Bronowice Małe, Bronowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10941
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#61 Post autor: Cukier » 15 kwie 2016, o 14:11

rogow153 pisze:Tylko ciekawe, czy zdejmą je z innych linii, żeby "73" obsadzić w całości
Zapewne tak - z "50" i/lub "52" podmieniając za NGT8 bądź E1+c3. Przynajmniej ja sobie nie wyobrażam na "73" niczego krótszego.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Bronowice Małe, Bronowice

#62 Post autor: brovar » 15 kwie 2016, o 14:41

rogow153 pisze:a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.
18 brygad będzie.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3389
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#63 Post autor: lukaszpdg » 15 kwie 2016, o 14:51

rogow153 pisze:
DaroKRK pisze:Czyli do Bieżanowa pojeżdżą Pesy przez ten czas, będzie ciekawy widok ogólnie w tym czasie.
Tylko ciekawe, czy zdejmą je z innych linii, żeby "73" obsadzić w całości. Przelot "73" będzie wynosił w jedną stronę 1 h 20 min, w obie strony to 2 h 40, a przy tak długiej trasie pewnie będzie trzeba zapewnić łącznie ze 40 minut postoju na kółko, co już urasta do 3 h 20 min, a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.
Chyba, że na "73" puszczą 3x105Na albo zdejmą Pesy z innych linii i pewnie jeszcze będzie Protram tak jak było kiedyś.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2633
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#64 Post autor: kucyk » 15 kwie 2016, o 15:02

brovar pisze:
rogow153 pisze:a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.
18 brygad będzie.
Dokładnie. Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8. :)

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2353
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#65 Post autor: DaroKRK » 15 kwie 2016, o 15:13

kucyk pisze:Dokładnie. Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8. :)
Jeżeli tak, to mam nadzieję, że ustawią jeden typ na parzyste, drugi na nieparzyste.

krawiec
Kierownik
Posty: 981
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Bronowice Małe, Bronowice

#66 Post autor: krawiec » 15 kwie 2016, o 16:38

A 702 jak będzie zawracało? Podchorążych - Piastowska - Lea - Smoluchowskiego - Królewska?
Czy od Biprostalu przez Kazimierza Wlk?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10941
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#67 Post autor: Cukier » 15 kwie 2016, o 16:57

krawiec pisze:A 702 jak będzie zawracało? Podchorążych - Piastowska - Lea - Smoluchowskiego - Królewska?
Czy od Biprostalu przez Kazimierza Wlk?
Wszystko jest w komunikacie:
Z Placu Centralnego im. R. Reagana będzie kursowała do Teatru Bagatela bez zmian, następnie ulicą Karmelicką, Królewską, aleją Kijowską, ulicą Kazimierza Wielkiego do przystanku końcowego Uniwersytet Pedagogiczny w tymczasowej lokalizacji (na ul. Królewskiej za skrzyżowaniem z ulicą Smoluchowskiego w kierunku Teatru Bagatela). Z powrotem linia będzie kursowała bezpośrednio ulicą Królewską.
kucyk pisze:Dokładnie. Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8. :)
Mam nadzieję że to tylko jakiś mało zabawny żart...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#68 Post autor: Kaszmir » 15 kwie 2016, o 17:11

rogow153 pisze:Szkoda, że nie pomyślano lepiej i nie zawieszono linii "2".
Pewnie chciano uniknąć zmian na liniach, które nie mają nic wspólnego z ciągiem bronowickim, tym bardziej że remont potrwa tylko parę dni. Jestem w stanie to zrozumieć, chociaż byłby to całkiem niezły pomysł: "8" do Cm. Rakowickiego, "24" do Salwatora, "14" do Cichego Kącika. Nikt by nie stracił, a jednak byłyby spore oszczędności :-)
Cukier pisze:Na plus to, że nie skierowano "502" do Bronowic Małych, dzięki czemu nie będzie ona aż tak zaglonojadowana (począwszy od UP do Centrum, będzie choć jedna linia do której będzie się dało wsiąść), zaś "704" będzie kursować z równym taktem a nie z dziurami na kursy "502", których to rozkładów i tak się nie dało zsynchronizować. Pomysł z zabraniem "159" z Czarnowiejskiej dość odważny, ale w gruncie rzeczy jest to najpuściejsza linia na tej ulicy i w warunkach nadzwyczajnych jej przesunięcie ma sens.
"702" zawróci wcześniej, bo pewnie brakło brygad - choć tak jak piszesz, ma to swoje plusy.
Warto zwrócić uwagę, że ZIKiT wyrzuca "159" z Cichego Kącika na parę dni, tym samym wg mnie pokazując, że ta relacja nie jest aż tak ważna. Kto wie, może wróci pomysł skierowania "159" na Przybyszewskiego?
kucyk pisze:Ma być miks: 9 PES i 9 NGT8. :)
Cukier pisze:Mam nadzieję że to tylko jakiś mało zabawny żart...
Może dadzą radę. W końcu "4" straci trochę huckich pasażerów, którzy przerzucą się na autobusy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10941
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#69 Post autor: Cukier » 15 kwie 2016, o 17:27

Kaszmir pisze:tym bardziej że remont potrwa tylko parę dni.
Czytaj równe dwa tygodnie.
Kaszmir pisze:"702" zawróci wcześniej, bo pewnie brakło brygad - choć tak jak piszesz, ma to swoje plusy.
Ostatnio przy tego typu sytuacji nadzwyczajnej mieliśmy przecież Mobilisa na dwóch brygadach "501", więc nie sądzę by kwestia ilości brygad miała tu większe znacznie. Zresztą co z tego, że "502" będzie zawracać wcześniej, jak "704" pojedzie częściej - wykona 12 kursów/h a nie 8/h jak ostatnio - tak więc w naturze brygady nie giną. Myślę że tu bardziej zadecydowało to o czym pisałem: układ z insertowaniem kursu "502" co trzy kursy "704" zupełnie się nie sprawdzał, a na środkowym odcinku trasy były niezabieralne pojazdy - wyciągnięto z tego wnioski.
Kaszmir pisze:Warto zwrócić uwagę, że ZIKiT wyrzuca "159" z Cichego Kącika na parę dni, tym samym wg mnie pokazując, że ta relacja nie jest aż tak ważna.
ZIKiT po prostu ściągnął na ciąg bronowicki najpuściejszą w okolicy linię przegubową, zdając sobie sprawę że dodatkowych przegubowców żaden przewoźnik nie wyczaruje (choć i tak na "704" pewnie się zrzuci pół miasta, począwszy od Tyńca jako nadwornego chłopca do zabierania przegubów w razie potrzeby). Po prostu nie było innego wyjścia.
Kaszmir pisze:Może dadzą radę. W końcu "4" straci trochę huckich pasażerów, którzy przerzucą się na autobusy.
Nie przypominam sobie by Mogilską kursowały jakieś autobusy. Zamknięcie ciągu bronowickiego może i przerzedzi "4" między Bagatelą a Mogilskim, ale między Mogilskim a Hutą wcale pasażerów nie ubędzie, a potrafi być na tym odcinku tłoczno.

Prawdę mówiąc nie widzę żadnej sensownej alternatywy dla "4", bo to właśnie "4" jest alternatywą dla wielu autobusów grzęznących w korkach na północy miasta.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#70 Post autor: Kaszmir » 15 kwie 2016, o 18:26

Cukier pisze:Czytaj równe dwa tygodnie.
Mea culpa, źle przeczytałem ;)
Cukier pisze:Ostatnio przy tego typu sytuacji nadzwyczajnej mieliśmy przecież Mobilisa na dwóch brygadach "501", więc nie sądzę by kwestia ilości brygad miała tu większe znacznie.
No ale czemu zakładasz, że jeśli coś spróbowano raz, to to się sprawdziło i można do tego wracać? Kontrprzykładów jest mnóstwo.
Cukier pisze:ZIKiT po prostu ściągnął na ciąg bronowicki najpuściejszą w okolicy linię przegubową, zdając sobie sprawę że dodatkowych przegubowców żaden przewoźnik nie wyczaruje (choć i tak na "704" pewnie się zrzuci pół miasta, począwszy od Tyńca jako nadwornego chłopca do zabierania przegubów w razie potrzeby). Po prostu nie było innego wyjścia.
Nie no jasne, ale mi chodzi tylko o to, że dotąd pojawiały się wątpliwości czy "159" mogłoby wylecieć z Cichego Kącika, skoro (nie licząc rzadko kursującego "102") jest tam jedyny autobusem. Jak się okazuje - może, i to otwiera furtkę na przyszłość.
Cukier pisze:Nie przypominam sobie by Mogilską kursowały jakieś autobusy. Zamknięcie ciągu bronowickiego może i przerzedzi "4" między Bagatelą a Mogilskim, ale między Mogilskim a Hutą wcale pasażerów nie ubędzie, a potrafi być na tym odcinku tłoczno.
A to "4" zaczyna trasę na Mogilskiej? Nie. Przejeżdża m.in. przez Kombinat i al. Solidarności (gdzie pasażerów mogą jej podebrać "501" i może też "139" oraz "572"), a także Plac Centralny ("702"). Zwłaszcza ta ostatnia ma wg mnie szansę zebrać część potoków, bo pojedzie wzdłuż ciągu bronowickiego.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Bronowice Małe, Bronowice

#71 Post autor: rafaello » 15 kwie 2016, o 20:22

rogow153 pisze:
DaroKRK pisze:Czyli do Bieżanowa pojeżdżą Pesy przez ten czas, będzie ciekawy widok ogólnie w tym czasie.
Tylko ciekawe, czy zdejmą je z innych linii, żeby "73" obsadzić w całości. Przelot "73" będzie wynosił w jedną stronę 1 h 20 min, w obie strony to 2 h 40, a przy tak długiej trasie pewnie będzie trzeba zapewnić łącznie ze 40 minut postoju na kółko, co już urasta do 3 h 20 min, a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.
Ja Was pier..czę. Mamy powrót "73" jak kiedyś gdy (chyba?) remontowano rozjazdy pod Bagatelą a na ciągu bronowickim była wtedy przejazdówka. Jak mnie pamięć nie myli wtedy na "73" były Konstale w postaci 3x105Na i Protram. Jak będzie w tym roku? Pesy (Krakowiaki) i E1+C3? :hmm:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10941
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#72 Post autor: Cukier » 15 kwie 2016, o 20:43

rafaello pisze:Ja Was pier..czę. Mamy powrót "73" jak kiedyś gdy (chyba?) remontowano rozjazdy pod Bagatelą a na ciągu bronowickim była wtedy przejazdówka. Jak mnie pamięć nie myli wtedy na "73" były Konstale w postaci 3x105Na i Protram.
Ja się do tego właśnie odwołuję, wówczas na "73" nie było nic krótszego niż 40m. Co prawda było to w maju 2012, a więc przed reformą - za czasów uffokowej "13", lecz nie sądzę by obecnie kursowanie nieco krótszego taboru na "13" miało rzutować na okrojenie możliwości przewozowych na "4" - jeśli spawać dwie linie, to tylko równając w górę.
Kaszmir pisze:No ale czemu zakładasz, że jeśli coś spróbowano raz, to to się sprawdziło i można do tego wracać? Kontrprzykładów jest mnóstwo.
Ja tylko sugeruję, że w sytuacji nadzwyczajnej nawet obsługa jednej linii przez dwóch przewoźników jest możliwa. Zwłaszcza, że od tamtej pory ZIKiT dorobił się dyspozytorni, którą się zresztą chwalił na wszystkie strony.
Kaszmir pisze:Nie no jasne, ale mi chodzi tylko o to, że dotąd pojawiały się wątpliwości czy "159" mogłoby wylecieć z Cichego Kącika, skoro (nie licząc rzadko kursującego "102") jest tam jedyny autobusem. Jak się okazuje - może, i to otwiera furtkę na przyszłość.
W sytuacjach nadzwyczajnych z reguły wybiera się mniejsze zło - tak samo jak podczas zamknięcia ul. Westerplatte (czy też zamknięcia Dominikańskiej i tym samym wzmożonego ruchu na Westerplatte) stało się już tradycją wywalanie "10" pod Halę Targową.

A tajemnicą poliszynela jest to, że "159" kończy na Kąciku tylko i wyłącznie dlatego że to jest najbliższa końcówka z punktem socjalnym w okolicy. Zapełnienie między MS AGH a CK jest śladowe i nie wierzę w to, by ZIKiT o tym nie wiedział.
Kaszmir pisze:A to "4" zaczyna trasę na Mogilskiej? Nie. Przejeżdża m.in. przez Kombinat i al. Solidarności (gdzie pasażerów mogą jej podebrać "501" i może też "139" oraz "572"), a także Plac Centralny ("702"). Zwłaszcza ta ostatnia ma wg mnie szansę zebrać część potoków, bo pojedzie wzdłuż ciągu bronowickiego.
Z tym "139" to bez przesady, jadąc od Struga czy Kombinatu jest to zupełnie nieopłacalne czasowo biorąc pod uwagę korki zwłaszcza na Prądniku Czerwonym. "572" myślę, że kogo już miała przejąć to przejęła, jako szybkie połączenie Starej Huty z Bronowicami linia ta notuje dość spore zapełnienia. Co do "501" i "502" - zgoda, są szanse że część pasażerów wybierze właśnie te linie. Tyle że "502" będzie miało jeszcze bardziej rozwalony rozkład przez dłuższa trasę, korki i problemy z domknięciem drzwi na ciągu bronowickim oraz typowo mobilisowskie kilka minut przerw na końcówkach.

Mnie najbardziej przeraża to, że ciąg bronowicki prędzej niż później musi trafić do generalnego remontu. Trzeba będzie więc zapewnić obsługę zatramwajem na kilka miesięcy, a jak widać nawet na dwa tygodnie mamy spory problem...

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Bronowice Małe, Bronowice

#73 Post autor: rogow153 » 15 kwie 2016, o 20:58

Cukier pisze:Mnie najbardziej przeraża to, że ciąg bronowicki prędzej niż później musi trafić do generalnego remontu. Trzeba będzie więc zapewnić obsługę zatramwajem na kilka miesięcy, a jak widać nawet na dwa tygodnie mamy spory problem...
W 1997 roku odbywał generalny remont ciągu, trwający kilka miesięcy, i wówczas kursowały dwie linie zastępcze: 301 i 302, rozpoczynające bieg na Basztowej, następnie jechały przez Krowoderską, św. Teresy, Łobzowską, Kazimierza Wielkiego (powrót Łobzowską, Garbarską do Dunajewskiego), Podchorążych do Bronowic (302) / Bronowic Nowych (301). Jak dobrze pamiętam, to kursowały dosłownie jeden za drugim i jakoś dawały radę. :)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10941
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#74 Post autor: Cukier » 15 kwie 2016, o 21:06

rogow153 pisze:Jak dobrze pamiętam, to kursowały dosłownie jeden za drugim i jakoś dawały radę.
No właśnie w tym rzecz, że teraz będzie problem z wygospodarowaniem odpowiedniej ilości przegubowców, by zrobić tak częste linie. W zasadzie w grę wchodzi jedynie przerzucenie organizacji zatramwaju na wykonawcę, jak w przypadku remontu Mogilskiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#75 Post autor: Kaszmir » 15 kwie 2016, o 21:42

Cukier pisze:Ja tylko sugeruję, że w sytuacji nadzwyczajnej nawet obsługa jednej linii przez dwóch przewoźników jest możliwa. Zwłaszcza, że od tamtej pory ZIKiT dorobił się dyspozytorni, którą się zresztą chwalił na wszystkie strony.
Jest możliwa, lecz od tej pory już jej nie powtarzano, nawet gdy np. trzeba było skrócić "502" do Kleparza w czasie remontu I obwodnicy. Może to przypadek, może nie.
Cukier pisze:Co do "501" i "502" - zgoda, są szanse że część pasażerów wybierze właśnie te linie. Tyle że "502" będzie miało jeszcze bardziej rozwalony rozkład przez dłuższa trasę, korki i problemy z domknięciem drzwi na ciągu bronowickim oraz typowo mobilisowskie kilka minut przerw na końcówkach.
Jasne, lecz "502" będzie miało wydłużoną trasę o ten odcinek, po którym i tak jeździ "4". Ten dodatkowy fragment zatem nie rozwali rozkładu autobusowi bardziej, niż obecnie tramwaj (a prawdopodobnie nawet mniej).

Jasne, na stałej części "502" są korki i różnie bywa z trzymaniem się rozkładu. Lecz uwzględnij też, że w szczycie jeździ częściej niż "4", co 7-8 minut. To plus bezpośredni dojazd mogą sprawić, że część pasażerów przesiądzie się do "702". Zaznaczę: nie wiem, czy tak będzie, lecz nie zdziwiłbym się.
Cukier pisze:Mnie najbardziej przeraża to, że ciąg bronowicki prędzej niż później musi trafić do generalnego remontu. Trzeba będzie więc zapewnić obsługę zatramwajem na kilka miesięcy, a jak widać nawet na dwa tygodnie mamy spory problem...
Zawsze można remont zrobić w wakacje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”