Miłosza

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Miłosza

#1 Post autor: Kaszmir » 8 lis 2017, o 10:13

Zapomniana droga Miłosza. Nowa ulica odkorkuje centrum Krakowa?
http://www.dziennikpolski24.pl/aktualno ... ,12653573/
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu obudził się jednak dopiero teraz, umieszczając tę inwestycję na liście rankingowej zadań wnioskowanych do przyszłorocznego budżetu oraz w wieloletnich planach miasta na lata 2018 - 2024. Potrzeba na nią 230 mln zł.
Nowa droga ma mieć 1,5 kilometra, z czego kilometr stanowić będzie estakada. Wybudowana zostałaby również droga dojazdowa do osiedla Żabiniec. Trasa ciągnęłaby się wzdłuż torów, gdzie teraz są w większości wolne przestrzenie.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Ulica Miłosza

#2 Post autor: Lw25 » 8 lis 2017, o 11:53

Pytanie czy zrobią z głową 2x1 plus buspas czy Ruczaj style 70+ekrany.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Ulica Miłosza

#3 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 lis 2017, o 14:46

Lw25 pisze:Pytanie czy zrobią z głową 2x1 plus buspas czy Ruczaj style 70+ekrany.
A będzie tak jak Wita Stwosza i Lubomirskiego czyli 2x2 bez buspasu i nie widzę nic w tym złego. Bardzo dobrze, że wreszcie powstanie taka trasa, bo tego odcinka naprawdę brakowało od chwili oddania Wita Stwosza. :thumbup:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2603
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Ulica Miłosza

#4 Post autor: scyzor663 » 8 lis 2017, o 16:02

Pewnie, nie ma na tramwaj na Azory od 40 lat ale 230mln na trasę która dobije Mogilskie i wpompuje więcej aut do centrum to jest. Już widzę jak te wszystkie auta z dzikich p&r na Krowodrzy walą tą trasą do centrum. A przy okazji ucierpi sama trasa tramwajowa na której będzie musiało powstać kolejne duże skrzyżowanie.

krawiec
Kierownik
Posty: 941
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Ulica Miłosza

#5 Post autor: krawiec » 8 lis 2017, o 16:17

scyzor663 pisze:Pewnie, nie ma na tramwaj na Azory od 40 lat ale 230mln na trasę która dobije Mogilskie i wpompuje więcej aut do centrum to jest. Już widzę jak te wszystkie auta z dzikich p&r na Krowodrzy walą tą trasą do centrum. A przy okazji ucierpi sama trasa tramwajowa na której będzie musiało powstać kolejne duże skrzyżowanie.
Autostrada z Zielonek nie może kończyć się przecież korkiem na Prądnickiej.

Hajciu
Specjalista
Posty: 239
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Ulica Miłosza

#6 Post autor: Hajciu » 8 lis 2017, o 16:58

Wiedzieć to wszystko, co wiemy - i twierdzić że jedna droga odkorkuje centrum Krakowa - brak słów cenzuralnych na to. Jest to kolejna zachęta do podróży autem i pokazuje to prawdziwe oblicze władzy - z jednej strony posadzimy drzewko, z drugiej zrobimy bus pas, tu gdzieś ścieżkę rowerową, że niby realizujemy idee zrównoważonego transportu - a potem zrobią drogę za 230 mln.

No bo jak to tak że wzdłuż linii tramwajowej nie ma dwupasmówki! My ciągle tkwimy w paradygmacie że tramwaj to uzupełnienie do dwupasmówki.

A tak na serio to ... skoro urzędnicy twierdzą że T.Ł. odciąży Aleje, to i wtedy na odciążonych alejach nie będą tworzyć się korki, to i ul Miłosza jest zbędna.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Ulica Miłosza

#7 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 lis 2017, o 18:46

scyzor663 pisze:A przy okazji ucierpi sama trasa tramwajowa na której będzie musiało powstać kolejne duże skrzyżowanie.
Skrzyżowanie będzie raczej z tramwajem bezkolizyjne. Przecież to 230 mln zł to przede wszystkim duża estakada nad torami kolejowymi, a w drugiej kolejności pewnie także tunel pod nasypem tramwajowym.

A po prawdzie to gdzie jest problem, że w końcu będzie ta wyczekana droga? Połączy ona w końcu dwie główne Wita Stwosza i Dra Twardego, odciążając jednocześnie Prądnicką przede wszystkim, a dopiero potem aleje. W końcu może być sens dla Trasy Wolbromskiej nawet z odcinkiem Nila-Bratysławska, bo przy wprowadzeniu strefy B mam nadzieję na Prądnickiej na odcinku Twardego-Aleje, cały ruch będzie wyprowadzony na II obwodnicę i na Dworzec oraz przystosowane Rondo Mogilskie, a nie na nieprzystosowane Aleje i do centrum, co jest niezwykle ważnym atutem przy wieloletnim procesie wyrzucania ruchu samochodowego z centrum Krakowa.

No i oczywiście wnioski oparte na błędnych tezach, że nowa droga będzie jakąś zachętą, która wręcz prosi się o wjazd swoim autem do centrum, lub co gorsza - że ci, którzy teraz parkują na dzikich P+R na Prądnickiej będą walić tłumnie z pospolitym ruszeniem na centrum miasta. Bzdury. Ruch, który ma być skierowany docelowo na Miłosza to ten sam, który i tak już wjeżdża do szeroko pojętego centrum, tyle, że z jednej strony zawaloną w godzinach szczytu Prądnicką, a z drugiej strony będącymi na granicach wytrzymałości Al. 29 Listopada i Opolską. Ci natomiast, którzy nie wjeżdżają do centrum autami nie będą niczym zachęceni, bo co tam zmieni w ich świadomości nowa droga. Dzikie P+R na Prądnickiej to dowód, że prawdziwe P+R są potrzebne, że ludzie chcą podróżować w taki sposób, bo ten typ rozwiązania jest słuszny i właśnie po to powstaną dwa na Prądniku Białym, a problem dzikich się rozwiąże. I nie ma co tu wzywać o pomstę do nieba na każdą informację o budowie nowej drogi jakiejkolwiek, bo one w gruncie rzeczy tylko na lepsze zmieniają komunikację w Krakowie, który ma ogromne braki w infrastrukturze drogowej, wyprowadzając ruch poza centrum, bo tak są planowane nowe ,,kolektory komunikacyjne". A świadomości transportowej budowy nowych tras i tak nie zmienią. Choćbyście polikwidowali wszystkie jezdnie i tak wszystkich nie przesadzicie na tramwaje.
Hajciu pisze:No bo jak to tak że wzdłuż linii tramwajowej nie ma dwupasmówki! My ciągle tkwimy w paradygmacie że tramwaj to uzupełnienie do dwupasmówki.
Kto tak powiedział?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10877
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Ulica Miłosza

#8 Post autor: Cukier » 8 lis 2017, o 20:20

Powiem tak: ta trasa jest całkiem sensowna - połączenie 2x2 do II Obwodnicy dla dość dużego obszaru os. Krowdodrza Górka jak dla mnie nie jest jakimś szczególnie wyświrowanym pomysłem. Huta ma takie trzy połączenia - Mogilską, al. Pokoju i Nowohucką. A w pewnym sensie nawet pięć bo ciąg Pilotów - Brodowicza też warto wspomnieć, jak również Aleję 29 Listopada która również jest dojazdem od Huty (Brogi, Lublańska). Południe miasta ma Kuklińskiego, Wielicką, Kamieńskiego, Wadowicką, Monte Cassino - wszystkie 2x2.

Stara Krowodrza z racji gęstej zabudowy ma same drogi 2x1 ale zauważalnie częściej - choć też nie można pominąć Czarnowiejskiej czy Łobzowskiej gdzie przy samych Alejach są po dwa pasy do skrętu. Tymczasem naprawdę spory obszar na północ od torów kolejowych w zasadzie wisi tylko i wyłącznie na węźle Nowy Kleparz - tak naprawdę Huta ma znacznie więcej dróg dojazdowych do II Obwodnicy niż Krowodrza Górka ma możliwości przejazdu pod torami kolejowymi na południe.

No i taka droga pozwoli jeszcze bardziej ograniczyć ruch w rejonie Pawiej i Kalinowskiego - niech idzie II Obwodnicą a nie tuż pod dworcem głównym. Ogólnie jestem dla tej trasy na tak ale mam pewne zastrzeżenia:
- pieniądze - najpierw budowa potrzebnych tras tramwajowych i wydzielonych korytarzy autobusowych
- ul. Lubomirskiego - po wybudowani ul. Miłosza konieczne będzie wytyczenie buspasa między Rakowicką a R. Mogilskim - najlepiej w obie strony. Do ustalenia czy w ramach istniejącego przekroju, czy poprzez dobudowanie po bokach kosztem trawnika / parkingów.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Ulica Miłosza

#9 Post autor: kot_feliks » 8 lis 2017, o 21:13

Ale co Ty chcesz niby ograniczać? Przecież ZIKiT chce wybudować równocześnie zarówno Miłosza (połączenie Dr. Twardego - Wita Stwosza), jak i rozbudować skrzyżowanie przy NK (m.in. 6(!!!) pasów na wlocie PRĄDNICKIEJ + tunel w ciągu ATW) :D :D :D

Do tego Miłosza to w zamysłach nie połączenie KG z II obwodnicą, a przedłużenie Trasy Wolbromskiej. Zobacz choćby na plany budowy węzła TW x Opolska, z rondem mającym po... 5(!) pasów na wlocie od strony Bratysławskiej i ulicę w przekroju...3x3 po północnej stronie, który to układ ma umożliwić wpakowanie jak największej ilości aut z Zielonek do centrum. No chyba, że jest to infratruktura dla tych ~200 aut, które mają parkować na P+R? :rotfl:

Do tego między pętlą na KG, a Bratysławską, celowo zostawiono w projekcie linii tramwajowej rezerwę pod 2x2. Robiąc generalnie mieszkańców w ch... na konsultacjach, bo tej trasy nikt tam nie chce ;)

Swoją drogą to nie mam pojęcia, gdzie te auta mają niby jechać dalej, skoro równocześnie ZIKiT wycina ruch KI z centrum i likwiduje tam miejsce postojowe. Co działowi w pokoju obok nie przeszkadza pakować 6 pasów w projekcie Prądnickiej. :rotfl:
Mistrzejowiczanin pisze:A po prawdzie to gdzie jest problem, że w końcu będzie ta wyczekana droga? Połączy ona w końcu dwie główne Wita Stwosza i Dra Twardego, odciążając jednocześnie Prądnicką przede wszystkim, a dopiero potem aleje. W końcu może być sens dla Trasy Wolbromskiej nawet z odcinkiem Nila-Bratysławska, bo przy wprowadzeniu strefy B mam nadzieję na Prądnickiej na odcinku Twardego-Aleje, cały ruch będzie wyprowadzony na II obwodnicę i na Dworzec oraz przystosowane Rondo Mogilskie, a nie na nieprzystosowane Aleje i do centrum, co jest niezwykle ważnym atutem przy wieloletnim procesie wyrzucania ruchu samochodowego z centrum Krakowa.
W sensie chodzi Ci o to Mogilskie, z którego można wyjechać:
- do centrum - gdzie likwiduje się miejsca postjowe;
- w ATW - która wiecznie stoi do Grzegórzeckiego;
- czy może w Mogilską w kierunku NH gdzie ruch z Krowodrzy powinien iść nie przez centrum, a III obwodnicą...?

Fajnie, że "Mogilskie jest przystosowane", ale te auta chyba jadą gdzieś dalej, prawda...?

Natomiast nie za bardzo rozumiem również, gdzie jest ten "wieloletni proces wyrzucania ruchu samochodowego z centrum Krakowa"...? Raczej jest proces robienia z centrum Krakowa przelotówki dla tranzytu, tak, aby nie trzeba było korzystać z II czy III obwodnicy. BO jak inaczej nazwać sytuację, gdzie:
- usuwa się miejsca postojowe, rezygnując z restrykcji przy wjeździe;
- z każdej możliwej strony rozbudowuje się drogi z przedmieść do centrum;

Owszem, wywala się ruch z I obwodnicy... i tyle.

Za to jeśli ZIKiTowi uda się zrealizować obecne plany, to za chwilę będziesz miał o wiele większy ruch na ATW (rozbudowa 29L do 3 pasów ruchu), ATW i NK (olbrzymia rozbudowa Prądnickiej), Lubomirskiego i Mogilskim (Trasa Wolbromska + Miłosza), Mogilskiej i Al. Pokoju (rozbudowa Kocmyrzowskiej, rozbudowa Igołomskiej), Wielickiej(!) (rozbudowa skrzyżowania w Prokocimiu i tunel w ciągu Wielickiej).

O jakim Ty ograniczaniu ruchu mówisz, jak większość inwestycji w infrastrukturę to rozbudowa dróg wprowadzających ruch do centrum, a nie III obwodnicy, KMK, czy P+R????

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10877
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Ulica Miłosza

#10 Post autor: Cukier » 8 lis 2017, o 21:35

kot_feliks pisze: Przecież ZIKiT chce wybudować równocześnie zarówno Miłosza (połączenie Dr. Twardego - Wita Stwosza), jak i rozbudować skrzyżowanie przy NK (m.in. 6(!!!) pasów na wlocie PRĄDNICKIEJ + tunel w ciągu ATW)
Skrzyżowanie przy Kleparzu też należy przeorganizować, choć na pewno nie z aż takim rozmachem. No i nie może być mowy o żadnym tunelu. Natomiast rozłożenie na dwa wylotu i wlotu Prądnickiej jest jak dla mnie całkiem sensownym pomysłem. Coś w stylu Placu Centralnego miałoby tam szansę się sprawdzić.
kot_feliks pisze:Do tego Miłosza to w zamysłach nie połączenie KG z II obwodnicą, a przedłużenie Trasy Wolbromskiej. Zobacz choćby na plany budowy węzła TW x Opolska, z rondem mającym po... 5(!) pasów na wlocie od strony Bratysławskiej i ulicę w przekroju...3x3 po północnej stronie, który to układ ma umożliwić wpakowanie jak największej ilości aut z Zielonek do centrum. No chyba, że jest to infratruktura dla tych ~200 aut, które mają parkować na P+R?
Doskonale wiem co ma być w budowane przy Opolskiej i tego w żadnym wypadku nie popieram. Jak dla mnie jeśli powinien tam powstać jakiś tunel, to tylko tramwajowy przez Opolską, tak żeby i tak dość okrężna trasa na Górkę Narodową nie była w dodatku ślamazarna.

I mnie również cholera bierze na samą myśl o tym, że chcą ruszać dobre torowisko i zieleń wokół niego między Bratysławską a Nila, tylko po to żeby zrobić pseudokorytarz dla służ ratunkowych i buspas dla nieistniejących linii autobusowych, a w rzeczywistości czyści i porządkuje rezerwę terenową pod wybudowanie tam 2x2 gdy mieszkańcy stracą czujność (niedoczekanie!). Tak samo ogromnym kretynizmem jest jak dla mnie budowanie kładki dla pieszych w poprzek trasy wolbromskiej między Opolską a Pachońskiego - mimo że jest to relatywnie króciutki odcinek, po obu końcach będą normalne skrzyżowania z przejściami dla pieszych, a pomiędzy nimi będzie przecież jeszcze przejście podziemne w ramach ulicy Nad Sudołem.

To jest naprawdę druga najbardziej spartaczona inwestycja ostatnich lat - ustępuje miejsca jedynie trasie łagiewnickiej.
kot_feliks pisze:Swoją drogą to nie mam pojęcia, gdzie te auta mają niby jechać dalej, skoro równocześnie ZIKiT wycina ruch KI z centrum i likwiduje tam miejsce postojowe. Co działowi w pokoju obok nie przeszkadza pakować 6 pasów w projekcie Prądnickiej.
Mogłyby w Mogilską, bo ta zasadniczo nie korkuje się prawie wcale. W APW na pewno nie ma sensu, chyba już szybciej ATW na południe jechać. Ja bym rzekł, że problem nadmiaru aut w Śródmieściu powinno się rozwiązywać przede wszystkim przez ograniczenia wjazdu wgłąb II Obwodnicy i limitację miejsc parkingowych. Natomiast czy niebudowanie nowych ulic to taka dobra strategia - no nie wiem. Czy się wybuduje nowe ulice czy nie, korki w szczycie i tak będą, ale są jeszcze przecież weekendy, wczesne poranki, późne wieczory, noce, a czasem nawet i międzyszczyt, kiedy samochodem się po Krakowie jeździ z sensowną średnią prędkością i nie ma się co czarować, że komunikacja miejska w tych porach będzie zawsze i w każdej relacji lepszą alternatywą.

Dla przykładu taka Opolska może i jest ściekiem, i przez sporą część dnia tonie w korku, ale jednak ja sobie nie wyobrażam sprawnego przemieszczania między Hutą a Bronowicami gdyby jej nie było. W szczycie owszem - szybciej bywa "4" przez Śródmieście, ale nocą można szybciutko przelecieć z jednego końca miasta na drugi.

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Ulica Miłosza

#11 Post autor: PiVoSH92 » 8 lis 2017, o 22:08

A tunel pod NK to dlaczego nie tak w sumie?

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Ulica Miłosza

#12 Post autor: kot_feliks » 8 lis 2017, o 22:24

PiVoSH92 pisze:A tunel pod NK to dlaczego nie tak w sumie?
A dokąd nim dojedziesz...? Do skrzyżowania z Krowoderską...?

Poza tym tunel - ok, auta idą na dół. Tyle, że w zamian na powierzchni powinno być więcej zieleni, miejsca dla pieszych etc. A tu masz:
- tunel, a do tego:
- jeszcze więcej pasów ruchu na powierzchni, niż obecnie :D
Cukier pisze:Skrzyżowanie przy Kleparzu też należy przeorganizować, choć na pewno nie z aż takim rozmachem. No i nie może być mowy o żadnym tunelu. Natomiast rozłożenie na dwa wylotu i wlotu Prądnickiej jest jak dla mnie całkiem sensownym pomysłem. Coś w stylu Placu Centralnego miałoby tam szansę się sprawdzić.
Problem w tym, że zamysł tego skrzyżowania by ZIKiT to:
- bezkolizyjny przejazd w ciągu ATW (dokąd nie wiem, bo potem wszystko stanie przy... Krowoderskiej :D);
- jak największa przepustowość wlotu Prądnickiej;
- jeszcze więcej pasów na powierzchni (no bo jeśli tunel w ciągu ATW, to w zamian na powierzchni w ciągu ATW... też trzeba dołożyć dodatkowe pasy ruchu :D :D :D

Rozłożenie Prądnickiej na dwa jest ok, ale pod warunkiem, że:
- wlot z Prądnickiej to nie będzie 5, czy 6 pasów ruchu, tylko normalna ulica;
- będzie tam sensowne połączenie rowerowe Prądnicka - Długa.

Generalnie założenie powinno być imho takie, że jeśli powstanie Miłosza, to dojazd z KG autem w kierunku śródmieścia (całego śródmieścia funkcjonalnego) powinien prowadzić właśnie Miłosza, natomiast poprzez Prądnicką powinien być na tyle utrudniony (uspokojenie ruchu, niewielka przepustowość dla KI etc.), aby ulica ta służyła przede wszystkim KMK i rowerom.

I w takim układzie Miłosza imho ma sens (swoją drogą, jeśli damy na bok TW, to jest to jedna z nielicznych _sensownych_ nowych inwestycji drogowych w tym mieście): auta -> Miłosza, KMK, rowery, okoliczni mieszkańcy -> Prądnicka.

Cały problem natomiast polega na tym, że projekt Prądnickiej to chodniczek przyklejony do 6 pasów ruchu... i jak największa PRZEPUSTOWOŚĆ :/
Cukier pisze:To jest naprawdę druga najbardziej spartaczona inwestycja ostatnich lat - ustępuje miejsca jedynie trasie łagiewnickiej.
Łagiewnicka imho (poza skrzyżowaniem z Zakopiańską i Witosa imho wcale nie jest taka zła. Auta w tunelu, zieleń i przestrzeń dla pieszych na powierzchni etc. Problem tu jest natomiast jeden: ta inwestycja jest chyba najmniej obecnie potrzebną inwestycją, a przez to, że auta pojadą pod ziemią, jest cholernie droga.

Imho najbardziej spartaczona inwestycja to tramwaj w Meissnera, spójrz na projekt choćby z audytu ;) Autostrada 2x2 z ekranami po obu stronach, wywalenie CAŁEJ zieleni, poszerzenie pasów zieleni pomiędzy jezdniami, w zamian chodniki niemalże przyklejone do jezdni, r. Młyńskie wielkości Grzegórzeckiego, skrzyżowanie w miejscu obecnego r. Barei z x pasami na wlotach (typu mamy ulicę 1x1, więc na wlocie dajemy 4 pasy ruchu) etc. :D
Cukier pisze:Mogłyby w Mogilską, bo ta zasadniczo nie korkuje się prawie wcale.
Muszę Cię zmartwić, ale ciągiem Mogilska -> JPII dało się autem przejechać w szczycie o wiele szybciej... przez przebudową. Był korek do Wieczystej i... w sumie tyle, stało się ok. 10 min, a potem jechało płynnie dalej. Natomiast przebudowa skrzyżowania z Lema i poprawa przepustowości wlotu od Mogilskiej wygenerowała na tyle duży ruch, że:
- korek do Stella zaczyna się ostatnio bardzo często w połowie parku AWF, a czasem nawet przy pętli Wieczysta. Z niecierpliwością czekam, aż odbije na skrzyżowanie z Lema;
- jadąc w Lema i dalej al. Pokoju masz korek od... Lema, do r. D308;
- w przeciwną stronę lądujesz na Olszy, na którą dojedziesz Opolską ;)
Natomiast jeśli nie chcesz dojeżdżać aż do skrzyżowania z Lema, to muszę Cię zmartwić... po drodze nie ma gdzie zaparkować :D

Poza tym po co kierować ruch z KG do NH przez Miłosza -> Lubomirskiego -> Mogilską, jak od tego jest III obwodnica w postaci Opolskiej...?

Swoją drogą z punktu widzenia osoby mieszkającej w okolicach Wieczystej, to po przebudowie Mogilskiej... autem jeździ się zdecydowanie gorzej :D Po prostu wygenerowano o wiele większy ruch od strony Mogilskiego, więc w kierunku NH jedzie się o wiele dłużej (teraz odbija skrzyżowanie ze Stella), w kierunku Olszy jedzie się o wiele dłużej (o wiele więcej aut z relacji Mogilska -> Meissnera), na Lema do Wieczystej można stać i 20 minut (priorytet dla tramwaju), a aby osiągnąć to wszystko... rozp... całą okolicę i up... przede wszystkim pieszych (do tramwaju idzie się w smrodzie spalin i czeka na światłach też x razy dłużej).
Cukier pisze:W APW na pewno nie ma sensu, chyba już szybciej ATW na południe jechać. Ja bym rzekł, że problem nadmiaru aut w Śródmieściu powinno się rozwiązywać przede wszystkim przez ograniczenia wjazdu wgłąb II Obwodnicy i limitację miejsc parkingowych. Natomiast czy niebudowanie nowych ulic to taka dobra strategia - no nie wiem. Czy się wybuduje nowe ulice czy nie, korki w szczycie i tak będą, ale są jeszcze przecież weekendy, wczesne poranki, późne wieczory, noce, a czasem nawet i międzyszczyt, kiedy samochodem się po Krakowie jeździ z sensowną średnią prędkością i nie ma się co czarować, że komunikacja miejska w tych porach będzie zawsze i w każdej relacji lepszą alternatywą.
Tak, tylko u nas się nie buduje ULIC, a TRASY. Korki w szczycie i tak będą, szkoda tylko, ze całą infrastrukturę dopasowuje się do tych korków, upieprzając pieszych i rozwalając całą urbanistykę. No chyba, że 2x2 otoczona ekranami akustycznymi, z 4-5 pasami na wlotach skrzyżowań + chodniczkiem 1,5m przyklejonym do jezdni to nowoczesne miasto. Wszystko w imię PRZEPUSTOWOŚCI w DANYM PUNKCIE, gdzie cały ruch staje 500m dalej na kolejnym skrzyżowaniu...
Cukier pisze:Dla przykładu taka Opolska może i jest ściekiem, i przez sporą część dnia tonie w korku, ale jednak ja sobie nie wyobrażam sprawnego przemieszczania między Hutą a Bronowicami gdyby jej nie było. W szczycie owszem - szybciej bywa "4" przez Śródmieście, ale nocą można szybciutko przelecieć z jednego końca miasta na drugi.
Ja sobie jak najbardziej wyobrażam: wystarczy wyrzucić tranzyt na POK i można przy okazji ucywilizować Mogilską.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Ulica Miłosza

#13 Post autor: kot_feliks » 8 lis 2017, o 22:36

Swoją drogą aby zobaczyć czego chcą ludzie, a co oferuje ZIKiT (i jakie jest podejście miasta), polecam casus biurowca ABB przy Mogilskim.

Kiedy budowano biurowiec (i inne w okolicy), miasto postanowiło wyjść naprzeciw potrzebom (w końcu te biurowce to kolejne kilka tysięcy nowych pracowników w tym miejscu).

Co zrobiło miasto:
- przebudowało r. Mogilskie tak, aby zawęzić chodnik po stronie hotelu Chopin i dobudować pas do skrętu w ulicę przy sądach (no bo biurowiec, więc trzeba poprawić dojazd autem :D). W końcu to kilka tysięcy pracowników, więc z założenia też olbrzymi ruch samochodowy :D

Co zrobiło ABB?
- doszło do wniosku, że aby dojechać do pracy autem, nie wystarczy nowa droga, ale to auto trzeba też gdzieś zaparkować. I skoro w biurowcu pracuje np. 1000 osób, a miejsc postojowych jest np. 200, to WIĘKSZOŚĆ i tak musi dostać się w inny sposób;
- dało do wyboru: bilet KMK podobno za free albo możliwość wynajmu miejsca postojowego;
- EFEKT? parking dzień w dzień jest częściowo pusty. Większość ludzi jeździ KMK/rowerem :D

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10877
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Ulica Miłosza

#14 Post autor: Cukier » 8 lis 2017, o 23:29

kot_feliks pisze:Generalnie założenie powinno być imho takie, że jeśli powstanie Miłosza, to dojazd z KG autem w kierunku śródmieścia (całego śródmieścia funkcjonalnego) powinien prowadzić właśnie Miłosza, natomiast poprzez Prądnicką powinien być na tyle utrudniony (uspokojenie ruchu, niewielka przepustowość dla KI etc.), aby ulica ta służyła przede wszystkim KMK i rowerom.

I w takim układzie Miłosza imho ma sens (swoją drogą, jeśli damy na bok TW, to jest to jedna z nielicznych _sensownych_ nowych inwestycji drogowych w tym mieście): auta -> Miłosza, KMK, rowery, okoliczni mieszkańcy -> Prądnicka.
Ogólnie miałoby to spory sens, natomiast trzeba tu zauważyć, że Prądnicka to taki sam dojazd do II Obwodnicy jak i Miłosza. Tylko że Miłosza do wschodniej części a Prądnicka do zachodniej. No i dwie istotne kwestie:
- Nowy Kleparz to też Wrocławska, a to spory obszar którego Miłosza w żaden sposób nie odciąży
- dla jakich linii autobusowych taka Prądnicka byłaby przydatna?

Zakładając że korek z Prądnickiej przeniesie się na Miłosza (marchewką bądź kijem), to jednak drożny odcinek będzie jedynie Nowy Kleparz - Szpital Narutowicza. Gdziekolwiek by ewentualnej nowej linii na północ nie wpakować to wpadnie w korki. Chyba że przez ten wymyślny PAT w miejscu obecnego zielonego torowiska i dalej wolbromką. Tyle że to straszny dubel tramwaju.

Jak dla mnie byłoby istotne żeby torowisko tramwajowe między Kamienną a Długą przenieść z powrotem na wyspę i wybudować łącznik do Placu Inwalidów. I to już w sporej mierze poprawi połączenie szeroko pojętej dzielnicy IV z dzielnicą V, które obecnie jest bardzo słabe. Z Czarnowiejskiej w rejon Krowodrzy Górki najszybciej jest jechać byle czym na Kleparz, potupać na Dworzec Towarowy i resztę pokonać tramwajem. Jedynie w egzotycznych porach "164" można uznać za sensowną alternatywę, choć stanie w korkach przez kilka cykli świateł by skręcić przy Kleparzu to słabe rozwiązanie. Choć i tak niewątpliwie lepsze niż jazda czymkolwiek przez Łobzów. Jazda we wspomnianej relacji "194" może być nawet dwukrotnie dłuższa.
kot_feliks pisze:- będzie tam sensowne połączenie rowerowe Prądnicka - Długa.
Byłoby to wskazane, choć idąc za ciosem powinna powstać sensowna infrastruktura rowerowa wzdłuż Prądnickiej i Dra Twardego, bo wpuszczenie rowerów na chodnik z pewnością taką infrastrukturą nie jest.
kot_feliks pisze:Łagiewnicka imho (poza skrzyżowaniem z Zakopiańską i Witosa imho wcale nie jest taka zła. Auta w tunelu, zieleń i przestrzeń dla pieszych na powierzchni etc. Problem tu jest natomiast jeden: ta inwestycja jest chyba najmniej obecnie potrzebną inwestycją, a przez to, że auta pojadą pod ziemią, jest cholernie droga.
Patrzyłem na całokształt bo jednak dla mnie najistotniejszy jest wskaźnik kosztu inwestycji w przeliczeniu na korzyści jakie przyniesie.
kot_feliks pisze:Imho najbardziej spartaczona inwestycja to tramwaj w Meissnera, spójrz na projekt choćby z audytu
Tutaj spartaczona jest sama idea, bo linia tramwajowa tamtędy nie ma sensu.
kot_feliks pisze:r. Młyńskie wielkości Grzegórzeckiego
Rondo Młyńskie to w moim odczuciu jedno z najgorzej funkcjonujących rond w Krakowie. Może to kwestia tego że jest takie małe, ale myślę że wyłączenie tam sygnalizacji i wymalowanie układu turbinowego zmieniłoby wiele - wszakże rondo Hipokratesa wcale specjalnie większe nie jest (o 3,5m w średnicy) a działa o niebo lepiej.
kot_feliks pisze:Natomiast przebudowa skrzyżowania z Lema i poprawa przepustowości wlotu od Mogilskiej wygenerowała na tyle duży ruch, że:
- korek do Stella zaczyna się ostatnio bardzo często w połowie parku AWF, a czasem nawet przy pętli Wieczysta. Z niecierpliwością czekam, aż odbije na skrzyżowanie z Lema;
Chyba to po prostu kwestia tego, że wąskie gardło przeniosło się z Wieczystej kawałek dalej na Stella. I to prawda, lewoskręt z Jana Pawła II w Stella korkuje się dość mocno i wcześniej problemu na taką skalę na pewno nie było. Natomiast do samej Wieczystej od Mogilskiego można dojechać bez trudu.

Swoją drogą identyczne rozwiązanie jakie istniało przy Wieczystej przed przebudową było również na os. Kolorowym i przy Placu Centralnym. I wówczas czasem był korek do Kolorowego ale osobiście nie pamiętam by sięgał on R. Czyżyńskiego, zaś obecnie standardem się stał korek do Placu Centralnego który czasem i właśnie R. Czyżyńskiego sięga.
kot_feliks pisze:Tak, tylko u nas się nie buduje ULIC, a TRASY. Korki w szczycie i tak będą, szkoda tylko, ze całą infrastrukturę dopasowuje się do tych korków, upieprzając pieszych i rozwalając całą urbanistykę. No chyba, że 2x2 otoczona ekranami akustycznymi, z 4-5 pasami na wlotach skrzyżowań + chodniczkiem 1,5m przyklejonym do jezdni to nowoczesne miasto. Wszystko w imię PRZEPUSTOWOŚCI w DANYM PUNKCIE, gdzie cały ruch staje 500m dalej na kolejnym skrzyżowaniu...
Z tym się nie sposób nie zgodzić...
kot_feliks pisze:Ja sobie jak najbardziej wyobrażam: wystarczy wyrzucić tranzyt na POK i można przy okazji ucywilizować Mogilską.
Mnie chodziło o sytuację obecną. Osobiście po stokroć bym wolał kompletną POK, bo tam nie dość że dałoby się jechać szybciej, to jeszcze nie trzeba byłoby się stresować czy gdzieś nie stoją smutni panowie z suszarką. No i po wybudowaniu POK nie wyobrażam sobie zachowania Opolskiej w obecnym kształcie, choć oczywiście estakad już niestety raczej nie zburzymy. Ale tak rozbudowaną arterię by się wręcz prosiło przerobić na korytarz BRT o podwyższonym stopniu separacji od pozostałego ruchu, czyli najlepiej właśnie środkiem i przez estakady.
kot_feliks pisze:W końcu to kilka tysięcy pracowników, więc z założenia też olbrzymi ruch samochodowy
Mnie wnerwia to, że przy każdej niemalże inwestycji budowlanej zakłada się na wstępie, że wszyscy będą tam docierać samochodami, a gdy potem trzeba to skonfrontować z bolesną rzeczywistością, że tak nie jest i tak się nie da, to zostaje nierozwiązywalny problem doprowadzenia komunikacji zbiorowej bo każdy skrawek terenu został zabudowany, albo wybudowano tak rozdmuchane arterie że nie ma jak tam wcisnąć skrzyżowań. Podręcznikowo wręcz schrzaniona obsługa komunikacyjna AVII, gdzie wnętrze osiedla nie ma dostępu do żadnej komunikacji publicznej i nie będzie mieć bo już nie ma którędy. I wcale nie lepsza zabudowa w rejonie IKEI, gdzie połączenie przystanku Conrada i Galerii Bronowice to mało śmieszny żart, zaś kawałek dalej wielkie osiedle przy Chełmońskiego, z którego nie da się wyjechać na wschód miasta w inny sposób niż przez ROK bądź przeciskanie się do Łokietka.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 548
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Ulica Miłosza

#15 Post autor: obserwator » 8 lis 2017, o 23:40

Ja może wrócę do komunikacji miejskiej bo to chyba główna tematyka tego forum. Jakie linie autobusowe widzielibyście na tej ulicy? Byłby na niej zlokalizowany jakiś nowy przystanek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”