Przewozy Regionalne (POLREGIO)

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
dominik
Moderator
Posty: 155
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 13:27

Przewozy Regionalne

#196 Post autor: dominik » 15 lut 2016, o 15:08

Można przecież rozbudowywać kolej aglomeracyjną (jest również potrzebna) bez niepotrzebnych cięć połączeń regionalnych.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Przewozy Regionalne

#197 Post autor: Mistrzejowiczanin » 15 lut 2016, o 15:10

dominik07317 pisze:Można przecież rozbudowywać kolej aglomeracyjną (jest również potrzebna) bez niepotrzebnych cięć połączeń regionalnych.
A pieniądze na to skąd? Może też po prostu trzeba tą regionalną kolej w Małopolsce sprowadzić na samo dno, aby mogła się od niego odbić? :hmm:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

dominik
Moderator
Posty: 155
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 13:27

Przewozy Regionalne

#198 Post autor: dominik » 15 lut 2016, o 15:18

Pociąg Rzeszów - Gorlice udało się wywalczyć. Jakimś cudem pieniądze się znalazły.
eszcze podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gorlice burmistrz Kukla informował, że Miasto Gorlice będzie musiało ponieść część kosztów funkcjonowania połączenia. Okazuje się jednak, że całość środków przekazana zostanie z kasy samorządów Województw Małopolskiego i Podkarpackiego.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75359.html

Adams
Dyrektor
Posty: 1173
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Przewozy Regionalne

#199 Post autor: Adams » 24 lut 2016, o 10:54

Przewozy Regionalne przed zakupami taboru. Co może dać im rynek?
Największy regionalny przewoźnik pasażerski w kraju przygotowuje się do obiecanego przy okazji rozpoczęcia restrukturyzacji procesu wymiany taboru. Na razie chce skonfrontować swoje potrzeby z tym co może mu zaoferować rynek.

Szczegóły: Rynek Kolejowy

dominik
Moderator
Posty: 155
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 13:27

Przewozy Regionalne

#200 Post autor: dominik » 28 lut 2016, o 20:36

W związku z planowanym spotkaniem w sprawie funkcjonowania komunikacji kolejowej na trasie Kraków - Skawina - Oświęcim zapraszamy do przekazywania Państwa wniosków do rozkładów jazdy na trasie niniejszej linii, które mogłyby skutkować zmianami godzin odjazdów pociągów od czerwca 2016 r.

Wnioski należy przesłać w terminie do 13 marca 2016 r. na adres wydzialigk@um.skawina.net lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców tut. Urzędu (ul. Rynek 14, pok. nr 1).
Źródło: http://www.gminaskawina.pl/index.php?op ... &menu_id=0

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3141
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Przewozy Regionalne

#201 Post autor: tomek_m » 29 lut 2016, o 14:07

Adams pisze:Przewozy Regionalne przed zakupami taboru. Co może dać im rynek?
Największy regionalny przewoźnik pasażerski w kraju przygotowuje się do obiecanego przy okazji rozpoczęcia restrukturyzacji procesu wymiany taboru. Na razie chce skonfrontować swoje potrzeby z tym co może mu zaoferować rynek.

Szczegóły: Rynek Kolejowy
Po co w ogóle inwestują w nowy tabor, skoro w coraz większej ilości województw ich nie chcą? Mazowieckie, Śląskie, Małopolskie... jakie jeszcze województwa utworzyły własne spółki? Ich liczba będzie raczej wzrastać. Powinni doturlać się na tym co mają zanim ostatnie województwo im powie "dziękujemy"

Adams
Dyrektor
Posty: 1173
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Przewozy Regionalne

#202 Post autor: Adams » 29 lut 2016, o 20:01

tomek_m pisze:Mazowieckie, Śląskie, Małopolskie... jakie jeszcze województwa utworzyły własne spółki?
Dolnośląskie i Wielkopolskie :P
tomek_m pisze: Ich liczba będzie raczej wzrastać. Powinni doturlać się na tym co mają zanim ostatnie województwo im powie "dziękujemy"
Sęk w tym że są województwa, które nie planują tworzenia swoich spółek. Zachodniopomorskie bardzo sobie chwali współpracę z PRami. Podobnie jest także w Kujawsko-Pomorskim, gdzie od grudnia na liniach zelektryfikowanych zrezygnowano z usług Arrivy na rzecz Przewozów Regionalnych. Poza tym zauważ, że własne spółki tworzą jedynie duże województwa, bo tym mniejszym się to po prostu nie opłaca.

dominik
Moderator
Posty: 155
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 13:27

Przewozy Regionalne

#203 Post autor: dominik » 29 lut 2016, o 20:11

Adam ma rację. Świętokrzyskie i Podkarpackie też sobie świetnie radzi.
Ja generalnie nie jestem za tym, że w każdym województwie ma być inny przewoźnik. W Przewozach Regionalnych ktoś powinien zrobić porządek, zacząć racjonalnie gospodarować taborem i wyprowadzić firmę z długów. Może nawet zarabiać na sprzedaży lub wypożyczaniu taboru.

Adams
Dyrektor
Posty: 1173
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Przewozy Regionalne

#204 Post autor: Adams » 2 mar 2016, o 10:22

dominik07317 pisze:Ja generalnie nie jestem za tym, że w każdym województwie ma być inny przewoźnik. W Przewozach Regionalnych ktoś powinien zrobić porządek, zacząć racjonalnie gospodarować taborem i wyprowadzić firmę z długów. Może nawet zarabiać na sprzedaży lub wypożyczaniu taboru.
Ja bym nie miał nic przeciwko spółkom samorządowym, gdyż patrząc na te które już są, w większości przypadków inwestują w nowoczesny tabor, a niektóre z nich rozszerzają siatki połączeń, przez co kolej lokalna staje się bardziej dostępna. Jednak powinny być spełnione pewne warunki. Po pierwsze - wspólna taryfa, taka aby na podstawie jednego biletu na pociąg osobowy można było podróżować każdą z tych spółek. Oczywiście każda z nich mogła by wprowadzić swoją własną taryfę promocyjną na przejazd własnymi pociągami, ale tylko jako dodatek do biletu globalnego. Po drugie natomiast Marszałkowie mniejszych województw powinni się dogadać z Marszałkami tych większych, żeby spółka samorządowa obsługiwała połączenia nie w jednym, ale w kilku sąsiadujących ze sobą województwach. Jeśli te dwa warunki by zostały spełnione, to dla mnie Przewozy Regionalne można pogrzebać, choćby od zaraz ;)

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Przewozy Regionalne

#205 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 mar 2016, o 15:13

W 90 minut pociągiem do Rzeszowa? Dopiero w grudniu
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... udniu.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Magik
Zbanowany
Posty: 28
Rejestracja: 23 kwie 2016, o 17:53
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Przewozy Regionalne

#206 Post autor: Magik » 24 kwie 2016, o 11:54

Bardzo atrakcyjna oferta "Przewozów Regionalnych" na tegoroczną majówkę:
www.przewozyregionalne.pl/node/18985

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przewozy Regionalne

#207 Post autor: Lw25 » 1 maja 2016, o 22:37

W ten weekend na regio Rzeszów-Gorlice oddział Rzeszów wysłał w wyniku apelów strony społecznej SA134. I dobrze, bo jak donosi fanpage "reaktywacja pociągów Gorlice-Kraków", frekwencja była ponad 100% miejsc siedzących. TLK Luna podobnie (ale o tym w dziale PKP IC).
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przewozy Regionalne

#208 Post autor: Lw25 » 25 maja 2016, o 09:33

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Przewozy Regionalne kupują nowy tabor. Trójczłonowy SZT o prędkości minimum 130 km/h. Jeden.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przewozy Regionalne

#209 Post autor: Lw25 » 17 cze 2016, o 19:02

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 77031.html

Szykuje się rebranding najbardziej zacofanego przewoźnika w kraju. Barwy mają pozostać pomarańczowe.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

SuperMarioB
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 17 maja 2014, o 12:41

Przewozy Regionalne

#210 Post autor: SuperMarioB » 24 cze 2016, o 23:38

Szybkie pytanko w kwestii dojazdów. Na stronie Regio w relacji Kraków - Bochnia można nabyć bilet za 5zł w "Małopolskiej Taryfie Aglomeracyjnej", który ma być ważny trzy godziny. Czy korzystając w tej opcji mogę wrócić z Bochni dowolnym Regio w tym czasie, czy są jakieś dodatkowe obostrzenia? Propozycja nie powiem ciekawa, bo czasami jeżdżę do Bochni, dotąd zwykle wybierając SK-Busa (jednorazowy 6zł w jedną stronę), gdzie jakość pojazdów i atmosfera w autobusie pozostawia wiele do życzenia (np. picie alkoholu jest niemal normą).

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Kolej”