Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 paź 2019, o 07:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 754 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 51  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lut 2017, o 20:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3089
Lokalizacja: Michałowice
Carol@ nie przesadzaj te wagony nie są takie stare, 49 lat dla pojazdu szynowego to tak jakby to był 10 letni samochód. ;D Ostatnio jest moda w Polsce na przywracanie do życia starszych pojazdów szynowych, np: na kolei na tory powracają ET40, a InterCity właśnie robi naprawę główną "Cześkowi" EP05-23 i ma on wrócić do regularnej eksploatacji :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2017, o 01:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10779
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Carol napisał(a):
Dziś w Pleszowie motorniczy stał koło tramwaju i zostawił otwarte drzwi od kabiny. Na schodach była taka czarna tabliczka i było na niej napisane - rok produkcji 1968. Wagon więc już ma 49 lat, bo przyczepa pewnie jeszcze starsza.

Niektóre c3 są nawet z 1959r. Te wagony przeszły już tyle remontów, że oferują wyższy standard niż jeszcze 20 lat temu znacznie młodsze wagony rodzimej produkcji. Jakoś by mnie szczególnie nie zszokowało jeśli by wytrzymały jeszcze kolejne 10 lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2017, o 11:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7102
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Carol – W Rzymie jeżdżą wagony tramwajowe z lat czterdziestych XX wieku... Kiedyś konstruowano pojazdy tak, by trwały.

Szczerze? Nie widzę tego kasowania wiedeńców już za dziesięć lat... Do 2023. roku najwyraźniej zostanie zakupione jedynie pięćdziesiąt nowych wozów... Potem będzie tylko gorzej, bo UE ma już nie dawać kasy na zakupy taboru... Krakowska sieć tramwajowa rozrośnie się o odcinki do Górki Narodowej, do Azorów, z Kurdwanowa do Zakopiańskiej, być może również do Mistrzejowic, czy jeszcze gdzie indziej – i do obsługi tego wszystkiego potrzeba będzie wagonów, nie będzie więc nawet można wymieniać tramwajów w proporcji 1:1 (czyli jeden nowy wagon w zamian za kasację jednego starego składu)...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2017, o 16:02 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2957
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
tomek_m napisał(a):
Carol@ nie przesadzaj te wagony nie są takie stare, 49 lat dla pojazdu szynowego to tak jakby to był 10 letni samochód. ;D Ostatnio jest moda w Polsce na przywracanie do życia starszych pojazdów szynowych, np: na kolei na tory powracają ET40, a InterCity właśnie robi naprawę główną "Cześkowi" EP05-23 i ma on wrócić do regularnej eksploatacji :]


Z EP05 chodzi raczej o taką jazdę jak DB 103 w Niemczech.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2017, o 16:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2052
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Szczerze? Nie widzę tego kasowania wiedeńców już za dziesięć lat... Do 2023. roku najwyraźniej zostanie zakupione jedynie pięćdziesiąt nowych wozów... Potem będzie tylko gorzej, bo UE ma już nie dawać kasy na zakupy taboru... Krakowska sieć tramwajowa rozrośnie się o odcinki do Górki Narodowej, do Azorów, z Kurdwanowa do Zakopiańskiej, być może również do Mistrzejowic, czy jeszcze gdzie indziej – i do obsługi tego wszystkiego potrzeba będzie wagonów, nie będzie więc nawet można wymieniać tramwajów w proporcji 1:1 (czyli jeden nowy wagon w zamian za kasację jednego starego składu)...

Do 2023 będzie najprawdopodobniej min. 100 nowych wozów. To, że obecnie przeciąga się wybór dostawcy w przetargu na 50 szt., nie oznacza, że nie będzie kolejnego przetargu. Zresztą terminy zamówień wymusza też niejako harmonogram Regionalnego Progrmu Operacyjnego (stąd np. 2 przetargi na 50 szt., a nie jeden przetarg na 100 szt. etc.) - aby dostać dotację musisz dostosować się do tego, kiedy są konkursy w ramach danego działania ;)

Natomiast nie do końca widzę problem w tym, że po zakupie tych 100 szt. nowych wozów, E1+c3 miałyby jeździć nawet i kolejne 20 lat... Wszystko zależy od układu linii, częstotliwości i tego, gdzie takie składy byłyby kierowane.

Jeśli MPK kupiłoby planowane 100 szt. nowych wagonów, to po planowanej remarszrutyzacji składy z wysoką podłogą mogłyby zapewne jeździć jedynie pn-pt na brygadach szczytowych linii z f-6 (tudzież na liniach z f-12, będących liniami wspomagającymi, jak np. prawdopdoobne '44'). Po rozbudowie sieci większym problemem byłyby imho EU8N/GT8S (nadmiar zbyt krótkiego taboru), niż składy z wysoką podłogą jedynie na brygadach szczytowych (gdzie gdybyś chciał jechać koniecznie daną linią i wagonem LF, to poczekasz max.6 min na kolejny kurs). Oczywiście mówię o E1+c3 po remoncie, które prezentują jak najbardziej ok komfort podróżowania, a nie wagonach żywcem wyjętych z Wiednia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2017, o 17:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1775
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Zawsze jest szansa, że wymienią je na młodsze używki ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 09:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2134
Lokalizacja: kraków
yosujiro napisał(a):
Zawsze jest szansa, że wymienią je na młodsze używki ;)

Jasne. Oczywiście, że takie coś istnieje. Choćby w Wiedniu. Kupiliśmy E1, teraz możemy nabyć E2. :heart:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 11:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7102
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Kot Felix – Mnie przeraża trochę fakt, że w obecnym przetargu realizacja opcji jest przewidziana aż do 2023. roku... Może rzeczywiście niesłusznie i może rzeczywiście będziemy mieli po raz pierwszy w historii Krakowa sytuację, w której ogłoszony zostanie nowy przetarg na tramwaje zanim wszystkie tramwaje z przetargu poprzedniego zostaną dostarczone...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 13:16 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2052
Lokalizacja: Kraków
Opcja jest imho wpisana tak, że daje największe pole zamawiającemu, tj. mają czas do końca obecnej perspektywy UE. Przy czym, jeśli np. wygra coś, czego nie chcą, to równie dobrze mogą olać opcję tutaj, a rozpisać nowy przetarg na np 35 + 30 (albo w dowolnej inne konfiguracji) ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 14:31 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 27 gru 2012, o 18:39
Posty: 378
Lokalizacja: Kraków
kucyk napisał(a):
yosujiro napisał(a):
Zawsze jest szansa, że wymienią je na młodsze używki ;)

Jasne. Oczywiście, że takie coś istnieje. Choćby w Wiedniu. Kupiliśmy E1, teraz możemy nabyć E2. :heart:


W Wiedniu składy E2+c5 będą kursować prawdopodobnie aż do 2030 roku. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 21:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10779
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
kasztan napisał(a):
W Wiedniu składy E2+c5 będą kursować prawdopodobnie aż do 2030 roku.

W Wiedniu to pewnie by się chętniej pozbyli ULFów niż E2+c5 ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 08:25 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 3068
Lokalizacja: Kraków
RW138 dostał nowy automat biletowy. Można płacić zbliżeniowo:
http://www.ztm.waw.pl/download/inlineZd ... _6_320.jpg

Sorry. Dokładnie taki jak na zdjęciach:
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 09:07 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2052
Lokalizacja: Kraków
W Pesach też "można płacić zbliżeniowo", problem w tym, że w 90% przypadków to nie działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 09:49 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 9 gru 2014, o 23:02
Posty: 776
Lokalizacja: Kraków
Czyżby MPK miało lekkiego focha na Elgeba/Trapese? Bo się coś do MERY uśmiechnęli.

_________________
Zrzutka na dobry cel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 15:10 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2319
Lokalizacja: KRK
lukaszpdg napisał(a):
RW138 dostał nowy automat biletowy. Można płacić zbliżeniowo

Już od jakiegoś miesiąca go ma :]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 754 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 51  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL