Przetargi - plany i dyskusja ogólna

Moderator: Moderatorzy

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#121 Post autor: brovar » 9 maja 2013, o 14:41

Afterbirds pisze:Nawet po przycięciu 52 do f10 trzeba na nią 14 brygad a po takich cięciach nie bardzo można by sobie pozwolić na uzupełnianie braków mniejszym taborem. No i warto by jednak zostawić coś w rezerwie...
Jakie 14 brygad ? 16 brygad jest potrzebnych na "52" f~10. Tyle ich jeździło po przycięciu 30 kwietnia.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#122 Post autor: Arsents » 9 maja 2013, o 17:38

Coffee pisze:
Kaszmir pisze:Z drugiej strony zamawianie 10 wozów więcej niż potrzeba to podejrzanie dużo.
Swego czasu, wszelakie wolne składy spinano w ufoki, do tego trzeba brać pod uwagę, że tłok w "13" się nie zmniejszył, a NGT8 to nadal za mało.
No właśnie macie przykład "13"-ki nikt nie zakładał na niej konieczności skierowania NGT8, więc nie wiadomo jak mogą zmieniać się potoki pasażerskie w 2015 roku.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2013, o 17:39 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#123 Post autor: brovar » 9 maja 2013, o 18:12

Za czasów projektu reformy I. Linia 10 z f~6 i 6 z f~12 zakładałem takie coś.
Do odszukania na forum, że NGT6 to będzie mało przy braku linii "8" na linii "6".
Teraz jest niby "8" na Krakowskiej ale nie jedzie pod Teatr Bagatela, Bronowice. Więc można było przypuszczać, że "13" będzie miała branie.

Tu jest potwierdzenie moich słów.
http://pkk.info.pl/topics9/1096.htm?start=975#47354
http://pkk.info.pl/topics9/1096.htm?start=1140#48137
Ostatnio zmieniony 9 maja 2013, o 18:33 przez brovar, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#124 Post autor: Cukier » 9 maja 2013, o 20:52

Biorąc pod uwagę to że na "24" się regularnie pojawia 1-2 wagony NGT6 oraz że będzie do dyspozycji nadprogramowy 21-szy NGT8 do obsadzenia całkiem możliwe że oprócz "4" i "24" NGT10 mogły by trafić na "20" :)

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#125 Post autor: tomta1 » 17 cze 2014, o 08:25

Unijne pieniądze umożliwią zakup nowych tramwajów pisze:Dzięki temu za kilka lat w Krakowie wagony niskopodłogowe będą stanowić ok. 90 proc. floty tramwajowej.
Czyżby MPK miało zainwestować w niskopodłogowe człony do E1+c3? Bo 90-procentowy wskaźnik niskiej podłogi to by wskazywało że jakieś 26/260 tramwajów miałoby wysoką podłogę :hihi:
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#126 Post autor: scyzor663 » 17 cze 2014, o 08:49

Mowa jest chyba o czasie "po" zakupie kolejnych 32-metrowych tramwajów które zapewne zastąpią E1+c3. Co prawda Wiedni jest jakieś 30 sztuk więcej niż ma być nowych tramwajów więc nie wiem jak to zrobią...

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#127 Post autor: rodan » 17 cze 2014, o 14:09

scyzor663 pisze:Co prawda Wiedni jest jakieś 30 sztuk więcej niż ma być nowych tramwajów więc nie wiem jak to zrobią...
Zapomniałeś o pomnożeniu przez współczynnik cięć. -30 brygad przez 6 lat? Co to dla Krakowa. ^^"

krakus
Kierownik
Posty: 782
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#128 Post autor: krakus » 17 cze 2014, o 15:45

tomta1 pisze:
Dzięki temu za kilka lat w Krakowie wagony niskopodłogowe będą stanowić ok. 90 proc. floty tramwajowej.
Czyżby MPK miało zainwestować w niskopodłogowe człony do E1+c3? Bo 90-procentowy wskaźnik niskiej podłogi to by wskazywało że jakieś 26/260 tramwajów miałoby wysoką podłogę :hihi:
No nie żartuj z tymi wiedeńcami, jeśli zainwestuje to w niskopodłogowe człony do GT8S. #3050 już jest z niskaczem, a będą kolejne...

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#129 Post autor: kot_feliks » 17 cze 2014, o 16:15

scyzor663 pisze:Mowa jest chyba o czasie "po" zakupie kolejnych 32-metrowych tramwajów które zapewne zastąpią E1+c3. Co prawda Wiedni jest jakieś 30 sztuk więcej niż ma być nowych tramwajów więc nie wiem jak to zrobią...
W chwili obecnej udział niskopodłogowych pociągów to ~45%. Po realizacji obecnego przetargu, wycofaniu 3x105Na oraz modernizacji GT8S udział ten będzie wynosił ~70%, a jedynymi tramwajami z wysoką podłogą będą E1 oraz E1+c3. Kolejny przetarg na 36 szt. 32m wagonów to już udział ~85%.

Jeśli ilość pociągów się nie zwiększy,to po Krakowie będą wtedy jeździć jedynie niskopodłogowe wagony i ok. 40 pociągów złożonych z wagonów wiedeńskich. A wymiana tego to kwestia jednego przetargu. Zresztą te składy równie dobrze mogą jeździć jedynie jako szczytówki na liniach z f-5. W sumie to całkiem realne, że w okolicach 2020 lub niewiele później, 100% tramwajów będzie miało niską podłogę.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#130 Post autor: Lw25 » 17 cze 2014, o 16:25

krakus pisze:
tomta1 pisze:
Dzięki temu za kilka lat w Krakowie wagony niskopodłogowe będą stanowić ok. 90 proc. floty tramwajowej.
Czyżby MPK miało zainwestować w niskopodłogowe człony do E1+c3? Bo 90-procentowy wskaźnik niskiej podłogi to by wskazywało że jakieś 26/260 tramwajów miałoby wysoką podłogę :hihi:
No nie żartuj z tymi wiedeńcami, jeśli zainwestuje to w niskopodłogowe człony do GT8S. #3050 już jest z niskaczem, a będą kolejne...
MPK nie przebuduje E1, bo po pierwsze, przeguby, po drugie, wiek.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
adamp55kr
Dyspozytor
Posty: 645
Rejestracja: 11 lut 2014, o 14:16
Lokalizacja: Krakow

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#131 Post autor: adamp55kr » 17 cze 2014, o 17:15

Lw25 pisze: MPK nie przebuduje E1, bo po pierwsze, przeguby, po drugie, wiek.
Przecież EU8N powstały z przegubów ( i N8S też )
Pozdrawiam - Adam

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#132 Post autor: CzynDobro4Fun » 17 cze 2014, o 17:33

Nie rozumiem tylko jednego, dlaczego przy rosnącym zapotrzebowaniu na największy tabor, następny przetarg miałby być na wozy 32-metrowe. Teraz na mieście już jest przynajmniej 50 brygad pod wozy 40-metrowe.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#133 Post autor: tomta1 » 17 cze 2014, o 18:02

I nowe wozy 32-metrowe zastąpią stare wozy 35-metrowe – da się przeżyć, tym bardziej że E1+c3 szerokością nie grzeszą.

Jednak mam nadzieję, że np. przy budowie tramwaju na Górkę Narodową odbędzie się przetarg na ~24 (ostatnio modna jest ta liczba :hihi: ) tramwajów 40-metrowych, mające zastąpić choćby E1+c3 z całodniowych "52" oraz pójść np. na część brygad "50", co z kolei pozwoliłoby przesunąć NGT8 stamtąd na inne linie – a przez to dokonać roszad, których efektem byłoby wycofanie wagonów 32-metrowych.

Ogólnie mamy za dużo krótkiego taboru i za mało długiego.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#134 Post autor: scyzor663 » 17 cze 2014, o 18:25

adamp55kr pisze:
Lw25 pisze: MPK nie przebuduje E1, bo po pierwsze, przeguby, po drugie, wiek.
Przecież EU8N powstały z przegubów ( i N8S też )
Ale EU8N powstało z E6c6 który posiadał dwa przeguby a E1c3 ma jeden przegub więc co najwyżej można by przebudować 2xE1 na EU8N.
CzynDobro4Fun pisze:Nie rozumiem tylko jednego, dlaczego przy rosnącym zapotrzebowaniu na największy tabor, następny przetarg miałby być na wozy 32-metrowe. Teraz na mieście już jest przynajmniej 50 brygad pod wozy 40-metrowe.
Zgadzam się w 100% kolejny przetarg też powinien być na wozy 40-metrowe chyba, że zaczniemy kupować niskopodłogowe doczepy do wozów 26-metrowych.

NGT10
Znawca
Posty: 41
Rejestracja: 17 paź 2013, o 15:22
Lokalizacja: Kraków

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#135 Post autor: NGT10 » 17 cze 2014, o 18:29

Też dziwię się, że MPK zamierza zamawiać krótsze, bo 32-metrowe, wozy. Rozumiem względy finansowe, ale myśląc perspektywicznie należałoby od tej chwili zamawiać już wyłącznie tabor 42-metrowy. Nowe tramwaje typu NGT6 i NGT8 powinny stawać się dopełnieniem podstawowej, czyli docelowo najliczniejszej bazy, złożonej z wagonów 42-metrowych. NGT8 jako wariant pośredni dedykowany wtedy brygadom szczytowym (f=5min) i późnowieczornym.

A inwestowanie w tak stary sprzęt, jakim jest E1/C1, jest efektywnie bez sensu...

Ile jest w tej chwili czynnych trójskładów 105Na, a ile 2x105Na?

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”