Modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
PitekAntrop
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:47
Lokalizacja: Kraków, górny koniec Na Kozłówce

Modernizacje linii kolejowych

#151 Post autor: PitekAntrop » 31 mar 2015, o 06:48

marcin1410 pisze:A ja naiwnie myślałem, że przed końcem studiów dojadę Orlikiem do Zawiercia w 1,5h :cry:
Weź odpowiednio* długi urlop dziekański i/lub powtarzaj poszczególne semestry/lata odpowiednią* ilość razy i Twoje marzenie się spełni :hihi: ;D

* - kolejna aktualizacja przy kolejnej informacji od PKP PLK
Pozdrawiam,
PA

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Modernizacje linii kolejowych

#152 Post autor: DaroKRK » 31 mar 2015, o 15:03

Gdyby na trasie Kraków Główny - Katowice miały jeździć Pendolino to kolejarze nawet i nocami kładli by tam nowe tory, a z racji dobrego połączenia busami i autokarami to im się zwyczajowo po prostu nie śpieszy.

JZet
Znawca
Posty: 47
Rejestracja: 26 mar 2015, o 16:23
Lokalizacja: Czyżyny/Przemyśl

Modernizacje linii kolejowych

#153 Post autor: JZet » 31 mar 2015, o 18:38

DaroKRK pisze:Gdyby na trasie Kraków Główny - Katowice miały jeździć Pendolino to kolejarze nawet i nocami kładli by tam nowe tory, a z racji dobrego połączenia busami i autokarami to im się zwyczajowo po prostu nie śpieszy.
A szkoda, bo na tej relacji akurat zyskałby więcej klientów w postaci studentów.

Aktualnie czas przejazdu Przewozów Regionalnych na relacji Kraków-Katowice to ok. 2 h jazdy, w zależności od konkretnego kursu. Jest to też dla studenta najkorzystniejsza cena przejazdu (dzisiaj z ciekawości sprawdzałem cenę, w internecie taki bilet można nabyć w cenie do 6,50 zł, co rzeczywiście jest stosunkowo niską ceną). Tyle, że przewoźniki autokarowe proponują nieco wyższą cenę (aktualnie 14 zł unibus, o ile się nie mylę to ten przewoźnik przyznawał ulgi studentom/uczniom i cena ta spadała do dziesięciu) i tą samą podróż pokona się praktycznie w 2 razy krótszym czasie. Swego czasu jak kursował link-bus to cena była jeszcze bardziej korzystna, cena wynosiła 7 zł, a kiedyś nawet 5 zł (swoją drogą, trochę szkoda, że ta sieć autokarowa zawiesiła swoją działalność akurat na tej trasie, gdzie mogłaby się popisać najbardziej). Jak PKP wyremontuje w końcu ten odcinek jak należy to przypuszczam, że ta relacja kolejowa zyskałaby nowych nabywców.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacje linii kolejowych

#154 Post autor: Cukier » 31 mar 2015, o 18:55

JZet pisze:Jest to też dla studenta najkorzystniejsza cena przejazdu (dzisiaj z ciekawości sprawdzałem cenę, w internecie taki bilet można nabyć w cenie do 6,50 zł, co rzeczywiście jest stosunkowo niską ceną)
Nie jestem pewien, ale na Polskiego Busa pewnie można by i tańsze bilety wyhaczyć. Tyle że żałosny rozkład jazdy robi swoje, zaś Unibus+Interbus odjeżdżają łącznie co 15min za 14zł.
JZet pisze:Swego czasu jak kursował link-bus to cena była jeszcze bardziej korzystna, cena wynosiła 7 zł, a kiedyś nawet 5 zł (swoją drogą, trochę szkoda, że ta sieć autokarowa zawiesiła swoją działalność akurat na tej trasie, gdzie mogłaby się popisać najbardziej)
Linkbus chciał wejść na rynek, który podzieliły między siebie Unibus i Interbus. Żeby przełamać ich lobby zaczął politykę walmartowania rynku, czyli wojnę ze wspomnianymi przewoźnikami o to, kto dłużej wytrzyma jazdę poniżej kosztów. No i niestety (dla pasażerów) Linkbus w tej walce poległ, a tanie przejazdy się skończyły.
JZet pisze:Jak PKP wyremontuje w końcu ten odcinek jak należy to przypuszczam, że ta relacja kolejowa zyskałaby nowych nabywców.
Z pewnością, dlatego prywatny właściciel autostrady Kraków-Katowice za wszelką cenę do tego nie dopuści, toteż regularnie wypycha kieszeń odpowiednich osób w PKP by mieć pewność, że remont tej linii kolejowej zostanie odłożony na święte nigdy.

JZet
Znawca
Posty: 47
Rejestracja: 26 mar 2015, o 16:23
Lokalizacja: Czyżyny/Przemyśl

Modernizacje linii kolejowych

#155 Post autor: JZet » 31 mar 2015, o 19:20

Cukier pisze:
JZet pisze:Jest to też dla studenta najkorzystniejsza cena przejazdu (dzisiaj z ciekawości sprawdzałem cenę, w internecie taki bilet można nabyć w cenie do 6,50 zł, co rzeczywiście jest stosunkowo niską ceną)
Nie jestem pewien, ale na Polskiego Busa pewnie można by i tańsze bilety wyhaczyć. Tyle że żałosny rozkład jazdy robi swoje, zaś Unibus+Interbus odjeżdżają łącznie co 15min za 14zł.
No dokładnie, bilet na Polskiego Busa można wykupić nawet z 3-miesięcznym wyprzedzeniem (jak nie lepiej), dzięki czemu można niektóre bilety nabyć w cenie 5 zł (dla porównania, aktualne ceny na jutrzejsze kursy oscylują się w granicach 5-12 zł, zatem takiej tragedii też nie ma), nawet nie wspominając o komforcie jazdy PB. Wiem, bo sam testowałem na różnych relacjach :D

Nie zmienia to faktu, że przepustowość tego odcinka jest koszmarna i mam nadzieję, że modernizacja tego odcinka zacznie się jak najszybciej. W końcu nie bez powodu pociągi na relacji Kraków-Wrocław jeżdżą teraz drogą okrężną przez Częstochowę mijając całe Zagłębie Górnośląskie.

PitekAntrop
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:47
Lokalizacja: Kraków, górny koniec Na Kozłówce

Modernizacje linii kolejowych

#156 Post autor: PitekAntrop » 11 kwie 2015, o 23:51

http://biznes.interia.pl/wiadomosci/new ... 17638,4199 - łącznica w SB i 15 min. krócej do Zakopanego.

Zakończenie nieco futurystyczne:
PLK przygotowuje się też do budowy nowej linii Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji linii Chabówka - Nowy Sącz. Dzięki tej inwestycji, możliwej do realizacji w latach 2016 - 2021, podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się z obecnych dzisiaj 3 godzin i 20 minut do ok. 2 godzin.
Hmm, możliwej do realizacji, ale czy realizowalnej :eek: Czy Studium opłacalności i wykonalności już powstało :?:
Pozdrawiam,
PA

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Modernizacje linii kolejowych

#157 Post autor: pablo » 30 kwie 2015, o 12:57

adamp55kr pisze:Prace przy modernizacji tunelu przy przystanku Kraków-Łobzów trwają
W tunelu dla pieszych będzie drugie wyjście na drugi (nowy) peron.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#158 Post autor: yosujiro » 30 kwie 2015, o 15:30

pablo pisze:
adamp55kr pisze:Prace przy modernizacji tunelu przy przystanku Kraków-Łobzów trwają
W tunelu dla pieszych będzie drugie wyjście na drugi (nowy) peron.
A nie dwa perony? Jeden w stronę Głównego, drugi do Balic. Z tego co kiedyś zauważyłem, to od Wybickiego też jest miejsce jakby pod klatkę schodową, do tego tory obwodnicy towarowej były przesuwane w stronę ulicy i zostało miejsce tak jakby pod peron. Jak to teraz wygląda to nie wiem, bo od dobrych 2 miesięcy nie byłem na samym peronie Łobzowa, a z dołu to mało widać przez okna autobusu :)

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Modernizacje linii kolejowych

#159 Post autor: Mistrzejowiczanin » 30 kwie 2015, o 19:01

Wybrałem się dziś na budowę linii do Balic i oczy przecieram ze zdumienia że nawet o krok nie ruszyli z budową toru, który docelowo będzie wiódł na lotnisko. :O :cry: Data otwarcia tej linii wyznaczona na 1 września dla mnie jest bardzo wątpliwa. :hmm:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#160 Post autor: yosujiro » 30 kwie 2015, o 20:29

Mistrzejowiczanin pisze:Wybrałem się dziś na budowę linii do Balic i oczy przecieram ze zdumienia że nawet o krok nie ruszyli z budową toru, który docelowo będzie wiódł na lotnisko. :O :cry: Data otwarcia tej linii wyznaczona na 1 września dla mnie jest bardzo wątpliwa. :hmm:
A niby gdzie obserwowałeś? W Balicach dwa tory, na Głównym towarowym jeden jest, drugi lada dzień ułożą, w Mydlnikach jakiś czas nie byłem, ale niedawno w relacji na psmkms przygotowania do budowy drugiego toru były bardzo zaawansowane. Ja jak patrzę na tempo prac, to moim zdaniem termin nie jest zagrożony.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Modernizacje linii kolejowych

#161 Post autor: tarantulaw2 » 30 kwie 2015, o 21:27

Ciekawe czy po rozbudowie stacji Kraków Łobzów awansują ją i czy pośpiechy będą się na niej zatrzymywać...

Dawid krk
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 28 paź 2013, o 14:23
Lokalizacja: Krk-Azory
Kontakt:

Modernizacje linii kolejowych

#162 Post autor: Dawid krk » 1 maja 2015, o 12:27

Rozpoczęto już układanie jednego z dwóch torów od mostów na Armii Krajowej do ul.Zielony most.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Modernizacje linii kolejowych

#163 Post autor: Mistrzejowiczanin » 1 maja 2015, o 16:34

yosujiro pisze:A niby gdzie obserwowałeś? W Balicach dwa tory, na Głównym towarowym jeden jest, drugi lada dzień ułożą, w Mydlnikach jakiś czas nie byłem, ale niedawno w relacji na psmkms przygotowania do budowy drugiego toru były bardzo zaawansowane. Ja jak patrzę na tempo prac, to moim zdaniem termin nie jest zagrożony.
Na linii na Balice to znaczy na linii na Balice (linia nr 118 jakby ktoś miał kłopoty ze zrozumieniem). :/ Konkretnie przeszłem się od stacji Kraków Mydlniki do przyszłego przystanku Kraków Krzyżówka. A drugiego toru niet. A Ty mi Główny Towarowy pokazujesz. :P
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#164 Post autor: yosujiro » 1 maja 2015, o 19:18

Mistrzejowiczanin pisze:Konkretnie przeszłem się od stacji Kraków Mydlniki do przyszłego przystanku Kraków Krzyżówka. A drugiego toru niet. A Ty mi Główny Towarowy pokazujesz.
Aha. Czyli wg ciebie 2km toru w cztery miesiące nie położą mimo ogromnej intensyfikacji robót na całej długości linii? Typowy polski defetyzm :clap:

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Modernizacje linii kolejowych

#165 Post autor: Mistrzejowiczanin » 1 maja 2015, o 21:12

yosujiro pisze:Aha. Czyli wg ciebie 2km toru w cztery miesiące nie położą mimo ogromnej intensyfikacji robót na całej długości linii? Typowy polski defetyzm :clap:
Tego nie wiemy, czy położą, czy nie położą. :hmm: Jednakże jest tam tylko utwardzony teren pod drugi tor, a ja uważam że już się powinni brać za robienie kamienistej podbudowy pod te metalowe podkłady. W każdym bądź razie ja się nie mogę doczekać aż się tam Acatusem przejadę. :D Mam nadzieję że pojedzie tam ta sama przedłużona linia która obecnie kursuje z Głównego do Wieliczki. :)
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. Techniczna strona kolei”