Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 5 gru 2019, o 17:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 517 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lis 2017, o 11:44 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 2 lis 2017, o 17:33
Posty: 45
Lokalizacja: Cianowice
Co myślicie o przedłużeniu torowiska od Kurdwanowa do pętli w Łagiewnikach, lub Borku Fałęckiego, aby przekierować tramwaje z pętli w Łagiewnikach na Kurdwanów? W końcu są oddalone o zaledwie około 3 km.


Post przeniesiony - adm. K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2017, o 11:53 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1790
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Po pierwsze- nie zakładaj bez potrzeby nowych tematów. Po drugie- mówi Ci coś nazwa "Trasa Łagiewnicka"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2017, o 11:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1372
Lokalizacja: Kraków
Ale wymyśliłeś. Przecież Linia Kurdwanów - Zakopiańska jest w fazie budowy. Wyłoniony jest wykonawca, trwa zdobywanie pozwoleń, roboty mają ruszyć od stycznia 2018.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2017, o 16:25 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 238
Lokalizacja: Krowodrza Południe
Przymuje sie że potoki w wielkim miescie przypominaja koło rowerowe. Szprychy to linie tramwajowe, wszystkie biegną do szeroko pojetego centrum i tak mniej wiecej kształtuje sie popyt. Natomiast zainteresowanie pomiedzy poszczegolnymi dzielnicami bedzie niewielkie. Nie mam pojęcia i nie potrafie sobie wyobrazic jak rozegrana zostanie remarszrutyzacja po oddaniu odcinka z Łagiewnik do Kurdwanowa ale obawiam się, że urzędnicy mogą sporo "namieszać" bo przeciez coś musi jeździć. Generalnie najłatwiej by było gdyby linie z Kurdwanowa zostały przedłużone do Łagiewnik, a te konczące bieg na Łagiewnikach - przedłużone do Kurdwanowa :D Oczywiscie nie mówie o kazdym kursie '50'.

Jak sądzicie, czy jakieś linie powinny zostac puszczone z Bieżanowa czy Małego Płaszowa przez Kurdwanów, Łagiewniki i które byście typowali? Obawiałbym sie o zapełnienie takiego '23' czy '11' puszczonego przez Bieżanowską-Kurdwanów-Łagiewniki i dalej po swoich trasach. Może powinna zaś powstac jakas nowa linia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2017, o 18:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Hajciu napisał(a):
bo przeciez coś musi jeździć. Generalnie najłatwiej by było gdyby linie z Kurdwanowa zostały przedłużone do Łagiewnik, a te konczące bieg na Łagiewnikach - przedłużone do Kurdwanowa :D Oczywiscie nie mówie o kazdym kursie '50'.

Raczej przedłużona będzie 6-tka do Borku, 10-tka do Kurdwanowa i są jak na razie duże szanse na skierowanie tą trasą 23-ki pod warunkiem zbudowania łuków Kurdwanów-Bieżanów. 24 i 50 sądzę, że wciąż będą kończyć na Kurdwanowie.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2017, o 21:00 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 590
Lokalizacja: Kraków
22 LUTEGO STARTUJE BUDOWA TRASY ŁAGIEWNICKIEJ [WIZUALIZACJE]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/22-lut ... 23283.html

Patrzcie, ile zieleni grafik narysował :lmao:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2017, o 20:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10818
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
W odpowiedzi na: viewtopic.php?p=200800#p200800

Mistrzejowiczanin napisał(a):
I w wątku o Trasie Łagiewnickiej też już to pisałem, że sama Trasa Łagiewnicka nie da nic, bo ruch z Kurdwanowa/Bieżanowa na Borek czy Ruczaj nie jest aż tak wielki na taką wielką drogę

I tego się właśnie trzymajmy. Jeśli sama TŁ nic nie da, to jej samej nie budujmy. Proste. Zbudujmy samą Trasę Zwierzyniecką, bo ona sama już da bardzo dużo.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
ale wspólnie z Pychowicką i Zwierzyniecką pozwoli ograniczyć ruch na Alejach, Konopnickiej, Kamieńskiego

Powtórzę jeszcze raz: trasa Pychowicka może NIGDY nie powstać. Na chwilę obecną jest patowa sytuacja. Jeśli więc mamy wybierać czy ma powstać tylko trasa Zwierzycniecka czy tylko Łagiewnicka, to wybór jest oczywisty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2017, o 21:53 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Doceniam inicjatywę kontynuacji dyskusji w odpowiednich wątkach i nie ciągnięcia OT w wątku o remarszrutyzacji.
Cukier napisał(a):
I tego się właśnie trzymajmy. Jeśli sama TŁ nic nie da, to jej samej nie budujmy. Proste. Zbudujmy samą Trasę Zwierzyniecką, bo ona sama już da bardzo dużo.

No i o tym też już pisałem - zacznijmy od najłatwiejszego elementu. Wszak Trasa Zwierzyniecka z wielkim tunelem z definicji jest dużo trudniejsza. Zresztą nad czym się tu użalać - przecież mówią, że jak skończy się budowa Trasy Łagiewnickiej to zacznie się budowa Trasy Pychowickiej, a potem Zwierzynieckiej. Od najłatwiejszego elementu do najtrudniejszego. Szacuje się, że cały ciąg będzie gotowy do 2030.

Cukier napisał(a):
Powtórzę jeszcze raz: trasa Pychowicka może NIGDY nie powstać. Na chwilę obecną jest patowa sytuacja.

Powstanie. Jeżeli nie będzie się dało tu, to zbuduje się w nieco innym przebiegu. To niestety oczywiście wydłuży czas realizacji inwestycji. Ale sądzę, że będzie się dało załatwić to z kim trzeba w już wytyczonym przebiegu.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2017, o 22:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10818
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
No i o tym też już pisałem - zacznijmy od najłatwiejszego elementu. Wszak Trasa Zwierzyniecka z wielkim tunelem z definicji jest dużo trudniejsza.

Ja z kolei jestem zdania, że nie powinniśmy zacząć od tego co najłatwiejsze, tylko od tego co samo z siebie będzie w stanie funkcjonować i przynieść znaczącą poprawę. Pomijając już fakt, że trasa Łagiewnicka wcale łatwa nie jest i również wymaga całkiem sporego tunelu oraz sporo wyburzeń między Zakopiańską a Ruczajem.

Przydatność > Łatwość

Łatwiej jest wybudować drogę w szczerych polach niż w mieście, gdzie trzeba wyburzać i płacić odszkodowania, ale droga w mieście zazwyczaj jest nieporównywalnie bardziej potrzebna - choćby taka Kuklińskiego.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Od najłatwiejszego elementu do najtrudniejszego.

Od najpilniej potrzebnego do opcjonalnego. Ewentualnie już trzymając się hierarchii trudności, to najtrudniejsze najpierw, a potem już z górki.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Powstanie. Jeżeli nie będzie się dało tu, to zbuduje się w nieco innym przebiegu. To niestety oczywiście wydłuży czas realizacji inwestycji. Ale sądzę, że będzie się dało załatwić to z kim trzeba w już wytyczonym przebiegu.

Park krajobrazowy blokujący wariant z mostem, jednostka wojskowa budująca baseny gdzie popadnie bo może i blokująca wariant z tunelem a także zagwarantowana przez unijne umowy rezerwa terenowa pod kanał Krakowski to dość silne argumenty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2017, o 01:57 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2989
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Hmm... a gdyby tak wykreślić Trasę Pychowicką a zamiast niej Zwierzyniecką podpiąć pod most Zwierzyniecki (będzie miał wtedy 20-30 lat, zrobić mu wtedy remont z ew. poszerzeniem i miejscem na tramwaj) i zrobić obwodnicę z i tak szerokich Kapelanki i Autostrady Skawina? W ramach tej samej inwestycji wypada zwęzić Monte Cassino, rondo Grunwaldzkie oraz puścić tramwaj w ATW.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2018, o 13:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22737
Cytuj:
Jutro przekazanie placu budowy pod Trasę Lagiewnicką. W pierwszej kolejności dojdzie do wyburzenia 25 domów i 50 obiekt. gospod. W wakacje pierwsze utrudnienia dla kierowców i możliwe czasowe zamknięcie pętli w Kurdwanowie.
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... giewnicka/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2018, o 13:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1456
Lokalizacja: WDZ
Podejrzewam, że "autor ma na myśli" nie tyle zamknięcie pętli (bez czego się przecież nie obejdzie) ile wyłączenie komunikacji tramwajowej na całym ciągu....

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2018, o 14:10 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2332
Lokalizacja: KRK
Afterbirds napisał(a):
Podejrzewam, że "autor ma na myśli" nie tyle zamknięcie pętli (bez czego się przecież nie obejdzie) ile wyłączenie komunikacji tramwajowej na całym ciągu....

Niekoniecznie:
Cytuj:
"Czy pętla zostanie wyłączona z ruchu, czy nie? To się okaże[...] Rozważamy również wprowadzenie tramwaju dwukierunkowego" - mówi Ryszard Śmiałek - dyrektor ds. organizacyjnych spółki Trasa Łagiewnicka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2018, o 14:37 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10818
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Na pewno na tak długi czas skierują GT8, skoro nawet do Pleszowa chciało się im w to bawić, a na Kurdwanowie i Piaskach są przecież potoki nieporównywalnie większe. Choć wcale nie jest wykluczone, że zdecydują się na jedną mocną siedemdziesiątkę do Małego Płaszowa podczas gdy tramwaje kurdwanowskie wylecą na Prokocim / Bieżanów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2018, o 21:31 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1372
Lokalizacja: Kraków
Ciągle piszą o pętli na Kurdwanowie a to nie najtrudniejszy odcinek. Praktycznie trochę zmienią geometrie torów i dobudują zwrotnice. Gorzej będzie z Zakopiańską gdzie muszą przebudować 600 metrów i wybudować obiekt inżynieryjny po którym pojedzie tramwaj. Rozważają nawet budowę torowiska tymczasowego. Tak samo z koleją. Trzeba wybudować trasę pod i przesunąć Wilgę. A dziennikarze piszą, że w wakacje będą utrudnienia :lmao: Się zaczną ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 517 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL