Niemcy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
adamp55kr
Dyspozytor
Posty: 645
Rejestracja: 11 lut 2014, o 14:16
Lokalizacja: Krakow

Niemcy

#1 Post autor: adamp55kr » 6 lip 2014, o 16:22

Fotorelacja z budowy linii tramwajowej :
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?5,7000794
Warto porównać z budową linii tramwajowych w Krakowie ( CM, MP , projektowana GN )
Pozdrawiam - Adam

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Niemcy

#2 Post autor: Lw25 » 6 lip 2014, o 17:15

adamp55kr pisze:Fotorelacja z budowy linii tramwajowej :
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?5,7000794
Warto porównać z budową linii tramwajowych w Krakowie ( CM, MP , projektowana GN )
To u nas się buduje linie tramwajowe? A ja głupi myślałem, że to budowy autostrad, do który przy okazji, doklejono tory
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Niemcy

#3 Post autor: rafaello » 6 lip 2014, o 19:48

adamp55kr pisze:Fotorelacja z budowy linii tramwajowej :
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?5,7000794
Warto porównać z budową linii tramwajowych w Krakowie ( CM, MP , projektowana GN )
Budowa linii tramwajowej w jakiejś tam wiosce. Zapewne autobus zastępczy kursuje raz na godzinę, na przystankach czeka na pojazd km jeden w dobrym przypadku dwóch potencjalnych pasażerów. A i żadnych rowerzystów nie widzę? :D

Co tu porównywać? :lmao:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Niemcy

#4 Post autor: Cukier » 7 lip 2014, o 01:22

Jakaś tam wioska.. Dzielnica Bremy. Tramwaj był doprowadzony do Borgfeld, teraz jest rozbudowywany do Falkenburgu. Co ciekawe i warte uwagi, w przeciwieństwie do Krakówka tam od razu wiedziano, że w przyszłości taka rozbudowa nastąpi i pętla Borgfeld od razu powstała przy drodze (coś na kształt naszego Dąbia) zaś w stronę Falkenburgu wypuszczono kawałek torów:
http://goo.gl/maps/cGW52

Do tego torowisko jest estetyczne i zielone, a przystanki początkowy i końcowy Borgfeld są wspólne dla autobusu i tramwaju. PAT zaczyna się przed przystankiem i kończy za przystankiem.

I coś co dla naszych urzędników i budowlańców może być szokiem: linia tramwajowa i drzewa mogą bez przeszkód współistnieć: http://goo.gl/maps/3Mqkv

I też ciekawy sposób organizacji ruchu samochodów na skrzyżowaniu. Przed skrzyżowaniem są dostępne dwa pasy do jazdy na wprost, ale po przejechaniu skrzyżowania nie ma już rozdzielonej jezdni linią przerywaną, za to znajdziemy podwójnie powtórzony taki oto znak poziomy: http://goo.gl/maps/EFBFI który najwyraźniej sugeruje kierowcom, że mają ustawić się na jednym pasie ruchu, oczywiście metodą na suwak.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Niemcy

#5 Post autor: DaroKRK » 22 mar 2015, o 19:02

Trwa ofensywa CAF-u
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=70017

Nadal się zastanawiam jak wyglądałaby oferta CAFu dla Krakowa i jak bardzo odbiegałaby cenowo od realiów.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Niemcy

#6 Post autor: bielanek » 27 sie 2015, o 07:12

Do jakiej rodziny będzie się zaliczało Tramino Lipsk?
Będzie to tramwaj częściowo niskopodłogowy z obrotowymi wózkami. Pojazd będzie złożony z czterech członów na pięciu wózkach, z czego jeden będzie toczny.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50252.html

Nie wiem, czy gdzieś się to już pojawiło, ale brzmi znajomo, jeśli chodzi o ostatni krakowski przetarg, a wozy mają być poniżej 45 metrów ;).

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Niemcy

#7 Post autor: Locutus » 28 sie 2015, o 10:27

W sumie jeszcze nie da się powiedzieć, czy konstrukcyjnie będzie to przypominało bardziej Pesy dla Krakowa (układ wózków 1+2+0+2) czy CAFy dla Sztokholmu (układ wózków 1+2+1+1)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Niemcy

#8 Post autor: Lw25 » 3 maja 2016, o 15:22

https://www.bahn.de/micro/view/studi-sp ... ndex.shtml
Niemcy wprowadzają ulgi studenckie na 6 trasach regio. Jakby ktoś z forum był na Erazmusie tam, to może skorzysta.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Niemcy

#9 Post autor: Kaszmir » 8 sie 2016, o 18:53

Autobusowe przyczepy podbijają Monachium? Plany idą dalej
http://infobus.pl/autobusowe-przyczepy- ... 86827.html
Jednak w przeciwieństwie do nich zaletą zestawu jest elastyczność, dzięki czemu idealnie on się nadaje na linie ze znaczną różnicą frekwencji w godzinach szczytu i poza nimi. Dzięki temu operator oraz zarządca komunikacji odczuwają oszczędności.
Zastanawiam się, czy w polskich / krakowskich warunkach takie rozwiązanie by się sprawdziło.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Niemcy

#10 Post autor: scyzor663 » 8 sie 2016, o 20:37

Kiedyś jeździły ogórki z doczepami :P A w Krakowie można by wdrożyć taki pomysł na liniach na których częstotliwość kursowania przez cały dzień jest równa.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Niemcy

#11 Post autor: tomek_m » 9 sie 2016, o 21:31

Ale w Polsce jest chyba zakaz jazdy autobusów z przyczepami osobowymi.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Niemcy

#12 Post autor: yosujiro » 9 sie 2016, o 21:36

Z przyczepą osobową można jechać, o ile nie ma na jej pokładzie pasażerów ;-)

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Niemcy

#13 Post autor: tomek_m » 9 sie 2016, o 23:19

Miałem na myśli jazdę z pasażerami :] Kiedyś czytałem o jakimś wypadku jaki był w latach 70-tych, gdzie przyczepa się odpięła od "Ogórka" i były ofiary śmiertelne. Podobno wtedy został wprowadzony ten zakaz, i jest do dzisiaj.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Niemcy

#14 Post autor: Cukier » 10 sie 2016, o 18:12

Ciekawa metoda radzenia sobie z problemami. Coś jak pozbycie się korka przez wyłączenie ulicy z ruchu :hihi:

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Niemcy

#15 Post autor: Sorig » 10 sie 2016, o 19:06

mpk.krakow.pl pisze:** Przyczepa może być używana wyłącznie jako eksponat bez przewożenia pasażerów (obecnie obowiązujące przepisy zabraniają przewozu).
Przyczepa może być wynajęta tylko z Jelczem MEX272.
Cytat ze strony MPK dotyczącej wynajmu pojazdów (m.in zabytkowych).

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Na świecie”