Düwag GT8S, GT8C, GT8N

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

krakus
Kierownik
Posty: 788
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

GT8S, GT8C

#646 Post autor: krakus » 28 lut 2017, o 18:32

Tylko Autosan dostarczy niskie człony do modernizowanych GT8S.

http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... -ofert.doc

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

GT8S, GT8C

#647 Post autor: Łukasz » 21 mar 2017, o 19:52

Dostawa zabudowy do jednego wagonu tramwajowego N8 i do czterech wagonów tramwajowych GT8S
http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... dnego.html

krakus
Kierownik
Posty: 788
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

GT8S, GT8C

#648 Post autor: krakus » 26 kwie 2017, o 19:14

Kolejnym modernizowanym GT8S będzie #RF328.

Adrian
Inspektor
Posty: 361
Rejestracja: 28 lut 2017, o 16:58

GT8S, GT8C

#649 Post autor: Adrian » 26 kwie 2017, o 19:50

Wymiana mordki, wstawienie członu niskopodłogowego i dołożenie klimy jak w 323? Ile taka modernizacja trwa?

krakus
Kierownik
Posty: 788
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

GT8S, GT8C

#650 Post autor: krakus » 26 kwie 2017, o 20:01

Adrian pisze:Wymiana mordki, wstawienie członu niskopodłogowego i dołożenie klimy jak w 323? Ile taka modernizacja trwa?
Zakres prac podobny jak w RF323 włącznie z wymianą mordek. Modernizacja około 5-6 miesięcy. To pierwszy wagon z czterech przewidzianych na bieżący rok.
MPK planuje w ciągu najbliższych 5 lat zmodernizować pozostałe GT8S.

maszynista
Inspektor
Posty: 358
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 11:37
Lokalizacja: Kraków

GT8S, GT8C

#651 Post autor: maszynista » 26 kwie 2017, o 22:13

Dziwne natomiast jest to że po modernizacji spada komfort jazdy tym modelem, bardziej się to tłucze, w dziwne wibracje wpada ....

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

GT8S, GT8C

#652 Post autor: Mistrzejowiczanin » 26 kwie 2017, o 22:27

krakus pisze:MPK planuje w ciągu najbliższych 5 lat zmodernizować pozostałe GT8S.
Wszystkie? To dobrze, ale myślę, że trochę za późno się za te modernizacje zabrali. Jak będą już zmodernizowane wszystkie sztuki do 2022, to ciekawe jak długo będą je trzymać na stanie. Do 2030? 2035? 2040? Ostrożnie, bo gdyby się sprawdził ten trzeci wariant, to wówczas miałyby już fabrycznie prawie 70 lat!
maszynista pisze:Dziwne natomiast jest to że po modernizacji spada komfort jazdy tym modelem, bardziej się to tłucze, w dziwne wibracje wpada ....
Ja tam osobiście uważam, że po modernizacji jest lepiej pod każdym względem i żadnego stukania i trzęsienia większego niż przed modernizacją nie odczuwam. Powiedziałbym, że pod tym względem jest nawet lepiej.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

GT8S, GT8C

#653 Post autor: Cukier » 26 kwie 2017, o 22:40

maszynista pisze:Dziwne natomiast jest to że po modernizacji spada komfort jazdy tym modelem, bardziej się to tłucze, w dziwne wibracje wpada ....
Pewnie to przez to że rozbiera się coś co współpracowało ze sobą przez kilkadziesiąt lat i wstawia się między dwa zużyte człony jeden nowy, niedotarty.

Adrian
Inspektor
Posty: 361
Rejestracja: 28 lut 2017, o 16:58

GT8S, GT8C

#654 Post autor: Adrian » 27 kwie 2017, o 13:40

Jeśli GT8S ma chodzić kilka lat, to nie lepiej byłoby zrobić coś na wzór Protrama i wydłużyć je? Dopóki nie wywalą tych "przedziałów siedzeniowych" w środku, to taka modernizacja nie ma sensu...

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

GT8S, GT8C

#655 Post autor: kot_feliks » 27 kwie 2017, o 13:50

Jasne, że lepiej, ale dla MPK lepiej więcej wozów, ale krótszych, a "nic nie mogę ZIKiT" raczej tego nie zmieni :/

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7644
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

GT8S, GT8C

#656 Post autor: Locutus » 27 kwie 2017, o 18:00

@ Adrian - znaczy jak Ty to sobie z technicznego punktu widzenia wyobrażasz? Zrobić modernizację jak obecna, a do tego odpiłować po jednej ścianie czołowej każdego wagonu i pomiędzy dwoma wagonami zawiesić jeszcze człon niskopodłogowy (à la ten z Protrama)? Przecież to z sześćdziesiąt metrów by miało, na przystankach by się nie mieściło...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

mario
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
Lokalizacja: Skawina

GT8S, GT8C

#657 Post autor: mario » 27 kwie 2017, o 18:34

Można by (chyba) wstawić dwa niskie człony z nowym wózkiem Jacobsa. Pytanie tylko czy z ekonomicznego punktu widzenia ma to sens.

m.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

GT8S, GT8C

#658 Post autor: Cukier » 27 kwie 2017, o 19:26

W GT8 trzeba przede wszystkim wstawić piąte drzwi i zwęzić za szerokie fotele. Bez tego te wagony będą bezużyteczne na 80% linii.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

GT8S, GT8C

#659 Post autor: Mistrzejowiczanin » 27 kwie 2017, o 20:45

mario pisze:Można by (chyba) wstawić dwa niskie człony z nowym wózkiem Jacobsa. Pytanie tylko czy z ekonomicznego punktu widzenia ma to sens.

m.
Można i tak. Byłoby to nawet ciekawe, a i wagony bardziej sprawdziłyby się w Krakowskiej sieci tramwajowej.
Cukier pisze:zwęzić za szerokie fotele.
Wygodne, szerokie siedzenia, które sprawiają, że każdy z siedzących pasażerów ma swoją określoną przestrzeń? Właśnie za takie fotele lubię te wagony i nie chciałbym, aby się ich pozbyto.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

GT8S, GT8C

#660 Post autor: Kaszmir » 27 kwie 2017, o 21:45

Cukier pisze:W GT8 trzeba przede wszystkim wstawić piąte drzwi i zwęzić za szerokie fotele. Bez tego te wagony będą bezużyteczne na 80% linii.
A nie wystarczy, że są przydatne na pozostałych 20%? Zresztą wg mnie jest sporo linii na które się nadają (uwzględniając wersję niskowejściową) - "2", "5", "6", "7", "11", "12", "16", "21", "23" plus potencjalnie nocne "62", "64", "69" po zainstalowaniu monitoringu. Nie powiedziałbym, że jest to tylko 1/5 krakowskich linii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”