Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#376 Post autor: Łukasz » 24 lis 2016, o 16:50

Od poniedziałku linia "511" ma się zatrzymywać na dodatkowym przystanku "Leszka Białego".

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#377 Post autor: kucyk » 24 lis 2016, o 18:00

Za to Radni z tej dzielnicy popierają mieszkańców Zesławic i Kantorowic i wysłali do ZIKiT-u pismo w sprawie linii autobusowej "122". Jak przeczytałem chodzi o to, że wszyscy chcą zmiany na końcowym odcinku tej linii autobusowej a mianowicie chcą dojazdu do placu Tomex i Al. Andersa do obecnej końcówki. Zobaczymy co znowu wymyśli ZIKiT? Cały czas odnośnie tej linii słyszymy "nie" bo nie. =P

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#378 Post autor: Mistrzejowiczanin » 24 lis 2016, o 19:00

lukaskrk pisze:Od poniedziałku linia "511" ma się zatrzymywać na dodatkowym przystanku "Leszka Białego".
Pospieszny pełną gębą. :/
kucyk pisze:Za to Radni z tej dzielnicy popierają mieszkańców Zesławic i Kantorowic i wysłali do ZIKiT-u pismo w sprawie linii autobusowej "122". Jak przeczytałem chodzi o to, że wszyscy chcą zmiany na końcowym odcinku tej linii autobusowej a mianowicie chcą dojazdu do placu Tomex i Al. Andersa do obecnej końcówki. Zobaczymy co znowu wymyśli ZIKiT? Cały czas odnośnie tej linii słyszymy "nie" bo nie. =P
122 generalnie powinna jeździć przez Rondo Kocmyrzowskie, bo po prostu tam są lepsze możliwości przesiadkowe, a przy tym mogliby jeszcze wyprostować trasę, żeby nie objeżdżała przez Jagiełły, bo dla mieszkańców ul. Morcinka czy Zesławic, albo takich, którzy mają tam swoją działkę zdecydowanie takie wycieczki nie są uwielbione.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2605
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#379 Post autor: scyzor663 » 24 lis 2016, o 20:11

Mistrzejowiczanin pisze:Pospieszny pełną gębą.
Na tym to polega, że pospieszny zatrzymuje się na oddalonych od centrum osiedlach na każdym przystanku zbierając z nich pasażerów, potem w środku trasy zatrzymuje się tylko na ważnych węzłach, żeby w centrum znów zatrzymywać się na większości przystanków.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#380 Post autor: Cukier » 24 lis 2016, o 21:44

Mistrzejowiczanin pisze:
lukaskrk pisze:Od poniedziałku linia "511" ma się zatrzymywać na dodatkowym przystanku "Leszka Białego".
Pospieszny pełną gębą.
Akurat niezatrzymywanie się "511" na tymże przystanku jako jedynym w rejonie Stoków było bzdurne i nieuzasadnione. Zaś dodanie przystanku w odległości 2-3 przystanków od jednej z końcówek ma wpływ na bardzo niewielu pasażerów. A to że ludzie walczą o przystanki dla tej linii znaczy, że linia zaczyna się przyjmować, co mnie osobiście bardzo cieszy - liczę na to że stanie się całodzienną - choćby i kosztem "182".

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3734
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#381 Post autor: tomta1 » 25 lis 2016, o 11:18

Była już o tym mowa, ale żeby komplet komunikatów się tu znalazł:

Dodatkowy przystanek
511
od 28.11.2016
Dodatkowy przystanek


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 28.11.2016 r. (poniedziałek) linia 511 dodatkowo będzie zatrzymywać się na przystanku Leszka Białego.
http://kmkrakow.pl/
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#382 Post autor: tomek_m » 25 lis 2016, o 19:12

scyzor663 pisze:
Mistrzejowiczanin pisze:Pospieszny pełną gębą.
Na tym to polega, że pospieszny zatrzymuje się na oddalonych od centrum osiedlach na każdym przystanku zbierając z nich pasażerów, potem w środku trasy zatrzymuje się tylko na ważnych węzłach, żeby w centrum znów zatrzymywać się na większości przystanków.
To jest raczej linia przyspieszona. Pospiesznych linii już w Krakowie nie ma od dawna ;)
A jaka jest idea linii pospiesznych? W przeciwieństwie do linii przyspieszonych, zatrzymują się na swojej trasie tylko na najważniejszych węzłach przesiadkowych?

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#383 Post autor: Krakowiak2013 » 25 lis 2016, o 20:33

Cukier pisze:A to że ludzie walczą o przystanki dla tej linii znaczy, że linia zaczyna się przyjmować, co mnie osobiście bardzo cieszy - liczę na to że stanie się całodzienną - choćby i kosztem "182".
Bacznie obserwuję linię "511" od początku jej istnienia i mogę stwierdzić sam, że linia się przyjmuje. Jadąc dzisiaj kursem 8:54 ze Stoków zapełnienie w rejonie Wiślickiej było idealne, bo wszystkie miejsca były zajęte. Na samym początku kursowania było o to trudno. Więc linia się przyjmuje i nawet jestem za tym, aby linia "511" była całotygodniowa, bo zapewnia szybki dojazd do Centrum. Co miasto zrobi z "182" oraz "511" czas pokaże.
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#384 Post autor: Krakowiak2013 » 30 lis 2016, o 15:51

Remont torowiska na pętli Wzgórza Krzesławickie

Obowiązuje: I etap: w dniach 3 – 9 grudnia 2016 (sob – pt)


II etap: W dniach 10 – 18 grudnia 2016 (sob – nd)

Szczegóły dotyczące funkcjonowania linii tramwajowych 1, 4 i 5 na http://kmkrakow.pl/

1 Trasa objazdowa („okrężna”): Salwator – … – rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – al. Andersa – pl. Centralny im. R. Reagana – al. Solidarności – Kombinat – Ujastek – Łowińskiego – Elektromontaż (tymczasowy przystanek końcowy i początkowy). Powrót: Elektromontaż – Wiadukty – Kocmyrzowska – rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – … – Salwator

4 Trasa objazdowa („okrężna”): Bronowice Małe – … – pl. Centralny im. R. Reagana – al. Andersa – rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego Kocmyrzowska – Łowińskiego – Elektromontaż (tymczasowy przystanek końcowy i początkowy). Powrót: Elektromontaż – Łowińskiego – Kombinat – al. Solidarności – pl. Centralny im. R. Reagana – … – Bronowice Małe

5 Trasa objazdowa („okrężna”): Krowodrza Górka – … – rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – al. Andersa – pl. Centralny im. R. Reagana – al. Solidarności – Kombinat – Ujastek – Łowińskiego – Elektromontaż (tymczasowy przystanek końcowy i początkowy). Powrót: Elektromontaż – Wiadukty – Kocmyrzowska – rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – Bieńczycka – rondo Czyżyńskie – … – Krowodrza Górka

II etap: w dniach 10 – 18 grudnia 2016 roku (sob – nd)

1 Kursować będzie na stałej trasie: Wzgórza Krzesławickie – Salwator

4, 5 Kursować będą na trasach okrężnych jak w I etapie

W obu etapach zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa nr 704:

704 Kombinat – Ujastek – Łowińskiego – Kocmyrzowska – Wzg. Krzesławickie

Powrót: Wzgórza Krzesławickie – Architektów – Poległych w Krzesławicach – Kocmyrzowska – Łowińskiego – Ujastek – Kombinat

https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 0649226327
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#385 Post autor: Cukier » 30 lis 2016, o 23:05

Dlaczego w drugim etapie tylko jedna linia wraca na Wzgórza? Argument o puszczeniu ruchu tylko jedną pętlą mnie nie przekonuje, bo na Ruczaju jest półtorej pętli i da się tam puścić 30 kursów/h. A to już implikuje, że "4" z "1" by się pomieściły na jednym torze, bo to tylko 12 kursów/h.

Chyba że pętla dalej będzie nieczynna, a na "1" trafią GT8S które jadąc od miasta będą trójkątować na Wiaduktach, i po zmianie czoła jechać torem pod prąd do Wzgórz. Co oczywiście przy f~10 jest nierealne czasowo, ale puszczając drugą brygadę drugim torem (tak żeby zmieniała czoło wracając ze Wzgórz) już tak. Choć oczywiście w skali 1 do 10 myślę że prawdopodobieństwo zastosowania takiego rozwiązania wynosi 1, skoro ZIKiT z MPK od lat mają problemy żeby się dogadać co do wykorzystania Zajezdni Nowa Huta jako końcówki.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#386 Post autor: kot_feliks » 30 lis 2016, o 23:15

NIe za bardzo rozumiem, czemu 1 i 5 nie mogą robić pętli jedna w jedną stronę, druga w drugą? Efekt jest taki, że jadąc z centrum, na Kocmyrzowską nie da się dojechać z Czyżyńskiego inaczej, niż przez... Pl. Centralny (linia 4).

Najprościej byłoby zrobić chyba:
1, 5 - pętla Czyżyńskie -> Kocmyrzowskie -> Kocmyrzowska -> Łowińskiego -> Solidarności -> JPII -> Czyżyńskie;
4 - pętla Czyżyńskie -> pl. Centralny -> Solidarności -> Łowińskiego -> Kocmyrzowska -> Kocmyrzowskie -> Czyżyńskie;

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7413
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#387 Post autor: Locutus » 1 gru 2016, o 07:55

@ Kot Feliks - Chyba ZIKiT założył, że dla ludzi ważniejsze, żeby z rana szybciej dojechać do pracy czy szkoły niż żeby szybciej po południu wrócić do domu...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#388 Post autor: Krakowiak2013 » 1 gru 2016, o 08:46

Na stronie MPK dostępne są rozkłady obowiązujące od soboty. Linia "704" w tygodniu pojedzie co 7 minut, w weekendy co 10 minut.

http://www.mpk.krakow.pl/pl/page-f3044045/
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#389 Post autor: kot_feliks » 1 gru 2016, o 08:56

Locutus pisze:@ Kot Feliks - Chyba ZIKiT założył, że dla ludzi ważniejsze, żeby z rana szybciej dojechać do pracy czy szkoły niż żeby szybciej po południu wrócić do domu...

Pozdrawiam!
LOKI
No ale przecież wtedy byś miał normalny dojazd i z/do jednego i drugiego miejsca:
- do centrum:
--- z Kocmyrzowskiej - 4;
--- z Solidarności, pl. Centralnego - 1, 5;

- z centrum:
--- na Kocmyrzowską - 1, 5;
--- na pl. Centralny - 4.

(albo na odwrót :) )

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#390 Post autor: Kaszmir » 1 gru 2016, o 10:19

Locutus pisze:@ Kot Feliks - Chyba ZIKiT założył, że dla ludzi ważniejsze, żeby z rana szybciej dojechać do pracy czy szkoły niż żeby szybciej po południu wrócić do domu...
Myślę, że możesz mieć rację. I choć sam początkowo zastanawiałem się "czemu tak", to ta argumentacja mnie przekonuje :thumbup:
kot_feliks pisze:Najprościej byłoby zrobić chyba:
1, 5 - pętla Czyżyńskie -> Kocmyrzowskie -> Kocmyrzowska -> Łowińskiego -> Solidarności -> JPII -> Czyżyńskie;
4 - pętla Czyżyńskie -> pl. Centralny -> Solidarności -> Łowińskiego -> Kocmyrzowska -> Kocmyrzowskie -> Czyżyńskie;
Jeśli już to na odwrót, bo nie wyobrażam sobie, by np. rano ludzie z Teatru Ludowego jechali do centrum "1"/"5" przez Kombinat... "4" jednak nie obsługuje tych samych relacji.

Natomiast propozycja ZIKiT ma tę zaletę, że minimalizuje ilość przystanków które mają zmiany w układzie linii. Np. czemu pasażerowie z os. Kolorowego mieliby tracić "4" w jedną stronę, skoro nie można tego uniknąć? Podobnie z Bieńczycką: np. w Twojej propozycji w jedną ze stron między Bieńczycką / r. Kocmyrzowskim a al. Pokoju zostaje tylko jedna linia - "14", która i na co dzień słynie z tłoku. Mogłoby być bardzo nieciekawe jeśliby jeszcze dołożyć jej pasażerów dwukrotnie częściej kursujące "1".

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”