Krakowska, Starowiślna

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Paparazzi 97
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 29 gru 2013, o 20:01
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#1 Post autor: Paparazzi 97 » 22 wrz 2016, o 20:05

Pojawił się audyt przebudowy torowiska tramwajowego w ciągu ul. Krakowskiej: http://rowery.zikit.pl/audyt/przebudowa ... akowskiej/
W skrócie:
- rozważany jest przystanek wiedeński na wylocie Stradomskiej,
- skrzyżowanie Stradomska/Dielta wszystkie relacje skrętne tramwajowe zostają,
- brak przejazdu przez skrzyżowanie na wprost Stradomska-Krakowska dla pojazdów, tylko prawoskręty. Dla rowerzystów przejazd możliwy pasami rowerowymi,
- na większości Krakowskiej samochody na torowisko. Pojawią się za to zatoki parkingowe.
- jak zwykle sieć trakcyjna na słupach a nie na kotwiona do fasad budynków...
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#2 Post autor: Mistrzejowiczanin » 22 wrz 2016, o 20:28

Paparazzi 97 pisze:Pojawił się audyt przebudowy torowiska tramwajowego w ciągu ul. Krakowskiej: http://rowery.zikit.pl/audyt/przebudowa ... akowskiej/
W skrócie:
- rozważany jest przystanek wiedeński na wylocie Stradomskiej,
- skrzyżowanie Stradomska/Dielta wszystkie relacje skrętne tramwajowe zostają,
- brak przejazdu przez skrzyżowanie na wprost Stradomska-Krakowska dla pojazdów, tylko prawoskręty. Dla rowerzystów przejazd możliwy pasami rowerowymi,
- na większości Krakowskiej samochody na torowisko. Pojawią się za to zatoki parkingowe.
- jak zwykle sieć trakcyjna na słupach a nie na kotwiona do fasad budynków...
Jak dla mnie bardzo dobry projekt. :thumbup: Szkoda tylko, że wezmą się za realizację dopiero ewentualnie za dwa lata. :thumbdown:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#3 Post autor: Jopek36 » 22 wrz 2016, o 21:35

Projekt kretyński wręcz idiotyczny, jedynie chodniki szersze na plus. Z Krakowskiej chcą zrobić kolejną Długą, gdzie źle zaparkowane samochody będą blokować przejazd. Po prostu paranoja i żenada, gdyż zamiast uprzywilejować KM, to najlepiej wrąbać samochody na torowisko.. Na to nie może być przyzwolenia!

aq1
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 31 maja 2010, o 10:00
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#4 Post autor: aq1 » 22 wrz 2016, o 21:46

Po kiego grzyba jest taka awantura o separatory na Kalwaryjskiej, gdy chce się wpuścić samochody na torowisko na Krakowską? :O

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3713
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#5 Post autor: tomta1 » 22 wrz 2016, o 23:33

Widać jakie panuje odmienne podejście do transportu zbiorowego w dwóch pionach ZIKiT-u – w pionie ds. transportu i w pionie ds. inwestycji. Szkoda, że dyr. Franek jest tylko jeden...
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 14:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Torowiska

#6 Post autor: bielanek » 23 wrz 2016, o 07:45

Jopek36 pisze:Projekt kretyński wręcz idiotyczny, jedynie chodniki szersze na plus. Z Krakowskiej chcą zrobić kolejną Długą, gdzie źle zaparkowane samochody będą blokować przejazd. Po prostu paranoja i żenada, gdyż zamiast uprzywilejować KM, to najlepiej wrąbać samochody na torowisko.. Na to nie może być przyzwolenia!
O ile sam projekt traktuję podobnie, to jednak w kwestii blokowania może być inaczej, bo z tego co policzyłem na Długiej szerokość jezdni to około 6 metrów, na Krakowskiej ma być ponad 7 metrów. Dodatkowo samochody nie są dopuszczone na całej długości torowiska, bo od przystanków wiedeńskich (Plac Wolnica > Korona oraz Stradom > Wawel) jadą już tylko po swoim pasie. Myślę, że najpierw trzeba posłuchać co ZIKiT ma na myśli proponując takie rozwiązanie.

sienioo
Kierownik
Posty: 888
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#7 Post autor: sienioo » 23 wrz 2016, o 12:40

Na dwóch ciągach tramwajowych Podgórze-Centrum samochody odcinkowo będą poruszać się po torowisku. Jeśli drastycznie nie ograniczy się ruchu na Starowiślnej, Krakowskiej, Stradomskiej i Dietla!!! to "super" będziemy mieć KM. Dalej promujmy samochody! Dalej olewajmy priorytet dla KM!
Jak jest obecnie na Długiej czy Rakowickiej? Sznurek samochodów i tramwaj, który czeka nieraz 2-3 (często i dłużej!) fazy by się wydostać. Źle zaparkowany samochód i wszystko stoi. Korek i wszystko stoi.
Kiedyś ktoś proponował ruch jednokierunkowy na Starowiślnej i Krakowskiej (ogromne rondo). To nie jest głupie rozwiązanie. Albo wywalamy w 80% samochody z ciągu Dietla, Krakowska i Starowiślna....

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Torowiska

#8 Post autor: Lw25 » 23 wrz 2016, o 13:12

tomta1 pisze:Widać jakie panuje odmienne podejście do transportu zbiorowego w dwóch pionach ZIKiT-u – w pionie ds. transportu i w pionie ds. inwestycji. Szkoda, że dyr. Franek jest tylko jeden...
Pion ds. Inwestycji to od dawna kopalnia betonu i fetyszu samochodowego. Tylko się wymieniają co kilka lat Migdał, Król i Szczurko...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#9 Post autor: Jopek36 » 23 wrz 2016, o 13:26

sienioo pisze:Kiedyś ktoś proponował ruch jednokierunkowy na Starowiślnej i Krakowskiej (ogromne rondo).
Zgadza się, przesłałem propozycję w połowie kwietnia do ZIKiT-u, ale jak widać stwierdzili, że ważniejszy jest interes samochodziarzy.. Najpóźniej do poniedziałku jako PKK nagłośnimy sprawę - czekamy na wewnętrzne informacje i ustalenia. Tu można zobaczyć PROPOZYCJĘ ruchu 1-kierunkowego wokół Kazimierza mojego autorstwa: https://drive.google.com/open?id=0B19vg ... UlCNVA5ekU

Aha, zobaczcie jeszcze kto stoi za projektem.. - Altrans i Albricht jako sprawdzający, czyli uwalenie tramwajów po to, aby uzasadnić budowę metra :wall:

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#10 Post autor: Mistrzejowiczanin » 23 wrz 2016, o 14:02

Jopek36 pisze:Zgadza się, przesłałem propozycję w połowie kwietnia do ZIKiT-u, ale jak widać stwierdzili, że ważniejszy jest interes samochodziarzy.. Najpóźniej do poniedziałku jako PKK nagłośnimy sprawę - czekamy na wewnętrzne informacje i ustalenia. Tu można zobaczyć PROPOZYCJĘ ruchu 1-kierunkowego wokół Kazimierza mojego autorstwa: https://drive.google.com/open?id=0B19vg ... UlCNVA5ekU

Aha, zobaczcie jeszcze kto stoi za projektem.. - Altrans i Albricht jako sprawdzający, czyli uwalenie tramwajów po to, aby uzasadnić budowę metra :wall:
Jestem za. Przy przebudowie Starowiślnej i Krakowskiej byłoby bardzo wskazane coś takiego zrealizować. Jednak - jeśli dobrze widzę (jak nie to proszę mnie poprawić), to droga jednokierunkowa dla samochodów na Starowiślnej byłaby w stronę centrum. Ja optowałbym jednak za tym, aby droga dla samochodów na Starowiślnej była w stronę Podgórza, z racji na kontynuację rozwiązania z pierwszego odcinka Starowiślnej: https://www.google.pl/maps/@50.0576668, ... 312!8i6656 Właśnie to rozwiązanie warto byłoby kontynuować na dalszym odcinku ulicy.

Dwukierunkowa droga dla samochodów na torowisku na Krakowskiej miałaby sens tylko wtedy, gdy byłaby wprowadzona tam strefa B. Bez tego tramwaje będą tam utykać w korku jak na Rakowickiej. Ale również uważam, że Krakowska powinna być jednokierunkowa - w stronę centrum. :)
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#11 Post autor: pablo » 23 wrz 2016, o 16:46

Jopek36 pisze:Altrans i Albricht jako sprawdzający, czyli uwalenie tramwajów po to, aby uzasadnić budowę metra
A linia metra nr 1 i tak jedzie na osi W-Z a nie PN-PD. :rotfl:

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1070
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Torowiska

#12 Post autor: chlorofil » 23 wrz 2016, o 17:46

Założenia bardzo dobre. Tak właśnie powinny wyglądać ulice handlowe dochodzące do centrum. Jeden pas i zatoki, a chodnik dla pieszych.

Jeden mankament - słupy. Na chodnikach są zbędne. Bardziej eleganckie są zaczepy do budynków. Dotyczy to też oświetlenia.

Awatar użytkownika
Paparazzi 97
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 29 gru 2013, o 20:01
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kontakt:

Torowiska

#13 Post autor: Paparazzi 97 » 23 wrz 2016, o 19:26

Projekt Jopka rewelacyjny i warto o niego powalczyć! :]
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#14 Post autor: Jopek36 » 3 paź 2016, o 12:04

Paparazzi 97 pisze:Projekt Jopka rewelacyjny i warto o niego powalczyć!
Działamy! :)
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... 13203797:0
DZIAŁ INWESTYCJI Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu​ MOŻE UTRUDNIĆ przejazd tramwajów przez ul. KRAKOWSKĄ I STAROWIŚLNĄ poprzez wpuszczenie samochodów na torowisko!

W nawiązaniu do opublikowanego audytu rowerowego ulicy Krakowskiej - http://rowery.zikit.pl/audyt/przebudowa ... akowskiej/ - jesteśmy zaskoczeni projektem przebudowy. Na sporym odcinku wspomnianych ulic, ruch samochodowy zostaje skierowany na torowisko, a miejsca parkingowe są wyznaczone w zatokach parkingowych przy jezdni z torowiskiem, co przypomina przekrój ulicy Długiej, gdzie dochodzi do notorycznych blokowań ruchu pojazdów szynowych. Dlaczego zamiast UPRZYWILEJOWAĆ I NADAĆ PRIORYTET KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ POPRZEZ WYDZIELENIE TOROWISKA, chcecie ZNIWELOWAĆ szybkość i punktualność tramwajów? Tyle się w mieście mówi o zrównoważonym transporcie, walce ze smogiem w postaci zachęcania do przesiadki z samochodu do komunikacji miejskiej... Taki przekrój ulicy spowoduje opóźnienia tramwajów, związany z dopuszczeniem ruchu samochodowego i rowerowego na torowisko, utrudniając rozwinięcie przez tramwaj ciągłej prędkości ok. 50 km/h, jak również przez nieprawidłowo zaparkowane pojazdy tj. na ul. Długiej. CZY tak „sprawny i niezawodny” transport publiczny ZACHĘCI do przesiadki z samochodu i skorzystania z tramwaju? Oczywiście, że NIE. Powyższa propozycja jest tym bardziej druzgocąca, że znów ZDECYDOWANĄ większość wśród uczestników ruchu na tych ulicach stanowią pasażerowie komunikacji miejskiej. O ile DZIAŁ TRANSPORTU w ZIKiT możemy szczerze POCHWALIĆ w ostatnich miesiącach za działania na rzecz usprawniania komunikacji miejskiej, np. separatory na ulicy Kalwaryjskiej (y) tak dział inwestycji ZIKiT przez powyższy projekt przebudowy tych ulic może skutecznie zniweczyć ten właściwy kierunek zmian..

Podsumowując proponowany projekt przebudowy ulicy Krakowskiej przez dział inwestycji ZIKiT:
ZMIANY NA MINUS
- wprowadzenie ruchu samochodowego na torowisko
- pozostawienie przystanków tramwajowych "Stradom" w obecnej lokalizacji
- brak nasadzenia nowych drzew i krzewów wzdłuż ulic
ZMIANY NA PLUS:
+ szersze chodniki
+ stworzenie "agrafki" dla ruchu samochodowego przy skrzyżowaniu Dietla/Stradomska
+ przystanki wiedeńskie
+ poszerzenie osi łuków torowiska przy skrzyżowaniu z ulicą Węgłową

PROPONOWANE PRZEZ NAS ZMIANY W PROJEKCIE (poniżej rysunek poglądowy przekroju głównego, a pod tym linkiem: https://drive.google.com/file/d/0B19vg6 ... sp=sharing można POBRAĆ PEŁNY nasz projekt i proponowany opis zmian na ulicy Krakowskiej i Starowiślnej):
1) wydzielenie torowiska tramwajowego od pasów dla samochodów (tramwaje będą przemieszczały się szybciej i punktualniej, a ponadto powstanie korytarz dla służb ratowniczych; przekrój tj. na ulicy Podwale)
2) przeniesienie przystanków tramwajowych Stradom i Starowiślna za skrzyżowanie (umożliwi równomierne zapełnienie tramwajów w danym kierunku i większą możliwość priorytetu na światłach)
3) zastosowanie krzyżownic głęboko-rowkowych (tramwaje będą mogły przejeżdżać szybciej i bezpieczniej przez skrzyżowanie - rozwiązanie popularne u naszych południowych sąsiadów)
4) utworzenie pasów zieleni - liczymy na pomoc i interwencję Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie​ (w Krakowie każde nowe drzewa i krzewy są na wagę złota, dlatego niezbędne jest nasadzenie nowych roślin wzdłuż tych ulic dla poprawy estetyki i jako izolacja od pyłu i hałasu ulicznego)
ORAZ powołanie OFICERA DS. KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ i AUDYTÓW dotyczących przebudowywanego układu torowego i przystanków, jak również bieżących potrzeb pasażerów transportu zbiorowego.

Jesteśmy gotowi spotkać się z Państwem i omówić powyższe kwestie.

Pozdrawiamy,
Administracja Platformy Komunikacyjnej Krakowa

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#15 Post autor: Jopek36 » 4 paź 2016, o 18:26

Radio Kraków zainteresowało się sprawą :thumbup: Tłumaczenie ZIKiT powala... :ehh:
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... akowskiej/

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”