Wszystkich Świętych 2016

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wszystkich Świętych 2016

#76 Post autor: Cukier » 28 paź 2016, o 16:08

Kaszmir pisze:Tyle, że "87" nie jest uruchamiany dla Batowic, lecz dla Cm. Grębałów.
Ale kończy na tyle blisko Batowic, że tak jak wspomniałem, szkoda byłoby tego nie wykorzystać.
Kaszmir pisze:Z Piastów do Batowic będzie 21 kursów/h ("193", "806", "810"), to daje autobus średnio co 3 minuty.
"806" na Piastów? Ja o czymś nie wiem?

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Wszystkich Świętych 2016

#77 Post autor: brovar » 28 paź 2016, o 17:03

Cukier pisze:linia "87" staje się przydatna tylko jako dojazd do Grębałowa.
Też nie. Jeśli ktoś ma wybór pomiędzy autobusem jadącym 18 minut niskopodłogowy, czy też Wiedeńczykiem jadącym przeszło pół godziny, to wybierze to pierwsze.
Tramwaj jadący przez Kocmyrzowską od zawsze cieszył się bardzo dużym popytem, co potwierdzają wysyłane na niej uffoki. Niestety popsuli coś co funkcjonowało od dekady, za to "87" będzie się dublować z "21".

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wszystkich Świętych 2016

#78 Post autor: Cukier » 28 paź 2016, o 17:54

brovar pisze:Tramwaj jadący przez Kocmyrzowską od zawsze cieszył się bardzo dużym popytem, co potwierdzają wysyłane na niej uffoki. Niestety popsuli coś co funkcjonowało od dekady, za to "87" będzie się dublować z "21".
Tyle że w tutaj właśnie os. Piastów ma w kierunku Grębałowa mocny autobus, podczas gdy Mistrzejowice w dojeździe do Grębałowa są skazane wyłącznie na tramwaj. Dlatego wyprostowanie dojazdu Mistrzejowicom, które nie mają alternatywy, kosztem Piastów które alternatywę ma i to bardzo dobrą ma sens.

Natomiast faktycznie - w momencie w którym "21" i tak nie dojeżdża na Pleszów byłoby wielce wskazane po prostu je zawiesić, bo na znakomitej większości trasy zastąpi je "87". A dla samego odcinka Kombinat - Walcownia, gdzie nie pojedzie "87", nie warto trzymać przy życiu "21", bo to nawet nie jest fragment jej stałej trasy, poza tym jest tam przecież "22" które stanowi i tak ofertę znacznie przesadzoną w stosunku do potrzeb.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2016

#79 Post autor: Kaszmir » 28 paź 2016, o 20:32

Cukier pisze:Natomiast faktycznie - w momencie w którym "21" i tak nie dojeżdża na Pleszów byłoby wielce wskazane po prostu je zawiesić, bo na znakomitej większości trasy zastąpi je "87".
W sumie interesujący pomysł. Wtedy oczywiście "87" musiałoby być całodzienne.
Cukier pisze:"806" na Piastów? Ja o czymś nie wiem?
Kajam się, moja pomyłka ;) Przy czym przesiadka z "806" na "87" też jest możliwa, choćby przy "DH Wanda". A na Piastów wciąż będzie 16 kursów/h, czyli autobus średnio co 4 minuty.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2016

#80 Post autor: bielanek » 29 paź 2016, o 00:56

Kaszmir pisze:
Cukier pisze:Pierwsza w oczy rzuca się linia "804" która znów będzie kursować co 20 min obsługując po drodze wszystkie możliwe cmentarze i znów nie będzie wyrabiać. Szlachetny pomysł z linią "808", jednak tu bardziej bym się przychylał opinii Kaszmira, że lepiej byłoby wysłać "803" do Nowego Bieżanowa, i jeszcze najlepiej obok tego "804" wzmocnić do f~10.
Dokładnie. Będzie: "804" do Wieliczki (~f=20), "803" do Dw. Płaszów (~f=10) i "808 do R. Grzegórzeckiego (~f=10). Zamiast tego lepsze by były:
- "804" do Wieliczki (~f=10) i "803" do Nowego Bieżanowa (~f=10),
- albo "804" do Wieliczki (~f=20) i "803" dokładnie po trasie "804" do Nowego Bieżanowa, uzupełniające linię bazową tak by na wspólnym odcinku był takt ~f=5 (czyli: "804" - "803" - "803" - "803" - "804").
W obecnym układzie według moich obliczeń potrzeba około 21 wozów (803 - 8; 804 - 7; 808 - 6). Natomiast przy propozycji Kaszmira po około 24, czyli więcej niż przy obecnej. Więc dopóki nie będzie więcej przegubów, to pojechałyby solówki co raczej nie poprawiłoby komfortu. I pytanie na ile jest realna potrzeba na wzmacnianie trasy 804? Osobiście nigdy nie jechałem nią więc nie chcę się wypowiadać - tylko pytam.
Cukier pisze:
bielanek pisze:Jest linia 193, są 806 i 810, to jest za mało, że trzeba tworzyć dodatkową dowozówkę?
Idąc tym tokiem rozumowania to "87" jest na Piastów niepotrzebne, bo przecież są te wspomniane linie. Jasne, można dojechać "87" do Piastowa i tam się przesiąść w któryś z tych autobusów, lecz nie ma to większego sensu, bo można się już nie zmieścić. A skoro można się do tychże autobusów przesiąść zawczasu, to nie ma sensu korzystać w ogóle z "87" i kółko się zamyka - linia "87" staje się przydatna tylko jako dojazd do Grębałowa.
Tylko jak wspomnieli inni uzytkownicy wcześniej, 87 podobnie jak 86 jest stworzone do obsługi Grębałowa, a nie Batowic. Dla Batowic są linie autobusowe, które jak Ci wskazałem na części trasy się pokrywają i zapewniają możliwośc przesiadki. Osobiście uważam, że pomysł tworzenia takiej dowozówki jest chybiony, aczkolwiek cięzko przesądzać czy by się przyjęło czy nie.
Kaszmir pisze:
Cukier pisze:Natomiast faktycznie - w momencie w którym "21" i tak nie dojeżdża na Pleszów byłoby wielce wskazane po prostu je zawiesić, bo na znakomitej większości trasy zastąpi je "87".
W sumie interesujący pomysł. Wtedy oczywiście "87" musiałoby być całodzienne.
Przez wiele lat problem był z duetem 16+86 teraz jest 21+87.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2016

#81 Post autor: Kaszmir » 29 paź 2016, o 12:48

bielanek pisze:W obecnym układzie według moich obliczeń potrzeba około 21 wozów (803 - 8; 804 - 7; 808 - 6). Natomiast przy propozycji Kaszmira po około 24, czyli więcej niż przy obecnej. Więc dopóki nie będzie więcej przegubów, to pojechałyby solówki co raczej nie poprawiłoby komfortu.
Myślisz, że nie byliby w stanie wygospodarować na ten krótki czas trzech dodatkowych wozów? Przecież to nie jest tak, że np. chcieli pociągnąć "808" do (powiedzmy) Krakowskiej Akademii ale zabrakło im jednego wozu więc starczyło tylko do Ronda Grzegórzeckiego.
bielanek pisze:I pytanie na ile jest realna potrzeba na wzmacnianie trasy 804? Osobiście nigdy nie jechałem nią więc nie chcę się wypowiadać - tylko pytam.
Bodajże już dwa lata temu (albo i wcześniej?) pojawiały się skargi na tłok i niemieszczenie się do pojazdów.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Wszystkich Świętych 2016

#82 Post autor: tomta1 » 29 paź 2016, o 15:09

Na potrzeby niniejszego wpisu przyjmuję że:
— odcinek "batowicki" to odcinek Cmentarz BatowiceRondo Grzegórzeckie,
— odcinek "środkowy" – Rondo GrzegórzeckieDworcowa/Dworzec Płaszów,
— odcinek "bieżanowski" – Dworcowa/Dworzec PłaszówNowy Bieżanów Południe/Bieżanów Cmentarz,
— odcinek "wielicki" – Nowy Bieżanów Południe/Bieżanów CmentarzWieliczka Kampus.
Kaszmir pisze:Będzie: "804" do Wieliczki (~f=20), "803" do Dw. Płaszów (~f=10) i "808 do R. Grzegórzeckiego (~f=10). Zamiast tego lepsze by były:
- "804" do Wieliczki (~f=10) i "803" do Nowego Bieżanowa (~f=10),
- albo "804" do Wieliczki (~f=20) i "803" dokładnie po trasie "804" do Nowego Bieżanowa, uzupełniające linię bazową tak by na wspólnym odcinku był takt ~f=5 (czyli: "804" - "803" - "803" - "803" - "804").
Pomysł #1 zły, bo Wieliczka kursów nie dołoży. Pomysł nr 2 ok, ale też ma swoją swego rodzaju wadę. Sytuacja na tej trasie jest następująca:
— odcinek batowicki — +6 kursów na godzinę więcej niż dotychczas (dochodzi 808) — w propozycji nr 2 tych kursów jest +3/h,
— odcinek środkowy — bez zmian — w propozycji jest +3/h,
— odcinek bieżanowski — bez zmian — w propozycji jest +9/h,
— odcinek wielicki — bez zmian — bez zmian.

O ile problemy na 803 rzeczywiście występują i przydałoby się wzmocnienie, o tyle nie widzę powodu by to było aż 9 kursów na godzinę więcej. W każdym razie – nie od razu. Metoda małych kroków, a nie dodawanie naprawdę dużej podaży. Może się okazać że po dodaniu mniejszej liczby kursów na odcinku bieżanowskim problem przetłoczonych kursów 803 zniknie. Jak nie, to wtedy można się zastanowić nad takim zwiększeniem podaży.

Linia 808 ma z kolei tę zaletę, że jeżeli ktoś jedzie z jakiegoś miejsca Krakowa na np. rondo Mogilskie i tam chce się przesiąść do autobusu jadącego do Batowic, do tej pory miał do wyboru zapchane 803 lub zapchane 804. Teraz jest szansa że natrafi na względnie puste 808.

Tym samym można by spróbować zastosować półśrodek:
803Cmentarz Batowice(po trasie 804)Nowy Bieżanów Południe, co 10 minut,
804 – po swojej trasie, co 20 minut,
808 – po swojej trasie, co 20 minut.

W ten sposób sytuacja na odcinkach będzie następująca:
— batowcki: +3/h względem 2015, -3/h względem 2016,
— środkowy: bez zmian,
— bieżanowski: +6/h,
— wielicki: bez zmian.

W razie dalszej masakry na Bieżanowie (gdzie liczba kursów ma wzrosnąć dwukrotnie(!)) można się zastanowić nad wydłużeniem 808 do Nowego Bieżanowa, ew. do Dworca Płaszów jeśli ta masakra dotyczy obsługi Cmentarza Podgórskiego. No i przy mojej propozycji nie powinno być problemu z dodatkowymi wozami.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6385
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2016

#83 Post autor: Coffee » 29 paź 2016, o 19:07

Ja myślałem jeszcze nad inną rzeczą. Może "804" całkowicie "wyizolować" na potrzeby Wieliczki i puścić ją na trasie Cmentarz Batowicki - (po tasie obecnej) Rondo Grzegórzeckie - Klimeckiego - Powstańców Wielkopolskich - Powstańców Śląskich - Sławka - Wielicka - Wieliczka.

Wtedy "808" do Dworca Płaszów lub Powstańców Wielkopolskich, a "803" do Bieżanowa przez Wielicką.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wszystkich Świętych 2016

#84 Post autor: Cukier » 29 paź 2016, o 21:29

Nie no, robienie linii celowego objazdu przez Powstańców Śląskich i Kamieńskiego, byle czasem nie przejeżdżała obok Cmentarza Podgórskiego to moim zdaniem kiepski pomysł.

Aczkolwiek można by rozważyć wyprostowanie "804" przez Wielicką, natomiast "803" przez Bieżanowską, Barbary, Heleny, Małą Górę, Aleksandry do Nowego Bieżanowa Południe.

Wówczas z "804" odpadłby potok z Cmentarza Bieżanów i Prokocim, co rzecz jasna dla jednych byłoby plusem a dla innych minusem.

PI8
Specjalista
Posty: 203
Rejestracja: 9 gru 2013, o 21:02
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Wszystkich Świętych 2016

#85 Post autor: PI8 » 30 paź 2016, o 00:15

Coffee pisze:Ja myślałem jeszcze nad inną rzeczą. Może "804" całkowicie "wyizolować" na potrzeby Wieliczki i puścić ją na trasie Cmentarz Batowicki - (po tasie obecnej) Rondo Grzegórzeckie - Klimeckiego - Powstańców Wielkopolskich - Powstańców Śląskich - Sławka - Wielicka - Wieliczka.

Wtedy "808" do Dworca Płaszów lub Powstańców Wielkopolskich, a "803" do Bieżanowa przez Wielicką.
Cukier pisze:Nie no, robienie linii celowego objazdu przez Powstańców Śląskich i Kamieńskiego, byle czasem nie przejeżdżała obok Cmentarza Podgórskiego to moim zdaniem kiepski pomysł.

Aczkolwiek można by rozważyć wyprostowanie "804" przez Wielicką, natomiast "803" przez Bieżanowską, Barbary, Heleny, Małą Górę, Aleksandry do Nowego Bieżanowa Południe.

Wówczas z "804" odpadłby potok z Cmentarza Bieżanów i Prokocim, co rzecz jasna dla jednych byłoby plusem a dla innych minusem.
Tylko powiem, że linia 804 jest przedłużana do Wieliczki na wniosek UMiG, przede wszystkim w celu zapewnienia połączenia z Cmentarzem w Bieżanowie i Cmentarzem w Prokocimiu. Oczywiście na pozostałe cmentarze (Podgórski, Batowicki) też sporo mieszkańców dojeżdża 1 Listopada linią 804, ale na te dwa pierwsze zdecydowanie najwięcej.

Obecny kształt 804 jest według mnie ok, można jednak podnieść częstotliwość do 12/15 minut.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2016

#86 Post autor: Kaszmir » 30 paź 2016, o 10:38

tomta1 pisze:Tym samym można by spróbować zastosować półśrodek:
803Cmentarz Batowice(po trasie 804)Nowy Bieżanów Południe, co 10 minut,
804 – po swojej trasie, co 20 minut,
808 – po swojej trasie, co 20 minut.
Ok, brzmi dobrze ;)
PI8 pisze:Tylko powiem, że linia 804 jest przedłużana do Wieliczki na wniosek UMiG, przede wszystkim w celu zapewnienia połączenia z Cmentarzem w Bieżanowie i Cmentarzem w Prokocimiu.
Dokładnie, "804" łączy nie tylko Prokocim i Bieżanów z Batowicami, lecz również Prokocim i Bieżanów z Wieliczką. Z racji stosunkowo niewielkiej odległości można zgadywać, że te dwa ostatnie połączenia też są potrzebne.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Wszystkich Świętych 2016

#87 Post autor: chlorofil » 31 paź 2016, o 20:08

W przypadku 804 zasadne byłoby aby po Cm. Prokocim skręcił w Jerzmanowskiego i pojechał Ćwiklińskiej przez środek Bieżanowa. Są ludzie przemieszczający się z Bieżanowa do i z cmentarza w Wieliczce, jak i starsi ludzie chcą podjechać do cmentarza w Bieżanowa w ramach osiedla. Nie do końca rozumiem, po co jedzie dalej Bieżanowską, miast przez dwa przystanki pojechać tak jak tramwaj.

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Wszystkich Świętych 2016

#88 Post autor: NowaHutaWschód » 1 lis 2016, o 12:03

Moje pytanie odnośnie 811, czy ma sens uruchamianie linii autobusowej z Pleszowa do Ruszczy? Lepszym rozwiązaniem byłoby zlokalizowanie początku linii chociażby na pl. Centralnym, wątpie aby ludzie rezygnowali z dojadu własnym autem dla przymusowej przesiadki na Pleszowie.
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Wszystkich Świętych 2016

#89 Post autor: tomta1 » 1 lis 2016, o 12:47

Raczej z Grębałowa. Tyle że to pokazałoby bezsensowność węzła przesiadkowego Pleszów.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wszystkich Świętych 2016

#90 Post autor: Cukier » 1 lis 2016, o 13:59

Rok w rok Igołomska w dzień WŚ jest spowita takim korkiem, że od Wyciąż do Pleszowa jedzie się nawet 25 minut. Nie ma żadnych buspasów, żadnych większych ograniczeń parkingowych w Ruszczy, więc w zasadzie NIC nie zachęca ludzi do przesiadki na autobus, który stoi w tym samym korku.

BYĆ MOŻE coś mogłoby zmienić właśnie uruchomienie linii "811" na trasie Cmentarz Grębałów - Lubocza - Wadów - Ruszcza. Ewentualnie wydłużona do Pleszowa, bo tam jednak też jest cmentarz, który połączenie z Grębałowem ma beznadziejne, zwłaszcza przy zamkniętym dla tramwajów Ujastku Mogilskim. Tyle że tu główne pytanie brzmi: czy jest sens wpuszczać autobusy w korek i rozwalać cały rozkład.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”