Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 gru 2018, o 07:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 471 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2017, o 14:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10442
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Locutus napisał(a):
A, bo rozumiem, że zmniejszenie ilości siedzonek automatycznie zwiększa częstotliwość kursowania pojazdów... Z tych wyjętych siedzonek robi się całkiem nowego, drugiego N8S-NF, dzięki czemu linia może pojechać dwa razy częściej?

Nie, z tych wyjętych siedzonek robi się miejsce do stania, więc można wsiąść i dojechać gdzie się chce. A częstotliwość kursowania nie zawsze da się zwiększać, wiesz doskonale że wiele ciągów jest już na granicy Dnia Pieszego Pasażera.

Locutus napisał(a):
Ideałem w rozplanowaniu wnętrza są dla mnie skunksy... Dużo miejsc siedzących, co daje nadzieję, że nawet jak będzie tłok, to i tak po kilku przystankach uda się posadzić zadek...

Jak czasem stoję na Dworcu Głównym i czekam na "4" żeby podjechać na Urzędniczą i akurat podjedzie "14" to niemal zawsze moja pierwsza myśl jak zobaczę tego skunksa do***anego po sam dach, to "nie, pier**lę, czekam na czwórkę".

Skuksy to są spoko na linie o niskich potokach pasażerskich. Na taką "5", "6", "11" czy "23" w sam raz. Ale na każdą inną linię są beznadziejne, bo nawet nie ma w nich gdzie stać, jeśli już jakimś cudem uda się przepchnąć przez ten sztuczny tłok w drzwiach. Skunksy byłyby fajnymi uniwersalnymi tramwajami gdyby z nich wywalić ten durny fotel spomiędzy drzwi a po drugiej stronie zrobić tylko jeden rząd foteli.

Fajnie rozplanowane wnętrze ma właśnie Nevelo, bo przy każdych drzwiach ma rzeźnię a między drzwiami zamiast jednego fotela są dwa rozkładane. Szkoda tylko w tym wagonie tych durnych ścinek pudła w dolnej części oraz mniejszej liczby siedzeń nad wózkami. Choć z drugiej strony dzięki temu są tam fajne miejsca na bagaż, którego można sobie pilnować siedząc, co jest istotnym plusem względem pes czy U18 z "łóżkiem".

tomta1 napisał(a):
Idealny jest układ 2+1 – jest sporo miejsc siedzących, ale i jest dostatecznie szerokie przejście, ażeby też było sporo miejsc stojących.

Nierealne w pojazdach niskopodłogowych. Dlatego w nich właśnie powinno się realizować takie coś, że przy drzwiach jak najwięcej miejsc stojących, zaś nad wózkami jak najwięcej siedzących.

tomta1 napisał(a):
No i należy pamiętać o rzeźni, przynajmniej vis-à-vis drugich drzwi, choć pomysł z podwójną rzeźnią na wzór najnowszych hybryd jest wart zastanowienia.

No właśnie w hybrydach jest ciekawe to że z przodu jest bardzo fajny duży przedział dla stojących, z kolei z tyłu jest w zasadzie tylko przedział dla siedzących bo wydostanie się z przegubu do trzecich drzwi już niestety graniczy z cudem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2017, o 16:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6458
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Wiem, że z punktu widzenia kompromisu pomiędzy pojemnością a komfortem 2+1 wygląda najsensowniej, ale tak czy siak, zupełnie subiektywnie naprawdę cenię sobie skunksy - bo w nich, nawet jak jest spory tłok, można w zasadzie mieć pewność, że po kilku przystankach i tak się uda wyrwać miejsce siedzące... Wolę przejechać trzy przystanki na glonojada a resztę trasy na siedząco, niż całą trasę na stojąco przy umiarkowanym zatłoczeniu ogólnym...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2017, o 17:40 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10442
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Locutus napisał(a):
Wolę przejechać trzy przystanki na glonojada a resztę trasy na siedząco, niż całą trasę na stojąco przy umiarkowanym zatłoczeniu ogólnym...

Ja z kolei wolę przejechać całą trasę w wygodnym miejscu stojącym niż nawet myśleć o jeździe przyklejonym do szyby / drzwi / innego pasażera. Dlatego po pierwszej nie najlepszej ocenie z czasem naprawdę zacząłem doceniać te stojaki rowerowe w PESAch, gdzie można sobie wejść i nawet zasnąć a w razie gwałtownego hamowania daleko się nie poleci i krzywdy nie zrobi sobie ani innym. Ewentualnie przeguby, tam też można sobie stanąć i objąć rurkę i jechać w podobnych warunkach. To nawet ciekawsze opcja bo zapewnia budzenie na ostrzejszych łukach - jadąc na ciąg bronowicki można sobie "zamówić" budzenie na Dunajewskiego / pod Bagatelą :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 18:56 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 21 cze 2013, o 16:08
Posty: 714
Lokalizacja: Kraków
W TR jest już #HK456. To ostatni N8S, który będzie modernizowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2017, o 12:47 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 21 cze 2013, o 16:08
Posty: 714
Lokalizacja: Kraków
Wagon HK456 już zmodernizowany, wkrótce pojawi się w ruchu liniowym. Jak wspominałem wcześniej miał to być ostatni modernizowany N8S. Okazuje się jednak, że MPK rozważa remont pozostałych N8S.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2017, o 13:32 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1285
Lokalizacja: Kraków
Tylko dlaczego ciągle mają po modernizacji takie długie przestoje. Obecnie od kilku tygodni wagony HK451 i HK452 się nie pojawiają. Wagon HK454 bardzo rzadko kursuje na 5-ce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2017, o 13:45 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2935
Lokalizacja: zawsze Kraków
A TR przerobi te remonty, w końcu ma dużo GT8S do modernizacji, a jeszcze MPK planuje zakup następnych?

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2017, o 19:43 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 289
Czy jest szansa, że od stycznia będzie więcej N8S/N8C w ruchu, bo obecnie jeździ ich 6, maksymalnie 7 a jest ich 12 sztuk, więc zastanawia mnie dlaczego nie jeździ ich np. 9/10 w dzień powszedni?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2017, o 21:21 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1285
Lokalizacja: Kraków
Przeważnie w DP jest 4-5 piątek N8C tych po modernizacji i 3 dwójki od HK457-462. Być może marszrutyzacja spowoduje wyjazd 9-10 wagonów dziennie. Obecnie nie było takiej potrzeby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 18:21 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 1885
Lokalizacja: kraków
Kitek napisał(a):
Czy jest szansa, że od stycznia będzie więcej N8S/N8C w ruchu, bo obecnie jeździ ich 6, maksymalnie 7 a jest ich 12 sztuk, więc zastanawia mnie dlaczego nie jeździ ich np. 9/10 w dzień powszedni?

Bo niestety padają jak muchy. Są zresztą poważne problemy z ich uruchamianiem. Wątpię aby nastąpiły kiedykolwiek czasy, że będzie w ruchu jednocześnie 9-10 sztuk. Może zastanówcie się dlaczego pozbyto się ich z zajezdni na Brożka? :wow:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 21:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2935
Lokalizacja: zawsze Kraków
Padają te po remoncie czy te #457-461?
Jak te pierwsze to chyba nie będą dawać kasy na dalsze przeróbki.

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2018, o 20:23 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 2 lis 2017, o 15:11
Posty: 299
Lokalizacja: Rondo Piastowskie
Panowie - co się dzieje z większością N8C - na trasy wyjeżdżają codziennie tylko 2 (pomijając HK462) mianowicie- HK451 i HK456.
Od miesiąca nie widzę reszty floty bowiem zniknęły tak nagle.
Jeśli ktoś ma info to pisaś :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2018, o 09:02 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 414
Może po prostu stoją przez wakacje na zajezdni, żeby się pasażerowie nie przyzwyczaili do niskiej podłogi? :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 16:18 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 2 lis 2017, o 15:11
Posty: 299
Lokalizacja: Rondo Piastowskie
Ktoś coś wie na temat HK452 i HK453? Bowiem nie wyjeżdżają od dłuższego czasu (od początku wakacji?)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 18:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 1885
Lokalizacja: kraków
Poważne awarie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 471 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL