Lohner/SGP E1+c3

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3171
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Lohner/SGP E1+c3

#661 Post autor: tomek_m » 17 lut 2017, o 20:56

Carol@ nie przesadzaj te wagony nie są takie stare, 49 lat dla pojazdu szynowego to tak jakby to był 10 letni samochód. ;D Ostatnio jest moda w Polsce na przywracanie do życia starszych pojazdów szynowych, np: na kolei na tory powracają ET40, a InterCity właśnie robi naprawę główną "Cześkowi" EP05-23 i ma on wrócić do regularnej eksploatacji :]

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10884
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#662 Post autor: Cukier » 18 lut 2017, o 01:51

Carol pisze:Dziś w Pleszowie motorniczy stał koło tramwaju i zostawił otwarte drzwi od kabiny. Na schodach była taka czarna tabliczka i było na niej napisane - rok produkcji 1968. Wagon więc już ma 49 lat, bo przyczepa pewnie jeszcze starsza.
Niektóre c3 są nawet z 1959r. Te wagony przeszły już tyle remontów, że oferują wyższy standard niż jeszcze 20 lat temu znacznie młodsze wagony rodzimej produkcji. Jakoś by mnie szczególnie nie zszokowało jeśli by wytrzymały jeszcze kolejne 10 lat.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7374
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#663 Post autor: Locutus » 18 lut 2017, o 11:55

@ Carol – W Rzymie jeżdżą wagony tramwajowe z lat czterdziestych XX wieku... Kiedyś konstruowano pojazdy tak, by trwały.

Szczerze? Nie widzę tego kasowania wiedeńców już za dziesięć lat... Do 2023. roku najwyraźniej zostanie zakupione jedynie pięćdziesiąt nowych wozów... Potem będzie tylko gorzej, bo UE ma już nie dawać kasy na zakupy taboru... Krakowska sieć tramwajowa rozrośnie się o odcinki do Górki Narodowej, do Azorów, z Kurdwanowa do Zakopiańskiej, być może również do Mistrzejowic, czy jeszcze gdzie indziej – i do obsługi tego wszystkiego potrzeba będzie wagonów, nie będzie więc nawet można wymieniać tramwajów w proporcji 1:1 (czyli jeden nowy wagon w zamian za kasację jednego starego składu)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Lohner/SGP E1+c3

#664 Post autor: Lw25 » 18 lut 2017, o 16:02

tomek_m pisze:Carol@ nie przesadzaj te wagony nie są takie stare, 49 lat dla pojazdu szynowego to tak jakby to był 10 letni samochód. ;D Ostatnio jest moda w Polsce na przywracanie do życia starszych pojazdów szynowych, np: na kolei na tory powracają ET40, a InterCity właśnie robi naprawę główną "Cześkowi" EP05-23 i ma on wrócić do regularnej eksploatacji :]
Z EP05 chodzi raczej o taką jazdę jak DB 103 w Niemczech.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#665 Post autor: kot_feliks » 18 lut 2017, o 16:18

Locutus pisze:Szczerze? Nie widzę tego kasowania wiedeńców już za dziesięć lat... Do 2023. roku najwyraźniej zostanie zakupione jedynie pięćdziesiąt nowych wozów... Potem będzie tylko gorzej, bo UE ma już nie dawać kasy na zakupy taboru... Krakowska sieć tramwajowa rozrośnie się o odcinki do Górki Narodowej, do Azorów, z Kurdwanowa do Zakopiańskiej, być może również do Mistrzejowic, czy jeszcze gdzie indziej – i do obsługi tego wszystkiego potrzeba będzie wagonów, nie będzie więc nawet można wymieniać tramwajów w proporcji 1:1 (czyli jeden nowy wagon w zamian za kasację jednego starego składu)...
Do 2023 będzie najprawdopodobniej min. 100 nowych wozów. To, że obecnie przeciąga się wybór dostawcy w przetargu na 50 szt., nie oznacza, że nie będzie kolejnego przetargu. Zresztą terminy zamówień wymusza też niejako harmonogram Regionalnego Progrmu Operacyjnego (stąd np. 2 przetargi na 50 szt., a nie jeden przetarg na 100 szt. etc.) - aby dostać dotację musisz dostosować się do tego, kiedy są konkursy w ramach danego działania ;)

Natomiast nie do końca widzę problem w tym, że po zakupie tych 100 szt. nowych wozów, E1+c3 miałyby jeździć nawet i kolejne 20 lat... Wszystko zależy od układu linii, częstotliwości i tego, gdzie takie składy byłyby kierowane.

Jeśli MPK kupiłoby planowane 100 szt. nowych wagonów, to po planowanej remarszrutyzacji składy z wysoką podłogą mogłyby zapewne jeździć jedynie pn-pt na brygadach szczytowych linii z f-6 (tudzież na liniach z f-12, będących liniami wspomagającymi, jak np. prawdopdoobne '44'). Po rozbudowie sieci większym problemem byłyby imho EU8N/GT8S (nadmiar zbyt krótkiego taboru), niż składy z wysoką podłogą jedynie na brygadach szczytowych (gdzie gdybyś chciał jechać koniecznie daną linią i wagonem LF, to poczekasz max.6 min na kolejny kurs). Oczywiście mówię o E1+c3 po remoncie, które prezentują jak najbardziej ok komfort podróżowania, a nie wagonach żywcem wyjętych z Wiednia.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Lohner/SGP E1+c3

#666 Post autor: yosujiro » 18 lut 2017, o 17:36

Zawsze jest szansa, że wymienią je na młodsze używki ;)

kucyk
Dyrektor
Posty: 2393
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Lohner/SGP E1+c3

#667 Post autor: kucyk » 19 lut 2017, o 09:17

yosujiro pisze:Zawsze jest szansa, że wymienią je na młodsze używki ;)
Jasne. Oczywiście, że takie coś istnieje. Choćby w Wiedniu. Kupiliśmy E1, teraz możemy nabyć E2. :heart:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7374
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#668 Post autor: Locutus » 19 lut 2017, o 11:50

@ Kot Felix – Mnie przeraża trochę fakt, że w obecnym przetargu realizacja opcji jest przewidziana aż do 2023. roku... Może rzeczywiście niesłusznie i może rzeczywiście będziemy mieli po raz pierwszy w historii Krakowa sytuację, w której ogłoszony zostanie nowy przetarg na tramwaje zanim wszystkie tramwaje z przetargu poprzedniego zostaną dostarczone...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#669 Post autor: kot_feliks » 19 lut 2017, o 13:16

Opcja jest imho wpisana tak, że daje największe pole zamawiającemu, tj. mają czas do końca obecnej perspektywy UE. Przy czym, jeśli np. wygra coś, czego nie chcą, to równie dobrze mogą olać opcję tutaj, a rozpisać nowy przetarg na np 35 + 30 (albo w dowolnej inne konfiguracji) ;)

kasztan
Inspektor
Posty: 385
Rejestracja: 27 gru 2012, o 18:39
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#670 Post autor: kasztan » 19 lut 2017, o 14:31

kucyk pisze:
yosujiro pisze:Zawsze jest szansa, że wymienią je na młodsze używki ;)
Jasne. Oczywiście, że takie coś istnieje. Choćby w Wiedniu. Kupiliśmy E1, teraz możemy nabyć E2. :heart:
W Wiedniu składy E2+c5 będą kursować prawdopodobnie aż do 2030 roku. :/

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10884
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#671 Post autor: Cukier » 19 lut 2017, o 21:16

kasztan pisze:W Wiedniu składy E2+c5 będą kursować prawdopodobnie aż do 2030 roku.
W Wiedniu to pewnie by się chętniej pozbyli ULFów niż E2+c5 ;P

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3277
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#672 Post autor: lukaszpdg » 16 mar 2017, o 08:25

RW138 dostał nowy automat biletowy. Można płacić zbliżeniowo:
http://www.ztm.waw.pl/download/inlineZd ... _6_320.jpg

Sorry. Dokładnie taki jak na zdjęciach:
Obrazek Obrazek

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#673 Post autor: kot_feliks » 16 mar 2017, o 09:07

W Pesach też "można płacić zbliżeniowo", problem w tym, że w 90% przypadków to nie działa.

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#674 Post autor: volferssj » 16 mar 2017, o 09:49

Czyżby MPK miało lekkiego focha na Elgeba/Trapese? Bo się coś do MERY uśmiechnęli.

suchy
Dyrektor
Posty: 2381
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Lohner/SGP E1+c3

#675 Post autor: suchy » 16 mar 2017, o 15:10

lukaszpdg pisze:RW138 dostał nowy automat biletowy. Można płacić zbliżeniowo
Już od jakiegoś miesiąca go ma :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”