Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 21 paź 2019, o 11:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lut 2017, o 19:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10779
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Afterbirds napisał(a):
Czyli chcesz zmusić pasażera żeby (zwłaszcza na pętlach obsługujących linie z małą f) wsiadał w pierwsze co podjedzie i potem kombinował jak dziki osioł żeby dojechał

Zaskoczę Cię, ale sporo pasażerów tak robi z własnej nieprzymuszonej woli.

Afterbirds napisał(a):
albo (alternatywnie) kwitnął na peronie do uświerknięcia?

Jeśli woli to niech kwitnie.

Afterbirds napisał(a):
W tym wypadku - skrajnie wrogiej użytkownikowi.

Zależy jakiemu. Mówię - wiele osób sobie takie rozwiązanie ceni.

Oczywiście zorganizowane w ten sposób perony początkowe powinny trzymać wysoki standard tj. być szerokie, w całości zadaszone i wyposażone w wiele ławek. Fajna byłaby taka tuba jak na poznańskim Dworcu Zachodnim.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2017, o 20:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22629
Cukier napisał(a):
Oczywiście zorganizowane w ten sposób perony początkowe powinny trzymać wysoki standard tj. być szerokie, w całości zadaszone i wyposażone w wiele ławek. Fajna byłaby taka tuba jak na poznańskim Dworcu Zachodnim.

Nie zmieni to faktu, że dalej w zimie będzie na nich zimno - nie to, co w tramwaju.

Byłem zwolennikiem pojedynczego peronu (jak w Borku) póki nie było tablic. Teraz ten argument jednak stracił na znaczeniu więc staję po stronie zwolenników wielu peronów.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2017, o 20:48 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 21:42
Posty: 592
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
Cukier napisał(a):
Właśnie to, że nie musisz patrzeć na te tablice i co więcej im ufać. Zwłaszcza że zdarza się im pokazywać głupoty. Zresztą nawet najbardziej doskonałe tablice będą zapewne pokazywać jedynie rozkładowe godziny odjazdów, a przecież w wielu miejscach wręcz normą są poprzestawiane brygady czy opóźnione odjazdy

Baaardzo naciągany argument. Nie można utrudniać życia pasażerom, tylko dlatego, że jakiś element infrastruktury czasem zawodzi, zresztą ile procentowo jest takich przypadków? A skoro z tablic na pętlach nie ma pożytku, to zawsze można z nich zrezygnować i wrócić do sygnalizatorów, motorniczy pół minuty przed odjazdem zapalałby żółte światło i problem by znikł.

_________________
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2017, o 15:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7099
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ale w ogóle co my porównujemy? Zwolennik jazdy na zasadzie "co pierwsze to lepsze" ma na pętli z wieloma peronami "niedogodność" w postaci konieczności popatrzenia na tablicę. W ogóle nie wiem jak wiele złej woli trzeba mieć, by konieczność lekkiego obrócenia gałki ocznej oraz minimalnego użycia mózgu nazwać "niedogodnością".

Zwolennik jazdy konkretną linią w konkretnym kierunku na pętli z jednym peronem ma niedogodność sterczenia nawet i dwadzieścia minut, niezależnie od warunków pogodowych. I to już jest realna niedogodność i spory dyskomfort.

Nie ma czego porównywać. Konieczność popatrzenia na tablicę świetlną zajmująca kilka sekund z jednej strony, a konieczność sterczenia nawet i dwadzieścia minut na deszczu, śniegu, mrozie, wietrze, upale, słońcu, etc z drugiej sprawia, że wybór jest oczywisty i może być tylko jeden.

Niestety nie dla krakowskich urzędników, którzy jak zwykle pokazują, w której części ciała mają dobro pasażerów.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2017, o 17:49 
Offline
Znawca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2012, o 15:58
Posty: 44
Lokalizacja: Kraków
Pętli po stronie os. Piastów na pewno nie będzie, nie wiem skąd ten projekt. Prawdopodobnie ktoś posłużył się mapami Google z 2014 r. i zapomniał, że teraz stoją tam nowe bloki. Odległość między blokiem D budowanym przez Dom-Bud, a torami kolejowymi to około 30-40 metrów :lmao: Podobnie wygląda sprawa torów wzdłuż ul. Piasta Kołodzieja, nie ma szans... Tory muszą iść za budynkiem, w którym jest m.in. Biedronka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2017, o 18:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Matlak92 napisał(a):
Pętli po stronie os. Piastów na pewno nie będzie, nie wiem skąd ten projekt. Prawdopodobnie ktoś posłużył się mapami Google z 2014 r. i zapomniał, że teraz stoją tam nowe bloki. Odległość między blokiem D budowanym przez Dom-Bud, a torami kolejowymi to około 30-40 metrów :lmao: Podobnie wygląda sprawa torów wzdłuż ul. Piasta Kołodzieja, nie ma szans... Tory muszą iść za budynkiem, w którym jest m.in. Biedronka.

Nieprawda, w tym miejscu gdzie jest zaplanowana pętla po stronie Piastów są chaszcze, jeszcze. Bloki się pobudowały nieco na południe.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2017, o 19:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5131
Lokalizacja: - KrK
Pragnę was poinformować, że nowa pętla tramwajowo-autobusowa będzie zlokalizowana po stronie Bohaterów Września.
Planiści zaplanowali również dwa parkingi P&R. Pierwszy w miejscu obecnej pętli tramwajowej, a drugi już po drugiej stronie torowiska PKP.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2017, o 19:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
brovar napisał(a):
Pragnę was poinformować, że nowa pętla tramwajowo-autobusowa będzie zlokalizowana po stronie Bohaterów Września.
Planiści zaplanowali również dwa parkingi P&R. Pierwszy w miejscu obecnej pętli tramwajowej, a drugi już po drugiej stronie torowiska PKP.

Wspaniałe wieści! Nie będzie trzeba więc z tramwajem przecinać ruchliwej ulicy przed pętlą i będzie więc umiejętne wykorzystanie przestrzeni po likwidacji obecnej pętli w postaci tego P+R. Drugi P+R też raczej w dobrym miejscu za tymi torami. Będzie można wygodnie albo przejść przez most nad torami kolejowymi na tramwaj lub autobus, albo co raczej jest w tym przypadku ważniejsze - wygodnie i szybko zejść na stację SKA. :thumbup:

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2017, o 17:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Nowy wiadukt w Batowicach ma rozładować korki na północy Krakowa
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... LokKrakImg

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2017, o 17:38 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 9 gru 2013, o 20:32
Posty: 660
Lokalizacja: Kraków
Można by powiedzieć - nareszcie. Tyle lat przeciskania się przez stary i wąski wiadukt, który jest już w opłakanym stanie. Jeszcze trochę i by go trzeba było zamknąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2019, o 12:05 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 610
Rząd dofinansuje wiadukt między Krakowem a Batowicami

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rzad- ... 31925.html
W artykule pojawiają się też nowe lokalizacje pętli tramwajowo-autobusowej, ale patrząc na to jak obecnie wygląda ta okolica nie wiem gdzie miałyby powstać tory do przesuniętej pętli.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL