Niemcy
Moderator: Moderatorzy
Niemcy
To u nas się buduje linie tramwajowe? A ja głupi myślałem, że to budowy autostrad, do który przy okazji, doklejono toryadamp55kr pisze:Fotorelacja z budowy linii tramwajowej :
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?5,7000794
Warto porównać z budową linii tramwajowych w Krakowie ( CM, MP , projektowana GN )
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Niemcy
Budowa linii tramwajowej w jakiejś tam wiosce. Zapewne autobus zastępczy kursuje raz na godzinę, na przystankach czeka na pojazd km jeden w dobrym przypadku dwóch potencjalnych pasażerów. A i żadnych rowerzystów nie widzę?adamp55kr pisze:Fotorelacja z budowy linii tramwajowej :
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?5,7000794
Warto porównać z budową linii tramwajowych w Krakowie ( CM, MP , projektowana GN )
Co tu porównywać?
Niemcy
Jakaś tam wioska.. Dzielnica Bremy. Tramwaj był doprowadzony do Borgfeld, teraz jest rozbudowywany do Falkenburgu. Co ciekawe i warte uwagi, w przeciwieństwie do Krakówka tam od razu wiedziano, że w przyszłości taka rozbudowa nastąpi i pętla Borgfeld od razu powstała przy drodze (coś na kształt naszego Dąbia) zaś w stronę Falkenburgu wypuszczono kawałek torów:
http://goo.gl/maps/cGW52
Do tego torowisko jest estetyczne i zielone, a przystanki początkowy i końcowy Borgfeld są wspólne dla autobusu i tramwaju. PAT zaczyna się przed przystankiem i kończy za przystankiem.
I coś co dla naszych urzędników i budowlańców może być szokiem: linia tramwajowa i drzewa mogą bez przeszkód współistnieć: http://goo.gl/maps/3Mqkv
I też ciekawy sposób organizacji ruchu samochodów na skrzyżowaniu. Przed skrzyżowaniem są dostępne dwa pasy do jazdy na wprost, ale po przejechaniu skrzyżowania nie ma już rozdzielonej jezdni linią przerywaną, za to znajdziemy podwójnie powtórzony taki oto znak poziomy: http://goo.gl/maps/EFBFI który najwyraźniej sugeruje kierowcom, że mają ustawić się na jednym pasie ruchu, oczywiście metodą na suwak.
http://goo.gl/maps/cGW52
Do tego torowisko jest estetyczne i zielone, a przystanki początkowy i końcowy Borgfeld są wspólne dla autobusu i tramwaju. PAT zaczyna się przed przystankiem i kończy za przystankiem.
I coś co dla naszych urzędników i budowlańców może być szokiem: linia tramwajowa i drzewa mogą bez przeszkód współistnieć: http://goo.gl/maps/3Mqkv
I też ciekawy sposób organizacji ruchu samochodów na skrzyżowaniu. Przed skrzyżowaniem są dostępne dwa pasy do jazdy na wprost, ale po przejechaniu skrzyżowania nie ma już rozdzielonej jezdni linią przerywaną, za to znajdziemy podwójnie powtórzony taki oto znak poziomy: http://goo.gl/maps/EFBFI który najwyraźniej sugeruje kierowcom, że mają ustawić się na jednym pasie ruchu, oczywiście metodą na suwak.
Niemcy
Trwa ofensywa CAF-u
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=70017
Nadal się zastanawiam jak wyglądałaby oferta CAFu dla Krakowa i jak bardzo odbiegałaby cenowo od realiów.
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=70017
Nadal się zastanawiam jak wyglądałaby oferta CAFu dla Krakowa i jak bardzo odbiegałaby cenowo od realiów.
Niemcy
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50252.htmlDo jakiej rodziny będzie się zaliczało Tramino Lipsk?
Będzie to tramwaj częściowo niskopodłogowy z obrotowymi wózkami. Pojazd będzie złożony z czterech członów na pięciu wózkach, z czego jeden będzie toczny.
Nie wiem, czy gdzieś się to już pojawiło, ale brzmi znajomo, jeśli chodzi o ostatni krakowski przetarg, a wozy mają być poniżej 45 metrów .
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Niemcy
W sumie jeszcze nie da się powiedzieć, czy konstrukcyjnie będzie to przypominało bardziej Pesy dla Krakowa (układ wózków 1+2+0+2) czy CAFy dla Sztokholmu (układ wózków 1+2+1+1)...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Niemcy
https://www.bahn.de/micro/view/studi-sp ... ndex.shtml
Niemcy wprowadzają ulgi studenckie na 6 trasach regio. Jakby ktoś z forum był na Erazmusie tam, to może skorzysta.
Niemcy wprowadzają ulgi studenckie na 6 trasach regio. Jakby ktoś z forum był na Erazmusie tam, to może skorzysta.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Niemcy
Autobusowe przyczepy podbijają Monachium? Plany idą dalej
http://infobus.pl/autobusowe-przyczepy- ... 86827.html
http://infobus.pl/autobusowe-przyczepy- ... 86827.html
Zastanawiam się, czy w polskich / krakowskich warunkach takie rozwiązanie by się sprawdziło.Jednak w przeciwieństwie do nich zaletą zestawu jest elastyczność, dzięki czemu idealnie on się nadaje na linie ze znaczną różnicą frekwencji w godzinach szczytu i poza nimi. Dzięki temu operator oraz zarządca komunikacji odczuwają oszczędności.
Niemcy
Miałem na myśli jazdę z pasażerami Kiedyś czytałem o jakimś wypadku jaki był w latach 70-tych, gdzie przyczepa się odpięła od "Ogórka" i były ofiary śmiertelne. Podobno wtedy został wprowadzony ten zakaz, i jest do dzisiaj.
Niemcy
Cytat ze strony MPK dotyczącej wynajmu pojazdów (m.in zabytkowych).mpk.krakow.pl pisze:** Przyczepa może być używana wyłącznie jako eksponat bez przewożenia pasażerów (obecnie obowiązujące przepisy zabraniają przewozu).
Przyczepa może być wynajęta tylko z Jelczem MEX272.