Słuszna uwaga. Właściwie czemu MPK tak nie robi?lukaszpdg pisze:Lepiej by było dać do autobusów, które nie mają biletomatów, a nie w doczepie.
Lohner/SGP E1+c3
Moderator: Moderatorzy
Lohner/SGP E1+c3
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lohner/SGP E1+c3
Może dlatego, że plany są takie, iż najstarsze SU12 nieposiadające biletomatów pojeżdżą jeszcze koło 2 lat, a c3 5-7 lat.Kaszmir pisze:Słuszna uwaga. Właściwie czemu MPK tak nie robi?lukaszpdg pisze:Lepiej by było dać do autobusów, które nie mają biletomatów, a nie w doczepie.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Lohner/SGP E1+c3
Dwa lata to kawał czasu, przez który część pasażerów wciąż nie będzie miała wozów z automatem, podczas gdy inni będą mieć dwa na pojazd.Mistrzejowiczanin pisze:Może dlatego, że plany są takie, iż najstarsze SU12 nieposiadające biletomatów pojeżdżą jeszcze koło 2 lat, a c3 5-7 lat.
Lohner/SGP E1+c3
Fakt. Lepiej żeby ktoś kupił bilet w dwóch wagonach 22 czy 52, natomiast osoba jadąca z wiochy takiej możliwości nie miała tylko jest zmuszona do zakupu jednego rodzaju biletu u kierowcy
Ot taka zachęta dla mieszkańców aglomeracji...


"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
Więc o co ci chodzi?"
Lohner/SGP E1+c3
Ile solówek jeszcze nie ma automatów?
- Pierwsza seria bieńczyckich Solarisów, druga i trzecia chyba też, w IV wiem że zakładali ale nie jestem pewien czy we wszystkich
- Gnioty, Omnie i CLLki - na wymarciu
- Verczedesy i stare Sancity/Libero
- krótkie Citaro (?)
Począwszy od V dostawy SU12 w 2012 roku już wszystkie autobusy mają automaty.
- Pierwsza seria bieńczyckich Solarisów, druga i trzecia chyba też, w IV wiem że zakładali ale nie jestem pewien czy we wszystkich
- Gnioty, Omnie i CLLki - na wymarciu
- Verczedesy i stare Sancity/Libero
- krótkie Citaro (?)
Począwszy od V dostawy SU12 w 2012 roku już wszystkie autobusy mają automaty.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6411
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
Lohner/SGP E1+c3
Pozostałe gnioty i krótkie Citaro mają automaty. Tak samo wszystkie Urbina od #BU851 w górę.


Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lohner/SGP E1+c3
Dwa na pojazd? Jakbym miał się czepić to stwierdziłbym, że to nic nowego, bo przecież taka sytuacja jest już bodajże w NGT8 i w Krakowiakach, a pociąg E1+c3 z tego co wiem ma podobną długość co NGT8, a jest jeszcze do tego dwuprzestrzenny. A inna sprawa jest taka ile potencjalnie osób może skorzystać z automatu w c3, a ile w takim SU12 II, zwłaszcza, jak po tych dostawach SU12 IV, SU18 IV oraz SU12/18 IV Electric, najstarsze Solarisy zostały zmarginalizowanie do takich podrzędnych linii i aglomeracyjnych.Kaszmir pisze:Dwa lata to kawał czasu, przez który część pasażerów wciąż nie będzie miała wozów z automatem, podczas gdy inni będą mieć dwa na pojazd.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Lohner/SGP E1+c3
W c3 być może więcej, tyle, że każda z tych osób może również wsiąść do pierwszego wagonu i tam bez problemu kupić bilet...Mistrzejowiczanin pisze:A inna sprawa jest taka ile potencjalnie osób może skorzystać z automatu w c3, a ile w takim SU12 II,[...]
I właśnie to przede wszystkim przemawia za tym, aby były tam automaty. Tzn. te autobusy jeżdżą tam, gdzie zazwyczaj jest największy problem z zakupem biletów.Mistrzejowiczanin pisze:[...]zwłaszcza, jak po tych dostawach SU12 IV, SU18 IV oraz SU12/18 IV Electric, najstarsze Solarisy zostały zmarginalizowanie do takich podrzędnych linii i aglomeracyjnych.
Lohner/SGP E1+c3
Co innego kupować nowy wagon od razu z zainstalowanymi automatami, a co innego fizycznie je przenosić ze starych pojazdów i świadomie decydować o kierowaniu ich tu a nie gdzie indziej.Mistrzejowiczanin pisze:Jakbym miał się czepić to stwierdziłbym, że to nic nowego, bo przecież taka sytuacja jest już bodajże w NGT8 i w Krakowiakach
Lohner/SGP E1+c3
Wagony c3 nie pojeżdżą tyłu lat.Mistrzejowiczanin pisze: Może dlatego, że plany są takie, iż najstarsze SU12 nieposiadające biletomatów pojeżdżą jeszcze koło 2 lat, a c3 5-7 lat.


A nasze akwaria (najgorsze złomy) wiecznie żywe i też mają przechodzić remonty.

Świat staje na głowie.

- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lohner/SGP E1+c3
Tak, tyle, że na aglomeracyjnych dokładnie takie same bilety dla stref I+II można kupić u kierowcy nie przepłacając.kot_feliks pisze:I właśnie to przede wszystkim przemawia za tym, aby były tam automaty. Tzn. te autobusy jeżdżą tam, gdzie zazwyczaj jest największy problem z zakupem biletów.
Jaka różnica?Kaszmir pisze:Co innego kupować nowy wagon od razu z zainstalowanymi automatami, a co innego fizycznie je przenosić ze starych pojazdów i świadomie decydować o kierowaniu ich tu a nie gdzie indziej.
Co proszę? Ja słyszałem, że GT8SU mają zastąpić w pierwszej kolejności 105Na, po to by dalej zastępować E1+c3. Tak samo nowe wspaniałe tramwaje 2016N Krakowiak II mają już zastępować E1+c3. Czy może jestem już 100 lat za murzynami z informacjami?kucyk pisze:Wagony c3 nie pojeżdżą tyłu lat.Ponoć MPK już zakupiło 30 sztuk GT8SU za korzystną cenę i będą sukcesywnie sprowadzane do Krakowa do TR gdzie od zaraz mają przechodzić kapitalne remonty ze wstawieniem niskiego członu i kasacją składów E1-c3 które już nie spełniają jakichś tam norm.
![]()
A nasze akwaria (najgorsze złomy) wiecznie żywe i też mają przechodzić remonty.![]()
Świat staje na głowie.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Lohner/SGP E1+c3
Nie takie same, a jedynie godzinny. Co dla wielu pasażerów nie jest najkorzystniejszą opcją, a niektórzy są wręcz pyskaci i debatują z kierowcą, że oni nie chcą godzinnego tylko 20 minutowy, inaczej domagają się prawa do przejazdu za darmo.Mistrzejowiczanin pisze:Tak, tyle, że na aglomeracyjnych dokładnie takie same bilety dla stref I+II można kupić u kierowcy nie przepłacając.
Poza tym kierowca jest od prowadzenia pojazdu w sposób bezpieczny i zgodny z rozkładem jazdy a nie od robienia za kiosk. Zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów jest szalenie irytujące co przystanek stać kilkadziesiąt sekund bo ktoś chce kupić bilet.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lohner/SGP E1+c3
Ich sprawa, że są pyskaci, jednakże większość pasażerów z aglomeracji, jeżeli nie jedzie do kościoła na mszę w niedzielę z Pielgrzymowic do Starych Więcławic, to jedzie do Krakowa, a na taką podróż godzinny jest wręcz idealny i najwięcej ich schodzi.Cukier pisze:Nie takie same, a jedynie godzinny. Co dla wielu pasażerów nie jest najkorzystniejszą opcją, a niektórzy są wręcz pyskaci i debatują z kierowcą, że oni nie chcą godzinnego tylko 20 minutowy, inaczej domagają się prawa do przejazdu za darmo.
To prawda, lecz jeszcze nigdy nie widziałem czegoś takiego, że co przystanek ktoś chciałby kupić bilet. To są sytuacje sporadyczne co kilka przystanków i przy sprawnej sprzedaży nie urywa czasu rozkładowego.Cukier pisze:Poza tym kierowca jest od prowadzenia pojazdu w sposób bezpieczny i zgodny z rozkładem jazdy a nie od robienia za kiosk. Zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów jest szalenie irytujące co przystanek stać kilkadziesiąt sekund bo ktoś chce kupić bilet.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Lohner/SGP E1+c3
Eee, ale przecież bilety CZASOWE w strefie aglo są tylko w wersji 60 i 90 minut za 5/6zł (plus jednorazowy za 4zł). Bilety 20 i 40 minutowe to wersje wyłącznie miejskie - więc pasażer spoza Krakowa może sobie pyskować i debatować ile chce.Cukier pisze:Nie takie same, a jedynie godzinny. Co dla wielu pasażerów nie jest najkorzystniejszą opcją, a niektórzy są wręcz pyskaci i debatują z kierowcą, że oni nie chcą godzinnego tylko 20 minutowy, inaczej domagają się prawa do przejazdu za darmo.Mistrzejowiczanin pisze:Tak, tyle, że na aglomeracyjnych dokładnie takie same bilety dla stref I+II można kupić u kierowcy nie przepłacając.

-
- Inspektor
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 wrz 2009, o 11:37
- Lokalizacja: Kraków
Lohner/SGP E1+c3
To widzę że już niedługo osiągniemy poziom Ukrainy, zamiast kupować nowe tramwaje ściągamy złom niemiecki..Ponoć MPK już zakupiło 30 sztuk GT8SU za korzystną cenę i będą sukcesywnie sprowadzane do Krakowa