Rondo Kocmyrzowskie

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1475
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#121 Post autor: Afterbirds » 23 mar 2017, o 09:40

Ale łatwiej jest chyba wgrać w elektronikę trasę nowej linii (potem się ją co najwyżej wykasuje) niż modyfikować przebieg dwóch i to dwa razy.

Przystanki na Czyżyńskim są przecież przelotowe i IMO należałoby dążyć do ograniczania zbędnych postojów.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#122 Post autor: kot_feliks » 23 mar 2017, o 10:07

A teraz nie modyfikujesz przebiegu dwóch linii... 5 i 14..? :P

Jasne, że łatwiej byłoby zrobić 7x, tylko, że komunikacja chyba powinna być dla pasażera, a nie pasażerowie dla mpk...

suchy
Dyrektor
Posty: 2395
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#123 Post autor: suchy » 23 mar 2017, o 11:06

tomta1 pisze:W sumie ten weekend to byłby bardzo fajny moment na eksperymentowanie z takim układem. Jedyne co to trzeba by zrezygnować z tablic z trasą wewnątrz tramwajów.
kot_feliks pisze:A dużym problemem byłaby zmiana tej jednej/dwóch tablic w środku na Czyżyńskim...? ;) Ew. faktycznie zrezygnować ze zwykłych blach na te dwa dni, większość taboru ma elektroniczne choinki.
Blach i tak pewnie nie będzie, bo raczej szkoda tracić pieniądze i czas na wydrukowanie i klejenie kilkunastu tablic z nową listą przystanków, które zaraz trzeba byłoby wywalić. Tak jak Kot napisał - są wyświetlacze z listą przystanków i pewnie tylko tam wgrają trasę objazdową + nr linii w negatywie.

Co do propozycji "przebieranek" pomiędzy 5 i 14 - nie robi się takich rzeczy w środku trasy na jednym z większych węzłów przesiadkowych. Rano czy wieczorem jak będzie kilku ludzi na pokładzie - to ok, może nie byłoby dużego problemu przejść przez wagon i pozmieniać blachy. Ale co w środku dnia (np. sobota 13-14), jak wóz będzie dość zapełniony - motorniczy będzie się przeciskał między pasażerami, wypraszał z miejsc siedzących (bo w takim NGT6 blachy są wysoko nad siedzeniami)? A z tyłu na środku ronda jakiś inny tramwaj (4, 9, 10 czy 52) będzie musiał stać i czekać, aż motorniczy pozamienia tablice i opuści peron.

Zamiany owszem można praktykować - ale na pętlach (tak jak 11/23 na Makach).

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#124 Post autor: kot_feliks » 23 mar 2017, o 11:43

suchy pisze:Blach i tak pewnie nie będzie, bo raczej szkoda tracić pieniądze i czas na wydrukowanie i klejenie kilkunastu tablic z nową listą przystanków, które zaraz trzeba byłoby wywalić. Tak jak Kot napisał - są wyświetlacze z listą przystanków i pewnie tylko tam wgrają trasę objazdową + nr linii w negatywie.
No właśnie nie szkoda "tracić czasu i pieniędzy", bo dobra informacja pasażerska jest przydatna przede wszystkim w trakcie zmian wynikających z remontów etc., kiedy linie nie jeżdżą swoimi trasami. Po prostu ułatwia pasażerom zapoznanie się z tymi zmianami... I nie mówię, żeby wyklejać z uporem maniaka tradycyjne choinki (choć w przypadku dłuższych zmian nadal nie rozumiem, w czym tkwi problem zrobienia "żółtej" choinki zamiast listy ulic, skoro to i tak robi się na komputerze i zleca drukarni...), ale aby wykorzystać jak najbardziej SIP w pojazdach, tj. co najmniej:
- zmodyfikowana trasa na choince elektronicznej, najlepiej nawet z zaznaczeniem zmienionego odcinka + krótką informacją o zmianach;
- zapowiedź głosowa o zmianach + możliwości przesiadki na linię zastępczą w punkcie, gdzie zmienia się trasa etc.

Przykładowo, dla takiego 52 mogłoby to wyglądać tak:
- normalna choinka jak w Mobilisie, z zaznaczoną na żółto trasą od r. Czyżyńskiego + krótką informacją o zmianie trasy;
- informacja głosowa przed dojazdem do czyżyńskiego: "Szanowni pasażerowie, w związku z remontem r. Kocmyrzowskiego tramwaj nie kursuje przez x, y, z, jedzie objazdową trasą do a, b, c. W celu dojazdu do x, y, z, prosimy skorzystać z zastępczej linii autobusowej numer 7xx odjeżdżającej z przystanku def.";
- po wyjściu z tramwaju, na przystanku informacja (np. w postaci strzałki z numerem linii zastępczej), jak trafić na przystanek 7xx.
suchy pisze:Co do propozycji "przebieranek" pomiędzy 5 i 14 - nie robi się takich rzeczy w środku trasy na jednym z większych węzłów przesiadkowych.
No patrz, w wielu miastach w Niemczech robi się takie przebieranki na węzłach przesiadkowych typu nasz dworzec główny :D I nie powoduje to żadnych problemów nawet w zwykły dzień w szczycie. Tramwaj podjeżdża z jednej strony jako linia 'A' - zmienia numer - jedzie dalej jako linia 'B'. U nas miałoby to spowodować armagedon w weekend, na powiedzmy sobie szczerze, stosunkowo peryferyjnym w porównaniu do centrum węźle przesiadkowym... Bez jaj.
suchy pisze:Rano czy wieczorem jak będzie kilku ludzi na pokładzie - to ok, może nie byłoby dużego problemu przejść przez wagon i pozmieniać blachy. Ale co w środku dnia (np. sobota 13-14), jak wóz będzie dość zapełniony - motorniczy będzie się przeciskał między pasażerami, wypraszał z miejsc siedzących (bo w takim NGT6 blachy są wysoko nad siedzeniami)? A z tyłu na środku ronda jakiś inny tramwaj (4, 9, 10 czy 52) będzie musiał stać i czekać, aż motorniczy pozamienia tablice i opuści peron.
Przecież było już napisane, że bez wymiany blach, w oparciu o elektroniczne choinki...

suchy
Dyrektor
Posty: 2395
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#125 Post autor: suchy » 23 mar 2017, o 15:06

kot_feliks pisze:I nie mówię, żeby wyklejać z uporem maniaka tradycyjne choinki (choć w przypadku dłuższych zmian nadal nie rozumiem, w czym tkwi problem zrobienia "żółtej" choinki zamiast listy ulic, skoro to i tak robi się na komputerze i zleca drukarni...), ale aby wykorzystać jak najbardziej SIP w pojazdach, tj. co najmniej:
- zmodyfikowana trasa na choince elektronicznej, najlepiej nawet z zaznaczeniem zmienionego odcinka + krótką informacją o zmianach;
- zapowiedź głosowa o zmianach + możliwości przesiadki na linię zastępczą w punkcie, gdzie zmienia się trasa etc.
No patrz, w wielu miastach w Niemczech robi się takie przebieranki na węzłach przesiadkowych typu nasz dworzec główny :D I nie powoduje to żadnych problemów nawet w zwykły dzień w szczycie. Tramwaj podjeżdża z jednej strony jako linia 'A' - zmienia numer - jedzie dalej jako linia 'B'. U nas miałoby to spowodować armagedon w weekend, na powiedzmy sobie szczerze, stosunkowo peryferyjnym w porównaniu do centrum węźle przesiadkowym... Bez jaj.
Przecież było już napisane, że bez wymiany blach, w oparciu o elektroniczne choinki...
Pokaż mi elektroniczne choinki w NGT6 czy EU8N :] Przecież te wagony na bocznym wyświetlaczu pokazują jedynie bieżący oraz DWA NAJBLIŻSZE przystanki. Wyświetlacze w formie ekranu (które mieszczą całą trasę lub choćby jej większość) są jedynie w NGT8 i Pesach. A raczej wątpię, że MPK wyda kilka-kilkanaście mln zł na wymianę sprawnych wyświetlaczy "bo tak". To tak samo jakbyś chciał montować klimatyzację w E1 :puppyeyes:

Co do żółtych choinek - jak sam zauważyłeś, w przypadku DŁUŻSZYCH zmian - jak np. linie 1 i 5 - wykleja się żółte blachy (co prawda z listą ulic zamiast przystanków).

Co zaś do przebieranek za granicą - czy motorowy biega tam po wozie i obraca tablice? Czy może ma wyświetlacze, które zmienia poprzez wciśnięcie guzika na sterowniku? Jeśli zaś ma wyświetlacze - patrz 2 zdania wyżej :]

brovar
Dyrektor
Posty: 5159
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 02:47
Lokalizacja: - KrK

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#126 Post autor: brovar » 24 mar 2017, o 17:09

Wytłumaczy mi ktoś czemu przeloty "716" i "752" są różne w relacji Dunikowskiego do Ronda Hipokratesa?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#127 Post autor: Cukier » 24 mar 2017, o 22:50

suchy pisze:Blach i tak pewnie nie będzie, bo raczej szkoda tracić pieniądze i czas na wydrukowanie i klejenie kilkunastu tablic z nową listą przystanków, które zaraz trzeba byłoby wywalić. Tak jak Kot napisał - są wyświetlacze z listą przystanków i pewnie tylko tam wgrają trasę objazdową + nr linii w negatywie.

Co do propozycji "przebieranek" pomiędzy 5 i 14 - nie robi się takich rzeczy w środku trasy na jednym z większych węzłów przesiadkowych. Rano czy wieczorem jak będzie kilku ludzi na pokładzie - to ok, może nie byłoby dużego problemu przejść przez wagon i pozmieniać blachy. Ale co w środku dnia (np. sobota 13-14), jak wóz będzie dość zapełniony - motorniczy będzie się przeciskał między pasażerami, wypraszał z miejsc siedzących (bo w takim NGT6 blachy są wysoko nad siedzeniami)? A z tyłu na środku ronda jakiś inny tramwaj (4, 9, 10 czy 52) będzie musiał stać i czekać, aż motorniczy pozamienia tablice i opuści peron.
No toż przecież sam mówisz, że nie będzie w ogóle blaszanych choinek, więc "przebieranka" będzie się sprowadzać do wklepania numeru linii i kierunku do wyświetlacza. Robota na kilkanaście sekund, można ją wykonać oczekując na pionową szczelinę przed rondem / w drodze z ostatniego przystanku do ronda / podczas postoju na ostatnim przystanku.

Jasne, pseudochoinki z dwoma przystankami w przód to marne rozwiązanie, ale objazdowa choinka w postaci listy ulic i to jeszcze gó*nianie rozplanowanej, to równie marna forma informacji pasażerskiej. Na trasy objazdowe powinny być projektowane normalne blaszane choinki, z objazdową częścią trasy na żółtym tle. Oczywiście na dwa dni robienie takich blach nie ma sensu, więc marny wyświetlacz na dwa przystanki w przód musi wystarczyć.

Jak dla mnie ta propozycja z przebierankami jest bardzo sensowna.

suchy
Dyrektor
Posty: 2395
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#128 Post autor: suchy » 25 mar 2017, o 19:25

W kwestii "awaryjnej" naprawy - plotki, które chodziły, okazały się chyba prawdziwe - jak dobrze widziałem z okna autobusu (zrobiłem sobie krótką wycieczkę 752, żeby pooglądać :] ), wywalono większość krzyżownic (szczególnie 2 sztuki na prawej szynie w relacji Bieńczycka => DH Wanda, które były w stanie agonalnym), a w zamian położono po prostu zwykły zakręt z szyn. Zwrotnice najazdowe i zjazdowe pozostały nieruszone - być może uznano, że nie jest z nimi aż tak źle (co akurat jest racją - same zwrotnice były w miarę ok), żeby tracić teraz na nie czas i pieniądze.

Taka prowizorka pozwoli nam dotrwać (bez większych już obaw o wykolejenia) kolejne 1-2 miesiące do momentu, aż Taumer skończy obecną połowę ronda i zajmie się resztą.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rondo Kocmyrzowskie

#129 Post autor: Cukier » 8 kwie 2017, o 22:26

Może mi ktoś powiedzieć, czy jest jakiś racjonalny argument za układaniem rozjazdów na R. Kocmyrzowskim na podkładach na tłuczniu, czy dokładnie taki sam jak w przypadku al. Jana Pawła II, czyli "to Huta, więc można na odpie*dol"?

suchy
Dyrektor
Posty: 2395
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Rondo Kocmyrzowskie

#130 Post autor: suchy » 8 kwie 2017, o 22:30

To już zaczęli kłaść nowe tory? Przyspieszyli z pracami? :hihi:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rondo Kocmyrzowskie

#131 Post autor: Cukier » 8 kwie 2017, o 22:32

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... myrzowskim

Kłaść tory jeszcze nie, ale skoro rozsypali tłuczeń i go uwalcowali to raczej nie będą szyn przykręcać do betonu.

suchy
Dyrektor
Posty: 2395
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Rondo Kocmyrzowskie

#132 Post autor: suchy » 8 kwie 2017, o 22:33

A kto wie, może zaleją tłuczeń betonem :xP

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Rondo Kocmyrzowskie

#133 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 kwie 2017, o 08:45

Cukier pisze:Kłaść tory jeszcze nie, ale skoro rozsypali tłuczeń i go uwalcowali to raczej nie będą szyn przykręcać do betonu.
A dlaczego nie? Jak budowali linię na Ruczaj, to zwrotnicę na skrzyżowaniu Grota-Roweckiego z Kapelanką i pierwszy fragment nowej linii zrobili właśnie w taki sposób.

http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... foto64.jpg
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Maciek2207
Inspektor
Posty: 369
Rejestracja: 12 paź 2013, o 19:14
Lokalizacja: Kraków

Rondo Kocmyrzowskie

#134 Post autor: Maciek2207 » 9 kwie 2017, o 10:42

Będzie płyta betonowa. To tylko podbudowa. ;)

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Rondo Kocmyrzowskie

#135 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 kwie 2017, o 12:52

Właśnie na Rondzie Kocmyrzowskim wylewają płyty od strony Placu Centralnego. :D
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”