[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.2017

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 694
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#61 Post autor: gagacek » 23 paź 2017, o 08:11

^^^ Bardzo mi przykro, ale rozczaruję cię. Nie potrafię podać więcej argumentów niż te które tu padły. Natomiast cały czas wyrażam opinię, że to zamawiający ma mieć bezwzględne prawo do zamawiania takiego taboru, jaki uzna za stosowne. I tutaj narażę się wielu, ale jeżeli ktoś z "decydentów" umie wykorzystywać luki w prawie*, układy, znajomości, a przewoźnik (a przy tym użytkownicy) korzysta na tym, to powinien być wręcz oficjalnie wynagradzany za to finansowo.
Temat łapówek pomijam.
Wracając do tematu, to co podał Sgriffin ma sens, w ramach takiego minutowego pochylenia się nad tematem. A nie czarujmy się też, osoby z różnych względów zainteresowane przetargiem roztrząsają go bardzo dokładnie i właśnie te niuanse, wymykające się osobom postronnym przy krótkim spojrzeniu mogą być właśnie decydujące do powodzenia takiej strategii i tyle.

I teraz pojawia się pytanie, czy taka ukryta eliminacja Citaro jest dobra dla MPK.

* No i niechcący wyszedł niechciany przez Ciebie heheszek, trudno.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2028
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#62 Post autor: Sgriffin » 23 paź 2017, o 08:25

Loki, większosc osób zdaje sobie sprawę, ze Citaro jest zwyczajnie poza zasięgiem finansowym. Jak już rzeczywiście we Wrocławiu był przetarg ustawiony pod Citaro to (również tu na forum), było oburzenie że cena taka wysoka.
A na forum publicznym nie wszystko tez mozna napisać stąd niedopowiedzenia :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7348
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#63 Post autor: Locutus » 23 paź 2017, o 17:09

Nikt ciągle nie odpowiedział mi na moje pytanie: jak to jest możliwe, że Citaro mogło wygrywać w Krakowie w przetargach, gdzie cena grała o wiele większą rolę, a kryteria techniczne w o wiele mniejszym stopniu faworyzowały tę markę i ten model, a teraz (a zwłaszcza w koncertowo zawalonym przez Evobusa przetargu na 77 przegubów) miałoby to być niemożliwe?

Jak to jest możliwe, że Citaro wygrało chociażby w Gdańsku?

A w sprawie Wrocławia - pragnę tylko podkreślić, że cena była kosmiczna, bo miała obejmować również całkowite maksymalne koszty eksploatacyjne i serwisowe przez cały czas trwania leasingu, zaś oferta MANa (który wszakże często wygrywa przetargi w Polsce i z kosmicznych cen nie słynie) była w tym przetargu jeszcze droższa.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 694
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#64 Post autor: gagacek » 23 paź 2017, o 20:26

Locutus pisze:jak to jest możliwe, że Citaro mogło wygrywać w Krakowie w przetargach
Co to jest: po stawie pływa i kaczka się nazywa. No to jeszcze raz, do oporu: w jakich to było latach i gdzie wtedy był Palenica :lmao:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7348
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#65 Post autor: Locutus » 24 paź 2017, o 06:58

Było to w latach 2009-2010, Palenica nie wiem gdzie był, nie śledzę jego kariery aż tak uważnie, może jeszcze w MPK Kraków i nie rozumiem związku Twoich pytań z moimi. Wszystkie marki podrożały rozsądnie, a Mercedesy jako jedyne poszybowały z ceną pod niebiosa przez te siedem lat, czy jak?

Bardzo proszę o konkretną, merytoryczną odpowiedź na moje pytania. Taką, która przekona niedowiarka, a nie rozważania o karierze obecnego szefa spółki joint venture powołanej do życia przez Stadlera i Solarisa...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 694
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#66 Post autor: gagacek » 24 paź 2017, o 07:09

Ale to był tylko akcent humorystyczny, emotikona była na końcu. Humorystyczny dla mnie, bo Ciebie to nie śmieszy :)
A tak poważnie, dlaczego ktoś ma Ciebie do czegokolwiek przekonywać? szanuj swoje zdanie.
- Zasady przetargu znasz doskonale
- Znasz, a jeśli nie to sprawdzisz ostatnie realne ceny przetargowe Citaro i Urbino, pasujące do krakowskiego
- Sam wyliczysz szanse w przetargu Citaro, a jeśli takich nie ma znajdziesz newralgiczne kryterium

i już...
A jak jesteś obrażony na cały świat, na Mercedesa że robi hece z Citaro, to zainterweniuj w MPK by wyśrubowali SIWZ, i wtedy Solaris zrobi odpowiednik tej samej kategorii w korzystniejszej cenie. Wszyscy na tym dobrze wyjdą.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7348
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#67 Post autor: Locutus » 25 paź 2017, o 17:18

Problem ze znalezieniem cen właśnie... Ostatnio tylko dwa przetargi zgarnęli w Polsce, sęk w tym, że w jednym cena oferty obejmuje również koszty utrzymania przez cały okres trwania leasingu, a w drugim obejmuje autobusy o trzech różnych długościach (czyli można sobie policzyć co najwyżej ile kosztuje metr bieżący Citaro, co oczywiście żadnego sensu nie ma)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

volferssj
Kierownik
Posty: 777
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#68 Post autor: volferssj » 15 lis 2017, o 01:00

Mamy pierwszą porcję pytań.
Pierwsza sprawa jest oczywista - zapytanie o możliwość lekko asymetrycznej ściany przedniej od Solarisa. Zaakceptowane/zmieniony SIWZ.
Druga to zapytanie o możliwość zastosowania przedniej osi zależnej w przegubach (Volvo/MAN?). Jest akceptacja/zmieniony SIWZ.

Nie wyrazili zgody na przesunięcie terminu o 14 dni.
Może, z istotniejszych spraw, jest coś jeszcze tylko przegapiłem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7348
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#69 Post autor: Locutus » 15 lis 2017, o 09:19

Jest jeszcze pytanie czy MPK dopuści alufelgi (nie dopuści) i czy zgodzi się zmniejszyć rozmiar wyświetlacza tylnego (zgodzi się)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#70 Post autor: kaktus32 » 15 lis 2017, o 23:11

Jest też jedno ważne pytanie w kwestii hybryd - Solaris pytał o możliwość zmiany terminu wykonania zamówienia do 30 października 2018 roku (brak zgody). Pytano o zmianę terminu składania ofert, na co przewoźnik także się nie zgodził. Dziwne zagranie... A skoro już zmieniono wymogi co do zawieszenia przedniego w autobusach hybrydowych, to samo mogli uczynić w autobusach standardowych.

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#71 Post autor: kaktus32 » 20 lis 2017, o 22:03

http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... 1-2017.pdf

Odbiegając od szumu związanego z tramwajami, mamy kolejną porcję pytań. Skromną.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1035
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#72 Post autor: Jamnik » 21 lis 2017, o 12:35

Zmiana terminu na przyszły piątek.

krk
Specjalista
Posty: 279
Rejestracja: 8 maja 2010, o 13:00
Lokalizacja: Kraków-Łobzów

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#73 Post autor: krk » 21 lis 2017, o 13:46

kaktus32 pisze:http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... 1-2017.pdf

Odbiegając od szumu związanego z tramwajami, mamy kolejną porcję pytań. Skromną.
Pytanie pierwsze od Ursusa?

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#74 Post autor: kaktus32 » 21 lis 2017, o 15:20

Mi śmierdzi kimś innym.

volferssj
Kierownik
Posty: 777
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#75 Post autor: volferssj » 21 lis 2017, o 15:23

Może nie zauważyłem ale nie widzę wymogu UE...
Pytanie podlatuje mi EvoBusem :/

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”