Wieści kolejowe z Polski
Moderator: Moderatorzy
Wieści kolejowe
W zasadzie masz rację. To i tak lepiej niż relacja Szczecin Główny-Przemyśl Główny który niemalże zawsze jest opóźniony, a to raz 15 minut, a to 60 a czasem nawet ponad 120... niemalże codziennie przechodzę koło Dworca koło 14-15 i nie przypominam sobie by nie było ogłoszenia o spóźnieniu.
Wieści kolejowe
Tutaj pociągi na tej trasie jeżdzą kilkanaście godzin więc istnieje wiele czynników, które mogą zadziałać, aby ten pociąg nie dotarł do celu o rozkładowym czasie. I te spóźnienia będą. A co do EIC Premium jeszcze to sztandarowy projekt PKP nie może przecież jeździć na spóźnieniach i wszystkie pociągi prawdopodobnie są ustawiane pod Pendolino, a jak już się zdarzy jakiś przypadek, że będzie na odwrót to wtedy EIP łapie opóźnienie zależne od wielkości problemu.JZet pisze:W zasadzie masz rację. To i tak lepiej niż relacja Szczecin Główny-Przemyśl Główny który niemalże zawsze jest opóźniony, a to raz 15 minut, a to 60 a czasem nawet ponad 120... niemalże codziennie przechodzę koło Dworca koło 14-15 i nie przypominam sobie by nie było ogłoszenia o spóźnieniu.
Wieści kolejowe
Ekologiczny pociąg w Argentynie:
http://www.labioguia.com/notas/el-tecno ... -argentina
25 stacji, trasa 40 minut. Pociąg spala 20 it na dzień (nie wiem jaka to jednostka miary? litr?)
Ciekawostka podłoga 20 cm od główki szyny, wygodne siedzenia, wnętrze włókno szklane.
http://www.labioguia.com/notas/el-tecno ... -argentina
25 stacji, trasa 40 minut. Pociąg spala 20 it na dzień (nie wiem jaka to jednostka miary? litr?)
Ciekawostka podłoga 20 cm od główki szyny, wygodne siedzenia, wnętrze włókno szklane.
Wieści kolejowe
A cóż to za rozstaw szyn? wygląda na bardzo szeroki.
Wieści kolejowe
Chyba pozostał z czasów kolonialnych czyli 1676 mm.tomek_m pisze:A cóż to za rozstaw szyn? wygląda na bardzo szeroki.
Wieści kolejowe
Dobra wiadomość dla miłośników kolejowych zabytków
Będzie dwa razy więcej kursów popularnego pociągu retro. Zabytkowy skład nie tylko nie zniknie z trasy Nowy Sącz - Chabówka, ale też pojedzie z Suchej Beskidzkiej do Żywca.
http://krakow.tvp.pl/24201596/bedzie-wi ... agow-retro
Będzie dwa razy więcej kursów popularnego pociągu retro. Zabytkowy skład nie tylko nie zniknie z trasy Nowy Sącz - Chabówka, ale też pojedzie z Suchej Beskidzkiej do Żywca.
http://krakow.tvp.pl/24201596/bedzie-wi ... agow-retro
Wieści kolejowe z Polski
ŹródłoPesa odwołuje się od wyników przetargu na ezt w Zachodniopomorskiem
Od wyników przetargu na dostawę 17 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa zachodniopomorskiego odwołała się Pesa Bydgoszcz. Zdaniem bydgoskiego producenta, oferta Newagu, który chce dostarczyć na Zachodnie Pomorze Impulsy, podlegała odrzuceniu.
Gra jest warta świeczki, ponieważ poza możliwością produkcji aż 17 ezt (to największe zamówienie na tabor kolejowy w 2016 roku) w grę wchodzi także produkcja 10 kolejnych elektrycznych pociągów w ramach prawa opcji. Stąd ostra walka o zamówienie, która obecnie weszła w fazę odwołań do Prezesa KIO.
Pesa: Ponownie zbadać oferty
Pesa wnosi o odwołanie „wobec zaniechania przez zamawiającego wykluczenia wykonawcy Newag SA oraz zaniechania odrzucenia oferty jako złożonej przez wykonawcę podlegającego wykluczeniu w postępowaniu o udzielenie zamówienia”. Producent z Bydgoszczy chce, aby czynność wyboru oferty Newagu została unieważniona i aby dokonano ponownego badania ofert złożonych w postępowaniu. Wnosi też o wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu, złożonej, według Pesy, przez nią samą (w przetargu brał udział także Stadler, była to jednak oferta oceniona na trzecim miejscu).
W wypadku tego przetargu cena stanowi tylko 60% wagi przy ocenie ofert. Pozostałe warunki stanowi w 10% okres gwarancji, w 10% termin dostawy trzech pierwszych pojazdów, w 5% to kryterium funkcjonalności w postaci procentu niskiej podłogi w pojazdach trzyczłonowych i 5% w pojazdach czteroczłonowych, w 5% wskaźnik gotowości technicznej i w 5% wskaźnik niezawodności technicznej. Według cen brutto, najkorzystniejsza jest oferta Newagu (250 797 000 zł), z bardzo niewielką przewagą nad Pesą (252 396 000 zł) i dużą nad Stadlerem (374 847 000, 46 zł). Terminy dostawy pierwszych pojazdów i okresy gwarancji są identyczne dla Pesy i Newagu. O zwycięstwie miały zadecydować także kryteria techniczne – długości niskiej podłogi, gotowości i niezawodności oferowanych pojazdów.
Małopolskie opóźnienie zakończone ugodą
Pesa w treści odwołania wykazuje, że Newag w realizowanych przez 3 ostatnie lata zamówieniach dopuścił się nienależytego jego wykonania, za które ponowi winę, a działania producenta z Nowego Sącza „nosiły znamiona poważnego naruszenia obowiązków służbowych”. Jest to, zdaniem Pesy, podstawą do wykluczenia z udziału w przetargach.
Chodzi o wykonanie 19 ezt dla Południowej Grupy Zakupowej (województwa: małopolskie, śląskie, świętokrzyskie i podkarpackie) i sprawę ugody zawartej przez województwo małopolskie z sądeckim producentem. Jak sprawdził „Rynek Kolejowy” w 2014 roku doszło do opóźnienia w dostawie 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla tego województwa. Sądecki producent spóźnił się z dostawą o 25 dni i samorząd zamawiający ezt wszedł wówczas z producentem na drogę sądową. Zakończyła się ona ugodą, w ramach której Newag zgodził się na wykonanie świadczeń rzeczowych na rzecz województwa w kwocie 937 tysięcy złotych i dokonać miał wpłaty w wysokości 480 tysięcy złotych tytułem kary umownej na konto województwa. W ocenie Pesy „nienależyte wykonanie umowy można wiązać z kwestią naliczenia kar umownych na rzecz wykonawcy”.
Ponadto prawnicy Pesy wykazują, że Newag powinien wykazać inicjatywę i złożyć stosowne oświadczenie o braku wystąpienia po jego stronie poważnych naruszeń obowiązków zawodowych oraz o tym, że podjął niezbędne środki zmierzające do zapobieżenia takich naruszeń na przyszłość (…)”.
Co z innymi przetargami?
Przypomnijmy: Na początku sierpnia województwo zachodniopomorskie wybrało ofertę Newagu w przetargu na dostawę 17 ezt. W innym dużym przetargu, w województwie łódzkim, Newag również przedstawił ofertę, która wydaje się najkorzystniejsza (14 ezt). W województwie śląskim natomiast (13 ezt) Koleje Śląskie wskazały na ofertę Pesy, jako najkorzystniejszą. Większych przetargów na dostawę ezt w tym roku nie należy się już raczej spodziewać, choć w następnych miesiącach będzie je ogłaszało zarówno województwo wielkopolskie, jak i pomorskie.
A obsuwy z EN64 i EN99?
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Wieści kolejowe z Polski
O... Cudownie! Pesa sama uznaje, że opóźnienie jest podstawą do wykluczenia z przetargu za nienależyte wykonanie umowy. Czyli już wiemy jak wykluczyć Pesę z nadciągającego od marca (i coś niemogącego nadciągnąć) przetargu na tramwaje w Krakowie...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Wieści kolejowe z Polski
Podsył skróconego Darta na targi w Berlinie. https://www.flickr.com/photos/143250122 ... ed-public/
Temat byłby niegodny uwagi gdyby nie jeden szczegół: Dart ma zmieniony ryjek z naprędce wymyślonego, przeordynarnego, pod każdym względem głupio zaprojektowanego elementu a'la karp na taki, który kiedyś gdzieś-tam zaproponowałem.
Faktem jest, że okrasiłem mój montaż odpowiednim komentarzem, takim od serca Zostałem za to odpowiednio potraktowany: moje zdjęcie z tak przerobionym przodem bardzo szybko zniknęło, a zamiast niego pojawiły się stosowne komentarze i nagonka na mnie.
Po 9 miesiącach, z dokładnie takim czołem, Dart jedzie na targi
ps. Może jeszcze na miejscu coś dokręcą Na boku składu widnieje nalepka Design Award 2016, a ta nagroda została przyznana za projekt w pierwotnej wersji.
Temat byłby niegodny uwagi gdyby nie jeden szczegół: Dart ma zmieniony ryjek z naprędce wymyślonego, przeordynarnego, pod każdym względem głupio zaprojektowanego elementu a'la karp na taki, który kiedyś gdzieś-tam zaproponowałem.
Faktem jest, że okrasiłem mój montaż odpowiednim komentarzem, takim od serca Zostałem za to odpowiednio potraktowany: moje zdjęcie z tak przerobionym przodem bardzo szybko zniknęło, a zamiast niego pojawiły się stosowne komentarze i nagonka na mnie.
Po 9 miesiącach, z dokładnie takim czołem, Dart jedzie na targi
ps. Może jeszcze na miejscu coś dokręcą Na boku składu widnieje nalepka Design Award 2016, a ta nagroda została przyznana za projekt w pierwotnej wersji.
Wieści kolejowe z Polski
Hmm, co zmienili w tej "mordce"? Ja nie widzę żadnej różnicy Chociaż fakt faktem jest, że dla mnie design tych DARTów to jest nieudolnie wzorowany na VELARO (ICE3). https://pl.wikipedia.org/wiki/Siemens_V ... 103_15.jpggagacek pisze: Temat byłby niegodny uwagi gdyby nie jeden szczegół: Dart ma zmieniony ryjek z naprędce wymyślonego, przeordynarnego, pod każdym względem głupio zaprojektowanego elementu a'la karp na taki, który kiedyś gdzieś-tam zaproponowałem.
Szkoda tylko że osiągami "troszkę" odstaje.
Wieści kolejowe z Polski
Połączenie sił w sprawie pociągów na wodór
https://www.pkpcargo.com/pl/aktualnosci ... 85cza-fps/
https://www.pkpcargo.com/pl/aktualnosci ... 85cza-fps/
Wieści kolejowe z Polski
Jednym słowem wracamy do puciongów na wyngiel
Wieści kolejowe z Polski
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 91929.htmlPKP Intercity zaakceptowało ofertę Pesy na modernizację ED74. Umowa w czerwcu
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", PKP Intercity oficjalnie zaakceptowało ofertę Pesy na modernizację czternastu jednostek ED74. Pochłonie to aż 274,8 mln złotych.
Tylko grupa Pesy złożyła ofertę w przetargu na naprawę i modernizację feralnych jednostek ED74, które w październiku 2017 roku postanowiono przywrócić do ruchu. Naprawa pochłonie 274,8 mln zł brutto. Od stycznia przewoźnik zastanawiał się, czy przyjąć ofertę, bo przekraczała ona budżet opiewający na 247,1 mln zł brutto. Ostatecznie 9 maja przewoźnik opublikował informację o wyborze i zaakceptowaniu najkorzystniejszej oferty, co oznacza, że budżet został podniesiony.
Pojazdy przejdą duże zmiany, a na ich wykonanie wykonawca będzie miał aż cztery lata. Szczegółowo piszemy o nich tutaj. Według informacji "Rynku Kolejowego" umowa przewiduje dostawę dwóch pierwszych składów po modernizacji w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy. Potem nastąpi pół roku eksploatacji obserwowanej i dopiero po jej przejściu będą odbierane kolejne składy.
Scyzoryk w kieszeni sam się otwiera...
Wieści kolejowe z Polski
Prawie zlikwidowaliśmy kolej. "Polityka rentowności" sprawiła, że PKP przewozi cztery razy mniej pasażerów [wywiad]
Najbardziej denerwuje przykład którego w powyższym wywiadzie brakuje, a który jest aż nazbyt jaskrawy: linia Skawina - Oświęcim i pusty dworzec w Brzeźnicy.Przeklęta moda likwidowania tzw. nierentownych połączeń kolejowych przyszła do nas z Zachodu, tam się zorientowali, że to kolei szkodzi, zaczęli wycofywać się z tych antyreform. I dokładnie wtedy myśmy tę modę przejęli - z autorem książki "Ostre cięcie" Karolem Trammerem rozmawia Grzegorz Sroczyński.