Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
dsp
Miłośnik
Posty: 98
Rejestracja: 15 lis 2015, o 17:50

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#46 Post autor: dsp » 2 gru 2016, o 09:15

tomta1 pisze:Aleją. Sama ta strona jest oidp zrobiona na podstawie jakiejś uchwały tudzież innego aktu prawa miejscowego, aczkolwiek nie mogę go znaleźć.
ZIKiT nie pierwszy raz się myli. Kiedyś zadałem sobie trud, znalazłem uchwałę rady miasta zmieniającą nazwę z ul. Koniewa na ul. Armii Krajowej. Poza tym mieszkam przy niej i we wszystkich oficjalnych dokumentach jest ulica.

edit: znalazłem - https://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/uch ... hp?id=3515

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#47 Post autor: Mseifer » 28 gru 2016, o 19:10

Rusza inwestycja kolejowa na północy. Sprawdź harmonogram utrudnień
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/rusza- ... 18189.html
Poniżej prezentujemy pełną listę planowanych zmian:

1. Ul. Łupaszki

- I faza planowane zamknięcie od 09.01.2017 do 06.02.2017

- II faza planowane zamkniecie 01.10.2017 do 15.10.2017



2. Ul. Godlewskiego

- I faza planowane zamknięcie od 06.02.2017 do 01.10.2017

- II faza planowane zamknięcie od 15.10.2017 do 15.04.2018



3. Zielony Most

-I,II faza planowane zamknięcie od 09.01.2017 do 15.04.2018 (otwarcie na czas zamknięcia ul.Armii Krajowej)



4. Ul. Armii Krajowej

- I faza planowane zawężenie do jednej jezdni od 03.01.2017 do 15.09.2017

*Całkowite zamknięcie 3.02.2017 -12.02.2017

- II faza planowane zawężenie do jednej jezdni od 24.09.2017 do 30.05.2018

*Całkowite zamknięcie 15.09.2017-24.09.2017



5. Ul. Rydla

- I/II faza planowane zamknięcie 05.01.2017 do 30.05.2018

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#48 Post autor: Cukier » 29 gru 2016, o 03:13

Całkowite zamknięcie Armii Krajowej będzie bardzo bolesne i możemy się spodziewać bardzo ciekawych tras objazdowych autobusów. Większość zapewne pojedzie przez Łobzów, możliwe że część linii zostanie przekierowana przez Zielony Most (jak podczas przebudowy ROK), ale też możliwe, że część strefówek będzie wjeżdżać do Krakowa przez Balicką zamiast Pasternik.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#49 Post autor: Mistrzejowiczanin » 3 sty 2017, o 15:48

Kraków: zmiana organizacji ruchu w ok. ulicy Armii Krajowej nastąpi w środę o 3 w nocy
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... -zwezenie/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

krawiec
Kierownik
Posty: 936
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#50 Post autor: krawiec » 19 lut 2017, o 10:41

http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11704896/

Transport. Na minimum półtora miesiąca zostaną wyłączone z ruchu tory kolejowe między stacjami Kraków Główny - Kraków Płaszów. A to dopiero początek jednej z największych inwestycji ostatnich lat. Szykują się gigantyczne utrudnienia dla tysięcy pasażerów z całego województwa, którzy codziennie dojeżdżają do stolicy Małopolski. Przez półtora miesiąca, prawdopodobnie od 22 kwietnia do 10 czerwca, pociągi nie będą kursowały między stacjami Kraków Główny - Kraków Płaszów. To jednak dopiero początek. Kolejarze z PKP PLK przez około cztery lata zamierzają prowadzić największą, najdroższą (wartą ok. miliarda) i zapewne najbardziej uciążliwą inwestycję transportową ostatnich lat (trwa wybór wykonawcy). Chodzi o dobudowę dodatkowych torów między Dworcem Głównym w Krakowie a stacją w dzielnicy Bieżanów dla SKA. - Dzięki nim można będzie zwiększyć liczbę pociągów i skrócić czas przejazdu - przekonuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. Zanim uda się to jednak osiągnąć, nie tylko pasażerowie kolei, ale również kierowcy i osoby podróżujące po Krakowie komunikacją miejską muszą przygotować się na gigantycznie utrudnienia. - Lista planowanych „zamknięć” w aglomeracji krakowskiej jest porażająca. Prócz dobudowy torów pojawią się ograniczenia na trasie do Miechowa i Katowic - pojedzie tam mniej pociągów - mówi Andrzej Siemieński, dyrektor małopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Wprowadzone zostaną poważne zmiany w rozkładach jazdy zarówno Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) jak i składów dalekobieżnych. - Nasze pociągi jadące od strony Tarnowa skończą trasę w Płaszowie i tam pasażerowie będą musieli przesiąść się do tramwajów, by dojechać do Śródmieścia - tłumaczy Andrzej Siemieński. Podobnie będzie z pociągami Kolei Małopolskich (KMŁ), jeżdżącymi m.in. z Wieliczki na lotnisko w Balicach. - Składy jadące z Balic dojadą tylko do Dworca Głównego. Te z Wieliczki skończą trasę w Płaszowie - mówi Ryszard Rębilas, prezes KMŁ

Czytaj więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11704896/

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#51 Post autor: Mistrzejowiczanin » 3 mar 2017, o 15:33

Remonty na torach, zmiany w rozkładach
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/remont ... 19143.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

volferssj
Kierownik
Posty: 777
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#52 Post autor: volferssj » 7 mar 2017, o 22:18

To ważna informacja dla tych, którzy na co dzień podróżują kolejami. Od 12 marca br. wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy. Oprócz drobnych zmian godzin odjazdów pociągów, przesunięto również datę zamknięcia torów między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem. Utrudnienia czekają pasażerów dopiero w wakacje. Sprawdź, co jeszcze się zmieni.

To już pewne – pociągi między Krakowem Główmy a Krakowem Płaszowem będą jeździć aż do wakacji. Planowane na koniec kwietnia zamknięcie torów na tym odcinku zostało przesunięte o co najmniej 2,5 miesiąca, czyli do lipca 2017 r.

Ważne zmiany czekają pasażerów już od 12 marca – kiedy to w życie wchodzi kolejna korekta rozkładu jazdy. Już wiadomo, że udało się wprowadzić część zmian, które powinny ułatwić życie podróżnym.

Po pierwsze, zostanie zmieniona godzina pociągu relacji Katowice – Sędziszów. Zamiast o 13.35 z Katowic, będzie on odjeżdżał pół godziny później. W efekcie tego przesunięcia uczniowie z Olkusza będą mogli bez problemu zdążyć po lekcjach na swój pociąg.

Zmieni się również rozkład jazdy składu „Orlik” relacji Częstochowa – Kraków – Częstochowa. Od niedzieli pociąg przyjedzie do Krakowa 20 minut później (czyli około godziny 8:30), a wyjedzie o 18:42 - a więc 1,5 godziny później. W zamian za to kurs do Sędziszowa z godziny 18:12 zostanie przesunięty na 17:25. Mieszkańcy północy Małopolski, którzy pracują na nocną zmianę w Krakowie, z pewnością ucieszą się z „wydłużenia” trasy pociągu o 7:19, który zamiast tylko do Miechowa, pojedzie aż do Sędziszowa.
źródło:https://www.malopolska.pl/aktualnosci/t ... klad-jazdy

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6995
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#53 Post autor: Krakowiak2013 » 15 mar 2017, o 09:06

Wielka inwestycja kolejowa - w lipcu
Aby zminimalizować utrudnienia dla pasażerów kolei, na czas zamknięcia odcinka Kraków Główny - Kraków Płaszów planowane jest utrzymanie dotychczasowej zasady honorowania biletów w systemie komunikacji miejskiej w Krakowie. Dodatkowo zaplanowane jest wzmocnienie wybranych linii tramwajowych.
http://www.gazetakrakowska.pl/strefa-bi ... ,11884174/
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#54 Post autor: Lw25 » 29 maja 2017, o 11:46

W sumie to się łączy. Koło dr Twardego, na małej obwodnicy, pracują dwa pociagi sieciowe PKP Energetyki.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3047
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#55 Post autor: Arsents » 30 maja 2017, o 11:34

Stary artykuł z marca, teraz mówi się o zamknięciu na jesień.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#56 Post autor: Cukier » 1 mar 2018, o 18:48

Jak to jest, że już w tym miesiącu mają przywracać pełną przejezdność Armii Krajowej pod wiaduktami, a jeden ze starych wiaduktów, z wąskim prześwitem między filarami wciąż stoi tam gdzie stał?

https://www.facebook.com/krakowpokolei/ ... permPage=1
W ramach tego kontraktu nie przewidujemy prac konstrukcyjnych przy tym wiadukcie.
Z tego co pamiętam, to się szumnie chwalono, że dzięki przebudowie znikną te stare wiadukty, będzie więcej miejsca bo nie będzie filarów, co pozwoli na wygrodzenie na jezdni bariery dzielącej oraz stworzenie odpowiednio szerokiego chodnika i drogi rowerowej. A oni się rok guzdrzą z jednym wiaduktem a drugiego w ogóle nie planują ruszać. Chociaż tyle że po wschodniej stronie będzie ten sensownej szerokości chodnik i DDR bo powstaje dodatkowy przepust. Choć i tak pozostaje pytanie, czy tym razem ktoś użyje głowy do myślenia i zrobi zejścia z peronów na chodnik, a nie prosto pod koła rowerzystom jak na estakadzie Lipska-Wielicka, gdzie od strony Saskiej zrobiono zamianę miejsc drogi rowerowej i chodnika chyba tylko po to, żeby piesi wychodzili zza ekranu prosto na DDR.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3047
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#57 Post autor: Arsents » 17 mar 2018, o 23:46

Ciekawe czy pogłębią drogę pod wiaduktem na Prądnickiej, bo miał być wyższy, a ten środkowy nowy jest tej samej wysokości?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

stiopa
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 16 paź 2016, o 19:44

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#58 Post autor: stiopa » 18 mar 2018, o 15:59

Kiedy to wreszcie skończą.....może gdzieś latem, bo busiarnia zaczyna się niepokoić i płakać... :love:

pjetrek
Specjalista
Posty: 262
Rejestracja: 25 cze 2017, o 10:17

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#59 Post autor: pjetrek » 19 mar 2018, o 17:10

Arsents pisze:Ciekawe czy pogłębią drogę pod wiaduktem na Prądnickiej, bo miał być wyższy, a ten środkowy nowy jest tej samej wysokości?
Poziom nowego przęsła musi być taki sam, bo inaczej musieliby nadsypywać całą linię kolejową... Myślę, że po zakończeniu inwestycji po prostu obniżą poziom jezdni o te kilkadziesiąt centymetrów...

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#60 Post autor: Cukier » 19 mar 2019, o 10:20

Czy ktoś może potwierdzić / zdementować plotkę, że przekop na Rydla został wykopany zbyt płytko i próba z autobusem wykazała, że się nie mieści i termin oddania się przeciąganie bo trzeba pogłębić?

Takie coś zasłyszałem, brzmi mocno nieprawdopodobnie, ale z drugiej strony gdyby takie coś faktycznie miało miejsce to nikt z PLK ni ZDMK się za nic nie przyzna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”