Zapewne tak - z "50" i/lub "52" podmieniając za NGT8 bądź E1+c3. Przynajmniej ja sobie nie wyobrażam na "73" niczego krótszego.rogow153 pisze:Tylko ciekawe, czy zdejmą je z innych linii, żeby "73" obsadzić w całości
Bronowice Małe, Bronowice
Moderator: Moderatorzy
Bronowice Małe, Bronowice
Bronowice Małe, Bronowice
18 brygad będzie.rogow153 pisze:a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG
Bronowice Małe, Bronowice
Chyba, że na "73" puszczą 3x105Na albo zdejmą Pesy z innych linii i pewnie jeszcze będzie Protram tak jak było kiedyś.rogow153 pisze:Tylko ciekawe, czy zdejmą je z innych linii, żeby "73" obsadzić w całości. Przelot "73" będzie wynosił w jedną stronę 1 h 20 min, w obie strony to 2 h 40, a przy tak długiej trasie pewnie będzie trzeba zapewnić łącznie ze 40 minut postoju na kółko, co już urasta do 3 h 20 min, a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.DaroKRK pisze:Czyli do Bieżanowa pojeżdżą Pesy przez ten czas, będzie ciekawy widok ogólnie w tym czasie.
Bronowice Małe, Bronowice
Dokładnie. Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8.brovar pisze:18 brygad będzie.rogow153 pisze:a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.
Bronowice Małe, Bronowice
Jeżeli tak, to mam nadzieję, że ustawią jeden typ na parzyste, drugi na nieparzyste.kucyk pisze:Dokładnie. Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8.
Bronowice Małe, Bronowice
A 702 jak będzie zawracało? Podchorążych - Piastowska - Lea - Smoluchowskiego - Królewska?
Czy od Biprostalu przez Kazimierza Wlk?
Czy od Biprostalu przez Kazimierza Wlk?
Bronowice Małe, Bronowice
Wszystko jest w komunikacie:krawiec pisze:A 702 jak będzie zawracało? Podchorążych - Piastowska - Lea - Smoluchowskiego - Królewska?
Czy od Biprostalu przez Kazimierza Wlk?
Z Placu Centralnego im. R. Reagana będzie kursowała do Teatru Bagatela bez zmian, następnie ulicą Karmelicką, Królewską, aleją Kijowską, ulicą Kazimierza Wielkiego do przystanku końcowego Uniwersytet Pedagogiczny w tymczasowej lokalizacji (na ul. Królewskiej za skrzyżowaniem z ulicą Smoluchowskiego w kierunku Teatru Bagatela). Z powrotem linia będzie kursowała bezpośrednio ulicą Królewską.
Mam nadzieję że to tylko jakiś mało zabawny żart...kucyk pisze:Dokładnie. Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8.
Bronowice Małe, Bronowice
Pewnie chciano uniknąć zmian na liniach, które nie mają nic wspólnego z ciągiem bronowickim, tym bardziej że remont potrwa tylko parę dni. Jestem w stanie to zrozumieć, chociaż byłby to całkiem niezły pomysł: "8" do Cm. Rakowickiego, "24" do Salwatora, "14" do Cichego Kącika. Nikt by nie stracił, a jednak byłyby spore oszczędności :-)rogow153 pisze:Szkoda, że nie pomyślano lepiej i nie zawieszono linii "2".
"702" zawróci wcześniej, bo pewnie brakło brygad - choć tak jak piszesz, ma to swoje plusy.Cukier pisze:Na plus to, że nie skierowano "502" do Bronowic Małych, dzięki czemu nie będzie ona aż tak zaglonojadowana (począwszy od UP do Centrum, będzie choć jedna linia do której będzie się dało wsiąść), zaś "704" będzie kursować z równym taktem a nie z dziurami na kursy "502", których to rozkładów i tak się nie dało zsynchronizować. Pomysł z zabraniem "159" z Czarnowiejskiej dość odważny, ale w gruncie rzeczy jest to najpuściejsza linia na tej ulicy i w warunkach nadzwyczajnych jej przesunięcie ma sens.
Warto zwrócić uwagę, że ZIKiT wyrzuca "159" z Cichego Kącika na parę dni, tym samym wg mnie pokazując, że ta relacja nie jest aż tak ważna. Kto wie, może wróci pomysł skierowania "159" na Przybyszewskiego?
kucyk pisze:Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8.
Może dadzą radę. W końcu "4" straci trochę huckich pasażerów, którzy przerzucą się na autobusy.Cukier pisze:Mam nadzieję że to tylko jakiś mało zabawny żart...
Bronowice Małe, Bronowice
Czytaj równe dwa tygodnie.Kaszmir pisze:tym bardziej że remont potrwa tylko parę dni.
Ostatnio przy tego typu sytuacji nadzwyczajnej mieliśmy przecież Mobilisa na dwóch brygadach "501", więc nie sądzę by kwestia ilości brygad miała tu większe znacznie. Zresztą co z tego, że "502" będzie zawracać wcześniej, jak "704" pojedzie częściej - wykona 12 kursów/h a nie 8/h jak ostatnio - tak więc w naturze brygady nie giną. Myślę że tu bardziej zadecydowało to o czym pisałem: układ z insertowaniem kursu "502" co trzy kursy "704" zupełnie się nie sprawdzał, a na środkowym odcinku trasy były niezabieralne pojazdy - wyciągnięto z tego wnioski.Kaszmir pisze:"702" zawróci wcześniej, bo pewnie brakło brygad - choć tak jak piszesz, ma to swoje plusy.
ZIKiT po prostu ściągnął na ciąg bronowicki najpuściejszą w okolicy linię przegubową, zdając sobie sprawę że dodatkowych przegubowców żaden przewoźnik nie wyczaruje (choć i tak na "704" pewnie się zrzuci pół miasta, począwszy od Tyńca jako nadwornego chłopca do zabierania przegubów w razie potrzeby). Po prostu nie było innego wyjścia.Kaszmir pisze:Warto zwrócić uwagę, że ZIKiT wyrzuca "159" z Cichego Kącika na parę dni, tym samym wg mnie pokazując, że ta relacja nie jest aż tak ważna.
Nie przypominam sobie by Mogilską kursowały jakieś autobusy. Zamknięcie ciągu bronowickiego może i przerzedzi "4" między Bagatelą a Mogilskim, ale między Mogilskim a Hutą wcale pasażerów nie ubędzie, a potrafi być na tym odcinku tłoczno.Kaszmir pisze:Może dadzą radę. W końcu "4" straci trochę huckich pasażerów, którzy przerzucą się na autobusy.
Prawdę mówiąc nie widzę żadnej sensownej alternatywy dla "4", bo to właśnie "4" jest alternatywą dla wielu autobusów grzęznących w korkach na północy miasta.
Bronowice Małe, Bronowice
Mea culpa, źle przeczytałemCukier pisze:Czytaj równe dwa tygodnie.
No ale czemu zakładasz, że jeśli coś spróbowano raz, to to się sprawdziło i można do tego wracać? Kontrprzykładów jest mnóstwo.Cukier pisze:Ostatnio przy tego typu sytuacji nadzwyczajnej mieliśmy przecież Mobilisa na dwóch brygadach "501", więc nie sądzę by kwestia ilości brygad miała tu większe znacznie.
Nie no jasne, ale mi chodzi tylko o to, że dotąd pojawiały się wątpliwości czy "159" mogłoby wylecieć z Cichego Kącika, skoro (nie licząc rzadko kursującego "102") jest tam jedyny autobusem. Jak się okazuje - może, i to otwiera furtkę na przyszłość.Cukier pisze:ZIKiT po prostu ściągnął na ciąg bronowicki najpuściejszą w okolicy linię przegubową, zdając sobie sprawę że dodatkowych przegubowców żaden przewoźnik nie wyczaruje (choć i tak na "704" pewnie się zrzuci pół miasta, począwszy od Tyńca jako nadwornego chłopca do zabierania przegubów w razie potrzeby). Po prostu nie było innego wyjścia.
A to "4" zaczyna trasę na Mogilskiej? Nie. Przejeżdża m.in. przez Kombinat i al. Solidarności (gdzie pasażerów mogą jej podebrać "501" i może też "139" oraz "572"), a także Plac Centralny ("702"). Zwłaszcza ta ostatnia ma wg mnie szansę zebrać część potoków, bo pojedzie wzdłuż ciągu bronowickiego.Cukier pisze:Nie przypominam sobie by Mogilską kursowały jakieś autobusy. Zamknięcie ciągu bronowickiego może i przerzedzi "4" między Bagatelą a Mogilskim, ale między Mogilskim a Hutą wcale pasażerów nie ubędzie, a potrafi być na tym odcinku tłoczno.
Bronowice Małe, Bronowice
Ja Was pier..czę. Mamy powrót "73" jak kiedyś gdy (chyba?) remontowano rozjazdy pod Bagatelą a na ciągu bronowickim była wtedy przejazdówka. Jak mnie pamięć nie myli wtedy na "73" były Konstale w postaci 3x105Na i Protram. Jak będzie w tym roku? Pesy (Krakowiaki) i E1+C3?rogow153 pisze:Tylko ciekawe, czy zdejmą je z innych linii, żeby "73" obsadzić w całości. Przelot "73" będzie wynosił w jedną stronę 1 h 20 min, w obie strony to 2 h 40, a przy tak długiej trasie pewnie będzie trzeba zapewnić łącznie ze 40 minut postoju na kółko, co już urasta do 3 h 20 min, a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.DaroKRK pisze:Czyli do Bieżanowa pojeżdżą Pesy przez ten czas, będzie ciekawy widok ogólnie w tym czasie.
Bronowice Małe, Bronowice
Ja się do tego właśnie odwołuję, wówczas na "73" nie było nic krótszego niż 40m. Co prawda było to w maju 2012, a więc przed reformą - za czasów uffokowej "13", lecz nie sądzę by obecnie kursowanie nieco krótszego taboru na "13" miało rzutować na okrojenie możliwości przewozowych na "4" - jeśli spawać dwie linie, to tylko równając w górę.rafaello pisze:Ja Was pier..czę. Mamy powrót "73" jak kiedyś gdy (chyba?) remontowano rozjazdy pod Bagatelą a na ciągu bronowickim była wtedy przejazdówka. Jak mnie pamięć nie myli wtedy na "73" były Konstale w postaci 3x105Na i Protram.
Ja tylko sugeruję, że w sytuacji nadzwyczajnej nawet obsługa jednej linii przez dwóch przewoźników jest możliwa. Zwłaszcza, że od tamtej pory ZIKiT dorobił się dyspozytorni, którą się zresztą chwalił na wszystkie strony.Kaszmir pisze:No ale czemu zakładasz, że jeśli coś spróbowano raz, to to się sprawdziło i można do tego wracać? Kontrprzykładów jest mnóstwo.
W sytuacjach nadzwyczajnych z reguły wybiera się mniejsze zło - tak samo jak podczas zamknięcia ul. Westerplatte (czy też zamknięcia Dominikańskiej i tym samym wzmożonego ruchu na Westerplatte) stało się już tradycją wywalanie "10" pod Halę Targową.Kaszmir pisze:Nie no jasne, ale mi chodzi tylko o to, że dotąd pojawiały się wątpliwości czy "159" mogłoby wylecieć z Cichego Kącika, skoro (nie licząc rzadko kursującego "102") jest tam jedyny autobusem. Jak się okazuje - może, i to otwiera furtkę na przyszłość.
A tajemnicą poliszynela jest to, że "159" kończy na Kąciku tylko i wyłącznie dlatego że to jest najbliższa końcówka z punktem socjalnym w okolicy. Zapełnienie między MS AGH a CK jest śladowe i nie wierzę w to, by ZIKiT o tym nie wiedział.
Z tym "139" to bez przesady, jadąc od Struga czy Kombinatu jest to zupełnie nieopłacalne czasowo biorąc pod uwagę korki zwłaszcza na Prądniku Czerwonym. "572" myślę, że kogo już miała przejąć to przejęła, jako szybkie połączenie Starej Huty z Bronowicami linia ta notuje dość spore zapełnienia. Co do "501" i "502" - zgoda, są szanse że część pasażerów wybierze właśnie te linie. Tyle że "502" będzie miało jeszcze bardziej rozwalony rozkład przez dłuższa trasę, korki i problemy z domknięciem drzwi na ciągu bronowickim oraz typowo mobilisowskie kilka minut przerw na końcówkach.Kaszmir pisze:A to "4" zaczyna trasę na Mogilskiej? Nie. Przejeżdża m.in. przez Kombinat i al. Solidarności (gdzie pasażerów mogą jej podebrać "501" i może też "139" oraz "572"), a także Plac Centralny ("702"). Zwłaszcza ta ostatnia ma wg mnie szansę zebrać część potoków, bo pojedzie wzdłuż ciągu bronowickiego.
Mnie najbardziej przeraża to, że ciąg bronowicki prędzej niż później musi trafić do generalnego remontu. Trzeba będzie więc zapewnić obsługę zatramwajem na kilka miesięcy, a jak widać nawet na dwa tygodnie mamy spory problem...
Bronowice Małe, Bronowice
W 1997 roku odbywał generalny remont ciągu, trwający kilka miesięcy, i wówczas kursowały dwie linie zastępcze: 301 i 302, rozpoczynające bieg na Basztowej, następnie jechały przez Krowoderską, św. Teresy, Łobzowską, Kazimierza Wielkiego (powrót Łobzowską, Garbarską do Dunajewskiego), Podchorążych do Bronowic (302) / Bronowic Nowych (301). Jak dobrze pamiętam, to kursowały dosłownie jeden za drugim i jakoś dawały radę.Cukier pisze:Mnie najbardziej przeraża to, że ciąg bronowicki prędzej niż później musi trafić do generalnego remontu. Trzeba będzie więc zapewnić obsługę zatramwajem na kilka miesięcy, a jak widać nawet na dwa tygodnie mamy spory problem...
Bronowice Małe, Bronowice
No właśnie w tym rzecz, że teraz będzie problem z wygospodarowaniem odpowiedniej ilości przegubowców, by zrobić tak częste linie. W zasadzie w grę wchodzi jedynie przerzucenie organizacji zatramwaju na wykonawcę, jak w przypadku remontu Mogilskiej.rogow153 pisze:Jak dobrze pamiętam, to kursowały dosłownie jeden za drugim i jakoś dawały radę.
Bronowice Małe, Bronowice
Jest możliwa, lecz od tej pory już jej nie powtarzano, nawet gdy np. trzeba było skrócić "502" do Kleparza w czasie remontu I obwodnicy. Może to przypadek, może nie.Cukier pisze:Ja tylko sugeruję, że w sytuacji nadzwyczajnej nawet obsługa jednej linii przez dwóch przewoźników jest możliwa. Zwłaszcza, że od tamtej pory ZIKiT dorobił się dyspozytorni, którą się zresztą chwalił na wszystkie strony.
Jasne, lecz "502" będzie miało wydłużoną trasę o ten odcinek, po którym i tak jeździ "4". Ten dodatkowy fragment zatem nie rozwali rozkładu autobusowi bardziej, niż obecnie tramwaj (a prawdopodobnie nawet mniej).Cukier pisze:Co do "501" i "502" - zgoda, są szanse że część pasażerów wybierze właśnie te linie. Tyle że "502" będzie miało jeszcze bardziej rozwalony rozkład przez dłuższa trasę, korki i problemy z domknięciem drzwi na ciągu bronowickim oraz typowo mobilisowskie kilka minut przerw na końcówkach.
Jasne, na stałej części "502" są korki i różnie bywa z trzymaniem się rozkładu. Lecz uwzględnij też, że w szczycie jeździ częściej niż "4", co 7-8 minut. To plus bezpośredni dojazd mogą sprawić, że część pasażerów przesiądzie się do "702". Zaznaczę: nie wiem, czy tak będzie, lecz nie zdziwiłbym się.
Zawsze można remont zrobić w wakacje.Cukier pisze:Mnie najbardziej przeraża to, że ciąg bronowicki prędzej niż później musi trafić do generalnego remontu. Trzeba będzie więc zapewnić obsługę zatramwajem na kilka miesięcy, a jak widać nawet na dwa tygodnie mamy spory problem...