Rondo Kocmyrzowskie
Moderator: Moderatorzy
-
- Dyrektor
- Posty: 1483
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Ale łatwiej jest chyba wgrać w elektronikę trasę nowej linii (potem się ją co najwyżej wykasuje) niż modyfikować przebieg dwóch i to dwa razy.
Przystanki na Czyżyńskim są przecież przelotowe i IMO należałoby dążyć do ograniczania zbędnych postojów.
Przystanki na Czyżyńskim są przecież przelotowe i IMO należałoby dążyć do ograniczania zbędnych postojów.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")
("Zakazana magia")
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
A teraz nie modyfikujesz przebiegu dwóch linii... 5 i 14..? 
Jasne, że łatwiej byłoby zrobić 7x, tylko, że komunikacja chyba powinna być dla pasażera, a nie pasażerowie dla mpk...

Jasne, że łatwiej byłoby zrobić 7x, tylko, że komunikacja chyba powinna być dla pasażera, a nie pasażerowie dla mpk...
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
tomta1 pisze:W sumie ten weekend to byłby bardzo fajny moment na eksperymentowanie z takim układem. Jedyne co to trzeba by zrezygnować z tablic z trasą wewnątrz tramwajów.
Blach i tak pewnie nie będzie, bo raczej szkoda tracić pieniądze i czas na wydrukowanie i klejenie kilkunastu tablic z nową listą przystanków, które zaraz trzeba byłoby wywalić. Tak jak Kot napisał - są wyświetlacze z listą przystanków i pewnie tylko tam wgrają trasę objazdową + nr linii w negatywie.kot_feliks pisze:A dużym problemem byłaby zmiana tej jednej/dwóch tablic w środku na Czyżyńskim...?Ew. faktycznie zrezygnować ze zwykłych blach na te dwa dni, większość taboru ma elektroniczne choinki.
Co do propozycji "przebieranek" pomiędzy 5 i 14 - nie robi się takich rzeczy w środku trasy na jednym z większych węzłów przesiadkowych. Rano czy wieczorem jak będzie kilku ludzi na pokładzie - to ok, może nie byłoby dużego problemu przejść przez wagon i pozmieniać blachy. Ale co w środku dnia (np. sobota 13-14), jak wóz będzie dość zapełniony - motorniczy będzie się przeciskał między pasażerami, wypraszał z miejsc siedzących (bo w takim NGT6 blachy są wysoko nad siedzeniami)? A z tyłu na środku ronda jakiś inny tramwaj (4, 9, 10 czy 52) będzie musiał stać i czekać, aż motorniczy pozamienia tablice i opuści peron.
Zamiany owszem można praktykować - ale na pętlach (tak jak 11/23 na Makach).
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
No właśnie nie szkoda "tracić czasu i pieniędzy", bo dobra informacja pasażerska jest przydatna przede wszystkim w trakcie zmian wynikających z remontów etc., kiedy linie nie jeżdżą swoimi trasami. Po prostu ułatwia pasażerom zapoznanie się z tymi zmianami... I nie mówię, żeby wyklejać z uporem maniaka tradycyjne choinki (choć w przypadku dłuższych zmian nadal nie rozumiem, w czym tkwi problem zrobienia "żółtej" choinki zamiast listy ulic, skoro to i tak robi się na komputerze i zleca drukarni...), ale aby wykorzystać jak najbardziej SIP w pojazdach, tj. co najmniej:suchy pisze:Blach i tak pewnie nie będzie, bo raczej szkoda tracić pieniądze i czas na wydrukowanie i klejenie kilkunastu tablic z nową listą przystanków, które zaraz trzeba byłoby wywalić. Tak jak Kot napisał - są wyświetlacze z listą przystanków i pewnie tylko tam wgrają trasę objazdową + nr linii w negatywie.
- zmodyfikowana trasa na choince elektronicznej, najlepiej nawet z zaznaczeniem zmienionego odcinka + krótką informacją o zmianach;
- zapowiedź głosowa o zmianach + możliwości przesiadki na linię zastępczą w punkcie, gdzie zmienia się trasa etc.
Przykładowo, dla takiego 52 mogłoby to wyglądać tak:
- normalna choinka jak w Mobilisie, z zaznaczoną na żółto trasą od r. Czyżyńskiego + krótką informacją o zmianie trasy;
- informacja głosowa przed dojazdem do czyżyńskiego: "Szanowni pasażerowie, w związku z remontem r. Kocmyrzowskiego tramwaj nie kursuje przez x, y, z, jedzie objazdową trasą do a, b, c. W celu dojazdu do x, y, z, prosimy skorzystać z zastępczej linii autobusowej numer 7xx odjeżdżającej z przystanku def.";
- po wyjściu z tramwaju, na przystanku informacja (np. w postaci strzałki z numerem linii zastępczej), jak trafić na przystanek 7xx.
No patrz, w wielu miastach w Niemczech robi się takie przebieranki na węzłach przesiadkowych typu nasz dworzec głównysuchy pisze:Co do propozycji "przebieranek" pomiędzy 5 i 14 - nie robi się takich rzeczy w środku trasy na jednym z większych węzłów przesiadkowych.

Przecież było już napisane, że bez wymiany blach, w oparciu o elektroniczne choinki...suchy pisze:Rano czy wieczorem jak będzie kilku ludzi na pokładzie - to ok, może nie byłoby dużego problemu przejść przez wagon i pozmieniać blachy. Ale co w środku dnia (np. sobota 13-14), jak wóz będzie dość zapełniony - motorniczy będzie się przeciskał między pasażerami, wypraszał z miejsc siedzących (bo w takim NGT6 blachy są wysoko nad siedzeniami)? A z tyłu na środku ronda jakiś inny tramwaj (4, 9, 10 czy 52) będzie musiał stać i czekać, aż motorniczy pozamienia tablice i opuści peron.
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
kot_feliks pisze:I nie mówię, żeby wyklejać z uporem maniaka tradycyjne choinki (choć w przypadku dłuższych zmian nadal nie rozumiem, w czym tkwi problem zrobienia "żółtej" choinki zamiast listy ulic, skoro to i tak robi się na komputerze i zleca drukarni...), ale aby wykorzystać jak najbardziej SIP w pojazdach, tj. co najmniej:
- zmodyfikowana trasa na choince elektronicznej, najlepiej nawet z zaznaczeniem zmienionego odcinka + krótką informacją o zmianach;
- zapowiedź głosowa o zmianach + możliwości przesiadki na linię zastępczą w punkcie, gdzie zmienia się trasa etc.
No patrz, w wielu miastach w Niemczech robi się takie przebieranki na węzłach przesiadkowych typu nasz dworzec głównyI nie powoduje to żadnych problemów nawet w zwykły dzień w szczycie. Tramwaj podjeżdża z jednej strony jako linia 'A' - zmienia numer - jedzie dalej jako linia 'B'. U nas miałoby to spowodować armagedon w weekend, na powiedzmy sobie szczerze, stosunkowo peryferyjnym w porównaniu do centrum węźle przesiadkowym... Bez jaj.
Pokaż mi elektroniczne choinki w NGT6 czy EU8NPrzecież było już napisane, że bez wymiany blach, w oparciu o elektroniczne choinki...
![:]](./images/smilies/fake-smile.gif)

Co do żółtych choinek - jak sam zauważyłeś, w przypadku DŁUŻSZYCH zmian - jak np. linie 1 i 5 - wykleja się żółte blachy (co prawda z listą ulic zamiast przystanków).
Co zaś do przebieranek za granicą - czy motorowy biega tam po wozie i obraca tablice? Czy może ma wyświetlacze, które zmienia poprzez wciśnięcie guzika na sterowniku? Jeśli zaś ma wyświetlacze - patrz 2 zdania wyżej
![:]](./images/smilies/fake-smile.gif)
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Wytłumaczy mi ktoś czemu przeloty "716" i "752" są różne w relacji Dunikowskiego do Ronda Hipokratesa?
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG 

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
No toż przecież sam mówisz, że nie będzie w ogóle blaszanych choinek, więc "przebieranka" będzie się sprowadzać do wklepania numeru linii i kierunku do wyświetlacza. Robota na kilkanaście sekund, można ją wykonać oczekując na pionową szczelinę przed rondem / w drodze z ostatniego przystanku do ronda / podczas postoju na ostatnim przystanku.suchy pisze:Blach i tak pewnie nie będzie, bo raczej szkoda tracić pieniądze i czas na wydrukowanie i klejenie kilkunastu tablic z nową listą przystanków, które zaraz trzeba byłoby wywalić. Tak jak Kot napisał - są wyświetlacze z listą przystanków i pewnie tylko tam wgrają trasę objazdową + nr linii w negatywie.
Co do propozycji "przebieranek" pomiędzy 5 i 14 - nie robi się takich rzeczy w środku trasy na jednym z większych węzłów przesiadkowych. Rano czy wieczorem jak będzie kilku ludzi na pokładzie - to ok, może nie byłoby dużego problemu przejść przez wagon i pozmieniać blachy. Ale co w środku dnia (np. sobota 13-14), jak wóz będzie dość zapełniony - motorniczy będzie się przeciskał między pasażerami, wypraszał z miejsc siedzących (bo w takim NGT6 blachy są wysoko nad siedzeniami)? A z tyłu na środku ronda jakiś inny tramwaj (4, 9, 10 czy 52) będzie musiał stać i czekać, aż motorniczy pozamienia tablice i opuści peron.
Jasne, pseudochoinki z dwoma przystankami w przód to marne rozwiązanie, ale objazdowa choinka w postaci listy ulic i to jeszcze gó*nianie rozplanowanej, to równie marna forma informacji pasażerskiej. Na trasy objazdowe powinny być projektowane normalne blaszane choinki, z objazdową częścią trasy na żółtym tle. Oczywiście na dwa dni robienie takich blach nie ma sensu, więc marny wyświetlacz na dwa przystanki w przód musi wystarczyć.
Jak dla mnie ta propozycja z przebierankami jest bardzo sensowna.
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
W kwestii "awaryjnej" naprawy - plotki, które chodziły, okazały się chyba prawdziwe - jak dobrze widziałem z okna autobusu (zrobiłem sobie krótką wycieczkę 752, żeby pooglądać
), wywalono większość krzyżownic (szczególnie 2 sztuki na prawej szynie w relacji Bieńczycka => DH Wanda, które były w stanie agonalnym), a w zamian położono po prostu zwykły zakręt z szyn. Zwrotnice najazdowe i zjazdowe pozostały nieruszone - być może uznano, że nie jest z nimi aż tak źle (co akurat jest racją - same zwrotnice były w miarę ok), żeby tracić teraz na nie czas i pieniądze.
Taka prowizorka pozwoli nam dotrwać (bez większych już obaw o wykolejenia) kolejne 1-2 miesiące do momentu, aż Taumer skończy obecną połowę ronda i zajmie się resztą.
![:]](./images/smilies/fake-smile.gif)
Taka prowizorka pozwoli nam dotrwać (bez większych już obaw o wykolejenia) kolejne 1-2 miesiące do momentu, aż Taumer skończy obecną połowę ronda i zajmie się resztą.
Rondo Kocmyrzowskie
Może mi ktoś powiedzieć, czy jest jakiś racjonalny argument za układaniem rozjazdów na R. Kocmyrzowskim na podkładach na tłuczniu, czy dokładnie taki sam jak w przypadku al. Jana Pawła II, czyli "to Huta, więc można na odpie*dol"?
Rondo Kocmyrzowskie
To już zaczęli kłaść nowe tory? Przyspieszyli z pracami? 

Rondo Kocmyrzowskie
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... myrzowskim
Kłaść tory jeszcze nie, ale skoro rozsypali tłuczeń i go uwalcowali to raczej nie będą szyn przykręcać do betonu.
Kłaść tory jeszcze nie, ale skoro rozsypali tłuczeń i go uwalcowali to raczej nie będą szyn przykręcać do betonu.
Rondo Kocmyrzowskie
A kto wie, może zaleją tłuczeń betonem 

- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rondo Kocmyrzowskie
A dlaczego nie? Jak budowali linię na Ruczaj, to zwrotnicę na skrzyżowaniu Grota-Roweckiego z Kapelanką i pierwszy fragment nowej linii zrobili właśnie w taki sposób.Cukier pisze:Kłaść tory jeszcze nie, ale skoro rozsypali tłuczeń i go uwalcowali to raczej nie będą szyn przykręcać do betonu.
http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... foto64.jpg
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
-
- Inspektor
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
- Lokalizacja: Kraków
Rondo Kocmyrzowskie
Będzie płyta betonowa. To tylko podbudowa. 

- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rondo Kocmyrzowskie
Właśnie na Rondzie Kocmyrzowskim wylewają płyty od strony Placu Centralnego. 

Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!