[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1 Post autor: Jopek36 » 17 sie 2016, o 09:07

Zakup nie więcej niż 50 (pięćdziesięciu) fabrycznie nowych niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych w ramach umowy ramowej
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
ZAKRES:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa nie więcej niż 50 (pięćdziesięciu) fabrycznie nowych niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych o długości minimum 32 m maksimum 35 m każdy, wraz z wyposażeniem i narzędziami specjalnymi oraz usługami i dostawami powiązanymi, spełniających wymagania Zamawiającego określone w Specyfikacji Technicznej Tramwaju.
Przedmiot zamówienia może być wykonany na podstawie umowy ramowej w częściach, wyłącznie po zawarciu odrębnych umów realizacyjnych, przy czym nie dopuszcza się składania ofert częściowych, ani wariantowych

KRYTERIA:
1. [Waga: 2] Kryterium jakości - Nazwa: Gwarancja na każdy tramwaj ponad 36 miesięcy
2. [Waga: 2] Kryterium jakości - Nazwa: Podatność do przemieszczenia się elementów ramy wózka
3. [Waga: 2] Kryterium jakości - Nazwa: Szerokość światła otwartych drzwi dwuskrzydłowych
4. [Waga: 2] Kryterium jakości - Nazwa: Ukształtowanie ściany czołowej dla podniesienia bezpieczeństwa przechodniów
5. [Waga: 50] Kryterium jakości - Nazwa: Parametry techniczne: wózki jezdne, silnik trakcyjny, przekładnia mechaniczna, koła, podłoga w przedziale pasażerskim, system ogrzewania i schładzania powietrza w tramwaju, otwory okienne w przedziale
6. [Waga: 2] Kryterium kosztu - Nazwa: Koszt eksploatacji
7. [Waga: 40] Kryterium kosztu - Nazwa: Cena

TERMIN REALIZACJI:
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: 31.12.2023

TERMIN OTWARCIA OFERT:
10.10.2016, godzina 12:00

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7001
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE] 50 tramwajów - 17.08.2016

#2 Post autor: Krakowiak2013 » 17 sie 2016, o 09:16

Można szczegóły z linku na temat przetargu? Bo przynajmniej u mnie link do przetargu nie chce się otworzyć....

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE] 50 tramwajów - 17.08.2016

#3 Post autor: Jopek36 » 17 sie 2016, o 09:20

Link działa, tylko dużo osób wchodzi i się wiesza. Zaktualizowałem pierwszy post o podstawowe informacje. Ciekawa jest forma zamówienia - umowa ramowa w częściach. Natomiast nie są zaskoczeniem wysoko punktowane kryteria za podzespoły.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

[W TRAKCIE] ramowa na 50 tramwajów - 17.08.2016

#4 Post autor: Lw25 » 17 sie 2016, o 11:36

Dodałem info w temacie, że przetarg jest na umowę ramową.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#5 Post autor: Jopek36 » 17 sie 2016, o 11:56

Jest już informacja na stronie przewoźnika:
Zakup niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych
http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... owych.html

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#6 Post autor: Jopek36 » 17 sie 2016, o 14:32

Jest już SIWZ - sporo lektury, 300 stron :D http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... amwaje.pdf

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#7 Post autor: sienioo » 17 sie 2016, o 14:52

Za dużo lektury. Na pewno w SIWZ jest mowa o 35 szt i 15 szt. Czy te 15 szt to dodatkowe egzemplarze? Mają też osobno wyszczególnione kryteria, ale czy są one różne od 35 szt tego nie wiem - za dużo tego tekstu.

mario
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
Lokalizacja: Skawina

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#8 Post autor: mario » 17 sie 2016, o 15:09

35+ ew 15. Wszystkie mają być takie same. Dodatkowo 2 sztuki mają mieć możliwość przejechania 3000m bez zasilania z sieci, a reszta ma być przystosowana do montażu takiego systemu w przyszłości.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2498
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#9 Post autor: kucyk » 17 sie 2016, o 15:48

sienioo pisze:Za dużo lektury. Na pewno w SIWZ jest mowa o 35 szt i 15 szt. Czy te 15 szt to dodatkowe egzemplarze? Mają też osobno wyszczególnione kryteria, ale czy są one różne od 35 szt tego nie wiem - za dużo tego tekstu.
Zacząłem to czytać. Bardzo dużo tego. Jedno jest pewne. Więcej niż tych 50 nowych tramwajów mieć w Krakowie nie będziemy mieli. Termin wykonania zamówienia to ostatni dzień grudnia 2023 roku. Byłem przekonany, że zamówią tą 100-tkę tramwajów o której tyle informowali. :cry:

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#10 Post autor: bielanek » 17 sie 2016, o 16:18

kucyk pisze:
sienioo pisze:Za dużo lektury. Na pewno w SIWZ jest mowa o 35 szt i 15 szt. Czy te 15 szt to dodatkowe egzemplarze? Mają też osobno wyszczególnione kryteria, ale czy są one różne od 35 szt tego nie wiem - za dużo tego tekstu.
Zacząłem to czytać. Bardzo dużo tego. Jedno jest pewne. Więcej niż tych 50 nowych tramwajów mieć w Krakowie nie będziemy mieli. Termin wykonania zamówienia to ostatni dzień grudnia 2023 roku. Byłem przekonany, że zamówią tą 100-tkę tramwajów o której tyle informowali. :cry:
To data ostatecznego wykonania dodatkowego zamówienia 15 sztuk. Pierwsza partia ma być nie później niż w 30 miesięcy od podpisania umowy. To w żaden sposób nie przekreśla innego przetargu na tramwaje (może dłuższe), jednak tu trzeba brać pod uwagę możliwości finansowe samego MPK.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7453
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#11 Post autor: Locutus » 17 sie 2016, o 16:29

Po pierwsze - smuci mnie fakt, że zamiast zapowiadanej setki tramwajów do 2021. roku będziemy mieli o połowę mniej i to dwa lata później... A i to nie jest pewne, bo przecież z opcji mogą nie skorzystać...

Po drugie - po lekturze SIWZ (nie ma że TL;DR) doszedłem do wniosku, że powitamy w Krakowie skrócone o jeden człon Krakowiaki. Jedyna możliwość, by tego uniknąć, jest taka, że Pesa strzeli sobie sama w stopę i KIO czy tam sąd przyzna jej rację w obecnie toczącym się postępowaniu na EZT w Zachodniopomorskim (gdzie Pesa wnioskuje o odrzucenie Newagu za brak należytego wykonania dostaw, przez nienależytość rozumiejąc trzytygodniowe opóźnienie - wygrana Pesy w tym postępowaniu oznaczałaby jej automatyczne wykluczenie z przetargów na tramwaje w najbliższych latach, bo przecież zamówienia tramwajowe były poopóźniane o wiele miesięcy)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#12 Post autor: Jopek36 » 17 sie 2016, o 17:11

Przeglądnąłem SIWZ i.. generalnie sporo rzeczy powtarza się z poprzedniego przetargu, ale są też różnice.

Ciekawostki z kryteriów punktowanych:

0,25 pkt na 1,00 pkt za wózek obrotowy z czopem skrętu
0,02 pkt za szerokość drzwi 1400 mm i więcej
0,025 pkt za długość podłogi - jeśli dobrze rozumiem, to prawdopodobnie "pesowskie wcięcie" nie będzie brane pod uwagę:
Obrazek
0,02 pkt dość nietypowy zapis:
Obrazek

Poniżej smaczki ze specyfikacji technicznej tramwaju:

A.I.11 - tramwaj jednokierunkowy, trójczłonowy, na czterech wózkach;
A.I.11.1 - preferowanie stosowania podzespołów: przetwornic, silników, kół, przekładni, systemów hamulcowych takich samych jak w NGT8 - jeśli zastosuje się inne, to należy dostarczyć osprzęt do ich obsługi;
A.I.11.2 - kolejny podobny zapis jak w poprzednim przetargu, ale z różnicą: "Wymaga się, aby oferowane wózki obrotowe: toczne i napędowe o rozstawie osi w wózku 1800 mm, opisane w pkt. B.II.7 były podzespołem sprawdzonym eksploatacyjnie w przynajmniej 2 letniej eksploatacji w przynajmniej pięciu eksploatowanych tramwajach (3-członowych, na czterech wózkach obrotowych), przed upływem terminu składania ofert lub posiadały podzespoły tj. silniki i przetwornice trakcyjne, przekładnie i zestawy kołowe sprawdzone w eksploatacji w przynajmniej 5 eksploatowanych tramwajach przed upływem terminu składania ofert." - tym niemniej szkoda, że zachowano alternatywę poprzez "lub"...
B.I.19. Zapis o tranzystorach i podzespołach elektronicznych w przetwornicach przystosowanych do temperatury: -40*C - +85*C;
B.I.20. Nowy zapis i to na plus :thumbup: - krótkotrwały zanik napięcia tj. przejazd przez izolator NIE MOŻE przerwać pracy układu schładzania powietrza, natomiast po długotrwałym braku napięcia, doprowadzenie do pełnej sprawności powinno trwać nie dłużej niż 5 minut;
B.II.3. Wykresik zależności zadanej temperatury w pojeździe od temperatury zewnętrznej:
Obrazek
B.II.22.1.1.3 Dodatkowa tablica boczna w pierwszym członie na numer linii - tj. Krakowiakach;
B.II.25. Dostawa systemu zliczania pasażerów;

Możliwe trasy przejazdu tramwaju bez pantografu:
Obrazek

Reszta jest raczej standardowa, m.in. ledy na poręczach z nierdzewki, układ siedzeń 2+2 nad wózkami, które nie mogą wystawać poza obrys wagonu, światło czołowe + świecące obrysówki, pantograf nie dalej niż 14 metrów od czoła wagonu, 5 lat gwarancji na lakier. Brak informacji o rodzaju dzwonku czy ilościach paneli LCD w kabinie motorniczego. Tramwaj ma być przystosowany do zamontowania SHP. Spora część SIWZ-u to załączniki i protokoły odbiorów cząstkowych, których we wcześniejszym przetargu nie umieszczono, stąd te 300 stron pdf-u.

Podsumowując: Zgadzam się z Lokim, gdyż niestety nie ma zapisów (bynajmniej nie znalazłem), które nie dopuściłyby PESY do postępowania i patrząc na poprzedni przetarg, zapewne kryteria techniczne spełnią wszyscy producenci, a wszystko rozegra się w kryterium ceny, długości podłogi, a w mniejszym stopniu szerokości światła drzwi czy kosztów eksploatacji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#13 Post autor: Kaszmir » 17 sie 2016, o 17:20

Locutus pisze:Po pierwsze - smuci mnie fakt, że zamiast zapowiadanej setki tramwajów do 2021. roku będziemy mieli o połowę mniej i to dwa lata później...
Tu masz odpowiedź co do terminu:
bielanek pisze:To data ostatecznego wykonania dodatkowego zamówienia 15 sztuk. Pierwsza partia ma być nie później niż w 30 miesięcy od podpisania umowy.
A co do ilości: nikt nie powiedział, że nie będzie jeszcze jednego przetargu, więc nie rozumiem czemu zakładasz to jako pewne.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2498
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#14 Post autor: kucyk » 17 sie 2016, o 17:43

Ale jeszcze nigdy nie było tak, że MPK ogłasza kolejny przetarg na tramwaje dopóki nie zakończył się poprzedni? :wow:
Więc ja osobiście nie wierzę, że teraz zrobią wyjątek od tej reguły. :ehh:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7453
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#15 Post autor: Locutus » 17 sie 2016, o 17:46

@ Kaszmir - zdaję sobie z tego wszystkiego sprawę. Ale refleksje mam podobne jak kolega Kucyk.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”