Komunikacja aglomeracyjna

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Komunikacja aglomeracyjna

#1 Post autor: Kaszmir » 17 paź 2009, o 21:11

Odkurzam temat.

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi, czy i kiedy została dokonana zmiana przystanków granicznych?

Wg tej strony
http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/264- ... omeracyjna
np. dla linii "204" ostatnim przed strefą był na początku 2008 r. "Wielicka", obecnie jest "Droga do Baryczy", podobnie z "214" którego obecnym przystankiem granicznym jest "Soboniowice II", nie "Pod Lipą", mimo iż wydaje mi się, że jeszcze do niedawna był właśnie ten drugi - jak w komunikacie.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2009, o 21:12 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#2 Post autor: LK » 17 paź 2009, o 21:16

Jeśli dobrze pamiętam było to przy korektach na liniach aglomeracyjnych, wtedy przekształcili 205 w 175 (a zasadniczo wrócili do stanu z przed reformy), to było w 2008r.
Z 204 była wtedy dziwna sprawa jeden z przystanków przy "Drodze do Baryczy" był w miejskiej, a drugi w podmiejskiej strefie biletowej, stąd te zmiany.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2009, o 21:21 przez LK, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 17 paź 2009, o 21:48

LK pisze:wtedy przekształcili 205 w 175 (a zasadniczo wrócili do stanu z przed reformy), to było w 2008r.
Zasadniczo ta linia pokazuje słabość sztucznego ustalania granic biletowych. Zasadniczo idea była taka, żeby granica Krakowa była granicą stref bez wyjątków, dlatego dopuszczono się takich absurdów jak "240", "287", "292" czy obecnie "214". A tymczasem wspomniana zmiana zaprzecza tej idei - dwa przystanki poza miastem znajdują się teraz w strefie miejskiej (przynajmniej dla jednej linii).
Może więc warto by było rozważyć cofnięcie niektórych z ww. linii do stanu przed 2008?
LK pisze:Z 204 była wtedy dziwna sprawa jeden z przystanków przy "Drodze do Baryczy" był w miejskiej, a drugi w podmiejskiej strefie biletowej, stąd te zmiany.
Nie, oba były w podmiejskiej - oto dowód:
http://web.archive.org/web/200801061803 ... =trasa&s=1
http://web.archive.org/web/200803190758 ... =trasa&s=2
(znalezione w archiwum)

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#4 Post autor: LK » 17 paź 2009, o 21:53

Kaszmir pisze:
LK pisze:Z 204 była wtedy dziwna sprawa jeden z przystanków przy "Drodze do Baryczy" był w miejskiej, a drugi w podmiejskiej strefie biletowej, stąd te zmiany.
Nie, oba były w podmiejskiej - oto dowód:
http://web.archive.org/web/200801061803 ... =trasa&s=1
http://web.archive.org/web/200803190758 ... =trasa&s=2
(znalezione w archiwum)
Spotkałem się z tym w jakiejś gazecie, albo w telewizji, ale skoro tak było to dzięki za informację.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2009, o 22:02 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7372
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#5 Post autor: Locutus » 18 paź 2009, o 08:21

Kaszmir pisze:Zasadniczo ta linia pokazuje słabość sztucznego ustalania granic biletowych. Zasadniczo idea była taka, żeby granica Krakowa była granicą stref bez wyjątków, dlatego dopuszczono się takich absurdów jak "240", "287", "292" czy obecnie "214". A tymczasem wspomniana zmiana zaprzecza tej idei - dwa przystanki poza miastem znajdują się teraz w strefie miejskiej (przynajmniej dla jednej linii).
Może więc warto by było rozważyć cofnięcie niektórych z ww. linii do stanu przed 2008?
Kaszmir, no powiedz, że sobie żarty stroisz, powiedz to, proszę... Bo jeśli mówisz poważnie, to ja chyba siądę przy ścianie i zacznę w ową ścianę miarowo stukać własnym czółkiem... Jak już wielokrotnie powtarzałem, komunikacja miejska jest dla ludzi, a nie dla spełniania abstrakcyjnych urbanistycznych założeń. Przypominam, że tuż po zmianach w wyniku których granica administracyjna Krakowa stała się granicą taryf, mieliśmy falę protestów mieszkańców Krakowa, którzy nagle musieli zacząć kupować dużo droższe bilety aglomeracyjne, bo choć mieszkali w Krakowie, to najbliższy ich domu przystanek komunikacji miejskiej znajdował się o metr czy dwa poza granicami miasta... Obecna sytuacja wynika z uwzględnienia tych protestów i należy tylko się cieszyć, bo nie codziennie z-cośtam liczy się z opinią mieszkańców.

Pozdrawiam!
LOKI

PS. Nie pisz mi tylko, że to doprowadza do absurdów, bo mnie absurdy powoli już przestają ruszać od czasu, gdy żyję w aglomeracji paryskiej, gdzie np. stacja La Défense dla metra mieści się w drugiej strefie, a dla kolei miejskiej w trzeciej (mimo że jest to fizycznie ta sama stacja)... Albo gdzie np. na linii specjalnej do lotniska OrlyBus nie jest ważny bilet jednorazowy, nie jest ważny bilet całodzienny, ale bilet tygodniowy czy miesięczny i owszem... :-P
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, o 08:26 przez Locutus, łącznie zmieniany 2 razy.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#6 Post autor: Kaszmir » 18 paź 2009, o 11:43

Locutus pisze:Kaszmir, no powiedz, że sobie żarty stroisz, powiedz to, proszę... Bo jeśli mówisz poważnie, to ja chyba siądę przy ścianie i zacznę w ową ścianę miarowo stukać własnym czółkiem... Jak już wielokrotnie powtarzałem, komunikacja miejska jest dla ludzi, a nie dla spełniania abstrakcyjnych urbanistycznych założeń. Przypominam, że tuż po zmianach w wyniku których granica administracyjna Krakowa stała się granicą taryf, mieliśmy falę protestów mieszkańców Krakowa, którzy nagle musieli zacząć kupować dużo droższe bilety aglomeracyjne, bo choć mieszkali w Krakowie, to najbliższy ich domu przystanek komunikacji miejskiej znajdował się o metr czy dwa poza granicami miasta... Obecna sytuacja wynika z uwzględnienia tych protestów i należy tylko się cieszyć, bo nie codziennie z-cośtam liczy się z opinią mieszkańców.
Locutus, powiedzże mi ach powiedzże, gdzie wg Ciebie sobie żarty stroję? Bo naprawdę nie rozumiem o co Ci chodzi ;P

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#7 Post autor: Kaszmir » 18 paź 2009, o 22:17

Jeśliby się przyjrzeć rozkładom linii aglomeracyjnych, to można znaleźć sporo okazji do oszczędności właściwie bez pogarszania jakości km.

Linie "250" i "260" ostatni kurs z Prądnika Czerwonego wykonują o tej samej porze (w tygodniu co do minuty, w weekendy różnica wynosi 5 min.). A przecież ta pierwsza ma tylko dwa/trzy przystanki które nie znajdują się na trasie drugiej - oba kursy mógłby więc obsłużyć jeden autobus, kurs wariantowy "260" przez Zastów. Dodatkowo sytuacja jest analogiczna w weekendy z pierwszymi kursami "250"/"260" do Prądnika.

"228". Linia, której trasa jest w całości pokrywana przez trzy inne aglomeracyjne. Kursuje do ok. godz. 17 i potem ni stąd ni zowąd wykonuje jeden kurs po godz. 21. Sens jego jest naprawdę niewielki, gdyż w stronę Podkamycza dubluje się z "208"/"226", wracając do Bronowic - z "218". Wniosek - wycięcie tego kursu byłoby nieodczuwalne.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7372
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#8 Post autor: Locutus » 19 paź 2009, o 12:16

Kaszmir pisze:Locutus, powiedzże mi ach powiedzże, gdzie wg Ciebie sobie żarty stroję? Bo naprawdę nie rozumiem o co Ci chodzi ;P
O Twoją propozycję, by przesunąć granice taryfowe z powrotem tak, by pokrywały się z granicą miasta... Uważam to za propozycję delikatnie mówiąc nietrafioną, a dlaczego – to już wyjaśniłem w moim poprzednim poście.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 13:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#9 Post autor: EU8N » 19 paź 2009, o 13:02

Kaszmir pisze:Linie "250" i "260" ostatni kurs z Prądnika Czerwonego wykonują o tej samej porze (w tygodniu co do minuty, w weekendy różnica wynosi 5 min.). A przecież ta pierwsza ma tylko dwa/trzy przystanki które nie znajdują się na trasie drugiej - oba kursy mógłby więc obsłużyć jeden autobus, kurs wariantowy "260" przez Zastów. Dodatkowo sytuacja jest analogiczna w weekendy z pierwszymi kursami "250"/"260" do Prądnika.
Tutaj musiałaby się zgodzić odpowiednia gmina. Skoro obecnie płaci za kursy na osobnych liniach to ZIKiT tak to organizuje.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#10 Post autor: Kaszmir » 19 paź 2009, o 13:38

Locutus pisze:
Kaszmir pisze:Locutus, powiedzże mi ach powiedzże, gdzie wg Ciebie sobie żarty stroję? Bo naprawdę nie rozumiem o co Ci chodzi ;P
O Twoją propozycję, by przesunąć granice taryfowe z powrotem tak, by pokrywały się z granicą miasta... Uważam to za propozycję delikatnie mówiąc nietrafioną, a dlaczego – to już wyjaśniłem w moim poprzednim poście.
Loki, czytaj dokładnie! Nigdzie tak nie stwierdziłem, jedyne co napisałem to
Może więc warto by było rozważyć cofnięcie niektórych z ww. linii do stanu przed 2008?
Słowem właśnie tak, by przystanki graniczne NIE były sztucznie wyznaczane przez granicę miasta, przynajmniej na niektórych liniach.
EU8N pisze:Tutaj musiałaby się zgodzić odpowiednia gmina. Skoro obecnie płaci za kursy na osobnych liniach to ZIKiT tak to organizuje.
Masz gwarancję, że zwłaszcza "250" nie jest ani trochę finansowane przez Kraków? Zresztą, niezależnie od odpowiedzi, można to zorganizować lepiej:
> jeśli za "250" płaci wyłącznie gmina, to przesunąć ten kurs na lepszą porę - tak by rzeczywiście się do czegoś przydał
> jeśli miasto dopłaca, to dogadać się z gminą i wspólnie zaoszczędzić

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7372
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#11 Post autor: Locutus » 20 paź 2009, o 13:17

Przepraszam serdecznie – po prostu pogubiłem się już w meandrach Twojego rozumowania… Najpierw pisałeś, że sztuczne ustalanie granic biletowych jest słabe (sztuczne = arbitralne, zaś wszakże jedynym naturalnym [naturalne = przeciwieństwo sztucznego] ustaleniem granic jest ich pokrywanie się z granicami miasta)... Potem napisałeś o zmianie, która zaprzecza tej idei (odebrałem to jako krytykę tejże zmiany)... W końcu jak już napisałeś o powrocie do stanu sprzed 2008. roku, to ja – zamiast sprawdzić gdzieś, jaki to stan był – w świetle powyższego uznałem, że chodzi o stan, w którym granica taryfowa ściśle pokrywa się z granicą miasta...

Ot – durne nieporozumienie...

Przepraszam jeszcze raz!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#12 Post autor: Kaszmir » 20 paź 2009, o 13:45

Locutus pisze:Najpierw pisałeś, że sztuczne ustalanie granic biletowych jest słabe (sztuczne = arbitralne, zaś wszakże jedynym naturalnym [naturalne = przeciwieństwo sztucznego] ustaleniem granic jest ich pokrywanie się z granicami miasta)...
Hehe, sztuczne, czyli sztuczne kurczowe trzymanie się granicy miasta, co prowadziło do znanych absurdów ("205", krakowianie muszący kupować bilet aglo) ;)
Locutus pisze:Potem napisałeś o zmianie, która zaprzecza tej idei (odebrałem to jako krytykę tejże zmiany)... W końcu jak już napisałeś o powrocie do stanu sprzed 2008. roku, to ja – zamiast sprawdzić gdzieś, jaki to stan był – w świetle powyższego uznałem, że chodzi o stan, w którym granica taryfowa ściśle pokrywa się z granicą miasta...

Ot – durne nieporozumienie...
Ważne, że w końcu wyszło na to, że się zgadzamy :thumbup: Przystanki graniczne powinny być układane z głową, a nie sztucznie tylko na podstawie mapy, będąc oderwanymi od rzeczywistej sytuacji. Na szczęście ZIKiT już zaakceptował postulaty niektórych mieszkańców i chwała im za to.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#13 Post autor: Kaszmir » 21 paź 2009, o 15:45

Jutro (22.10) zostanie uruchomiony nowy przystanek na trasie linii "278" o nazwie "Pisary Dwór", pomiędzy przystankami "Pisary Kiosk N/Ż" oraz "Pisary N/Ż". Będzie on funkcjonował jako "na żądanie" w obie strony.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#14 Post autor: LK » 25 paź 2009, o 19:33

Od jutra (poniedziałek - 26.10.09r.) do czwartku (29.10) będzie asfaltowana droga w Kamieniu. Będzie zmiana w trasie linii 229, ale w internecie nie ma informacji (jest tylko na przystankach w Rusocicach, Kamieniu i niektórych w Czernichowie).
Ostatnio zmieniony 25 paź 2009, o 19:38 przez LK, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#15 Post autor: Kaszmir » 25 paź 2009, o 21:16

LK pisze:Od jutra (poniedziałek - 26.10.09r.) do czwartku (29.10) będzie asfaltowana droga w Kamieniu. Będzie zmiana w trasie linii 229, ale w internecie nie ma informacji (jest tylko na przystankach w Rusocicach, Kamieniu i niektórych w Czernichowie).
Podobnie nie było informacji w internecie o dodatkowym przystanku na trasie linii "278" (dwa posty wyżej) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”