma informacji by rozpoznawały wywieszone "10" nad torowiskiem.
Bo są naiwni, nie wiedzą jak się to robi :D W końcu ta "10-tka" po coś jest :D Wystarczy zrobić przetarg na automatykę "10" na sieci, projektanci, producent zarobią grosze ale je zarobią, a celowane z góry drobne ~150 baniek trafi do kieszeni znajomego królika. To takie proste :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Na świecie”