Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 gru 2019, o 14:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 13:11 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10822
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
rogow153 napisał(a):
Tylko ciekawe, czy zdejmą je z innych linii, żeby "73" obsadzić w całości

Zapewne tak - z "50" i/lub "52" podmieniając za NGT8 bądź E1+c3. Przynajmniej ja sobie nie wyobrażam na "73" niczego krótszego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 13:41 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5141
Lokalizacja: - KrK
rogow153 napisał(a):
a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.

18 brygad będzie.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 13:51 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 3142
Lokalizacja: Kraków
rogow153 napisał(a):
DaroKRK napisał(a):
Czyli do Bieżanowa pojeżdżą Pesy przez ten czas, będzie ciekawy widok ogólnie w tym czasie.


Tylko ciekawe, czy zdejmą je z innych linii, żeby "73" obsadzić w całości. Przelot "73" będzie wynosił w jedną stronę 1 h 20 min, w obie strony to 2 h 40, a przy tak długiej trasie pewnie będzie trzeba zapewnić łącznie ze 40 minut postoju na kółko, co już urasta do 3 h 20 min, a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.


Chyba, że na "73" puszczą 3x105Na albo zdejmą Pesy z innych linii i pewnie jeszcze będzie Protram tak jak było kiedyś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 14:02 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2226
Lokalizacja: kraków
brovar napisał(a):
rogow153 napisał(a):
a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.

18 brygad będzie.

Dokładnie. Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 14:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2334
Lokalizacja: Kraków
kucyk napisał(a):
Dokładnie. Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8. :)
Jeżeli tak, to mam nadzieję, że ustawią jeden typ na parzyste, drugi na nieparzyste.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 15:38 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 928
Lokalizacja: Krowodrza Górka
A 702 jak będzie zawracało? Podchorążych - Piastowska - Lea - Smoluchowskiego - Królewska?
Czy od Biprostalu przez Kazimierza Wlk?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 15:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10822
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
krawiec napisał(a):
A 702 jak będzie zawracało? Podchorążych - Piastowska - Lea - Smoluchowskiego - Królewska?
Czy od Biprostalu przez Kazimierza Wlk?


Wszystko jest w komunikacie:
Z Placu Centralnego im. R. Reagana będzie kursowała do Teatru Bagatela bez zmian, następnie ulicą Karmelicką, Królewską, aleją Kijowską, ulicą Kazimierza Wielkiego do przystanku końcowego Uniwersytet Pedagogiczny w tymczasowej lokalizacji (na ul. Królewskiej za skrzyżowaniem z ulicą Smoluchowskiego w kierunku Teatru Bagatela). Z powrotem linia będzie kursowała bezpośrednio ulicą Królewską.

kucyk napisał(a):
Dokładnie. Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8. :)

Mam nadzieję że to tylko jakiś mało zabawny żart...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 16:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22754
rogow153 napisał(a):
Szkoda, że nie pomyślano lepiej i nie zawieszono linii "2".

Pewnie chciano uniknąć zmian na liniach, które nie mają nic wspólnego z ciągiem bronowickim, tym bardziej że remont potrwa tylko parę dni. Jestem w stanie to zrozumieć, chociaż byłby to całkiem niezły pomysł: "8" do Cm. Rakowickiego, "24" do Salwatora, "14" do Cichego Kącika. Nikt by nie stracił, a jednak byłyby spore oszczędności :-)

Cukier napisał(a):
Na plus to, że nie skierowano "502" do Bronowic Małych, dzięki czemu nie będzie ona aż tak zaglonojadowana (począwszy od UP do Centrum, będzie choć jedna linia do której będzie się dało wsiąść), zaś "704" będzie kursować z równym taktem a nie z dziurami na kursy "502", których to rozkładów i tak się nie dało zsynchronizować. Pomysł z zabraniem "159" z Czarnowiejskiej dość odważny, ale w gruncie rzeczy jest to najpuściejsza linia na tej ulicy i w warunkach nadzwyczajnych jej przesunięcie ma sens.

"702" zawróci wcześniej, bo pewnie brakło brygad - choć tak jak piszesz, ma to swoje plusy.
Warto zwrócić uwagę, że ZIKiT wyrzuca "159" z Cichego Kącika na parę dni, tym samym wg mnie pokazując, że ta relacja nie jest aż tak ważna. Kto wie, może wróci pomysł skierowania "159" na Przybyszewskiego?

kucyk napisał(a):
Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8. :)
Cukier napisał(a):
Mam nadzieję że to tylko jakiś mało zabawny żart...

Może dadzą radę. W końcu "4" straci trochę huckich pasażerów, którzy przerzucą się na autobusy.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 16:27 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10822
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
tym bardziej że remont potrwa tylko parę dni.

Czytaj równe dwa tygodnie.

Kaszmir napisał(a):
"702" zawróci wcześniej, bo pewnie brakło brygad - choć tak jak piszesz, ma to swoje plusy.

Ostatnio przy tego typu sytuacji nadzwyczajnej mieliśmy przecież Mobilisa na dwóch brygadach "501", więc nie sądzę by kwestia ilości brygad miała tu większe znacznie. Zresztą co z tego, że "502" będzie zawracać wcześniej, jak "704" pojedzie częściej - wykona 12 kursów/h a nie 8/h jak ostatnio - tak więc w naturze brygady nie giną. Myślę że tu bardziej zadecydowało to o czym pisałem: układ z insertowaniem kursu "502" co trzy kursy "704" zupełnie się nie sprawdzał, a na środkowym odcinku trasy były niezabieralne pojazdy - wyciągnięto z tego wnioski.

Kaszmir napisał(a):
Warto zwrócić uwagę, że ZIKiT wyrzuca "159" z Cichego Kącika na parę dni, tym samym wg mnie pokazując, że ta relacja nie jest aż tak ważna.

ZIKiT po prostu ściągnął na ciąg bronowicki najpuściejszą w okolicy linię przegubową, zdając sobie sprawę że dodatkowych przegubowców żaden przewoźnik nie wyczaruje (choć i tak na "704" pewnie się zrzuci pół miasta, począwszy od Tyńca jako nadwornego chłopca do zabierania przegubów w razie potrzeby). Po prostu nie było innego wyjścia.

Kaszmir napisał(a):
Może dadzą radę. W końcu "4" straci trochę huckich pasażerów, którzy przerzucą się na autobusy.

Nie przypominam sobie by Mogilską kursowały jakieś autobusy. Zamknięcie ciągu bronowickiego może i przerzedzi "4" między Bagatelą a Mogilskim, ale między Mogilskim a Hutą wcale pasażerów nie ubędzie, a potrafi być na tym odcinku tłoczno.

Prawdę mówiąc nie widzę żadnej sensownej alternatywy dla "4", bo to właśnie "4" jest alternatywą dla wielu autobusów grzęznących w korkach na północy miasta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 17:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22754
Cukier napisał(a):
Czytaj równe dwa tygodnie.

Mea culpa, źle przeczytałem ;)

Cukier napisał(a):
Ostatnio przy tego typu sytuacji nadzwyczajnej mieliśmy przecież Mobilisa na dwóch brygadach "501", więc nie sądzę by kwestia ilości brygad miała tu większe znacznie.

No ale czemu zakładasz, że jeśli coś spróbowano raz, to to się sprawdziło i można do tego wracać? Kontrprzykładów jest mnóstwo.

Cukier napisał(a):
ZIKiT po prostu ściągnął na ciąg bronowicki najpuściejszą w okolicy linię przegubową, zdając sobie sprawę że dodatkowych przegubowców żaden przewoźnik nie wyczaruje (choć i tak na "704" pewnie się zrzuci pół miasta, począwszy od Tyńca jako nadwornego chłopca do zabierania przegubów w razie potrzeby). Po prostu nie było innego wyjścia.

Nie no jasne, ale mi chodzi tylko o to, że dotąd pojawiały się wątpliwości czy "159" mogłoby wylecieć z Cichego Kącika, skoro (nie licząc rzadko kursującego "102") jest tam jedyny autobusem. Jak się okazuje - może, i to otwiera furtkę na przyszłość.

Cukier napisał(a):
Nie przypominam sobie by Mogilską kursowały jakieś autobusy. Zamknięcie ciągu bronowickiego może i przerzedzi "4" między Bagatelą a Mogilskim, ale między Mogilskim a Hutą wcale pasażerów nie ubędzie, a potrafi być na tym odcinku tłoczno.

A to "4" zaczyna trasę na Mogilskiej? Nie. Przejeżdża m.in. przez Kombinat i al. Solidarności (gdzie pasażerów mogą jej podebrać "501" i może też "139" oraz "572"), a także Plac Centralny ("702"). Zwłaszcza ta ostatnia ma wg mnie szansę zebrać część potoków, bo pojedzie wzdłuż ciągu bronowickiego.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 19:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
rogow153 napisał(a):
DaroKRK napisał(a):
Czyli do Bieżanowa pojeżdżą Pesy przez ten czas, będzie ciekawy widok ogólnie w tym czasie.


Tylko ciekawe, czy zdejmą je z innych linii, żeby "73" obsadzić w całości. Przelot "73" będzie wynosił w jedną stronę 1 h 20 min, w obie strony to 2 h 40, a przy tak długiej trasie pewnie będzie trzeba zapewnić łącznie ze 40 minut postoju na kółko, co już urasta do 3 h 20 min, a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.

Ja Was pier..czę. Mamy powrót "73" jak kiedyś gdy (chyba?) remontowano rozjazdy pod Bagatelą a na ciągu bronowickim była wtedy przejazdówka. Jak mnie pamięć nie myli wtedy na "73" były Konstale w postaci 3x105Na i Protram. Jak będzie w tym roku? Pesy (Krakowiaki) i E1+C3? :hmm:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 19:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10822
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
rafaello napisał(a):
Ja Was pier..czę. Mamy powrót "73" jak kiedyś gdy (chyba?) remontowano rozjazdy pod Bagatelą a na ciągu bronowickim była wtedy przejazdówka. Jak mnie pamięć nie myli wtedy na "73" były Konstale w postaci 3x105Na i Protram.

Ja się do tego właśnie odwołuję, wówczas na "73" nie było nic krótszego niż 40m. Co prawda było to w maju 2012, a więc przed reformą - za czasów uffokowej "13", lecz nie sądzę by obecnie kursowanie nieco krótszego taboru na "13" miało rzutować na okrojenie możliwości przewozowych na "4" - jeśli spawać dwie linie, to tylko równając w górę.

Kaszmir napisał(a):
No ale czemu zakładasz, że jeśli coś spróbowano raz, to to się sprawdziło i można do tego wracać? Kontrprzykładów jest mnóstwo.

Ja tylko sugeruję, że w sytuacji nadzwyczajnej nawet obsługa jednej linii przez dwóch przewoźników jest możliwa. Zwłaszcza, że od tamtej pory ZIKiT dorobił się dyspozytorni, którą się zresztą chwalił na wszystkie strony.

Kaszmir napisał(a):
Nie no jasne, ale mi chodzi tylko o to, że dotąd pojawiały się wątpliwości czy "159" mogłoby wylecieć z Cichego Kącika, skoro (nie licząc rzadko kursującego "102") jest tam jedyny autobusem. Jak się okazuje - może, i to otwiera furtkę na przyszłość.

W sytuacjach nadzwyczajnych z reguły wybiera się mniejsze zło - tak samo jak podczas zamknięcia ul. Westerplatte (czy też zamknięcia Dominikańskiej i tym samym wzmożonego ruchu na Westerplatte) stało się już tradycją wywalanie "10" pod Halę Targową.

A tajemnicą poliszynela jest to, że "159" kończy na Kąciku tylko i wyłącznie dlatego że to jest najbliższa końcówka z punktem socjalnym w okolicy. Zapełnienie między MS AGH a CK jest śladowe i nie wierzę w to, by ZIKiT o tym nie wiedział.

Kaszmir napisał(a):
A to "4" zaczyna trasę na Mogilskiej? Nie. Przejeżdża m.in. przez Kombinat i al. Solidarności (gdzie pasażerów mogą jej podebrać "501" i może też "139" oraz "572"), a także Plac Centralny ("702"). Zwłaszcza ta ostatnia ma wg mnie szansę zebrać część potoków, bo pojedzie wzdłuż ciągu bronowickiego.

Z tym "139" to bez przesady, jadąc od Struga czy Kombinatu jest to zupełnie nieopłacalne czasowo biorąc pod uwagę korki zwłaszcza na Prądniku Czerwonym. "572" myślę, że kogo już miała przejąć to przejęła, jako szybkie połączenie Starej Huty z Bronowicami linia ta notuje dość spore zapełnienia. Co do "501" i "502" - zgoda, są szanse że część pasażerów wybierze właśnie te linie. Tyle że "502" będzie miało jeszcze bardziej rozwalony rozkład przez dłuższa trasę, korki i problemy z domknięciem drzwi na ciągu bronowickim oraz typowo mobilisowskie kilka minut przerw na końcówkach.

Mnie najbardziej przeraża to, że ciąg bronowicki prędzej niż później musi trafić do generalnego remontu. Trzeba będzie więc zapewnić obsługę zatramwajem na kilka miesięcy, a jak widać nawet na dwa tygodnie mamy spory problem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 19:58 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1639
Cukier napisał(a):
Mnie najbardziej przeraża to, że ciąg bronowicki prędzej niż później musi trafić do generalnego remontu. Trzeba będzie więc zapewnić obsługę zatramwajem na kilka miesięcy, a jak widać nawet na dwa tygodnie mamy spory problem...


W 1997 roku odbywał generalny remont ciągu, trwający kilka miesięcy, i wówczas kursowały dwie linie zastępcze: 301 i 302, rozpoczynające bieg na Basztowej, następnie jechały przez Krowoderską, św. Teresy, Łobzowską, Kazimierza Wielkiego (powrót Łobzowską, Garbarską do Dunajewskiego), Podchorążych do Bronowic (302) / Bronowic Nowych (301). Jak dobrze pamiętam, to kursowały dosłownie jeden za drugim i jakoś dawały radę. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 20:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10822
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
rogow153 napisał(a):
Jak dobrze pamiętam, to kursowały dosłownie jeden za drugim i jakoś dawały radę.

No właśnie w tym rzecz, że teraz będzie problem z wygospodarowaniem odpowiedniej ilości przegubowców, by zrobić tak częste linie. W zasadzie w grę wchodzi jedynie przerzucenie organizacji zatramwaju na wykonawcę, jak w przypadku remontu Mogilskiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 20:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22754
Cukier napisał(a):
Ja tylko sugeruję, że w sytuacji nadzwyczajnej nawet obsługa jednej linii przez dwóch przewoźników jest możliwa. Zwłaszcza, że od tamtej pory ZIKiT dorobił się dyspozytorni, którą się zresztą chwalił na wszystkie strony.

Jest możliwa, lecz od tej pory już jej nie powtarzano, nawet gdy np. trzeba było skrócić "502" do Kleparza w czasie remontu I obwodnicy. Może to przypadek, może nie.

Cukier napisał(a):
Co do "501" i "502" - zgoda, są szanse że część pasażerów wybierze właśnie te linie. Tyle że "502" będzie miało jeszcze bardziej rozwalony rozkład przez dłuższa trasę, korki i problemy z domknięciem drzwi na ciągu bronowickim oraz typowo mobilisowskie kilka minut przerw na końcówkach.

Jasne, lecz "502" będzie miało wydłużoną trasę o ten odcinek, po którym i tak jeździ "4". Ten dodatkowy fragment zatem nie rozwali rozkładu autobusowi bardziej, niż obecnie tramwaj (a prawdopodobnie nawet mniej).

Jasne, na stałej części "502" są korki i różnie bywa z trzymaniem się rozkładu. Lecz uwzględnij też, że w szczycie jeździ częściej niż "4", co 7-8 minut. To plus bezpośredni dojazd mogą sprawić, że część pasażerów przesiądzie się do "702". Zaznaczę: nie wiem, czy tak będzie, lecz nie zdziwiłbym się.

Cukier napisał(a):
Mnie najbardziej przeraża to, że ciąg bronowicki prędzej niż później musi trafić do generalnego remontu. Trzeba będzie więc zapewnić obsługę zatramwajem na kilka miesięcy, a jak widać nawet na dwa tygodnie mamy spory problem...

Zawsze można remont zrobić w wakacje.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL