Bronowice Małe, Bronowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#76 Post autor: Cukier » 15 kwie 2016, o 21:47

Kaszmir pisze:Jest możliwa, lecz od tej pory już jej nie powtarzano, nawet gdy np. trzeba było skrócić "502" do Kleparza w czasie remontu I obwodnicy. Może to przypadek, może nie.
Sam sobie odpowiedziałeś: skrócić. Taki układ linii nie wymagał wyczarowania z kapelusza kilku(nastu) dodatkowych brygad przegubowych, które miałyby zastąpić tramwaje. Jeśli chodzi o Mobilis to zapewne "152" potrzebowała dodatkowej brygady na objazd przez Nowy Kleparz i zapewne ta brygada pochodziła ze skrócenia "502" więc wyszło na zero.

A prawdę mówiąc od czasu tego zamknięcia trasy do Bronowic, gdy byli dwaj przewoźnicy na jednej linii, chyba nie było innego remontu wymagającego porównywalnej liczby przegubowców na zatramwaj.
Kaszmir pisze:Zawsze można remont zrobić w wakacje.
To jest dla mnie na tyle oczywiste, że nawet o tym nie wspominałem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#77 Post autor: Kaszmir » 15 kwie 2016, o 22:42

Cukier pisze:Sam sobie odpowiedziałeś: skrócić. Taki układ linii nie wymagał wyczarowania z kapelusza kilku(nastu) dodatkowych brygad przegubowych, które miałyby zastąpić tramwaje. Jeśli chodzi o Mobilis to zapewne "152" potrzebowała dodatkowej brygady na objazd przez Nowy Kleparz i zapewne ta brygada pochodziła ze skrócenia "502" więc wyszło na zero.
No czekaj. Skoro nie ma problemu z mieszaniem brygad, to czemu nie wpuszczono MPK na te dwie-trzy brygady "502" i nie utrzymano objazdowej trasy do Cracovii?
Cukier pisze:To jest dla mnie na tyle oczywiste, że nawet o tym nie wspominałem.
To w czym problem? Wakacje = więcej wozów zostaje na zajezdni = łatwiej znaleźć tabor pod linię zastępczą.
A i mniejsze zapotrzebowanie na ciągu tramwajowym = mniej potrzebnych wozów na zatramwaj.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Bronowice Małe, Bronowice

#78 Post autor: Sgriffin » 15 kwie 2016, o 22:49

Do tego przenosimy strefowe na Krowodrzę, wzmacniamy 173, 194 czy 501. Wszystko da się zrobić jednak praktyka wskazuje, że można się martwić :P
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

suchy
Dyrektor
Posty: 2405
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Bronowice Małe, Bronowice

#79 Post autor: suchy » 15 kwie 2016, o 23:55

Kaszmir pisze:
Cukier pisze:Mnie najbardziej przeraża to, że ciąg bronowicki prędzej niż później musi trafić do generalnego remontu. Trzeba będzie więc zapewnić obsługę zatramwajem na kilka miesięcy, a jak widać nawet na dwa tygodnie mamy spory problem...
Zawsze można remont zrobić w wakacje.
Albo spróbować wziąć przykład z GOPu i Tramwajów Śląskich, które przy prawie każdym remoncie (w przypadku odcinków 2-torowych) wymagają od wykonawcy utrzymania ruchu na jednotorze (tzn. 1 tor w remoncie, na 2 odbywa się ruch, a potem zamiana - tor 2 w remoncie, ruch po odnowionym 1). Potem całość przesuwa się na kolejny odcinek i wszystko leci od nowa. :]

W Krakowie przecież mieliśmy już tak prowadzony remont - przy niedawnej przebudowie Wielickiej w rejonie Kabla (gdy zabudowywano rozjazdy na estakadę + prostowano przebieg torów) też był kilkusetmetrowy jednotor. Owszem, w przypadku ciągu bronowickiego byłoby to dość trudne do wykonania - odcinek od Bagateli do pętli Bronowice liczy sobie 2,8km, zaś częstotliwość kursów na Karmelickiej, Królewskiej i Bronowickiej wynosi f-2, więc jednotory musiałyby być dość gęste. Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłyby odcinki jednoprzystankowe, tzn. Bagatela-Batorego, Batorego-Inwalidów, itd., przy czym prace powinny się odbywać w kilku miejscach równolegle (np. pierwszy jednotor do Batorego, drugi od Urzędniczej do Biprostalu, a trzeci od Głowackiego do Rydla).

Owszem, rozwiązanie z utrzymaniem ruchu jest bardziej skomplikowane, wymaga więcej przemyślanego planowania, jak również paru 1-2 dniowych przerw na zamianę/likwidację jednotoru (co jednak nie powinno być skomplikowane, z uwagi na możliwość użycia rozjazdów nakładkowych - nie trzeba wtedy rozkopywać istniejącego torowiska, spawać szyn, tylko po prostu założyć i umocować do podłoża).

A dzięki takiemu rozwiązaniu pasażerowie mieliby mniej uciążliwości - w dalszym ciągu byłby dostęp do przynajmniej części linii tramwajowych (wiadomo, że i tak coś by trzeba zawiesić lub przekierować do Cichego Kazika czy Salwatora :puppyeyes: ), dzięki czemu częściowo odpada konieczność biegania i przesiadania się z zatramwaju do tramwaju.

Dla MPK również jest to korzystne, bo 1. nie trzeba się martwić o zbyt duże zmniejszenie pracy przewozowej, 2. jest potrzebnych mniej linii zastępczych = mniejsze zapotrzebowanie na wolne przeguby (których praktycznie nie ma, więc się je ściąga z innych linii) = mieszkańcy innych dzielnic miasta nie będą się wnerwiać, że się nie mieszczą do swoich linii. ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#80 Post autor: Cukier » 16 kwie 2016, o 02:10

Kaszmir pisze:No czekaj. Skoro nie ma problemu z mieszaniem brygad, to czemu nie wpuszczono MPK na te dwie-trzy brygady "502" i nie utrzymano objazdowej trasy do Cracovii?
Nie ma problemu w sytuacji nadzwyczajnej. Zaś w przypadku "502" to było wiadome, że do Bagateli nie dało się tej linii doprowadzić, a od Bagateli do Cracovii ta linia jeździe w zasadzie tylko dlatego, że nigdzie bliżej nie da się wytyczyć końcówki. Skoro więc Bagatela odpadła, to ostatnim sensownym przystankiem był Dworzec, no i skierowano linię do najbliższej końcówki gdzie było miejsce, czyli na Kleparz, bo na Dworcu Głównym również miejsca nie ma, odkąd zlikwidowano całkiem sporą pętlę i w jej miejscu postawiono galerię...
Kaszmir pisze:To w czym problem? Wakacje = więcej wozów zostaje na zajezdni = łatwiej znaleźć tabor pod linię zastępczą.
A i mniejsze zapotrzebowanie na ciągu tramwajowym = mniej potrzebnych wozów na zatramwaj.
Nie wiem, może faktycznie trochę przesadzam rozdmuchując skalę problemu.
suchy pisze:Albo spróbować wziąć przykład z GOPu i Tramwajów Śląskich, które przy prawie każdym remoncie (w przypadku odcinków 2-torowych) wymagają od wykonawcy utrzymania ruchu na jednotorze (tzn. 1 tor w remoncie, na 2 odbywa się ruch, a potem zamiana - tor 2 w remoncie, ruch po odnowionym 1). Potem całość przesuwa się na kolejny odcinek i wszystko leci od nowa.
Zakładając utrzymanie ruchu całość remontu trwa znacznie dłużej - tak więc trudno powiedzieć, czy jest to korzystniejsze dla pasażerów. Lepiej całość zamknąć i zrobić szybciej. No i oczywiście nie popełnić błędu z Mogilskiej, gdzie co prawda całość zamknięto, ale nie było na tyle ludzi ani sprzętu by przyspieszyć prace.

bomsiarz
Dyspozytor
Posty: 578
Rejestracja: 12 wrz 2015, o 19:17
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Bronowice Małe, Bronowice

#81 Post autor: bomsiarz » 16 kwie 2016, o 11:39

Kaszmir pisze:
Cukier pisze:To jest dla mnie na tyle oczywiste, że nawet o tym nie wspominałem.
To w czym problem? Wakacje = więcej wozów zostaje na zajezdni = łatwiej znaleźć tabor pod linię zastępczą.
A i mniejsze zapotrzebowanie na ciągu tramwajowym = mniej potrzebnych wozów na zatramwaj.
Może torowisko jest w aż tak fatalnym stanie że nie wytrzyma do wakacji. Oczywiście winne jest również ŚDM. Trasy na Salwator i Cichy Kącik mają być zamknięte, a gdzieś niektóre linie trzeba będzie przekierować i mam obawy że w niektórych miejscach torowisko mogłoby nie wytrzymać takiego ruchu tramwajów + oczywiście upały = wybrzuszenia i paraliż tej końcówki. No a po ŚDM jest już zarezerwowany remont Basztowej. Jakoś nie wyobrażam sobie zamykania ciągu Bronowickiego, jak Basztowa będzie nieprzejezdna.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#82 Post autor: Kaszmir » 16 kwie 2016, o 12:19

Cukier pisze:Zaś w przypadku "502" to było wiadome, że do Bagateli nie dało się tej linii doprowadzić, a od Bagateli do Cracovii ta linia jeździe w zasadzie tylko dlatego, że nigdzie bliżej nie da się wytyczyć końcówki. Skoro więc Bagatela odpadła, to ostatnim sensownym przystankiem był Dworzec, no i skierowano linię do najbliższej końcówki gdzie było miejsce, czyli na Kleparz, bo na Dworcu Głównym również miejsca nie ma, odkąd zlikwidowano całkiem sporą pętlę i w jej miejscu postawiono galerię...
Przystanek choćby przy "AGH" mógł przejąć część potoków spod T. Bagatela (ludzie, którzy uczą się/pracują między I a II obwodnicą).
Poza tym może i Cracovia generuje małe potoki, lecz jest na stałej trasie linii i są osoby, które tam dojeżdżają "502". Dlatego dobrym zwyczajem jest, że jeśli zachodzi możliwość obsługi przystanku który jest na stałej trasie, to powinien on być obsłużony.
bomsiarz pisze:Może torowisko jest w aż tak fatalnym stanie że nie wytrzyma do wakacji. Oczywiście winne jest również ŚDM. Trasy na Salwator i Cichy Kącik mają być zamknięte, a gdzieś niektóre linie trzeba będzie przekierować i mam obawy że w niektórych miejscach torowisko mogłoby nie wytrzymać takiego ruchu tramwajów + oczywiście upały = wybrzuszenia i paraliż tej końcówki. No a po ŚDM jest już zarezerwowany remont Basztowej. Jakoś nie wyobrażam sobie zamykania ciągu Bronowickiego, jak Basztowa będzie nieprzejezdna.
Proszę przeczytaj dyskusję uważnie. Nie pytano, czemu remont jest teraz, tylko co będzie, gdy kiedyś przyjdzie czas na pełną, porządną przebudowę.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2348
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#83 Post autor: DaroKRK » 16 kwie 2016, o 12:28

Jak zamkną trasę na Salwator i ludzie będą chodzić Zwierzyniecką to mam nadzieję, że im żadna szyna nie wyskoczy, bo to dopiero by było. ^^"

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Bronowice Małe, Bronowice

#84 Post autor: rafaello » 20 kwie 2016, o 20:40

Są już rozkłady jazdy obowiązujące od soboty związane z zamknięciem trasy do Bronowic i zakończeniem prac torowych na Westerplatte. Wracają na swoje trasy min. linie "3", "70". Sprawdziłem sobie rozkład "73" - nic nadzwyczajnego. :wow:
Wszystko do sprawdzenia na mobilnej stronie krakowskiego MPK. :)

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3348
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#85 Post autor: lukaszpdg » 21 kwie 2016, o 01:18

Na 73 w dni robocze i weekendy ma być 100% z niską podłogą, na 52 w soboty 100% niskopodłogowa, a na pozostałych liniach chyba bez zmian.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#86 Post autor: bielanek » 21 kwie 2016, o 17:16

Po raz kolejny zwracam uwagę na rozkłady wieczorową porą i co widzę na linii 73?

Dla trasy linii 4 w kierunku Bagateli ostatnie kursy są w podobnej godzinie, za to w kierunku Huty mamy odjazd 23:12 oraz... 23:24, obecnie jest to odpowiednio 23:10 i 23:40. W dodatku obecnie kurs z 23:10 jedzie na Wzgórza, a przy remoncie kurs z 23:12 pojedzie tylko do Kombinatu.

Dla trasy linii 13 na Bagateli w kierunku Huty jest w tych samych godzinach co obecnie, w kierunku przeciwnym, czyli do Bieżanowa ostatni kurs z Bagateli jedzie o... 22:56 - obecnie 23:21, dwa kolejne kursy skrócone są do Korony.

Nie będę ukrywał, ale bardzo mi się to nie podoba, rozumiem, że to kwestia raptem dwóch tygodni, ale ludzie, którzy regularnie korzystają z późnych kursów, to nagle sobie mają tramwaj wyczarować!? ZIKiCie się nie popisałeś w tej kwestii, zresztą nie po raz pierwszy w przypadku linii zastępczej...

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3738
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#87 Post autor: tomta1 » 22 kwie 2016, o 08:29

bielanek pisze:Dla trasy linii 4 w kierunku Bagateli ostatnie kursy są w podobnej godzinie, za to w kierunku Huty mamy odjazd 23:12 oraz... 23:24, obecnie jest to odpowiednio 23:10 i 23:40. W dodatku obecnie kurs z 23:10 jedzie na Wzgórza, a przy remoncie kurs z 23:12 pojedzie tylko do Kombinatu(...).

Nie będę ukrywał, ale bardzo mi się to nie podoba, rozumiem, że to kwestia raptem dwóch tygodni, ale ludzie, którzy regularnie korzystają z późnych kursów, to nagle sobie mają tramwaj wyczarować!? ZIKiCie się nie popisałeś w tej kwestii, zresztą nie po raz pierwszy w przypadku linii zastępczej...
Zwłaszcza że ten ostatni kurs "4" skrócony do Kombinatu był takim pre-kursem "64", co odciążało pierwszy "prawdziwy" kurs "64"/"664", a jak wiemy to generalnie pierwsze kursy nocnych są najbardziej zapchane.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Bronowice Małe, Bronowice

#88 Post autor: rafaello » 22 kwie 2016, o 09:44

Są już oficjalnie rozkłady na stronie miejskiego przewoźnika od jutra ale ...... :)
No właśnie dostaję białej gorączki bo oczywiście kolejny raz pasażer zostaje "wrobiony w ciula".

Chodzi o to, że wszystkie komunikaty jakie się pojawiły tu na forum, na stronie ZIKiT-u i w innych mediach informowały jednoznacznie, że: "linia "502" przeistacza się w "702"". Zaś rozkłady na stronie MPK pokazują / mówią nam całkowicie coś innego. :wow:
Szczegóły:
http://www.mpk.krakow.pl/pl/page-f3044045/

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7001
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#89 Post autor: Krakowiak2013 » 22 kwie 2016, o 10:16

rafaello pisze:Są już oficjalnie rozkłady na stronie miejskiego przewoźnika od jutra ale ...... :)
No właśnie dostaję białej gorączki bo oczywiście kolejny raz pasażer zostaje "wrobiony w ciula".

Chodzi o to, że wszystkie komunikaty jakie się pojawiły tu na forum, na stronie ZIKiT-u i w innych mediach informowały jednoznacznie, że: "linia "502" przeistacza się w "702"". Zaś rozkłady na stronie MPK pokazują / mówią nam całkowicie coś innego. :wow:
Szczegóły:
http://www.mpk.krakow.pl/pl/page-f3044045/
W dziale komunikaty MPK jest podana informacja o tym, że linie "159" oraz "502" zostają zawieszone. Więc wydaje mi się, że jest to błąd ze strony MPK, ale zobaczymy jutro jak jest naprawdę..

krawiec
Kierownik
Posty: 956
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Bronowice Małe, Bronowice

#90 Post autor: krawiec » 22 kwie 2016, o 10:23

Krakowiak2013 pisze:
rafaello pisze:Są już oficjalnie rozkłady na stronie miejskiego przewoźnika od jutra ale ...... :)
No właśnie dostaję białej gorączki bo oczywiście kolejny raz pasażer zostaje "wrobiony w ciula".

Chodzi o to, że wszystkie komunikaty jakie się pojawiły tu na forum, na stronie ZIKiT-u i w innych mediach informowały jednoznacznie, że: "linia "502" przeistacza się w "702"". Zaś rozkłady na stronie MPK pokazują / mówią nam całkowicie coś innego. :wow:
Szczegóły:
http://www.mpk.krakow.pl/pl/page-f3044045/
W dziale komunikaty MPK jest podana informacja o tym, że linie "159" oraz "502" zostają zawieszone. Więc wydaje mi się, że jest to błąd ze strony MPK, ale zobaczymy jutro jak jest naprawdę..
To nie jeden błąd. Wg MPK 501 jeździ dalej do BM
W kierunku pętli Bronowice Małe przy ul. Filtrowej będą funkcjonować dwa przystanki:
pierwszy – przelotowy, na ul. Balickiej przed skrętem w lewo w ulicę Na Błonie (jak np. dla linii 172 i 501) oraz drugi – końcowy na pętli przy ul. Filtrowej (jak dla wszystkich linii).

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”